Przetargi.pl
Budowa drogi gminnej KDg i KDW gminy Suwałki w miejscowości Mała Huta gmina Suwałki 2

Gmina Suwałki ogłasza przetarg

  • Adres: 16-400 Suwałki, Świerkowa
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 87 5659300 , , fax. 87 5659300
  • Data zamieszczenia: 2018-07-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Suwałki
    Świerkowa 45
    16-400 Suwałki, woj. podlaskie
    tel. 87 5659300 , , fax. 87 5659300
    REGON: 79067097000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.ug.suwalki.wrotapodlasia.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa drogi gminnej KDg i KDW gminy Suwałki w miejscowości Mała Huta gmina Suwałki 2
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiotem zamówienia jest ”Budowa drogi gminnej KDg i KDW gminy Suwałki w miejscowości Mała Huta gmina Suwałki 2” 3.2. Zakres opracowania obejmuje Budowę i rozbudowę drogi gminnej oznaczonej w MPZP drogi oznaczone KDg i KDW (ulice klasy L i D) stanowią sieć komunikacyjną uzupełniającą i podłączone są do drogi powiatowej nr 1152B relacji Suwałki (ul. Piaskowa)-Mała Huta- Stary Folwark. Budowa dróg zapewni również połączenie i dostęp do drogi publicznej dla przyległych dróg wewnętrznych obsługujących tereny przeznaczone pod zabudowę mieszkaniową. Celem inwestycji jest poprawa dostępu do dróg publicznych , poprawa bezpieczeństwa ruchu , poszerzenie korpusu drogi i utwardzenie nawierzchni w celu poprawy warunków życia mieszkańców. 3.3. Cel opracowania: Budowa dróg gminnych wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną . Projektowana droga gminna i drogi wewnętrzne ogólnodostępne posiadają następujące parametry techniczne: 1) droga gminna KDg kl. techniczna "D" dojazdowa, odc. A-B-C-D dł. 599,7m, szer. jezdni 5,00m (nawierzchnia bitumiczna ograniczona krawężnikiem) szer. chodnika 2,25m (jednostronny) 2) drogi wewnętrzne ogólnodostępne gminy Suwałki KDW kl. techniczna "D" ,odc. E-F-G dł. 120,4m, odc. H-F-B-I dł. 237,9m, odc. J-G-C dł. 178,0m, szer. jezdni 5,00m ( nawierzchnia z kostki betonowej ograniczona krawężnikiem) obustronne pobocza gruntowe szer. 0,75m Wysokościowo zachowano istniejący układ z drobnymi korektami celem uzyskania normatywnych dopuszczalnych minimalnych spadków podłużnych oraz płynnego powiązania niwelety drogi z istniejącym układem komunikacyjnym, zjazdami indywidualnymi z drogi publicznej oraz istniejącym zagospodarowaniem terenu. Zakresem opracowania objęto wykonanie następujących asortymentów robot : 1) budowa układu komunikacyjnego z dostosowaniem do natężenia ruchu kategorii KR 1 2) budowa miejsc dostępu ( zjazdy) 3) Budowa i rozbudowa infrastruktury technicznej: a) budowa kanalizacji deszczowej wraz ze zrzutem ścieków do rowu po uprzednim podczyszczeniu w separatorze; b) przebudowa istniejącego odwodnienia (rozbiórka przepustu fi 500mm na rowie w drodze powiatowej); c) budowa oświetlenia ulicznego; d) rozbudowa sieci sanitarnej; e) rozbudowa wodociągu; f) przebudowa kolidującej z projektowana drogą istniejącej infrastruktury technicznej tj. Sieć teletechniczna, sieć energetyczna Nn; Projektowane drogi gminne i wewnętrzne (ulice klasy L i D) powiązane są z drogą powiatową nr 1153B relacji Suwałki (ul. Piaskowa)-Mała Huta- Stary Folwark poprzez 3 skrzyżowania proste typu "T". 3.4. Przekroje normalne: W obszarze objętym opracowaniem droga charakteryzuje się następującymi parametrami: 1) droga gminna KDg kl. techniczna "D" dojazdowa o przekroju ulicznym odc. A-B-C-D dł. 599,7m szer. jezdni 5,00m ( nawierzchnia bitumiczna ograniczona krawężnikiem), szer. chodnika 2,25m (jednostronny). Konstrukcja nawierzchni dla obciążenia ruchem KR-1. Odwodnienie poprzez wpusty uliczne do projektowanej kanalizacji deszczowej . Zjazdy na posesje i drogi wewnętrzne . 2) drogi wewnętrzne ogólnodostępne gminy Suwałki KDW kl. techniczna "D" odc. E-F-G dł. 120,4m szer. jezdni 5,00m, odc. H-F-B-I dł. 237,9m szer. jezdni 5,00m, odc. J-G-C dł. 178,0m szer. jezdni 5,00m ( nawierzchnia z kostki betonowej ograniczona krawężnikiem) obustronne pobocza gruntowe szer. 0,75m Konstrukcja nawierzchni dla obciążenia ruchem KR-1, Odwodnienie poprzez wpusty uliczne do projektowanej kanalizacji deszczowej .Zjazdy na posesje. 3.5. Konstrukcje nawierzchni. Dla określenia konstrukcji nawierzchni posłużono się: Katalogiem Typowych Konstrukcji Nawierzchni Podatnych i Półsztywnych – 1997 opracowanym przez Instytut Badawczy Dróg i Mostów na zlecenie Generalnej Dyrekcja Dróg Publicznych. Na podstawie wcześniej przeprowadzonej analizy dotyczącej wyznaczenia stanu podłoża gruntowego oraz kategorii ruchu przyjęto do dalszych rozważań następujące założenia projektowe pozwalające na określenie konstrukcji nawierzchni: 1) Kategoria ruchu : KR 1– określona została w analizie ruchu; 2) Grupa nośności : G 2– określona została w oparciu o badania geotechniczne; 3) Zaprojektowano wykonanie nawierzchni o nowej konstrukcji; 4) Istniejącą konstrukcję nawierzchni należy rozebrać ; 5) Przyjęto następującą konstrukcję nawierzchni Zgodnie z tabelą dołączoną do SIWZ. a) Spadki podłużne jezdni min. 0,4% max. 8,5% b) Spadki poprzeczne przekrój jezdni daszkowy 2% c) Spadki poprzeczne chodników jednostronny 2% (na odc. A-B km 0+040 - 0+106 zastosować na spadku podłużnym tarasy i pochylnie) d) Spadki poprzeczne zjazdów do 5% 3.6. Odwodnienie odbywać się będzie metodą powierzchniowego spływu wód do systemu kanalizacji deszczowej. Zostaną wybudowane nowe kanały deszczowe z rur PP/ SN 8 o średnicy fi 200, 250 i 315mm. Odbiór wód opadowych poprzez wpusty uliczne klasy C-250. Przeprojektowano sposób odwodnienia pod skrzyżowaniem z droga powiatowa, poprzez rozbiórkę istniejącego przepustu (zasypany), ujecie wody z rowu drogowego poprzez betonowy odstojnik płaski podłączony do studni na kd. Odprowadzenie wód grawitacyjnie do wylotu W1 o średnicy 315mm do odprowadzenia podczyszczonych ścieków deszczowych do rowu bez nazwy , który jest położony na dz. o nr geod. 47/4. W celu wykonania zrzutu kanalizacji deszczowej teren części działki na dz. o nr geod. 47/4 oraz działki nr 140 wymaga czasowego zajęcia. 3.7. W obrębie projektu obiekty inżynierskie nie występują. 3.8. Kolizje z istniejącymi sieciami i instalacjami. Na terenie inwestycji znajdują się sieci energetyczne, sieci teletechniczne, sieć wodociągowa, sieć kanalizacji sanitarnej. Przed rozpoczęciem należy zlokalizować istniejące uzbrojenie terenu ze szczególnym uwzględnieniem sieci elektrycznych i teletechnicznych które należy częściowo przebudować, zgodnie z projektem branży energetycznej i teletechnicznej lub zabezpieczyć rurami osłonowymi – przepusty dwudzielne. Przed przystąpieniem do robót ziemnych należy zlokalizować sieci podziemne. W rejonie istniejącego uzbrojenia podziemnego roboty ziemne należy wykonywać sposobem ręcznym. KOLIZJE ENERGETYCZNE: - Kolizja nr 1. istn. linia kablowa relacji ZKP nr 2846-ZKP nr 2847 odkopać i do przełożyć po nowej trasie na odc. AB dł. 65m - Kolizja nr 2. istn. linia kablowa relacji ZKP nr 7463-ZKP nr 2847 odkopać i do przełożyć po nowej trasie na odc. AC dł. 20m - Kolizja nr 3. istn. linia kablowa relacji ZKP nr 2843-ZKP nr 1002 odkopać i do przełożyć po nowej trasie na odc. EF dł. 65m - Kolizja nr 4. istn. linia kablowa relacji ZKP nr 1607-ZKP nr 3045 odkopać i do przełożyć po nowej trasie na odc. GH dł. 10m - Kolizja nr 5. istn. linia kablowa relacji ZKP nr 1076-ZKP nr 2842 odkopać i do przełożyć po nowej trasie na odc. IJ dł. 18m i zmufować z projektowanym odcinkiem kabla typu YAKXS 4x120mm2 l=8,0m KOLIZJE TELETECHNICZNE: - Kolizja nr 1. przebudowa istniejącej sieci telefonicznej kolidującej z projektowana drogą ( odc. drogi C-D), polegająca na wykonaniu nowego odcinka sieci długości 139mb z włączeniem do istniejącej sieci. Przejścia sieci pod jezdnią i zjazdami należy zabezpieczyć rurami osłonowymi . Po zabezpieczeniu kolidującej sieci PGE i Orange , przed ich zasypaniem należy zgłosić do odbioru technicznego celem sprawdzenia zgodności ich wykonania z warunkami technicznymi i uzgodnionym projektem. Zabudowane urządzenia podlegają odbiorowi technicznemu i inwentaryzacji geodezyjnej przez odpowiednie służby. 3.9. Oświetlenie uliczne: Rozbiórka istniejącego oświetlenia z demontażem linii kablowych nN-0,4kV i przekazanie dla do magazynu dla właściciela urządzeń. Zaprojektowano 34 pkt. oświetleniowe. Słupy oświetlenia ulicznego w kolorze anodowanym naturalnym wys. 5,0m z wysięgnikiem na fundamencie B-50 z oprawą 36W 5000K. Zasilanie oświetlenia z projektowanej szafy SO, zgodnie z warunkami przyłączenia nr 16-B5/WP/01367 z dnia 12.12.2016 wydane przez PGE Dystrybucja S.A. RE Suwałki 3.10. Kanalizacja deszczowa: Zostaną wybudowane nowe kanały deszczowe z rur PP/ SN 8 o średnicy fi 200, 250 i 315mm. Odbiór wód opadowych poprzez wpusty uliczne klasy C-250. Zaprojektowano kanalizacje deszczowa o łącznej długości 1101,0m w tym: 1) kanały średnicy 300mm - 595m 2) kanały średnicy 250mm - 506m 3) kanały średnicy 200mm - 150m 4) studzienki rewizyjne dn 600 - 30kpl. 5) wpust uliczny dn 500 - 53kpl. 6) osadnik OS 1500/3 - 1kpl. 7) separator ESL 15/150 - 1kpl. 8) wylot prefabrykowany dn 300 - 1kpl. Przeprojektowano sposób odwodnienia pod skrzyżowaniem z droga powiatowa, poprzez rozbiórkę istniejącego przepustu (zasypany), ujecie wody z rowu drogowego poprzez betonowy odstojnik płaski podłączony do studni na kd. Odprowadzenie wód grawitacyjnie do wylotu W1 o średnicy 315mm do odprowadzenia podczyszczonych ścieków deszczowych do rowu bez nazwy , który jest położony na dz. o nr geod. 47/4. ścieki przed zrzutem zostaną podczyszczone w osadniku OS oraz separatorze ESL. 3.11. Kanalizacja sanitarna: Rozbudowa istniejącej kanalizacji sanitarnej o odcinki fi 200mm o łącznej długości 90m umożliwiające podłączenia do sieci projektowanej zabudowy. Szczegółowe rozwiązania opisano w części sanitarnej. 3.12. Sieć wodociągowa: Rozbudowa istniejącej sieci wodociągowej o sięgacze z PE 40 o łącznej długości 110m do poszczególnych działek w celu zapewnienia podłączenia do sieci przyszłej zabudowy. Przebudowa hydrantów kolidujących z projektowanym zagospodarowaniem .Szczegółowe rozwiązania opisano w części sanitarnej. 3.13. Wytyczne prowadzenia robót: Przed rozpoczęciem robót wykonawca opracuje i dostarczy do zatwierdzenia administracji dróg plan organizacji ruchu drogowego na wszystkich odcinkach, w których będą realizowane roboty. Po zatwierdzeniu dokumentów Wykonawca dokona na ich podstawie oznakowania i zabezpieczenia miejsca wykonywania robót. Wykonawca przed rozpoczęciem robót dokona ponownej weryfikacji położenia kabli, instalacji i innych struktur podziemnych W przypadku konieczności naruszenia lub przerwania istniejących instalacji Wykonawca nie podejmie żadnych działań bez powiadomienia o tym inwestora. Wykopy należy wykonać jako wykopy otwarte obudowane. Metody wykonania robót – wykopu (ręcznie lub mechanicznie) powinny być dostosowane do głębokości wykopu, danych geotechnicznych, ustaleń instytucji uzgadniających oraz posiadanego sprzętu mechanicznego. W rejonie istniejącego uzbrojenia podziemnego roboty ziemne należy wykonywać sposobem ręcznym. Jako zasadę przyjmuje się, że wykopy wykonywane będą o ścianach pionowych z umocnieniem ścian. Wszystkie napotkane przewody podziemne na trasie wykonywanego wykopu krzyżujące się lub biegnące równolegle z wykopem powinny być zabezpieczone przed uszkodzeniem, a w razie potrzeby podwieszone w sposób zapewniający ich eksploatację. 3.14. W ramach stałej organizacji ruchu na terenie objętym opracowaniem zostanie wprowadzona strefa ograniczonej prędkości 40km/h poprzez oznakowanie pionowe. Elementy bezpieczeństwa ruchu zamieszczono w projekcie stałej organizacji ruchu. 3.15. Wyburzenia nie występują. Wycinka drzew iglastych ok. 16szt. (świerk, sosna) oraz oczyszczenie z zakrzewienie i samosiejki w pasie drogowym w miejscach kolidujących z projektowana jezdnia, chodnikiem lub zjazdami. 3.16. Na przedmiotowym terenie obowiązuje miejscowy plan zagospodarowania przestrzennego. W projekcie nieznacznie skorygowano przebieg drogi gminnej KDg na odcinku C-D w km 0+475- K.T km 0+599,70 względem MPZP z uwagi na występującą zabudowę mieszkaniową i zagospodarowanie terenu. 3.17. Teren opracowania nie jest w strefie konserwatorskiej, teren jest poza granicami terenów podlegających ochronie archeologicznej. W obszarze inwestycji oraz przebudowywanych elementów technicznego uzbrojenia terenu nie występują: 1) strefy ochronne ujęć wód podziemnych i powierzchniowych oraz Głównych Zbiorników Wód Podziemnych w Polsce, 2) parki narodowe, 3) leśne kompleksy promocyjne, 4) obszary ochrony uzdrowiskowej, 5) pomniki historii i przyrody, w tym wpisane na „Listę dziedzictwa światowego”. Teren planowanego przedsięwzięcia nie znajduje się na terenie obszaru ujętego w ramach europejskiego systemu Europejskiej Sieci Ekologicznej. Teren objęty granicami opracowania położony jest w Otulinie Wigierskiego Parku Narodowego i w części na Obszarze Chronionego Krajobrazu "Pojezierze Północnej Suwalszczyzny" na podstawie Rozporządzenia nr 20/5 Wojewody Podlaskiego z dnia 25 lutego 2005r. (Dz.Urz. z 2005r. nr 54 poz. 733, z poźn. zm). 3.18. Wytyczne realizacyjne: 1) roboty ziemne w sąsiedztwie istniejącego uzbrojenia podziemnego prowadzić ręcznie, 2) przed przystąpieniem do wykonywania zabezpieczeń uzbrojenia podziemnego, podbudowy i nawierzchni dróg należy powiadomić gestorów poszczególnych sieci celem założenia rur ochronnych i przepustów na przewody istniejące lub te, które będą wykonywane w terminie późniejszym, 3) należy zwrócić szczególną uwagę na zgodne z normą zagęszczanie wykopów 4) po wykonaniu koniecznego zabezpieczenia infrastruktury technicznej należy przeprowadzić zagęszczanie robót ziemnych pod podbudowy z kruszywa łamanego, 5) wymagane jest uzyskanie laboratoryjnej recepty na podbudowę z kruszywa naturalnego łamanego i nawierzchnie bitumiczne 6) roboty branży drogowej wykonywać ściśle wg warunków technicznych wykonaniai odbioru robót, dokumentacji technicznej i obowiązujących warunków technicznych, 7) po zakończeniu budowy, zakończeniu robót drogowych i uporządkowaniu terenu (w przypadku urządzeń podziemnych przed ich zasypaniem). Inwestor winien niezwłocznie zapewnić wykonanie bezpośrednich pomiarów inwentaryzacyjnych na osnowę geodezyjną przez jednostkę wykonawstwa geodezyjnego i uzupełnienie istniejącej mapy zasadniczej. 3.19. Szczegółowy zakres przedmiotu zamówienia określa Dokumentacja Projektowa, Przedmiary robót oraz Specyfikacje techniczne stanowiące załączniki do niniejszej SIWZ. Wykonawca jest zobowiązany wykonać pełny zakres robót, który jest konieczny z punktu widzenia Dokumentacji Projektowej, przepisów prawa, wiedzy technicznej i sztuki budowlanej, dla uzyskania finalnego efektu określonego przedmiotem zamówienia, a więc wykonać zadanie bez względu na ewentualnie występujące trudności, jakie mogą wystąpić w trakcie realizacji. Zamawiający przekazuje również przedmiary robót stanowiące załączniki do SIWZ jako materiał informacyjny (pomocniczy). Korzystanie z przedmiarów przygotowanych przez Zamawiającego odbywa się na wyłączne ryzyko Wykonawcy. Załączone do SIWZ przedmiary, stanowią jedynie przykładowe wyliczenie zakresu i nie mogą być jedyną podstawą wyliczenia ceny wykonania całego przedmiotu zamówienia. Wykonawca powinien pamiętać, bez względu na jakiekolwiek ograniczenia zasugerowane przez opis każdej pozycji i/lub wyjaśnienie, że cena przedstawiona w ofercie stanowi zapłatę za prace wykonane i zakończone pod każdym względem. Uważa się, że Wykonawca wziął pod uwagę wszystkie wymagania i zobowiązania bez względu na to czy zostały określone czy zasugerowane w przedmiarze. 3.20. W przypadku użycia w SIWZ lub załącznikach odniesień do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w art.30 ust.1 pkt 2 i ust.3 ustawy Pzp Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca analizując dokumentację opisującą przedmiot zamówienia powinien założyć, że każdemu odniesieniu o którym mowa w art.30 ust.1 pkt 2 i ust.3 ustawy Pzp użytemu w dokumentacji towarzyszy wyraz „lub równoważny”. 3.21. W przypadku, gdy w SIWZ lub załącznikach zostały użyte znaki towarowe, oznacza to, że są podane przykładowo i określają jedynie minimalne oczekiwane parametry jakościowe oraz wymagany standard. Wykonawca może zastosować materiały lub urządzenia równoważne, lecz o parametrach technicznych i jakościowych podobnych lub lepszych, których zastosowanie w żaden sposób nie wpłynie negatywnie na prawidłowe funkcjonowanie rozwiązań przyjętych w dokumentacji. Wykonawca, który zastosuje urządzenia lub materiały równoważne będzie obowiązany wykazać w trakcie realizacji zamówienia, że zastosowane przez niego urządzenia i materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 3.22. Użycie w SIWZ lub załącznikach oznakowania w rozumieniu art.2 pkt 16 ustawy Pzp oznacza, że Zamawiający akceptuje także wszystkie inne oznakowania potwierdzające, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania. W przypadku, gdy Wykonawca z przyczyn od niego niezależnych nie może uzyskać określonego przez Zamawiającego oznakowania lub oznakowania potwierdzającego, że dane roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają równoważne wymagania, Zamawiający w terminie przez siebie wyznaczonym akceptuje inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, o ile dany wykonawca udowodni, że roboty budowlane, dostawy lub usługi, które mają zostać przez niego wykonane, spełniają wymagania określonego oznakowania lub określone wymagania wskazane przez Zamawiającego. 3.23. Użycie w SIWZ lub załącznikach wymogu posiadania certyfikatu wydanego przez jednostkę oceniającą zgodność lub sprawozdania z badań przeprowadzonych przez tę jednostkę jako środka dowodowego potwierdzającego zgodność z wymaganiami lub cechami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriami oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia oznacza, że Zamawiający akceptuje również certyfikaty wydane przez inne równoważne jednostki oceniające zgodność. Zamawiający akceptuje także inne odpowiednie środki dowodowe, w szczególności dokumentację techniczną producenta, w przypadku gdy dany wykonawca nie ma ani dostępu do certyfikatów lub sprawozdań z badań, ani możliwości ich uzyskania w odpowiednim terminie, o ile ten brak dostępu nie może być przypisany danemu wykonawcy, oraz pod warunkiem że dany wykonawca udowodni, że wykonywane przez niego roboty budowlane, dostawy lub usługi spełniają wymogi lub kryteria określone w opisie przedmiotu zamówienia, kryteriach oceny ofert lub warunkach realizacji zamówienia. 3.24. Roboty muszą być wykonane zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności z wymogami ustawy Prawo budowlane. Roboty muszą być wykonane zgodnie z zasadami wiedzy technicznej, dokumentacja techniczną oraz należytą starannością w ich wykonaniu, dobra jakością, właściwą organizacją pracy oraz z zachowaniem wymagań i obowiązujących przepisów w szczególności bhp, ppoż., i branżowych. 3.25. Wykonawca do wykonania zamówienia będzie stosował wyroby budowlane wprowadzone do obrotu na zasadach określonych w ustawie z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (Dz. U. z 2016 r. poz. 1570 ze zm.). 3.26. Powstałe podczas prowadzenia robót odpady zagospodarowuje na własny koszt i ryzyko Wykonawca. Utylizację Wykonawca na własny koszt przeprowadzi zgodnie z przepisami ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (Dz.U. z 2018 r. poz. 21 zm. Z 2017 r. poz. 2422) i koszt zagospodarowania i utylizacji odpadów uwzględni w cenie ofertowej. 3.27. Zakres robót oraz odpowiedzialność Wykonawcy (w zakresie objętym proponowaną ceną ofertową) obejmuje także: 1) organizację i zagospodarowanie terenu robót oraz zaplecza robót, ustanowienie kierownika budowy oraz wykonanie planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia, zgodnie z rozporządzeniem ministra infrastruktury z dnia 23 czerwca 2003 r. w sprawie informacji dotyczącej bezpieczeństwa i ochrony zdrowia oraz planu bezpieczeństwa i ochrony zdrowia (Dz.U. z 2003 r. nr 120, poz. 1126); 2) obsługę geodezyjną, zorganizowanie i przeprowadzenie niezbędnych prób, pomiarów i badan i odbiorów oraz wykonanie dokumentacji powykonawczej, w tym geodezyjną inwentaryzację powykonawczą; 3) właściwe zabezpieczenie i oznakowanie miejsca robót oraz ubezpieczenie budowy i robót z tytułu szkód, które mogą zaistnieć w związku z określonymi zdarzeniami losowymi oraz odpowiedzialności cywilnej; 4) bieżące utrzymanie porządku na terenie prowadzonych robót; 5) informowanie zamawiającego o planowanej zmianie kierownika budowy, nie później niż 7 dni przed zmianą. zamawiający zastrzega, że jakakolwiek przerwa w realizacji przedmiotu umowy wynikająca z braku kierownika budowy traktowana będzie jako przyczyna zależna od wykonawcy i nie będzie stanowiła podstawy zmiany terminu zakończenia robót; 6) używania w trakcie prac wyłącznie materiałów spełniających wymagania projektowe oraz wymagania techniczne, po uzyskaniu wcześniejszej akceptacji inspektora nadzoru dla zaproponowanych materiałów; 7) niezwłoczne informowanie zamawiającego na piśmie o rozbieżnościach pomiędzy mapą, na podstawie której została opracowana dokumentacja techniczna, a stanem faktycznym oraz usuwania na własny koszt, powstałych z winy wykonawcy, uszkodzeń istniejącego zinwentaryzowanego uzbrojenia technicznego. W przypadku uszkodzeń uzbrojenia niezinwentaryzowanego naprawy dokonane zostaną w porozumieniu z jego właścicielem, przy udziale zamawiającego; 8) niezwłocznego informowania zmawiającego wpisem do dziennika budowy o problemach i okolicznościach mogących wpłynąć na jakość robót lub opóźnienie terminu wykonania umowy; 9) pokrycia szkód powstałych na skutek realizacji inwestycji z winy wykonawcy; 10) pokrycie kosztów związanych z odbiorami; 11) wykonanie na własny koszt innych robót oraz pokrycie ich kosztów, które zdaniem wykonawcy trzeba ponieść w związku z realizacją zamówienia; 12) po zakończeniu robót, demontaż obiektów tymczasowych oraz uporządkowanie terenu. 3.28. Zamawiający wymaga udzielenia przez Wykonawcę minimum 36 miesięcznej gwarancji jakości i udzielenia 36 miesięcznej rękojmi na wykonane roboty budowlane i wbudowane materiały, wyroby i urządzenia. 3.29. Przekazanie terenu robót nastąpi w terminie - do 14 dni roboczych od dnia podpisania umowy. 3.30. Wykonawca w terminie 15 dni od zawarcia umowy opracuje ostateczny Harmonogram realizacji robót. 3.31. Wszelkie materiały związane z prawidłowym i pełnym wykonaniem przedmiotu zamówienia zabezpiecza Wykonawca na własny koszt. 3.32. Wykonawca wykona na własny koszt wszelkie niezbędne badania i próby oraz przekaże Zamawiającemu dokumenty wymagane do uzyskania decyzji na użytkowanie obiektu w tym m.in.: inwentaryzację powykonawczą, dokumentację powykonawczą. 3.33. Nazwy i kody dotyczące przedmiotu zamówienia określone we Wspólnym Słowniku Zamówień Publicznych (CPV): Kod CPV: Główny: 45 000000-7 Roboty budowlane Dodatkowe: 45111200-0 Roboty w zakresie przygotowania terenu pod budowę i roboty ziemne 45112730-1 Roboty w zakresie kształtowania dróg i autostrad 45233123-7 Roboty budowlane w zakresie dróg podrzędnych 45231000-5 Roboty budowlane w zakresie budowy rurociągów, ciągów komunikacyjnych i linii energetycznych 45316110-9 Instalowanie urządzeń oświetlenia drogowego 45310000-3 Roboty instalacyjne elektryczne 45111291-4 Roboty w zakresie zagospodarowania terenu. 45233290-8 Instalowanie znaków drogowych 45231110-9 Roboty budowlane w zakresie kładzenia rurociągów 45332000-3 Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne; 3.34. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Prawo Zamówień Publicznych, Zamawiający wymaga aby Wykonawca lub Podwykonawca(y) zatrudniali na podstawie umowy o pracę wszystkie osoby, które podczas realizacji zamówienia będą wykonywać czynności w zakresie budownictwa tj. prace fizyczne pod kierownictwem innej osoby, w miejscu i czasie wskazanym przez tego Wykonawcę lub Podwykonawcę - polegające na: a) przygotowaniu terenu pod budowę, b) wykonywaniu robót drogowych, c) wykonywaniu prostych prac fizycznych w budownictwie m.in.: przenoszenie materiałów budowlanych, ręczne wykopy, sprzątanie terenu budowy. Powyższy wymóg dotyczy wyłącznie osób wykonujących bezpośrednio ww. prace. Nie dotyczy osób, które kierują wykonywaniem ww. prac przez inne osoby lub samozatrudnionych. Wymóg nie dotyczy osób: kierujących budową, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych itp. 3.35. Zatrudnienie, o którym mowa w powyżej powinno trwać przez cały okres realizacji zamówienia. 3.36. Wymagania w zakresie sposobu dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, uprawnień Zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań, szczegółowo określone zostały we wzorze Umowy stanowiącym załącznik nr 12 do niniejszej SIWZ. 3.37. Inwestycja jest współfinansowana z budżetu państwa w ramach programu wieloletniego pn. „Program rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019”
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 8.1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 10 000,00 zł. 8.2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 Pzp, tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dna 9 listopada 2000r., o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 8.3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 8.4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Bank Pekao S.A. O/Suwałki nr rachunku 62 1240 5891 1111 0000 5748 9764 , a dowód wpłaty wadium należy dołączyć do oferty. W tytule wpłaty należy wpisać: ”Budowa drogi gminnej KDg i KDW gminy Suwałki w miejscowości Mała Huta gmina Suwałki 2” 8.5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 8.6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy dołączyć do oferty. 8.7. Wadium wnoszone w innych dopuszczonych przez Zamawiającego formach należy złożyć w oryginale w siedzibie Zamawiającego – Urząd Gminy Suwałki, ul. Świerkowa 45, 16-400 Suwałki, sekretariat, a potwierdzenie wraz z kopią złożonego dokumentu należy załączyć do oferty lub oryginał wadium załączyć do oferty (luzem) kopię wadium wpiąć do oferty. 8.8. Z treści gwarancji i poręczeń, o których mowa w pkt. 8.2 SIWZ (art. 45 ust. 6 pkt 2-5 Pzp) musi wynikać bezwarunkowe, nieodwołalne i na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, zobowiązanie gwaranta do zapłaty na rzecz Zamawiającego kwoty określonej w gwarancji/poręczeniu. Konieczne jest aby z treści ww. dokumentu wynikała odpowiedzialność Gwaranta za wszystkie przypadki powodujące utratę wadium przez Wykonawcę, określone w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach