Gmina Wodzisław ogłasza przetarg
- Adres: 28330 Wodzisław, ul. Krakowska
- Województwo: świętokrzyskie
- Telefon/fax: tel. 413 806 118 , fax. 413 806 118
- Data zamieszczenia: 2017-04-07
- Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
- I.1. Nazwa i adres: Gmina Wodzisław
ul. Krakowska 6
28330 Wodzisław, woj. świętokrzyskie
tel. 413 806 118, fax. 413 806 118
REGON: 29101085000000 - I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa
Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu
- II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
- II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Budowa budynku wielofunkcyjnego: Remizy OSP i Świetlicy Wiejskiej w Mierzawie - II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
- II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
1. Przedmiotem zamówienia jest realizacja inwestycji pn. Budowa budynku wielofunkcyjnego: Remizy OSP i Świetlicy Wiejskiej w Mierzawie na działkach 339/3, 339/7 i 131/3 w obrębie geodezyjnym Mierzawa. Inwestycja polega na wykonaniu robót zgodnie z projektem budowlanym i wykonawczym pn. Budowa budynku wielofunkcyjnego – remizy Ochotniczej Straży Pożarnej i świetlicy wiejskiej wraz z wewnętrznymi instalacjami wody, kanalizacji, centralnego ogrzewania i elektryczną, szczelnego zbiornika na ścieki sanitarne, studni, zewnętrznej instalacji wody i kanalizacji, wewnętrznej linii zasilającej energetycznej (wzl) oraz utwardzeń i zjazdu z drogi publicznej i obejmuje m.in.: - budowę budynku wielofunkcyjnego z przeznaczeniem na remizę OSP i świetlicę wiejską o powierzchni zabudowy – 335,81 m2, powierzchni użytkowej – 462,08 m2 i kubaturze – 2274,10 m3, - wyposażenie budynku w urządzenia i meble, o których mowa w dokumentacji projektowej, - wykonanie zjazdu z drogi powiatowej, - wykonanie placu manewrowo-postojowego z miejscami dla niepełnosprawnych, - wykonanie dojść i dojazdów do budynku, - budowę studni wraz z przyłączem wodociągowym i hydrantem, - wykonanie zbiorników na ścieki sanitarne oraz na ścieki technologiczne wraz z przyłączami kanalizacyjnymi, - wykonanie kablowej linii WLZ zasilania energetycznego budynku i studni. Na powyższą inwestycję Zamawiający posiada decyzję o pozwoleniu na budowę wydaną dnia 29.03.2017r. 2. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawiera projekt budowlany (zał. nr 7 do SIWZ), specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót (zał. nr 8 do SIWZ) oraz przedmiar robót pełniący funkcję pomocniczą (zał. nr 9 do SIWZ), dostępne również w siedzibie Zamawiającego w pok. nr 8 Urzędu Gminy w Wodzisławiu, ul. Krakowska 6, 28 330 Wodzisław w dni robocze w godz.730 – 1530. 3. Przedmiot zamówienia obejmuje również: - przygotowanie placu budowy wraz z wytyczeniem geodezyjnym obiektów, - zgłoszenie wykonywania robót w pasie drogowym i ponoszenie kosztów za zajęcie pasa drogowego, - wywiezienie i utylizacja ziemi oraz odpadów powstających na terenie budowy, - wykonanie badań instalacji elektrycznej, - wykonanie badań wentylacji, - wykonanie badań natężenia oświetlenia, - wykonanie badań wody pod względem fizyko-chemicznym (przydatności do spożycia), - wykonanie badań wydajności hydrantów przeciwpożarowych, - sporządzenie protokołu z badania i drożności przewodów spalinowych i wentylacyjnych, - sporządzenie i uzyskanie zatwierdzenia inwentaryzacji geodezyjnej powykonawczej, - sporządzenie i przedłożenie dokumentacji odbiorowej. 4. Zamawiający, zgodnie z art. 29 ust 5 ustawy Pzp, wymaga aby zrealizowany obiekt, jako zamówienie przeznaczone do użytku osób fizycznych spełniał wymagania w zakresie dostępności dla wszystkich użytkowników, w tym dla osób niepełnosprawnych. 5. Wykonawca jest zobowiązany określić w ofercie ile miesięcy gwarancji/rękojmi udzieli na wykonane roboty (materiały i robociznę) i urządzenia. Okres gwarancji jest jednym z kryteriów oceny ofert. Zamawiający wymaga, żeby gwarancja na wykonane roboty była nie krótsza niż 60 miesięcy. Okres gwarancji liczy się od dnia odebrania przez Zamawiającego robót i podpisania (bez uwag) protokołu odbioru końcowego. Okres gwarancji musi być równy okresowi udzielanej rękojmi za wady. 6. Wykonawca ma obowiązek zapoznać się z miejscem realizacji przedmiotu zamówienia tak by wykonać przedmiot zamówienia, działając zgodnie z zasadami wiedzy technicznej i z należytą starannością. 7. Wykonawca w okresie realizacji przedmiotu zamówienia musi posiadać aktualne ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności na sumę gwarancyjną minimum 500.000,00 zł (słownie: pięćset tysięcy złotych) lub dla walut obcych na kwotę w wysokości równoważnej liczonej według średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych ogłoszonego przez NBP obowiązującego w dniu, w którym zamieszczone zostało ogłoszenie o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych. Wykonawca utrzyma ważność ubezpieczenia przez cały okres realizacji umowy. 8. Wymienione w jakiejkolwiek części opisu przedmiotu zamówienia: nazwy własne, marki urządzeń lub wyroby nie są obligatoryjne dla Wykonawców. Wykonawca ma prawo do zaoferowania innych urządzeń pod warunkiem zapewnienia parametrów technicznych co najmniej identycznych z parametrami określonymi w opisie przedmiotu zamówienia. Jeżeli dokumentacja projektowa wskazywałyby w odniesieniu do niektórych urządzeń znaki towarowe, patenty lub pochodzenie, źródła szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty konkretnego Wykonawcy, w tym w szczególności podane zostały - nazwa własna urządzenia, numer katalogowy lub producent, należy to traktować jako rozwiązanie przykładowe, określające standardy, wygląd oraz wymagania techniczne. Wszelkie urządzenia pochodzące od konkretnych producentów, określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać urządzenia, aby spełnić wymagania stawiane przez Zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia, nie mają na celu uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych Wykonawców lub produktów. Tak zastosowane zapisy mogą być tylko w sytuacjach, gdy Zamawiający nie był w stanie opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń - w tych wypadkach należy zawsze przyjąć sformułowanie - „lub równoważny”. Zastosowane przez Wykonawcę urządzenia, muszą być co najmniej: - o tej samej wytrzymałości i trwałości, o tym samym poziomie estetyki (wyroby), - o parametrach technicznych opisanych w dokumentacji przetargowej, - spełniać: te same funkcje, wymagania bezpieczeństwa i jakości, - posiadać stosowne dokumenty dopuszczające do użytkowania (certyfikaty, deklaracje zgodności). Wykonawca musi udowodnić Zamawiającemu, że proponowane urządzenie jest równoważne, przedstawiając np. wszelkie dokumenty, obliczenia, opinie etc. potwierdzające równoważność. W przypadku zastosowania rozwiązania równoważnego powinno ono spełniać następujące warunki: - wszystkie urządzenia zastosowane w systemie równoważnym oraz system jako całość muszą być zaakceptowane przez inspektora nadzoru, - na żądanie Zamawiającego Wykonawca ma obowiązek wykonać zamienne obliczenia dokumentujące uzyskanie nie gorszych efektów niż projektowane. Obowiązek Wykonawcy wykazania równoważności produktu jest obowiązkiem wynikającym z ustawy, który może być spełniony w jakikolwiek sposób pozwalający Zamawiającemu jednoznacznie stwierdzić zgodność oferowanych w ofercie produktów z wymaganiami określonymi w SIWZ, co winno zostać wykazane na etapie składania ofert zawierających produkty równoważne. 9. Zamawiający stosownie do art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, zgodnie z art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r.- Kodeks pracy (Dz.U. z 2014r. poz.1502, ze zm.), osób realizujących przedmiot zamówienia, które wykonywać będą czynności faktycznie związane z realizacją inwestycji (czynności robotnika opisane w przedmiarze robót). Wykonawca przed podpisaniem umowy i w trakcie jej realizacji, na wezwanie zamawiającego, będzie przedstawiał deklarację ZUS-DRA zawierającą liczbę ubezpieczonych/zatrudnionych przez Wykonawcę. Zamawiający zastrzega, że liczba ubezpieczonych/zatrudnionych przez Wykonawcę w trakcie realizacji inwestycji nie może zmniejszyć się o więcej niż 10% w stosunku do ilości w dniu podpisania umowy. W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane wyżej czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, w tym deklaracji ZUS-DRA zawierającej liczbę ubezpieczonych/zatrudnionych przez Wykonawcę, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane czynności w trakcie realizacji zamówienia: - deklarację ZUS-DRA zawierającą liczbę ubezpieczonych/zatrudnionych przez Wykonawcę, - wgląd do umowy o pracę osoby wykonującej w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy wymaganie Zamawiającego. Weryfikacji dokona upoważniony do tego celu przedstawiciel Zamawiającego. Sankcje z tytułu niespełnienia ww. wymagań są określone we wzorze umowy – zał. nr 3 do SIWZ - II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45200000-9
Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
- III.1. Warunki dotyczące zamówienia
- Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga wniesienia wadium. 2. Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert i obejmować musi okres związania ofertą. 3. Składając ofertę, każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 30 000,00 zł, słownie: trzydzieści tysięcy złotych. 4. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: - pieniądzu, - poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, - gwarancjach bankowych, - gwarancjach ubezpieczeniowych, - poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości. 5. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: 94 8526 0001 0000 0130 2000 0006 z dopiskiem: Wadium – Budowa budynku wielofunkcyjnego w Mierzawie. 6. Wadium w formie pieniężnej należy wpłacić na tyle wcześniej, żeby w momencie upływu terminu składania ofert wadium było zaksięgowane na rachunku Zamawiającego. Zamawiający stwierdzi wniesienie wadium na podstawie informacji banku prowadzącego ww. rachunek. 7. Wadium wniesione w formie innej niż pieniężnej należy złożyć w oryginale, razem z ofertą. 8. Polisa, poręczenie, gwarancja lub inny dokument stanowiący formę wadium winny zawierać stwierdzenie, że na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego wzywające do zapłaty kwoty wadium zgodnie z warunkami specyfikacji istotnych warunków zamówienia, następuje jego bezwarunkowa wypłata bez jakichkolwiek zastrzeżeń ze strony gwaranta/poręczyciela. 9. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 ustawy Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 10. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy
Sekcja IV - Procedura przetargowa
- IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
- IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
- IV.3. Informacje administracyjne
- IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną
Podobne ogłoszenia o przetargach
- Poprawa brd na przejściach dla pieszych na DK94 w m. Oława
Dodano: 2024-04-25 - Budowa drogi dla pieszych w ciągu drogi powiatowej nr 1368T w miejscowości Kawczyn.
Dodano: 2023-12-14 - Budowa budynku garażowego wraz z niezbędną infrastrukturą w Rudzie Białaczowskiej dz. nr ew. 574
Dodano: 2023-10-27 - „Bezpieczne Góry Świętokrzyskie – budowa infrastruktury służącej wzmocnieniu bezpieczeństwa i jakości życia mieszkańców gmin Związku Gmin Gór Świętokrzyskich”
Dodano: 2023-07-13 - „Budowa hali sportowej z zapleczem i pomieszczeniami przeznaczonymi na świetlicę przy Szkole Podstawowej w Boleszynie”
Dodano: 2023-05-22 - „Remont i rozbudowa stacji uzdatniania wody w Nowym Korczynie”
Dodano: 2023-04-24 - „Budowa hali sportowej z zapleczem i pomieszczeniami przeznaczonymi na świetlicę przy Szkole Podstawowej w Boleszynie”
Dodano: 2023-02-23 - Dostosowanie Urzędu Miasta i Gminy Stopnica do potrzeb osób niepełnosprawnych
Dodano: 2023-01-17 - Konserwacja wód stojących będących pozostałością po starorzeczach i rozlewiskach rzeki Nidy w obszarze delty Umianowickiej w ramach projektu LIFE4Delta_PL w podziale na 5 zadań częściowych
Dodano: 2022-12-01 - Rozbudowa i przebudowa oczyszczalni ścieków w Rudzie Białaczowskiej
Dodano: 2022-11-14