Przetargi.pl
Budowa budynku biurowego Nadleśnictwa Żednia wraz z infrastrukturą techniczną

Nadleśnictwo Żednia ogłasza przetarg

  • Adres: 16-050 Michałowo, Żednia 5
  • Województwo: podlaskie
  • Telefon/fax: tel. 085 7175251, 7175252 , fax. 085 7175252
  • Data zamieszczenia: 2016-04-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Nadleśnictwo Żednia
    Żednia 5 5
    16-050 Michałowo, woj. podlaskie
    tel. 085 7175251, 7175252, fax. 085 7175252
    REGON: 05002654900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www. bialystok.lasy.gov.pl/web/zednia
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Państwowa jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Budowa budynku biurowego Nadleśnictwa Żednia wraz z infrastrukturą techniczną
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane w ramach zadania prowadzonego pn.: Budowa budynku biurowego, podpiwniczonego o powierzchni zabudowy 618,35 m2, pow. użytkowej 1 610,35 m2, kubaturze 7 759,00 m3, kat. XVI oraz zbiornika szczelnego na nieczystości o poj. 20 m3 i zbiornika szczelnego na wody deszczowe o poj. 9 m3, kat. VIII w ramach gospodarstwa leśnego i rolnego, zlokalizowane na działce o nr ewidencji gruntów 212/14 położonej w obrębie geodezyjnym Żednia, gm. Michałowo wraz z niezbędną infrastrukturą techniczną określoną w dokumentacji budowlanej, w której ujęto również rozbiórkę budynków: biurowego o powierzchni zabudowy 292,6m2, pow. użytkowej 312,24m2, kubaturze 1753,5 m3,kat. XVI, budynku gospodarczego o pow. zabudowy 100,75m2, użytkowej 84,24m2, kubaturze 416,09m3/kat. II/, budynku gospodarczego o pow. zabudowy 132,00m2, pow. 110,79m2, kubaturze 662,64 m3,/kat. II/ oraz masztu technicznego /kat. XXIX/, zlokalizowanych na działce o numerze ewidencyjnym gruntów 212/14, położonej w obrębie geodezyjnym Żednia, gmina Michałowo. Zadanie zawiera również przebudowę napowietrznej linii niskiego napięcia na doziemną. 1.Informacje szczegółowe: a) Zestawienie powierzchni budynku biurowego: powierzchnia użytkowa 1 610,35 m2 powierzchnia zabudowy 618,35 m2 powierzchnia całkowita 2 173,97 m2 kubatura 7 759,00 m3 b) Zagospodarowanie terenu zgodnie z przekazaną dokumentacją projektową, a w szczególności: placu przed budynkiem, parkingów, i chodników utwardzonych kostką, wykonanie nawierzchni trawiastej siewem z przykryciem nasion po wysiewie humusem, budowa nowych zewnętrznych przyłączy infrastruktury technicznej obejmuje: wodociąg, kanalizację sanitarną, przyłącze telekomunikacyjne, przyłącze energetyczne i zewnętrzne oświetlenie terenu z podłączeniem do istniejących sieci będących w administracji inwestora oraz nowo projektowanej kanalizacji deszczowej, instalacje fotowoltaiczną oraz instalację do ogrzewania budynku ciepłem Ziemi, usunięcie kolizji na linii energetycznej niskiego napięcia 0,4kV typu 4XAL35mm2, zasilanej ze stacji transformatorowej Nr 11-979 Żednia. c) rozbiórkę istniejących budynków gospodarczych i budynku biurowego Wykonawca ponosi całkowity koszt prac związanych z rozbiórka i uprzątnięciem terenu jak również ponosi odpowiedzialność cywilno - prawną i materialną za nieprzestrzeganie warunków umowy oraz obowiązujących przepisów. Wykonawca przy realizacji robót budowlanych zobowiązany będzie do zabezpieczenia terenu rozbiórki przed dostępem osób postronnych, właściwego oznakowania prac niebezpiecznych zgodnie z obowiązującymi przepisami. Po zakończeniu robót tzn. usunięciu budynków budowli i urządzeń teren budowy należy zaorać i wyrównać oraz uporządkować z odpadów i śmieci. W związku z tym, że w wyniku rozbiórki powstanie materiał rozbiórkowy mający wartość rynkową Zamawiający stwierdza, że w ramach realizacji przedmiotu zamówienia pozyskane materiały porozbiórkowe Wykonawca zobowiązany jest zakupić. Zamawiający wystawi fakturę Wykonawcy za materiały odzyskane z rozbiórki. Cena materiałów pochodzących z rozbiórki poszczególnych budynków i budowli przedstawia się następująco: a) Budynek magazynu Nadleśnictwa o numerze inwentarzowym 104/122 - 5 781,00 zł. b) Wieża telefoniczno- przemysłowa o numerze inwentarzowym 200/541 - 879,00 zł. c) Budynek garażu o numerze inwentarzowym 102/124 - 2 606,00 zł. d) Budynek biurowy o numerze inwentarzowym 105/121 - 33 370,00 zł. Całkowity koszt materiałów (drewna poużytkowego) pozyskanych z rozbiórki wynosi 42 636,00 zł plus należny podatek 23% Wartość materiałów porozbiórkowych oszacowano na podstawie operatów szacunkowych sporządzonych przez rzeczoznawcę majątkowego. 3.1.2. Dokładny opis przedmiotu zamówienia znajduje się w n/w załącznikach: Załącznik nr 10- Dokumentacja projektowa: Projekty wykonawcze (budowlany; instalacje sanitarne, konstrukcyjny, elektryczny); Projekty budowlane budowy biura; Projekt robót geologicznych; projekt przebudowy kabli telekomunikacyjnych. Załącznik nr 11 - specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót (budowlana, instalacji elektrycznych i niskoprądowych, instalacji wentylacyjnych i klimatyzacji, instalacji wentylacyjnyjnej mechanicznej, instalacji hybrydowej, klimatyzacja precyzyjna, klimatyzacji części pomieszczeń biurowych) Załącznik nr 12 - Przedmiary robót Kosztorys ofertowy (wykonany na podstawie załączonych przedmiarów robót) wypełnia Wykonawca, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza i dostarcza Zamawiającemu przed podpisaniem umowy. 3.1.3. Opisany przedmiot zamówienia stanowi jedno niepodzielne zadanie. 3.2. Do obowiązków Wykonawcy należeć będzie m.in.: 1) zapewnienie na własny koszt kierownika budowy, oraz branżowych kierowników robót którzy będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadającego określone przepisami Prawa Budowlanego (t.j. Dz. U z 2006 r. nr 156 poz. 1118 ze zmianami) uprawnienia do kierowania robotami budowlanymi. 2) zorganizowanie terenu budowy; 3) zagospodarowanie ewentualnych odpadów - zgodnie ustawą o odpadach z dnia 14.12.2012 r. (Dz.U. z 2013 r. poz. 21 z późniejszymi zmianami); 4) zabezpieczenie pomieszczeń socjalnych dla personelu Wykonawcy i ewentualnych podwykonawców; 5) posiadanie dla wbudowanych materiałów certyfikatów na znak bezpieczeństwa, deklaracji zgodności z Polską Normą lub aprobatą techniczną. Jakość materiałów powinna odpowiadać wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie; 6) zapewnienie ochrony terenu budowy i znajdującego się na nim mienia oraz zapewnienie warunków bezpieczeństwa; 7) uporządkowanie terenu po zakończeniu realizacji przedmiotu umowy oraz inne obowiązki wymienione w projekcie umowy, stanowiącym Załącznik nr 8 do niniejszej SIWZ. 8) prowadzenie robót w sposób niezaburzający bieżącej pracy biurowej w Nadleśnictwie Żednia. 3.3. Wykonawca zobowiązany jest do codziennego utrzymania czystości i porządku na terenie wykonywania robót budowlanych (bieżące usuwanie odpadów i innych przeszkód na drodze dojazdowej, porządkowanie narzędzi pracy) po zakończeniu dnia. Składowanie materiałów budowlanych powinno odbywać się tylko w wyznaczonych miejscach. 3.4. Wykonawca zobowiązany będzie przy wykonywaniu robót oraz przemieszczaniu materiałów i sprzętu do zabezpieczenia terenu przed ewentualnymi kolizjami, zniszczeniem, odpowiada za egzekwowanie przepisów ochrony przeciwpożarowej przez osoby wykonujące usługę. 3.5. Wykonawca odpowiada za przestrzeganie przepisów BHP, Zamawiający poinformuje Wykonawcę o zagrożeniach dla bezpieczeństwa i higieny pracy związanych z realizacją zamówienia zgodnie z Informacją o zagrożeniach dla bezpieczeństwa i zdrowia występujących w miejscu wykonywania prac realizowanych na terenie zakładu pracy przez pracowników innego pracodawcy. 3.6. W ramach niniejszego zamówienia oraz ceny ofertowej wykonawca zobligowany będzie do wykonania oraz zapewnienia: a) dokonanie niezbędnych pomiarów i badań laboratoryjnych itp. jeżeli są niezbędne do oddania przedmiotu zamówienia do użytkowania, b) sporządzenie dokumentacji fotograficznej z każdego etapu wykonania robót, w przypadku korzystania z podwykonawców koordynowania robót podwykonawców, ponosząc za nie pełną odpowiedzialność, c) zapewnienie nadzoru nad realizowanym zadaniem, nadzoru nad personelem w zakresie porządku i dyscypliny pracy, d) prawidłowego prowadzenia dokumentacji budowy, e) wykonywanie prac z uwzględnieniem wszystkich warunków i nakazów wynikających z uzgodnień i zobowiązań wzajemnych, f) przy realizacji zamówienia zagwarantowania, aby wszystkie materiały użyte do wykonania przedmiotu umowy posiadały dopuszczenie do obrotu oraz właściwe deklaracje zgodności lub certyfikaty zgodności z obowiązującymi w tym zakresie normami. Wykonawca, ww. dokumenty dostarczy przy odbiorze końcowym oraz na każde żądanie Zamawiającego. Wyklucza się montaż jakichkolwiek materiałów i sprzętu nie posiadających ważnych certyfikatów, g) na żądanie Zamawiającego Wykonawca zapewni na swój koszt wykonanie badań laboratoryjnych wykonanych robót, h) wymagania dotyczące robót - wszystkie prace winny być zrealizowane zgodnie z obowiązującymi przepisami, obowiązującymi normami, warunkami technicznymi i sztuką budowlaną, przepisami bhp, ppoż. z zaleceniami inspektora nadzoru inwestorskiego, oraz zgodnie z wymogami dokumentacji projektowej i wytycznymi niniejszej Specyfikacji, a także jej pozostałymi załącznikami, i) podczas realizacji inwestycji Wykonawca zapewni Zamawiającemu możliwość sprawdzenia materiałów budowlanych, które będą użyte do wykonania przedmiotu umowy, j) wykonawca zobowiązany jest do przywrócenia do należytego stanu i porządku terenu budowy, a także (w razie korzystania) z dróg, nieruchomości, urządzeń, obiektów itp., które Wykonawca naruszył przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia. 3.7. W ramach umowy oraz wskazanego w ofercie wynagrodzenia Wykonawca zobligowany będzie również do: a) zgłosić zakończenie robót w nadzorze budowlanym i uzyskać pozwolenie na użytkowanie obiektu, b) opracować i przekazać zmawiającemu instrukcję eksploatacji kotłowni - pompy ciepła, oraz wszystkich pozostałych urządzeń i instalacji, w które zostanie wyposażony nowo wzniesiony budynek, c) wytyczyć obiekt przez uprawnionego geodetę wraz z wpisem do dziennika budowy i wykonać inwentaryzację geodezyjną powykonawczą uwzględniając wszystkie instalacje i elementy techniczne w które zostanie wyposażony nowy budynek, d) uwzględnić wszystkie koszty związane z opracowaniem projektu organizacji ruchu oraz zajęciem pasa drogowego. Przed rozpoczęciem robót w pasie drogowym należy uzyskać od zarządcy drogi decyzję na zajęcie pasa drogowego, zgodnie z ustawą z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych, e) uwzględnić i ponieść koszty związane z zagospodarowaniem placu budowy obejmujące pomieszczenia socjalno-bytowe i sanitarne dla pracowników biorących udział w procesie realizacji budowy, f) pokryć koszty związane ze zużyciem energii elektrycznej, zamontować podlicznik. Opłata za energię elektryczną wg faktur Z.E. Woda dla procesów technologicznych budowy i socjalno-bytowych pracowników od dnia przekazania placu budowy do dnia protokołu końcowego odbioru robót - zamontować podlicznik - opłata za wodę i ścieki wg stawek Nadleśnictwa. 3.8. Na wykonany cały przedmiot zamówienia Wykonawca udzieli Zamawiającemu gwarancji na okres określony w formularzu ofertowym 1. Informacja o warunkach gwarancji: a) Wzór karty gwarancyjnej stanowi załącznik do niniejszej SIWZ, który jest jednocześnie załącznikiem do umowy, b) Termin gwarancji liczony będzie od daty uzyskania pozwolenia na użytkowanie, c) Okres rękojmi za wady fizyczne budynku wynosi 5 lat i liczony będzie tak jak dla gwarancji. 3.9. Ewentualne podane w opisach nazwy własne nie mają na celu naruszenie art. 29 i 7 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2015 r., poz. 2164 z późn. zm.), a mają jedynie za zadanie sprecyzowanie oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne pod warunkiem spełnienia tego samego poziomu technologicznego, wydajnościowego i funkcjonalnego założonego w projekcie. Wszystkie ewentualne nazwy własne i marki handlowe elementów budowlanych, systemów, urządzeń i wyposażanie zawarte w SIWZ oraz dokumentacji projektowej, zostały użyte w celu sprecyzowania oczekiwań jakościowych i technologicznych Zamawiającego. Zamawiający informuje, że dopuszcza składanie ofert, w których poszczególne urządzenia bądź materiały wymienione w dokumentacji projektowej oraz przedmiarze robót mogą być zastąpione urządzeniami bądź materiałami równoważnymi. Poprzez pojęcie materiałów i urządzeń równoważnych należy rozumieć materiały gwarantujące realizację robót zgodnie z projektem oraz zapewniające uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji projektowej i specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót budowlanych. Równoważne produkty i urządzenia muszą być dopuszczone do obrotu i stosowania zgodnie z obowiązującym prawem. Wykonawca, który zaoferuje produkty oraz urządzenia równoważne wymagające zmiany posiadanych decyzji, będzie musiał w ramach wykonania zamówienia w imieniu Zamawiającego, uzyskać wymagane decyzje własnym staraniem i kosztem, gwarantując jednocześnie wykonanie zamówienia w terminie wynikającym z SIWZ. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisane przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. Obowiązek Wykonawcy wykazania równoważności produktu jest obowiązkiem wynikającym z ustawy Prawo zamówień publicznych, który może być spełniony w jakikolwiek sposób pozwalający Zamawiającemu jednoznacznie stwierdzić zgodność oferowanych w ofercie produktów z wymaganiami określonymi w SIWZ, co winno zostać wykazane na etapie składnia ofert zawierających produkty równoważne. 3.10. W przypadku, gdy wykonawca nie złoży w ofercie dokumentów o zastosowaniu innych materiałów i urządzeń, to rozumie się przez to, że do kalkulacji ceny oferty ujęto materiały i urządzenia zaproponowane w dokumentacji projektowej. 3.11. Ponadto Zamawiający dopuszcza równoważność także w zakresie i w sposób, który: a) zagwarantuje wykonanie przedmiotu zamówienia w zgodzie z dokumentacją projektową; b) posiada wymagane obowiązującym prawem atesty, aprobaty itp.; 3.12. Po zakończeniu realizacji przedmiotu umowy, Wykonawca dostarczy pozwolenie na użytkowanie wykonanego budynku biurowego. 3.13. Płatność końcowa nastąpi po odebraniu przez Zamawiającego robót budowlanych, i podpisaniu bezusterkowego protokołu końcowego odbioru robót oraz dostarczeniu prawomocnego pozwolenia na użytkowanie budynku 3.14. Podczas realizacji inwestycji Wykonawca udostępni Zamawiającemu wgląd w materiały budowlane, które będą użyte do wykonania przedmiotu zamówienia. 3.15. Zamawiający nie przewiduje udzielania zaliczek. Zapłata za wykonane roboty nastąpi zgodnie ze wzorem umowy stanowiącej załącznik do SIWZ. po wykonaniu przedmiotu umowy i obustronnym podpisaniu protokołu odbioru końcowego robót. 3.16. Zamawiający żąda by Wykonawca wskazał w ofercie część zamówienia, której wykonanie chce powierzyć podwykonawcom. Jeżeli Wykonawca ma zamiar zlecić wykonanie części robót podwykonawcy to musi wypełnić i załączyć do oferty załącznik nr 7 do SIWZ a.) Zamawiający dopuszcza udział podwykonawców. W przypadku wykonywania przedmiotu zamówienia publicznego z udziałem podwykonawców Wykonawca zobowiązany jest do wskazania w swojej ofercie części zamówienia (zakresy), których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom, przy czym Zamawiający zastrzega sobie prawo akceptacji podwykonawców zgodnie z zasadami opisanymi w punkcie b). b.) Wyłoniony w niniejszym postępowaniu Wykonawca przed podpisaniem umowy z podwykonawcą przedłoży Zamawiającemu projekty umów (projekt umowy) ze wskazanym podwykonawcą. Zamawiający może zgodnie z art. 6471 KC wnieść sprzeciw lub zastrzeżenia do projektu umowy, która ma zostać zawarta pomiędzy Wykonawcą a podwykonawcą. Nie wniesienie zmian i zastrzeżeń do umowy w terminie 14 dni od daty jej doręczenia Zamawiającemu jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na jej zawarcie. c.) Inne zasady korzystania przez wykonawcę z podwykonawstwa zawarto we wzorze umowy stanowiącej załącznik nr 8 do SIWZ. 3.17. Załatwienie wszystkich formalności i kosztów związanych z wykonaniem przedmiotu zamówienia leży po stronie Wykonawcy robót. 3.18. Zamawiający oświadcza, że posiada zdolność płatniczą, gwarantującą terminowe regulowanie zobowiązań wobec Wykonawcy. 3.19. Obowiązującą formą wynagrodzenia za wykonanie przedmiotu umowy jest wynagrodzenie ryczałtowe. 3.20. Wykonawca za wykonane roboty budowlane wystawi Zamawiającemu faktury VAT płatne przelewem w terminie 21 dni od dnia dostarczenia do siedziby Zamawiającego prawidłowej faktury w oparciu bezusterkowy protokół odbioru przedmiotu umowy, na konto bankowe wskazane przez Wykonawcę na fakturze identyczne ze wskazanym w umowie. 3.21. Zapłata za wykonane prace nastąpi na podstawie faktur częściowych oraz jednej faktury końcowej. Faktury częściowe i końcowa będą wystawiane za faktycznie wykonane prace na zasadach określonych w harmonogramie rzeczowo finansowym stanowiącym załącznik nr 9 do niniejszej SIWZ. 3.22. Zamawiający zastrzega, aby łączna liczba faktur częściowych w roku 2016 nie przekroczyła kwoty 1 650 000,00 zł. netto 3.23. Warunkiem wystawienia faktury częściowej będą faktycznie wykonane prace potwierdzone protokołem odbioru robót podpisanym przez strony. 3.24. Wierzytelności, jakie mogą powstać przy realizacji niniejszej umowy u Wykonawcy w stosunku do Zamawiającego, nie mogą być przedmiotem cesji (przelewu, sprzedaży) bez pisemnej zgody Zamawiającego.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 450000007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 8.1. W przedmiotowym postępowaniu jest wymagane wadium. Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 58 000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt osiem tysięcy zł 00/100). 8.2. Wadium może być wnoszone w jednej lub kilku następujących formach: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt.2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2007r, Nr 42, poz. 275). 8.3. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przed upływem terminu składania ofert przelewem na rachunek bankowy Zamawiającego: Nr konta Bank BGŻ BNP PARIBAS S.A. Białystok konto nr 75 2030 0045 1110 0000 0101 5800 z dopiskiem na blankiecie: Budowa budynku biurowego Nadleśnictwa Żednia wraz z infrastrukturą techniczną 8.4. Wadium wnoszone w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej, lub poręczeniach udzielanych przez podmioty, których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przed?siębiorczości, należy w formie nienaruszonego oryginału zdeponować u Zamawiającego w pokoju nr 11, lub dołączyć do oferty. 8.5. Z treści wadium wnoszonego w formie: poręczenia bankowego, gwarancji bankowej, gwarancji ubezpieczeniowej, lub poręczeniach udzielanych przez podmioty, których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przed?siębiorczości powinno wynikać bezwarunkowe, na pierwsze pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Prawo zamówień publicznych. 8.6. Wadium musi być wniesione najpóźniej przed upływem terminu składania ofert. 8.7. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli w podanym terminie zostanie zaliczone na rachunku bankowym Zamawiającego. Nie należy załączać do oferty oryginału dokumentu wniesienia wadium w formie pieniężnej. Wadium musi zabezpieczać cały okres związania ofertą. Wykonawca, który nie wniesie wadium lub nie zabezpieczy oferty akceptowalną formą wadium w wyznaczonym terminie zostanie wykluczony z postępowania, a jego oferta zostanie odrzucona. 8.8. Za moment wniesienia wadium w formie pieniężnej uznaje się moment zaliczenia na rachunku bankowym Zamawiającego. 8.9. W przypadku wniesienia wadium w innej formie niż pieniądz, termin ważności wystawionego dokumentu musi być minimum zgodny z terminem związania ofertą. 8.10. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji/poręczenia, gwarancja/poręczenie powinna być sporządzona zgodnie z obowiązującym prawem i winna zawierać między innymi następujące elementy: 1) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji/poręczenia (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji/poręczenia) oraz wskazanie ich siedzib, 2) określenie wierzytelności, która ma być zabezpieczona gwarancją/poręczeniem - określenie przedmiotu zamówienia, 3) kwotę gwarancji -poręczenia, 4) bezwarunkowe zobowiązanie gwaranta poręczyciela do zapłacenia kwoty gwarancji poręczenia na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a ustawy Pzp oraz art. 46 ust. 5 ustawy Pzp. 8.11. Pozostałe zasady dotyczące wadium określa art. 45 i 46 ustawy Prawo zamówień publicznych. 8.12. Wadium takie powinno obejmować cały okres związania ofertą, poczynając od daty składania ofert. 8.13. Wadium wniesione przez jednego ze wspólników konsorcjum uważa się za wniesione prawidłowo. 8.14. Zamawiający zatrzyma wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 ustawy Pzp, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie. 8.15. Wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana, zostanie zatrzymane wraz z odsetkami w przypadku, gdy Wykonawca: a) odmówi podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniesie zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 8.16. W zakresie żądania i zwrotu wadium obowiązują uregulowania zawarte w art. 45 i 46 ustawy Prawa Zamówień Publicznych. 8.17. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. 8.18. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Okres gwarancji
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.lasy.gov.pl/pl/bip/dg/rdlp_bialystok/nadl_zednia/zamowienia_publiczne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach