Przetargi.pl
Budowa całorocznej infrastruktury sportowo - rekreacyjnej na terenie Gminy Kępno - Otwarte Strefy Aktywności (OSA) 2019

Gmina Kępno ogłasza przetarg

  • Adres: 63-600 Kępno, Ratuszowa
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 62 78 25 800, , fax. 62 78 25 801
  • Data zamieszczenia: 2019-07-24
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Kępno
    Ratuszowa 1
    63-600 Kępno, woj. wielkopolskie
    tel. 62 78 25 800, , fax. 62 78 25 801
    REGON: 250854731
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kepno.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa całorocznej infrastruktury sportowo - rekreacyjnej na terenie Gminy Kępno - Otwarte Strefy Aktywności (OSA) 2019
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zadania jest budowa całorocznej infrastruktury sportowo - rekreacyjnej na terenie Gminy Kępno – kompleks w Kępnie, Ostrówcu i Klinach, w następującym zakresie rzeczowym: 1. Budowa kompleksu sportowo - rekreacyjnego przy ul. Szpitalnej w Kępnie: W zakres zadania wchodzi budowa siłowni plenerowej oraz strefy relaksu w wariancie podstawowym, zlokalizowanych w m. Kępno, przy ul. Szpitalnej - (dz. o nr ewid. 1933/2, 1932/2, 1934, 1935, 1936, 1937/2). W ramach siłowni zewnętrznej wejdą następujące urządzenia siłowe, w tym również urządzenia z przeznaczeniem do ćwiczeń również dla osób niepełnosprawnych: - narciarz (1 szt.), - orbitrek (1 szt.), - rower ręce – nogi (przystosowany dla osób niepełnosprawnych), - wioślarz (1 szt.), - wypychacz, (1 szt.), - urządzenie dla niepełnosprawnych – kręciołek (1 szt.), Przy siłowni zewnętrznej powstanie strefa relaksu. W strefie relaksu zamontowane zostaną: - ławki typu parkowego (4 szt.), - kosze na śmieci (4 szt.), - stojak na rowery (1 szt.), - stół do gry w warcaby/szachy i chińczyka (1 szt.) - stół do ping-ponga - urządzenie do gier w piłkarzyki (1 szt.) - tablica z regulaminem – (1 szt.), Zadanie obejmuje także zagospodarowanie terenu. 2. Budowa kompleksu sportowo - rekreacyjnego w Ostrówcu: W zakres zadania wchodzi budowa siłowni plenerowej oraz strefy relaksu w wariancie podstawowym, na działce o nr ewid. 136, zlokalizowanej przy budynku Domu Strażaka w m. Ostrówiec 21. Siłownia zewnętrzna składa się z 6 urządzeń siłowych takich jak: - orbitrek (1 szt.), - rower stacjonarny (1 szt.), - wioślarz (1 szt.), - wypychacz (1 szt.), - urządzenie dla niepełnosprawnych – kręciołek (1 szt.), - narciarz (1 szt.), Strefa relaksu, która powstanie przy siłowni zewnętrznej, składa się z takich elementów jak: - ławki typu parkowego (4 szt.), - kosze na odpady, (4 szt.), - stojak na rowery pięciostanowiskowy, (1 szt.), - stół do gry w szachy/warcaby i chińczyka (1 szt.) - stół do ping-ponga (1 szt.), - tablica z regulaminem (1 szt.), Zadanie obejmuje także zagospodarowanie terenu. 3. Budowa kompleksu sportowo - rekreacyjnego w Klinach: W zakres zadania wchodzi budowa siłowni plenerowej oraz strefy relaksu na działce o nr ewid. 32/2, położonej w m. Kliny. Siłownia zewnętrzna składa się z następujących urządzeń siłowych, typu: -narciarz, (1 szt.), -orbitrek, (1 szt.), -rower stacjonarny, (1 szt.), -wioślarz, (1 szt.), -wypychacz, (1 szt.), -urządzenie dla niepełnosprawnych – kręciołek, (1 szt.), W strefie relaksu postawione zostaną: - ławki typu parkowego (4 szt.), - kosze na śmieci (4 szt.), - stojak na rowery (1 szt.), - stół do gry w szachy/warcaby oraz chińczyk (1 szt.) - stół do ping-ponga (1 szt.) - tablica z regulaminem (1 szt.). Zadanie obejmuje także zagospodarowanie terenu. Urządzenia przedstawione w dokumentacji projektowej są urządzeniami podglądowymi i mogą wyglądać inaczej po zakończeniu inwestycji. Zamawiający zakłada wykonanie urządzeń jednostanowiskowych na pylonie. Pylon umożliwia rozbudowę urządzenia o kolejne elementy. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określa załącznik nr 11. Kody CPV 45000000-7 Roboty ziemne 45262300-4 Sprzęt sportowy do uprawiania sportów na wolnym powietrzu Zamówieniem objęte są również: - wykonanie wszelkich robót i czynności związanych z prawidłową realizacją zamówienia, nawet w przypadku, gdy nie zostały one ujęte przetargowym przedmiarze robót, - wszelkie naprawy urządzeń nad- i podziemnych uszkodzonych podczas wykonywania robót, - przeprowadzenie wszelkich robót i czynności związanych z odbiorem przedmiotu zamówienia i przekazaniem go do eksploatacji, itp. - zabezpieczenie bezpieczeństwa na placu budowy i wokół niego oraz ubezpieczenie budowy, - inne czynności wynikające z przepisów branżowych bądź specyfiki zamówienia. Materiały nieprzydatne do wbudowania należy odwieźć na składowisko odpadów. Koszty związane z gospodarowaniem odpadami, tj. transport, odzysk, unieszkodliwienie, deponowanie na składowisku odpadów poniesie Wykonawca. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia oraz zakres zadania został określony w zgłoszeniu robót oraz szczegółowym opisie przedmiotu zamówienia (załącznik nr 11), a także w przedmiarach które stanowią załączniki do nin. SIWZ. Niedoszacowanie, pominięcie oraz brak rozpoznania zakresu przedmiotu umowy nie może być podstawą do żądania zmiany ceny, którą należy traktować jako ryczałtową. Wykonawca zamówienia przewidzieć wszystkie okoliczności, które mogą wpłynąć na cenę zamówienia. W związku z powyższym zalecane jest od oferentów bardzo szczegółowe sprawdzenie w terenie warunków wykonania zamówienia. Zamawiający przekaże Wykonawcy teren budowy na pisemny wniosek Wykonawcy w terminie 7 dni. Wykonawca zobowiązuje się do rozpoczęcia realizacji robót w ciągu 7 dni od daty przekazania terenu budowy. 1.3 Szczegółowy zakres robót budowlanych opisany jest w dokumentacji, STWiOR, rysunkach oraz przedmiarach robót. 1.4 Wymagane cechy materiału, produktu lub usługi zostały szczegółowo opisane w dokumentacji projektowej. 1) Wszystkie materiały i urządzenia niezbędne do wykonania zadania dostarcza Wykonawca. Wszystkie materiały użyte do wykonania przedmiotu zamówienia muszą posiadać cechy techniczne i jakościowe co najmniej takie, jakie zostały określone w STWiORB oraz muszą posiadać stosowne atesty i certyfikaty i zgodnie z art. 30b Ustawy PZP. 2) Jeżeli w dokumentacji technicznej występują nazwy konkretnych produktów, wyrobów, materiałów lub określenie sugerujące wyroby konkretnych firm, Wykonawca winien uznać, iż podane produkty są przykładowe a Zamawiający dopuszcza możliwość zastosowania produktów, wyrobów, materiałów równoważnych o właściwościach, parametrach technicznych nie gorszych niż przyjęto w dokumentacji technicznej. 3) Dopuszcza się zastosowanie rozwiązań równoważnych w stosunku do opisanych norm, aprobat. Gdziekolwiek w dokumentach powołanych są konkretne normy i przepisy, które spełniać mają materiały, sprzęt i inne towary oraz wykonane i zadane roboty, będą obowiązywać postanowienia najnowszego wydania lub poprawionego wydania powołanych norm i przepisów o ile w warunkach umowy nie postanowiono inaczej. W przypadku gdy powołane normy i przepisy są państwowe lub odnoszą się do konkretnego kraju lub regionu, mogą być również stosowane inne „równoważne” odpowiednie normy zapewniające równy, lub wyższy poziom wykonania niż powołane normy lub przepisy, pod warunkiem ich sprawdzenia i pisemnego zatwierdzenia przez Projektanta i inwestora. 1.5. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a Prawa zamówień publicznych. Na podstawie art. 29 ust. 3a. zamawiający wymaga zatrudnienia przez wykonawcę, podwykonawcę lub dalszego podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie. Tak więc wymóg ten dotyczy osób, które wykonują czynności bezpośrednio związane w wykonywaniem robót, czyli tzw. pracowników fizycznych. Wymóg nie dotyczy więc, między innymi osób: kierujących budową, wykonujących obsługę geodezyjną, dostawców materiałów budowlanych. Dla udokumentowania tego faktu w terminie jednego tygodnia od podpisania umowy Wykonawca przedłoży zamawiającemu wykaz osób zatrudnionych przy realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem czynności jakie będą oni wykonywać. Następnie na każde pisemne wezwanie Zamawiającego, wykonawca będzie zobligowany przedstawić wykaz i dokumenty potwierdzające zatrudnienie osób na umowę o pracę przy realizacji zamówienia. W związku z powyższym wykonawca musi przed rozpoczęciem wykonywania czynności przez te osoby przedstawić Zamawiającemu i inspektorowi nadzoru dokumenty potwierdzające zatrudnianie tych osób na umowę o pracę, np. kopie umów o pracę lub wyciągi z tych umów zawierające co najmniej imię i nazwisko danej osoby, okres zatrudnienia, nazwę pracodawcy lub kopie zgłoszenia tych osób do ZUS. Pracodawcą tych osób musi być wykonawca lub jeden ze wspólników konsorcjum, zgłoszonym zgodnie z przepisami ustawy Prawo zamówień publicznych podwykonawca lub dalszy podwykonawca. Bez przedstawienia powyższego dokumentu osoby, które muszą być zatrudnione na umowę o pracę nie będą wpuszczane na plac budowy, a więc nie będą mogły wykonywać pracy z winy Wykonawcy. Jeżeli na budowie będzie przebywać osoba nie zatrudniona na umowę o pracę co zostanie ustalone przez inspektora nadzoru, zamawiającego lub jego przedstawicieli (personel) osoba taka będzie musiała opuścić plac budowy a wykonawca zapłaci zamawiającemu tytułem kary umowne w wysokości iloczynu kwoty połowy minimalnego wynagrodzenia za pracę ustalonego na podstawie przepisów o minimalnym wynagrodzeniu za pracę (obowiązujących w chwili stwierdzenia przez Zamawiającego niedopełnienia przez Wykonawcę wymogu zatrudniania Pracowników świadczących usługi na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu Pracy) i liczby miesięcy w okresie realizacji Umowy, w których nie dopełniono przedmiotowego wymogu – za każdą osobę poniżej liczby wymaganych Pracowników świadczących usługi na podstawie umowy o pracę wskazanej przez Zamawiającego w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. Fakt przebywania takiej osoby na budowie musi zostać potwierdzony pisemną notatką sporządzoną przez przedstawicieli Zamawiającego. Notatka nie musi być podpisana przez Wykonawcę lub jego przedstawicieli. 1.6. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert wariantowych. 1.7. Zamawiający nie dopuszcza składania ofert częściowych. 1.8. Zamawiający nie przewiduje przeprowadzenia aukcji elektronicznej 1.9. Zamawiający nie przewiduje zwrotu kosztów udziału w niniejszym postępowaniu o zamówienie publiczne z zastrzeżeniem art. 93 ust.4 Pzp. 1.10. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Każdy Wykonawca zobowiązany jest zabezpieczyć swą ofertę wadium w wysokości: 3 000, 00 zł (słownie: trzy tysiące 00/100 złotych) 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że zobowiązanie kasy jest zawsze zobowiązaniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007 Nr 42, poz. 275 ze zm.). 3. Nie dopuszcza się składania wadium w innej walucie niż PLN, zapis ten dotyczy również wadium złożonego w innej formie niż w pieniądzu. 4. W przypadku składania przez Wykonawcę wadium w formie gwarancji, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, musi być wykonalna na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją, 3) kwotę gwarancji, 4) termin ważności gwarancji, 5. Wadium wnoszone w pieniądzu winno być wpłacone na rachunek bankowy: w Santander Bank Polska S.A.. Oddział w Kępnie nr rachunku 65 1090 1144 0000 0000 1400 3711 UWAGA: Za datę wniesienia wadium uważa się datę wpływu środków na wskazany rachunek bankowy. 6. Dowód wniesienia wadium Wykonawca składa w wraz z ofertą. W przypadku: poręczeń bankowych, gwarancji bankowych lub poręczeń spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, gwarancji ubezpieczeniowych, poręczeń udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości dowód wniesienia wadium musi zostać dołączony do oferty w oryginale. Dokument może być załączony do oferty lub złożony w Kasie Urzędu, w osobnej i opisanej kopercie. 7. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczegółowego warunku
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: A. Dokumenty jakie mają złożyć wykonawcy wraz z ofertą: 1. Wypełniony Formularz Ofertowy stanowiący Załącznik Nr 1 do niniejszej specyfikacji. 2. Dowód wniesienia/wpłacenia wadium. 3. Zgodnie z art. 25a ust. 1Pzp, Wykonawca do oferty dołącza aktualne na dzień składania ofert oświadczenia w zakresie wskazanym przez Zamawiającego w załączniku Nr 2 i załączniku nr 3 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniach będą stanowić wstępne potwierdzenie, że Wykonawca nie podlega wykluczeniu z postępowania oraz, że spełnia warunki udziału w postępowaniu. 4. W przypadku wspólnego ubiegania się przez Wykonawców o zamówienie, oświadczenia, o których mowa w ust. 1, składa każdy z tych Wykonawców. Oświadczenia te mają potwierdzać spełnienie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw do wykluczenia. 5. Jeżeli Wykonawca, wykazując spełnianie warunków, o których mowa w Rozdziale III SIWZ powołuje się na zasoby innych podmiotów w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu – zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o którym mowa w pkt. 3 5. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia zamieszcza informacje o podwykonawcach w oświadczeniach, o którym mowa w pkt. 3 6. Pełnomocnictwa – jeżeli oferta nie jest podpisania przez osobę upoważnioną i wykazaną w KRS. 7. Inne oświadczenia niezbędne dla prawidłowej oceny złożonej oferty wynikającej z SIWZ. 8. Jeżeli wybór oferty prowadzić będzie do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego wykonawca składając ofertę zobowiązany jest do poinformowania Zamawiającego oraz wskazania nazwy (rodzaju) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania oraz wskazać ich wartość bez kwoty podatku. B. DOKUMENTY, JAKICH BĘDZIE ŻĄDAĆ ZAMAWIAJĄCY PO OTWARCIU OFERT 1. Każdy z Wykonawców, w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 Ustawy (informacje z otwarcia ofert), przekazuje zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 Ustawy (załącznik nr 5). Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 2. Zgodnie z art. 24aa ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający przewiduje możliwość przeprowadzenia procedury odwróconej dla prowadzenia postępowania tj. najpierw dokona oceny ofert, a następnie zbada, czy wykonawca, którego oferta została oceniona jako najkorzystniejsza, nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 8. Jeżeli Wykonawca nie złoży oświadczeń, o których mowa w ust. 1, oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 Pzp, lub innych dokumentów niezbędnych do przeprowadzenia postępowania, oświadczenia lub dokumenty są niekompletne, zawierają błędy lub budzą wskazane przez Zamawiającego wątpliwości, Zamawiający wezwie do ich złożenia, uzupełnienia, poprawienia lub do udzielenia wyjaśnień w terminie przez siebie wskazanym, chyba, że mimo ich złożenia, uzupełnienia, poprawienia lub udzielenia wyjaśnień, oferta Wykonawcy podlegała będzie odrzuceniu albo konieczne byłoby unieważnienie postępowania. 9. Jeżeli wykaz, oświadczenie lub inne złożone przez Wykonawcę dokumenty budzą wątpliwości Zamawiającego, może on zwrócić się bezpośrednio do właściwego podmiotu, na rzecz, którego usługi były wykonane o dodatkowe informacje lub dokumenty w tym zakresie. 10. Jeżeli z uzasadnionej przyczyny Wykonawca nie może złożyć dokumentów wskazanych przez Zamawiającego w ust. IV lit. B pkt. 3), Zamawiający dopuszcza złożenie przez Wykonawcę innych odpowiednich dokumentów w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu. 11. Pozostałe postanowienia dotyczące dokumentów i oświadczeń: 1) odnośnie Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczpospolitej Polskiej, w przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu, 2) odnośnie Wykonawców mających siedzibę na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w odniesieniu do osoby mającej miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, w przypadku wątpliwości Zamawiającego co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę w stosunku do tej osoby, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów kraju, w którym miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu, 3) Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy Pzp, jeżeli Zamawiający może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (t.j. Dz.U. z 2014r. poz. 1114 z późn.zm.), 4) Wykonawca nie jest zobowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy Pzp, jeżeli Zamawiający posiada te oświadczenia lub dokumenty, i są one aktualne, 5) Wykonawca wpisany do urzędowego wykazu zatwierdzonych Wykonawców lub Wykonawca certyfikowany przez jednostki certyfikujące spełniające wymogi europejskich norm certyfikacji może złożyć zaświadczenie o wpisie do urzędowego wykazu wydane przez właściwy organ lub certyfikat wydany przez właściwą jednostkę certyfikującą kraju, w którym Wykonawca ten ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, wskazujące na dokumenty stanowiące podstawę wpisu lub uzyskania certyfikacji, w miejsce odpowiednich dokumentów, o których mowa powyżej, 6) oświadczenia, których Zamawiający żąda na podstawie Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016r.w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz.U. z 2016r. poz. 1126), od Wykonawcy i innych podmiotów, na których zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca na zasadach 8 określonych w art. 22a ustawy Pzp składane są w oryginale; inne dokumenty, których żąda Zamawiający na podstawie przedmiotowego rozporządzenia składane są w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem, 7) poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje odpowiednio Wykonawca, podmiot, na którego zdolnościach lub sytuacji polega Wykonawca, Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą, poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej lub w formie elektronicznej, 8) Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, których wymaga na podstawie w/w rozporządzenia, innych niż oświadczenia, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości, co do jej prawdziwości, 9) dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski, 10) w przypadku samodzielnego pobrania przez Zamawiającego oświadczeń lub dokumentów z ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, których pobranie jest możliwe wyłącznie w języku innym niż polski, Zamawiający zażąda od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski tych dokumentów. 12. W zakresie, którego nie regulują postanowienia SIWZ, zastosowanie mają odpowiednie przepisy ustawy Pzp oraz Rozporządzenia Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016r.w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 13. Jeżeli będzie, to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, Zamawiający może na każdym etapie postępowania wezwać Wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu lub spełniają warunki udziału w postępowaniu, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. 14. Zamawiający zastrzega sobie prawo zgodnie z art. 26 ust. 2f ustawy Prawo zamówień publicznych – jeżeli będzie to niezbędne do zapewnienia odpowiedniego przebiegu postępowania o udzielenie zamówienia, do wezwania na każdym etapie postępowania wykonawców do złożenia wszystkich lub niektórych oświadczeń lub dokumentów potwierdzających, że nie podlegają wykluczeniu, spełniają warunki udziału w postępowaniu lub kryteria selekcji, a jeżeli zachodzą uzasadnione podstawy do uznania, że złożone uprzednio oświadczenia lub dokumenty nie są już aktualne, do złożenia aktualnych oświadczeń lub dokumentów. Wykonawca, pod rygorem stwierdzenia uchylania się od podpisania umowy, przed podpisaniem Umowy przedłoży: a) dokument lub dokumenty potwierdzające prawo osób składających podpis pod umową do występowania w imieniu Wykonawcy i dokonywania w jego imieniu składania oświadczenia woli (pełnomocnictwo, wypis z rejestru lub centralnej ewidencji); b) kosztorys według którego Wykonawca dokonał wyliczenia ceny oferty. Dane z kosztorysu ofertowego, będą podstawą do obliczenia wynagrodzenia należnego wykonawcy z tytułu wykonania części przedmiotu zamówienia w sytuacji odstąpienia od umowy. c) potwierdzenie wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy;

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach