Przetargi.pl
Budowa Centrum Tradycji i Kultury w Komornikach

Urząd Gminy Komorniki ogłasza przetarg

  • Adres: 62052 Komorniki, ul. Stawna
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 618 107 751 , fax. 618 107 985
  • Data zamieszczenia: 2018-03-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy Komorniki
    ul. Stawna 1
    62052 Komorniki, woj. wielkopolskie
    tel. 618 107 751, fax. 618 107 985
    REGON: 53862700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: bip.komorniki.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa Centrum Tradycji i Kultury w Komornikach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest budowa Centrum Tradycji i Kultury w Komornikach wraz z zagospodarowaniem terenu, obiektami infrastruktury technicznej, przyłączami wody, kanalizacji sanitarnej, kanalizacji deszczowej, gazowym, elektroenergetycznym oraz zewnętrznymi instalacjami sanitarnymi i elektroenergetycznymi, zjazdami z dróg gminnych. Istniejący stan zagospodarowania działki: inwestycja znajduje się na terenie przyległym do zabytkowego obiektu organistówki, ujętego w Gminnej ewidencji zabytków (2343/A z 02.03.1995) oraz wpisanego do rejestru zabytków województwa wielkopolskiego parku dworskiego (1805/A z dn. 18.08.1980). Teren niezagospodarowany porośnięty jest zielenią niską oraz wysoką, miejscami starodrzewem, natomiast teren inwestycji ma kształt trapezu zbliżonego do prostokąta i obejmuje działki nr 150/1 oraz 150/2. Graniczy od zachodu z działką, na której położony jest pałac. Od północy ogranicza go ul. Kościelna, od wschodu ul. Spokojna, a od południa ul. Słoneczna. W jego północno-zachodniej części znajduje się XVII-wieczny budynek, dawna organistówka, przylegający szczytem do ul. Kościelnej. Obiekt ten posiada widoczną szkieletową konstrukcję ścian oraz mansardowy dach, pełni obecnie funkcję domu mieszkalnego. Jest wpisany do rejestru zabytków. Wzdłuż ulicy Kościelnej istnieją fragmenty ceglanego muru - ogrodzenia z słupkami bramy, jak również niewielki ceglany budynek, kryty dwuspadowym dachem z naczółkami. Na narożniku ulic Kościelnej i Spokojnej widoczne są pozostałości murów nieistniejącego już budynku, o wysokości od ok. 0,8 m. Ściany cokołu wzniesiono z kamienia polnego. Pozostała część terenu nie jest zabudowana. Pokryta jest w przeważającej części zielenią wysoką, występują też pojedyncze drzewa stanowiące starodrzew, o wysokości ok. 10 - 15 m. Cały teren jest płaski, wyniesiony w stosunku do poziomu ul. Kościelnej. W centralnej części działki, na mapie do celów projektowych, znajduje się budynek gospodarczy oznaczony na rysunku do rozbiórki. Na dzień opracowywania projektu budynek ze względu na stan techniczny uległ samoistnemu zniszczeniu – nie istnieje w terenie, jednak ponieważ stanowi treść mapy został wskazany do rozbiórki. Projektowane zagospodarowanie terenu: realizację przedsięwzięcia przewidziano na działkach nr 150/1 i 150/2 oraz 149/2; 151, 167/2 (przyłącza i zjazdy). Do terenu objętego opracowaniem od północy przylega droga powiatowa, od wschodu i południa tereny mieszkaniowe jednorodzinne, natomiast od zachodu – dawny park dworski. Wejście piesze na działkę przewidziano od północy – od strony drogi powiatowej, natomiast wjazdy od ul. Spokojnej i Słonecznej. Miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych przewidziano wzdłuż wschodniej granicy działki. Nawierzchnię miejsc parkingowych, dróg i chodników projektuje się z kostki brukowej układanej mozaikowo w kolorystyce „wapień muszlowy”. Na terenie obiektu zaprojektowano 25 miejsc postojowych. Wjazd na teren zaprojektowano dwoma wjazdami od strony ul. Spokojnej. Dostępny stamtąd jest parking na 22 miejsca parkingowe. Trzy miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych zaprojektowano wzdłuż ul. Spokojnej. Projekt zieleni – wg projektu wykonawczego. Rodzaj technologii: Budynek użyteczności publicznej, obiekt usługowy, usługi kultury. Obiekt niepodpiwniczony z dwoma kondygnacjami nadziemnymi. Powierzchnia zabudowy – projektowana – 1686,5 m2, w tym powierzchnia zabudowy obiektu infrastruktury technicznej – 72,5 m2 Powierzchnia użytkowa – 1986,03m2, w tym: powierzchni użytkowa podstawowa – 1193,81 m2, powierzchnia użytkowa pomocnicza – 228,50 m2, powierzchnia ruchu – 563,72 m2, powierzchnia wewnętrzna – 2149,84 m2, powierzchnia całkowita – 2471,66 m2 , kubatura brutto – 17 703,80m3 wysokość do kalenicy – 11,32 m nad poziom terenu, przyjęte 0,00 w budynku – 77,85 m n.p.m. Dach wielospadowy – kąty nachylenia połaci nie przekraczają 50°, szerokość elewacji wschodniej – ul. Spokojna 57,58 m, szerokość elewacji południowej – ul. Słoneczna 51,40 m Przewiduje się realizację obiektu w technologii tradycyjnej – szkielet żelbetowy z wypełnieniem materiałem ceramicznym, dach wsparty na dźwigarach stalowych z pokryciem blachą trapezową nośną + ocieplenie wełna mineralna + pokrycie z blachy. Obiekt infrastruktury technicznej mieszczący m.in. kotłownię – jednokondygnacyjny niepodpiwniczony. Wszystkie prace należy wykonać zgodnie z dokumentacją projektową, stanowiącą załącznik nr 10 do SIWZ, Specyfikacją Techniczną Wykonania i Odbioru Robót stanowiącą załącznik nr 12 do SIWZ oraz wymaganiami i warunkami stawianymi przez Zamawiającego w SIWZ. Szczegółowy opis warunków realizacji przedmiotu zamówienia zawarty jest we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ. Ponadto Wykonawca ma obowiązek zrealizować przedmiot zamówienia zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i budowlanej, obowiązującymi przepisami oraz normami, a także z wykorzystaniem materiałów własnych, które mieszczą się w ramach zawartych w specyfikacji technicznej rozwiązań konstrukcyjnych, technologicznych i technicznych. Zakres prac obejmuje również złożenie do Nadzoru Budowlanego zgłoszenia zakończenia robót budowlanych, jak również uzyskanie od Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego dla powiatu poznańskiego decyzji pozwolenia na użytkowanie. Po zakończeniu robót budowlanych, Wykonawca zobowiązany jest do uporządkowania terenu, na którym prowadzone były prace budowlane. 2. Wymagania stawiane Wykonawcy: 1) Wykonawca jest odpowiedzialny za jakość, zgodność z warunkami technicznymi i jakościowymi opisanymi dla przedmiotu zamówienia. 2) Wymagana jest należyta staranność przy realizacji zobowiązań umowy. 3) Ustalenia i decyzje dotyczące wykonywania zamówienia (w tym również wykonanie robót dodatkowych) uzgadniane będą przez Zamawiającego z ustanowionym przedstawicielem Wykonawcy. 4) Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. 5) Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania, zabezpieczenia, w tym ogrodzenia, i utrzymania w należytym porządku placu budowy. Teren wokół placu budowy nie może zostać zanieczyszczony jakimikolwiek materiałami pochodzącym z placu budowy. W przypadku stwierdzenia takiej sytuacji Wykonawca w ciągu 24 godz. uporządkuje zanieczyszczony teren. 6) Rozpoczęcie prac budowlanych powinno się odbyć najpóźniej w ciągu 14 dni od dnia przekazania placu budowy przez Zamawiającego. 7) Wykonawca zobowiązuje się przez cały okres, na jaki zostanie zawarta umowa posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 20 000 000,00 zł (słownie: dwadzieścia milionów złotych 00/100) na warunkach określonych we wzorze umowy. 8) Wykonawca zobowiązany jest do dokonania wszelkich uzgodnień oraz zgłoszeń, które są niezbędne do wykonania przedmiotu zamówienia na etapie budowy oraz do poniesienia wszystkich opłat z nimi związanymi. 9) Wykonawca zobowiązany jest do obsługi geodezyjnej budowy, a w szczególności do wykonywania inwentaryzacji w stanie odkrytym oraz wykonania dokumentacji powykonawczej. 10) Wykonawca zobowiązany jest do opracowania dokumentacji powykonawczej w 2 egzemplarzach w wersji papierowej oraz elektronicznej na płycie CD i przekazania jej Zamawiającemu. 11) Wykonawca zobowiązany jest, najpóźniej w terminie 1 miesiąca po podpisaniu umowy i przekazaniu placu budowy, do wykonania banera o wymiarach: szerokość 4 m, wysokość 2 m, zawierającego informację o realizowanej inwestycji oraz zamontowania go na terenie inwestycji od strony ul. Kościelnej. 12) Wykonawca zobowiązany będzie do świadczenia usług serwisu i konserwacji zamontowanych urządzeń w okresie obowiązywania gwarancji, zgodnie z kartami urządzeń. 13) Dla uzyskania stosownych parametrów wymagana jest dbałość o dobór materiałów i wykonanie detali, szczególnie tych, które mają wpływ na parametry cieplne budynku. Na każdym etapie robót należy wykonać dokumentację fotograficzną, potwierdzającą właściwe wykonanie detali. Budynek przed ostatecznym wykończeniem powinien zostać poddany próbie szczelności przez certyfikowane jednostki metodą blowerdoor i uzyskać żądany wynik. Dlatego też podkreśla się wagę wykonania i uszczelnienia wszelkich elementów powłoki budynku z materiałów o stałych parametrach w czasie. W przypadku wykrycia nieszczelności należy określić nieszczelność i dokonać właściwych poprawek i następnie powtórzyć test szczelności. 14) Należy wykonać również badanie termowizyjne potwierdzające brak mostków termicznych. 3. PARAMETRY RÓWNOWAŻNE: Wszelkie nazwy własne producentów oraz znaki towarowe materiałów i urządzeń użyte w dokumentacji projektowej winny być interpretowane jako definicje standardów, a nie jako nazwy konkretnych rozwiązań. Takie materiały i urządzenia można zastąpić materiałami/urządzeniami równoważnymi innych producentów. Dopuszcza się zastosowanie przez Wykonawcę rozwiązań równoważnych w stosunku do przedstawionych w dokumentacji projektowej, w tym równoważnych zamienników materiałów i urządzeń pod warunkiem, że ich parametry techniczne, użytkowe i eksploatacyjne spełniają, co najmniej wymagania wymienione w dokumentacji projektowej i Specyfikacjach Technicznych Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych. W przypadkach, gdy przedmiot zamówienia opisany jest za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Ilekroć w dokumentacji projektowej wskazuje się znak towarowy materiału, patent lub pochodzenie, Wykonawca może zastosować wskazany lub równoważny inny materiał spełniający wymogi techniczne wskazanego oraz posiadający właściwości użytkowe zgodne z wymogami określonymi w Polskich Normach przenoszących normy europejskie lub normach innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy. W przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy uwzględnia się w kolejności: - europejskie aprobaty techniczne, - wspólne specyfikacje techniczne, - normy międzynarodowe, - inne techniczne systemy odniesienia ustanowione przez europejskie organy normalizacyjne. W przypadku braku Polskich Norm przenoszących normy europejskie lub norm innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszących te normy oraz aprobat, specyfikacji, norm i systemów, o których mowa powyżej, uwzględnia się w kolejności: - Polskie Normy, - polskie aprobaty techniczne, - polskie specyfikacje techniczne. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego rozwiązania spełniają wymagania Zamawiającego. 4. Aspekt środowiskowy: Zgodnie z §7 ust. 19 wzoru umowy Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia właściwego gospodarowania odpadami wytwarzanymi w czasie budowy, minimalizowania ich ilości, gromadzenia ich w sposób selektywny w wydzielonych przez siebie i przystosowanych do tego miejscach, w warunkach zabezpieczających przedostanie się do środowiska substancji szkodliwych oraz zapewnienia ich sprawnego odbioru lub ponownego wykorzystania. Jeżeli w trakcie prowadzonych robót powstaną odpady niebezpieczne, to Wykonawca oddzieli je od odpadów obojętnych i przekaże je na własny koszt do firm specjalistycznych zajmujących się ich unieszkodliwieniem. Wszelkie konsekwencje niedopełnienia powyższego obowiązku będą obciążały Wykonawcę. Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego zobowiązany jest przedłożyć dokumenty potwierdzające zgodne z przepisami wykonanie obowiązków w zakresie gospodarki odpadami. Na potwierdzenie spełnienia powyższego wymogu Wykonawca zobowiązany jest do złożenia wraz z ofertą oświadczenia o właściwym gospodarowaniu odpadami wytwarzanymi w czasie budowy, minimalizowaniu ich ilości, gromadzenia ich w sposób selektywny w wydzielonych przez siebie i przystosowanych do tego miejscach, w warunkach zabezpieczających przedostanie się do środowiska substancji szkodliwych oraz zapewnienia ich sprawnego odbioru lub ponownego wykorzystania. Zamawiający wymaga, aby osoby wykonujące roboty budowlane określone w dokumentacji projektowej oraz operatorzy sprzętu byli zatrudnieni na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub podwykonawcę, za wyjątkiem osób, których obowiązki nie polegają na wykonywaniu prac w sposób określony w art.22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r. – Kodeks pracy (Dz.U. z 2018 r. poz. 108), co dotyczyć może między innymi kierownika budowy i kierowników robót branżowych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca jest zobowiązany do wniesienia wadium w wysokości: 200.000,00 PLN (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100).
  • III.2. Warunki udziału
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wypełniony Formularz ofertowy wg załączonego druku – załącznik nr 1 do SIWZ, 2) wypełniony i podpisany Formularz cenowy – załącznik nr 2 do SIWZ. 3) Oryginał wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancji ubezpieczeniowej lub poręczeniach udzielanych przez Polską Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości. W przypadku wadium wnoszonego w formie pieniężnej, wskazane jest dołączyć do oferty kserokopię dowodu przelewu 4) Dokument określający zasady reprezentacji oraz osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, a jeżeli Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik – dokument stosowne pełnomocnictwo, z którego wynika zakres pełnomocnictwa. Pełnomocnictwo winno być podpisane przez osoby uprawnione do reprezentowania Wykonawcy. W przypadku załączenia kserokopii pełnomocnictwa, winno ono być potwierdzone za zgodność z oryginałem przez notariusza.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach