Przetargi.pl
BUDOWA CHODNIKA W PASIE DROGI POWIATOWEJ 2187D ORAZ PRZEBUDOWA WŁĄCZENIA DROGI GMINNEJ DO DROGI POWIATOWEJ W M. RACZKOWA, GM. LEGNICKIE POLE

Wójt Gminy Legnickie Pole ogłasza przetarg

  • Adres: 59241 Legnickie Pole, ul. Kiliana Ignaza Dientzenhofer`a
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 768 582 816 , fax. (076) 858 28 12
  • Data zamieszczenia: 2017-02-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wójt Gminy Legnickie Pole
    ul. Kiliana Ignaza Dientzenhofer`a 1
    59241 Legnickie Pole, woj. dolnośląskie
    tel. 768 582 816, fax. (076) 858 28 12
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    BUDOWA CHODNIKA W PASIE DROGI POWIATOWEJ 2187D ORAZ PRZEBUDOWA WŁĄCZENIA DROGI GMINNEJ DO DROGI POWIATOWEJ W M. RACZKOWA, GM. LEGNICKIE POLE
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja zadania pn.: „Budowa chodnika w pasie drogi powiatowej 2187D oraz przebudowa włączenia drogi gminnej do drogi powiatowej w m. Raczkowa, gm. Legnickie Pole”, na które składają się: budowa chodnika o długości 157 mb wraz ze zjazdami oraz budowa sieci kanalizacji deszczowej wraz z odprowadzeniem wód opadowych do istniejącego rowu przydrożnego drogi powiatowej 2187D, na dz. nr 265 dr, 284 dr, 131/1, 282, 297 obręb Raczkowa, gm. Legnickie Pole (od posesji nr 6 do końca miejscowości, dojazd do boiska gminnego), w następującym zakresie: 1). budowa chodnika o szerokości 2,0-2,5 m z kostki brukowej betonowej szarej o gr. 8 cm o łącznej powierzchni 325 m2, 2). budowa 3 szt. zjazdów o szerokości 4,0-5,0 m z kostki brukowej betonowej czarnej o gr. 8 cm o łącznej powierzchni 83 m2, 3). budowa zjazdu - włączenia drogi gminnej do drogi powiatowej z kostki kamiennej nieregularnej o wysokości 9/11 cm o powierzchni 93 m2 4). wykonanie nawierzchni drogi gminnej z płyt ażurowych gr. 12cm – 16,0 m2, 5). budowa sieci kanalizacji deszczowej:  kolektor kanalizacji deszczowej z rur litych PVC-U SN8 SDR34 DN400 o długości 193 mb,  przykanaliki kanalizacji deszczowej z rur litych PVC-U SN8 SDR34 DN200 o długości 20.7mb,  studzienki ściekowe betonowych DN500 – 5 szt.,  studnie betonowych DN1000 – 8 szt.,  ścianka czołowa betonowa DN400 – wylot – 1 szt. 6).uzyskanie decyzji na zajęcie pasa drogowego oraz opracowanie i zatwierdzenie projektu tymczasowej organizacji ruchu. 2. Szczegółowy zakres rzeczowy robót dla przedmiotu zamówienia został opisany w następującej dokumentacji projektowej: 1) projekt budowlany – „Przebudowa drogi powiatowej - budowa chodnika w pasie drogi powiatowej w miejscowości Raczkowa”, 2) projekt wykonawczy pn.: „Przebudowa drogi powiatowej – budowa chodnika w pasie drogi powiatowej w miejscowości Raczkowa”, 3) przedmiar robót, 4) Specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB), 5) pozwolenie na budowę nr 338/16 z dnia 20.06.2016 r. 3. Warunki realizacji zadania pn.: ”Budowa chodnika w pasie drogi powiatowej 2187D oraz przebudowa włączenia drogi gminnej do drogi powiatowej w m. Raczkowa, gm. Legnickie Pole”. 1) Wykonawca zobowiązuje się zrealizować zadanie, o którym mowa w dziale 3.1, na który składają się: budowa chodnika wraz ze zjazdami oraz budowa sieci kanalizacji deszczowej wraz z odprowadzeniem wód opadowych do istniejącego rowu przydrożnego drogi powiatowej 2187D, zgodnie z Umową, Ofertą, dokumentacją projektową i STWiORB, poleceniami inspektora nadzoru inwestorskiego oraz przepisami prawa powszechnie obowiązującego. 2) Od dnia podpisania protokołu przejęcia od Zamawiającego terenu robót Wykonawca ponosi odpowiedzialność na zasadach ogólnych za szkody wynikłe na tym terenie budowy. 3) Wykonawca jest zobowiązany do przestrzegania przy realizacji zadania warunków wynikających z dokumentacji, o której mowa w § 2 ust. 9 Umowy oraz z protokołów uzgodnień z Zamawiającym. 4) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia dokumentacji zadania, w tym dziennika budowy zgodnie z postanowieniami SIWZ i umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz obowiązującymi przepisami prawa powszechnego. 5) Wykonawca zobowiązany jest przed przystąpieniem do realizacji robót uzyskać decyzję na zajęcie pasa drogowego w Starostwie Powiatowym w Legnicy w celu prowadzenia robót zgodnie z ustawą z dnia 21 marca 1985r. o drogach publicznych oraz opracowanie i zatwierdzenie projektu czasowej organizacji ruchu na czas budowy chodnika i kanalizacji deszczowej 6) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za prawidłowe oznakowanie i zabezpieczenie: miejsca prowadzonych robót w pasie drogowym i wykonanych objazdów oraz za ich utrzymanie w należytym stanie przez cały czas trwania robót. 7) Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia istniejących sieci uzbrojenia podziemnego wraz z opłatami za nadzór ze strony właścicieli sieci oraz regulacji wysokościowej istniejącej infrastruktury wodociągowo-kanalizacyjnej (dostosowanie do nowej niwelety chodnika istniejących włazów, studni, zasuw posesyjnych i hydrantowych oraz hydrantów podziemnych) w ramach wynagrodzenia umownego, o którym mowa w § 12 ust. 1 Umowy. Ponadto Wykonawca odpowiada za ewentualne uszkodzenia istniejącej infrastruktury podziemnej i jest zobowiązany do usunięcia powstałej szkody na własny koszt. 8) Wykonawca jest zobowiązany używać do wbudowania materiałów i urządzeń, zgodnych z dokumentacją projektową, o której mowa w § 2 ust. 9 Umowy, dopuszczonych do stosowania w budownictwie, nowych, w stanie kompletnym i nieuszkodzonym, spełniających wymogi określone w art. 10 ustawy z dnia 7 lipca 1994 r. - Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 290 z późn. zm.) oraz ustawy z dnia 16 kwietnia 2004 r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1570 z późn. zm.) 9) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za stan bezpieczeństwa i higieny pracy oraz ochrony przeciwpożarowej na terenie obiektu, zgodnie z obowiązującym prawem, a także jest zobowiązany ustanowić bezpieczne warunki poruszania się osób trzecich w obrębie terenu objętego realizacją zadania oraz zabezpieczyć teren przed dostępem osób nieuprawnionych. 10) Wykonawca zobowiązuje się w toku wykonywanych robót i prac utrzymać teren prac oraz tereny wokół w czystości, w stanie wolnym od zbędnych przeszkód, usuwać na bieżąco zbędne materiały, odpady, śmieci, urządzenia prowizoryczne, które nie są już potrzebne. 11) Wykonawca, jako wytwórca odpadów w rozumieniu ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach(t.j. Dz. U z 2016 r. poz. 1987 z późn. zm.) – ma obowiązek zagospodarowania powstałych podczas realizacji zadania odpadów budowlanych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa. 12) Wykonawca jest zobowiązany także do: 1) udziału w spotkaniach z przedstawicielami Zamawiającego celem omówienia postępu prac oraz rozwiązywania zaistniałych problemów, 2) informowania na piśmie Zamawiającego o konieczności wykonania robót, o których mowa w § 2 ust. 4-5 Umowy wraz podaniem uzasadnienia, 3) zawiadamiania inspektora nadzoru o terminie zakrycia robót ulegających zakryciu lub o terminie wykonania robót zanikających, przy uwzględnieniu, że inspektor nadzoru może dokonać odbioru robót zanikających lub ulegających zakryciu w okresie do 3 (trzech) dni roboczych od daty zawiadomienia, na warunkach określonych w dokumentacji projektowej. 4. Ilekroć w dokumentacji niniejszego postępowania Zamawiający posługuje się wskazaniem znaków towarowych, patentów lub pochodzenia oznaczenia te należy traktować, jako przykładowe lub wzorcowe. Zamawiający dopuszcza możliwość zaoferowania materiałów lub urządzeń równoważnych – innych typów, o nie gorszych parametrach technicznych niż wskazane w SIWZ. Określone w dokumentacji typy materiałów i urządzeń podano przykładowo, dla wyznaczenia standardu technicznego oraz jakości. Wykonawca może zastąpić je materiałami lub urządzeniami o nie gorszej jakości, o co najmniej równoważnych parametrach technicznych. Wskazanie równoważności zaoferowanego przedmiotu spoczywa na Wykonawcy. W takim przypadku Wykonawca jest zobowiązany załączyć dane techniczne wskazujące na parametry techniczne. Wykaz materiałów i urządzeń równoważnych wraz z danymi technicznymi powinien stanowić załącznik do oferty. 5. Wymagania określone w art. 29 ust. 3a u.p.z.p. 1) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca lub Podwykonawca przy realizacji przedmiotu zamówienia zatrudniał na podstawie umowy o pracę w rozumieniu art. 22 § 1 Kodeksu pracy (t.j. Dz. U. z 2016 r. poz. 1666 z późn. zm.), co najmniej trzy osoby wykonujące czynności polegające na fizycznym wykonaniu prac budowlanych (stanowiska robotnicze, robotnicy, operatorzy maszyn) 1objętych przedmiotem niniejszego zamówienia na terenie budowy. 2) Na potwierdzenie spełnienia ww. warunku Wykonawca lub Podwykonawca przedłoży oświadczenie o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę, wg wzoru stanowiącego załącznik nr 8 do SIWZ, które przedłoży najpóźniej w dniu podpisania umowy. 3) W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy lub Podwykonawcy w zakresie spełniania warunku zatrudnienia na umowę o pracę. Na tym etapie, Wykonawca lub Podwykonawca będzie zobowiązany, na wezwanie Zamawiającego, przedłożyć zaświadczenie z ZUS potwierdzające opłacanie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę składek na ubezpieczenie z tytułu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, za ostatni okres rozliczeniowy. 4) Brak oświadczenia lub zaświadczenia z ZUS, o których mowa wyżej, będzie traktowane, jako nie wykonanie obowiązku zatrudnienia osoby na podstawie umowy o pracę i skutkować naliczeniem kary umownej w wysokości 100,00 zł (sto złoty) za każdy dzień opóźnienia. 5) W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45111200-0

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1.Zamawiający żąda wniesienia wadium w kwocie 5 000,00 zł (słownie: pięć tysięcy złotych). 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przed podmioty, o których mowa art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (t.j. Dz. U z 2016 r. poz. 359 z późn. zm.). 3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego w Bank Spółdzielczym w Legnickim Polu nr: 37 8649 1031 2001 0000 0101 0003. 4. Wadium wniesione w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej powinno w treści zawierać: 1) zobowiązanie gwaranta (banku lub zakładu ubezpieczeń) do zapłaty całkowitej kwoty wadium nieodwołalnie, bezwarunkowo, na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego (beneficjenta gwarancji) zawierające oświadczenie o zaistnieniu okoliczności, o których mowa w art. 46 ust. 4a lub ust. 5 u.p.z.p., 2) termin obowiązywania gwarancji, który nie może być krótszy niż termin związania ofertą, 3) miejsce i termin zwrotu gwarancji. 5. Wadium wnoszone w pieniądzu zostanie uznane za wniesione w terminie, jeżeli wpłynęło na rachunek bankowy Zamawiającego przed terminem składania ofert. Wykonawca winien dołączyć do oferty dowód wpłaty wadium. Wadium wnoszone w pozostałych formach powinno być wniesione w kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem przez Wykonawcę i dołączone do oferty. Natomiast oryginał należy złożyć w odrębnym opakowaniu dołączonym do oferty. 6. Zamawiający zwraca wadium: 1) wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze najkorzystniejszej oferty lub unieważnieniu postępowania z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza, 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana, jako najkorzystniejsza niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenie należytego wykonania umowy, 3) niezwłocznie, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 7. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami: 1) jeżeli zaszły okoliczności wymienione w art. 46 ust. 4a u.p.z.p. 2) jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach