Przetargi.pl
Budowa drogi gminnej nr 030604C Nowe Krąplewice-Osłowo od skrzyżowania z drogą gminną nr 030618C do skrzyżowania z drogą gminną nr 030611C

Gmina Jeżewo ogłasza przetarg

  • Adres: 86-131 Jeżewo, ul. Świecka
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. (052)3318025, 3318077, 3318451 , fax. (052) 3318068
  • Data zamieszczenia: 2019-12-31
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Jeżewo
    ul. Świecka 12
    86-131 Jeżewo, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. (052)3318025, 3318077, 3318451, fax. (052) 3318068
    REGON: 92351015000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.ug-jezewo.lo.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa drogi gminnej nr 030604C Nowe Krąplewice-Osłowo od skrzyżowania z drogą gminną nr 030618C do skrzyżowania z drogą gminną nr 030611C
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Projektowana inwestycja zlokalizowana jest w województwie kujawsko-pomorskim, w powiecie świeckim, na terenie gminy Jeżewo. Początek budowy znajduje się na skrzyżowaniu z drogą gminną nr 030618C, a koniec na skrzyżowaniu z drogą gminną nr 030611C. Długość budowanej drogi wynosi 2393,96 m. W skład zadania inwestycyjnego wchodzą: • przygotowanie terenu pod budowę (oznakowanie terenu), • rozbiórka elementów dróg, • wycinka kolidujących drzew i krzewów, • usunięcie karpin po wyciętych drzewach i krzewach wraz z zasypaniem dołów, • usunięcie warstwy ziemi urodzajnej (humusu), • remont istniejących przepustów pod drogą, • przestawienie kolidujących ogrodzeń, • przestawienie kolidujących hydrantów, • przebudowa istniejących skrzyżowań z drogami gminnymi, • wykonanie robót ziemnych, • wykonanie koryta w gruncie kat. I-IV pod konstrukcję nawierzchni, • wyprofilowanie i zagęszczenie podłoża, • wykonanie warstwy odsączającej z piasku, • wykonanie podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 mm, • ustawienie krawężników i obrzeży betonowych, • wykonanie nawierzchni zjazdów z betonu asfaltowego, • wykonanie nawierzchni jezdni z betonu asfaltowego (w-wa wiążąca i w-wa ścieralna), • wykonanie przystanku autobusowego z peronem z betonowej kostki brukowej, • wykonanie obustronnych poboczy z kruszywa łamanego stabilizowanego mech. 0/31,5 mm, • wykonanie oznakowania poziomego i pionowego, • wykonanie elementów bezpieczeństwa ruchu (w tym stalowych barier ochronnych przy przepustach, progów zwalniających wyspowych, sygnalizacji ostrzegawczej przy przejściu dla pieszych, radaru z tablicą zmiennej treści (aktywną), informującego o prędkości pojazdu), • regulacja istniejących zaworów i studni, • zabezpieczenie rurami ochronnymi istniejących kabli elektroenergetycznych oraz przewodów sieci wodociągowej, • renowacja rowów przydrożnych, • wykonanie robót wykończeniowych, • inwentaryzacja powykonawcza. Założenia projektowe dla budowanej drogi gminnej: • Klasa drogi ....................................................................................................................... „D” • Kategoria ruchu ............................................................................................................. KR1 • Prędkość projektowa .................................................................................................. 30 km/h • Szerokość jezdni ........................................................................................................... 4,50 m • Spadek poprzeczny jezdni na prostej .................................................................. 2,0% • Szerokość poboczy ....................................................................................................... 0,75 m • Spadek poprzeczny poboczy .................................................................................... 8,0% Dla budowanej drogi gminnej zaprojektowano jezdnię o szerokości 4,50 m i nawierzchni z betonu asfaltowego. W miejscach przystanków komunikacyjnych zaprojektowano chodnik/peron z betonowej kostki brukowej (szara). Po stronie projektowanego chodnika/peronu zastosowano krawężniki 15x30x100 cm na podsypce cementowo-piaskowej gr. 3 cm i na ławie betonowej C12/15 z oporem. Obrzeża ograniczające projektowany chodnik/peron zastosowano o wymiarach 8x30x100 cm na podsypce cementowo-piaskowej gr. 3 cm i ławie betonowej C8/10 z oporem. Istniejące zjazdy umocniono kruszywem łamanym stabilizowanym mechanicznie 0/31,5 mm gr. 20 cm i zaprojektowano nawierzchnię z betonu asfaltowego (warstwa ścieralna AC 11 S gr. 5 cm). Na całej długości po obu stronach jezdni zaprojektowano pobocza gruntowe o nawierzchni z kruszywa łamanego stabilizowanego mechanicznie 0/31,5 mm o szerokości 0,75 m każde. Niweletę budowanej drogi gminnej należy dowiązać do istniejącego terenu, uwzględniając minimalne i maksymalne pochylenia podłużne oraz odpowiednie odprowadzenie wód opadowych na istniejący teren i przydrożnych rowów. Przyjęto następujące konstrukcje nawierzchni: 1) jezdnia drogi gminnej (KR1): - w-wa ścieralna z betonu asfaltowego (AC 11 S) gr. 4 cm - w-wa wiążąca z betonu asfaltowego (AC 16 W) gr. 4 cm - w-wa podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mech. 0/31,5 mm gr. 20 cm - w-wa odsączająca z piasku gr. 15 cm - istniejące podłoże gruntowe 2) zjazdy z betonu asfaltowego: - w-wa ścieralna z betonu asfaltowego (AC 11 S) gr. 5 cm - w-wa podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mech. 0/31,5 mm gr. 20 cm - w-wa odsączająca z piasku gr. 10 cm - istniejące podłoże gruntowe 3) chodnik/peron z betonowej kostki brukowej: - w-wa ścieralna z betonowej kostki brukowej (szara) gr. 8 cm - podsypka cementowo-piaskowa gr. 4 cm - w-wa podbudowy z kruszywa łamanego stabilizowanego mech. 0/31,5 mm gr. 15 cm - w-wa odsączająca z piasku gr. 10 cm - istniejące podłoże gruntowe 4) wybrukowanie na łukach: - w-wa ścieralna z kostki kam. 15/17 cm z wypełnieniem spoin zaprawą cem. z trasem gr. 16 cm - podsypka cementowo-piaskowa gr. 5 cm - w-wa podbudowy z betonu C16/20 gr. 20 cm - w-wa odsączająca z piasku gr. 15 cm - istniejące podłoże gruntowe 5) pobocza: - obustronne gruntowe pobocza o nawierzchni z kruszywa łam. stab. mech. 0/31,5 mm gr. 10 cm - istniejące podłoże gruntowe. UWAGA 1: Przed przystąpieniem do wykonania konstrukcji nawierzchni, należy przeprowadzić badanie nośności istniejącego podłoża za pomocą płyty sztywnej VSS lub badań płytą dynamiczna, w celu ustalenia rzeczywistej wartości modułów odkształcenia (wtórnym moduł odkształcenia E2≥80 MPa lub E2≥120 MPa bezpośrednio pod konstrukcją nawierzchni). UWAGA 2: Jeżeli podczas budowy, w poziomie posadowienia stwierdzone zostanie występowanie gruntów nienośnych należy dokonać ich wymiany na grunty niespoiste średnio lub gruboziarniste (piaszczyste) zagęszczane mechanicznie warstwami. W ramach uszanowania osób niepełnosprawnych należy zastosować następujące rozwiązania: w miejscu przejść dla pieszych krawężniki należy ustawić na wysokość +-0 cm od nawierzchni jezdni. Wodę opadową z projektowanych nawierzchni odprowadza się powierzchniowo za pomocą pochylenia podłużnego i poprzecznego tak jak dotychczas na istniejący teren będący własnością Inwestora oraz przydrożnych rowów. Projektowane oznakowanie pionowe zakłada wprowadzenie obszaru zabudowanego (znaki D-42, D-43), oznakowanie skrzyżowań znakami A-7 i D-1. Ponadto projektuje się wyspowe progi zwalniające (oznakowane sekwencją znaków A-11a + T-1 + B-33 „30” oraz słupkami blokującymi U-12c z folią odblaskową), przejście dla pieszych oznakowane znakami D-6 wraz z sygnalizacją ostrzegawczą (zasilanie solarne) oraz przystanki komunikacyjne ze znakami D-15. Pozostałe oznakowanie to znaki: E-17a, E-18a, A-12a, A-30 wraz z tabliczką T-0 „Zmiana nawierzchni”, tablice U-3e oraz radar z tablicą zmiennej treści (aktywną) informujący o prędkości pojazdu (zasilanie solarne), w celu zwiększenia bezpieczeństwa. Znaki drogowe projektuje się z grupy wielkości „MAŁE” lub „ŚREDNIE” – zgodnie z rozporządzeniem. Typ folii odblaskowej użytej na lica wszystkich znaków – typ 2. Projektowane oznakowanie poziome (linie P-4, P-10, P-13, P-14, P-17, P-25) należy wykonać jako grubowarstwowe. Sposób rozmieszczenia znaków pionowych i poziomych w sposób graficzny przedstawiono na planie sytuacyjnym w projekcie stałej organizacji ruchu. W związku z występowaniem w pasie drogi elementów uzbrojenia terenu jak: sieć telekomunikacyjna (napowietrzna), sieć elektroenergetyczna, sieć wodociągowa wszelkie prace prowadzone w pobliżu tych urządzeń należy prowadzić ręcznie ze szczególną ostrożnością pod nadzorem pracowników technicznych zgodnie z obowiązującymi przepisami BHP i normami, aby nie doszło do ich uszkodzenia. Przed rozpoczęciem robót wskazane jest geodezyjne wznowienie granic lub porozumienie się wszystkich użytkowników gruntów sąsiadujących w celu wytyczenia pasa korony drogi. Roboty ziemne związane z przebudową drogi polegać będą głównie na wykonaniu koryta pod warstwy konstrukcyjne poszczególnych nawierzchni, wykonaniu wykopu oraz nasypu z gruntu z dokopu. Zdejmowanie humusu należy wykonać wyłącznie w miejscach tego wymagających. W ramach realizacji inwestycji należy usunąć drzewa i krzewy oraz karpiny po wyciętych drzewach i krzewach wraz z załadunkiem i wywozem na składowisko, kosztem utylizacji oraz zasypaniem dołów piaskiem wraz z zagęszczeniem i odtworzeniem konstrukcji istniejących nawierzchni. Podczas wycinki należy spełnić wszystkie wymagania z decyzji wydanej przez Dyrektora Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Bydgoszczy (pismo nr WOO.420.32.2019.JM.11 z dnia 05.06.2019 r., decyzja nr 54/2019) oraz decyzji na zniszczenie siedlisk chronionych gatunków ptaków (pismo nr WOP.6401.1.150.2019.RS z dnia 30.04.2019 r.).
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45233120-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach