Przetargi.pl
„Bieżące utrzymanie w sprawności techniczno-eksploatacyjnej przejść podziemnych”

Gmina Dąbrowa Górnicza ogłasza przetarg

  • Adres: 41-300 Dąbrowa Górnicza, ul. Graniczna
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 322 956 700 , fax. 32 2625032, 2956700
  • Data zamieszczenia: 2020-05-04
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Dąbrowa Górnicza
    ul. Graniczna 21
    41-300 Dąbrowa Górnicza, woj. śląskie
    tel. 322 956 700, fax. 32 2625032, 2956700
    REGON: 27625531200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.dabrowa-gornicza.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „Bieżące utrzymanie w sprawności techniczno-eksploatacyjnej przejść podziemnych”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Postępowanie o udzielenie zamówienia publicznego prowadzone w trybie przetargu nieograniczonego na podstawie ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych (t.j. Dz.U. z 2019 poz. 1843) o wartości zamówienia poniżej 214.000,00 EUR. Opis przedmiotu zamówienia: I. W zakres przedmiotu wchodzi kompleksowe utrzymanie infrastruktury technicznej następujących przejść podziemnych i kładek dla pieszych: a. przejścia podziemnego Centrum (ul. Sobieskiego -Kościuszki-Królowej Jadwigi, b. przejścia podziemnego Merkury (ul. Królowej Jadwigi – Aleja Róż), c. przejścia podziemnego Reden (ul. Królowej Jadwigi – Wojska Polskiego), d. przejścia podziemnego Damel (ul. Piłsudskiego – Graniczna), e. przejścia podziemnego Manhatan (ul. Piłsudskiego – Morcinka), f. przejścia podziemnego Staszic (DK 94), g. przejścia podziemnego Park B (Aleja Róż), h. kładki dla pieszych nad drogą wojewódzką 910 w ciągu ul. Sobieskiego i. kładki dla pieszych przy CH Pogoria w ciągu ul. 3 Maja-Sobieskiego. II. Na szczegółowy zakres przedmiotu składają się: 1. Czynności utrzymania eksploatacyjnego obejmujące: a) bieżącą konserwację i utrzymanie oświetlenia, instalacji wewnętrznej elektrycznej wraz z szafkami bezpiecznikowymi, konserwację dodatkowych osłon punktów świetlnych oraz utrzymanie pomieszczeń technicznych w rozdzielniach elektrycznych – całodobowo; b) bieżącą konserwację i utrzymanie w sprawności wszelkich urządzeń wodnokanalizacyjnych wraz z odpowiednimi pomieszczeniami technicznymi (przepompownia – dot. przejścia „Damel”) - całodobowo; c) dokonywania raz w tygodniu przeglądu technicznego obiektów wymienionych w pkt. I, po którym należy przedłożyć Zamawiającemu protokół z wykonanego przeglądu technicznego. Przedmiotowy protokół należy dostarczyć Zamawiającemu pisemnie lub drogą elektroniczną lub faksem, d) zgłaszania Zamawiającemu, pisemnie lub drogą elektroniczną lub faksem, wszelkich uszkodzeń mechanicznych i innych powstałych w trakcie eksploatacji niezwłocznie od chwili stwierdzenia uszkodzenia; e) w przypadku zaistnienia awarii elementów konstrukcji przejścia, tunelu, sieci instalacyjnych - podjęcie natychmiastowych działań zmierzających do zabezpieczenia i oznakowania w miarę potrzeb miejsca awarii, wezwania w razie konieczności odpowiednich służb miejskich (straż pożarna, pogotowie energetyczne, pogotowie wodno - kanalizacyjne) oraz powiadomienie Zamawiającego, pisemnie lub drogą elektroniczną lub faksem, o fakcie wystąpienia awarii. Wykonawca zobowiązany jest do podjęcia maksymalnie do 3 godzin działań celem usunięcia awarii – od chwili powiadomienia. W przypadku braku możliwości usunięcia awarii Wykonawca zobowiązany jest do zabezpieczenia i oznakowania miejsca awarii do chwili jej usunięcia oraz zgłoszenia służbom porządkowym faktu jej wystąpienia i przewidywanego terminu usunięcia awarii. 2. Prace w zakresie konserwacji i obsługi sieci, instalacji i urządzeń, realizowane w ramach wynagrodzenia ryczałtowego, obejmujące: a) kontrolę sprawności opraw oświetleniowych, b) naprawę bądź wymianę uszkodzonych elementów instalacji, c) wymianę spalonych źródeł światła, d) kontrolę stanu ochrony przeciwporażeniowej, e) kontrolę stanu kabli, przewodów, połączeń i osprzętu, f) kontrolę stanu osłon i zamocowania urządzeń oświetleniowych, g) pomiary rezystancji izolacji przewodów i kabli - jeden raz w ciągu trwania umowy (w terminie wskazanym przez Zamawiającego), oraz po każdym remoncie, h) sprawne usuwanie awarii i ewentualnych zagrożeń, i) utrzymywanie urządzeń we właściwym stanie estetycznym, j) przestawianie zegarów sterujących oświetleniem. Zakres prac określony w pkt. 1 oraz 2 realizowany będzie w ramach miesięcznego wynagrodzenia ryczałtowego. 3. Prace remontowo - naprawcze realizowane na pisemne zlecenie Zamawiającego obejmujące: 3.1. w zakresie instalacji elektrycznej po dewastacji : a) wymianę uszkodzonych opraw oświetlenia przejść podziemnych, b) zabezpieczenia uszkodzonej instalacji przed dalszą dewastacją do czasu wykonania napraw, c) likwidację nieczynnych bądź uszkodzonych kabli zasilających, d) wymianę uszkodzonych rozdzielni elektrycznych, e) likwidację rozdzielni elektrycznych, f) zabezpieczenia i odcięcia zasilania głównego całego oświetlenia, g) pomiarów kontrolnych instalacji po wykonanych naprawach. h) wymianę zniszczonych osłon ochronnych , i) wymianę skradzionych lub zniszczonych zegarów sterujących pracą oświetlenia, j) naprawę zdewastowanego złącza/szafki rozdzielczej, k) naprawę zdewastowanych elementów instalacji elektrycznej (orurowania, przewodów, puszek itp.). 3.2. w zakresie odwodnienia liniowego: a) wymianę uszkodzonych, skorodowanych kratek ściekowych, b) montaż nowych elementów odwodnienia w przypadku braku możliwości naprawy istniejących urządzeń odwodnienia, c) uzupełnianie skradzionych systemowych i nietypowych elementów odwodnienia, d) naprawę kanałów odwodnienia liniowego, rynien spustowych. 3.3. naprawy bieżące spowodowane odspojeniem elementów konstrukcyjnych, ich kradzieżą lub dewastacją 3.4. w zakresie balustrad stalowych: a) uzupełnienie skradzionych elementów balustrad, b) naprawę balustrad po uszkodzeniach przez wandali. 3.5. w zakresie pompowni /dot. przejścia „Damel”/ a) naprawę lub wymianę w zakresie uszkodzonej pompy. Termin realizacji napraw i innych czynności określonych w pkt. 3.1., 3.2., 3.3., 3.4. oraz 3.5. SIWZ każdorazowo określony zostanie w pisemnym zleceniu Zamawiającego. III. Datą zakończenia prac będzie data protokołu odbioru należytego wykonania zlecenia podpisanego przez Zamawiającego i Wykonawcę. W przypadku stwierdzenia nienależytego wykonania przedmiotu umowy Wykonawca jest zobowiązany do nieodpłatnego usunięcia wad w terminie określonym przez Zamawiającego. 3.4. Gwarancja jakości i rękojmia za wady 1. Wykonawca udziela 36 miesięcy gwarancji na: a. prace hydrauliczno –elektryczne (dotyczy pomp) /dot. przejścia „Damel”/. b. inne prace, w szczególności uzupełnienie/ naprawę stopnic, posadzek, ścian. 2. Strony rozszerzają okres rękojmi na czas udzielonej gwarancji. Zamawiający może realizować uprawnienia z tytułu rękojmi niezależnie od uprawnień z tytułu gwarancji. 3. Bieg terminu gwarancji i rękojmi rozpoczyna się od daty odbioru prac objętych gwarancją. 4. Okres gwarancji ulega stosownemu przedłużeniu lub rozpoczyna swój bieg od nowa w przypadkach określonych w art. 581 § 1 i § 2 Kodeksu cywilnego. 3.5. Ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej Wykonawca winien zapewnić ciągłość ubezpieczenia od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia na sumę gwarancyjną nie mniejszą niż 200.000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych) lub dla walut obcych na kwotę w wysokości równoważnej liczonej według średniego kursu złotego w stosunku do walut obcych, ogłoszonego przez NBP, obowiązującego w dniu, w którym zamieszczone zostało ogłoszenie o zamówieniu w Biuletynie Zamówień Publicznych przez cały okres trwania umowy. 3.6. Rozwiązania równoważne: 1. Przedmiotu zamówienia nie można opisywać przez wskazanie znaków towarowych, patentów lub pochodzenia, źródła lub szczególnego procesu, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczane przez konkretnego wykonawcę, jeżeli mogłoby to doprowadzić do uprzywilejowania lub wyeliminowania niektórych wykonawców lub produktów, chyba że jest to uzasadnione specyfiką przedmiotu zamówienia i zamawiający nie może opisać przedmiotu zamówienia za pomocą dostatecznie dokładnych określeń, a wskazaniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważny”. 2. W związku z powyższym Wykonawcy mogą składać oferty równoważne w stosunku do przedmiotu zamówienia przedstawionego w SIWZ - zgodnie z art. 30 ust. 4 i 5 ustawy Pzp. 3. Opisując przedmiot zamówienia przez odniesienie do norm, europejskich ocen technicznych, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów referencji technicznych, o których mowa w ust. 1 pkt 2 i ust. 3 Ustawy, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. 4. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp „Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez zamawiającego”. Równoważność pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych ma w szczególności zapewnić uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SIWZ. 5. Zamawiający wymaga zastosowania materiałów, urządzeń lub rozwiązań technicznych o parametrach równoważnych lub wyższych pod względem parametrów technicznych, użytkowych oraz eksploatacyjnych pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót w zgodzie z wydanym pozwoleniem na budowę oraz zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w niniejszej SIWZ. 6. Równoważność rozwiązań zostanie oceniona na etapie badania złożonych ofert, przy czym Zamawiający wymaga od Wykonawcy złożenia wraz z ofertą zestawienia materiałów zamiennych w stosunku do dokumentacji technicznej (t.j. opracowanie zawierające co najmniej: katalog producenta, nazwę producenta, opis materiałów i dokumenty zawierające szczegółowe dane techniczne oraz parametry określające urządzenia i materiały). 3.7. Obowiązek zatrudnienia na umowę o pracę 1. Zamawiający wymaga, aby wszystkie czynności w pełnym zakresie rzeczowym realizowane były przez osoby zatrudnione przez Wykonawcę i Podwykonawcę/ów na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r.- Kodeks pracy (Dz.U.2019.1040 t.j. z dnia 2019.06.05). 2. Wymaganie nie dotyczy osób z uprawnieniami wymaganymi w pkt. 8.2.3.2. pkt. 2 i 3 SIWZ. 3. Pozostałe uregulowania w tym zakresie zostały ujęte w § 5 ust. 9-11 projektu umowy. 3.8. Wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych: Opis przedmiotu zamówienia nie wymaga uwzględnienia dostępności dla osób niepełnosprawnych, nie wprowadza się regulacji w zakresie art. 29 ust 5 ustawy Pzp.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 50232110-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do przetargu jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości 2.000,00 zł (słownie: dwa tysiące złotych) w formach określonych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek Zamawiającego: Getin Noble Bank S.A. – konto nr 57 1560 0013 2002 3620 7000 0049 Wadium wniesione w pieniądzu Zamawiający przechowuje na rachunku bankowym z uwzględnieniem art. 46 ust.4 ustawy Pzp. Uwaga: W przypadku wadium złożonego w formie pieniężnej decydujący jest moment wpływu środków na konto zamawiającego wskazane w pkt. 11.2. SIWZ, który powinien być nie późniejszy niż dzień i godzina składania ofert, o którym mowa w pkt. 17.1. SIWZ, pod rygorem odrzucenia oferty na podstawie art. 89 ust. 1 pkt. 7b ustawy Pzp. Jeżeli wadium jest wnoszone w formie innej niż pieniądz, Zamawiający wymaga złożenia oryginału dokumentu do oferty. Dopuszcza się złożenie oryginału dokumentu również w formie elektronicznego dokumentu wadialnego (np. e-gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej) opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym osoby upoważnionej do wystawienia dokumentu wadialnego (np. e-gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej). Niedopuszczalne jest złożenie skanu dokumentu wadialnego (np. e- gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej) opatrzonego kwalifikowanym podpisem elektronicznym. W przypadku wyboru formy niepieniężnej wadium Wykonawca zobowiązany jest złożyć dokument wadialny (np. e-gwarancję bankową lub ubezpieczeniową) na adres poczty elektronicznej: pzmuda@dg.pl, w terminie określonym w pkt. 17.1. SIWZ. Dokument należy jako załącznik do wiadomości elektronicznej, w sposób umożliwiający Zamawiającemu dopełnienie obowiązku określonego w art. 46 ustawy Pzp. Zamawiający sugeruje, aby w temacie wiadomości podać znak sprawy oraz nazwę postępowania, do którego wadium jest wnoszone
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w tym zakresie
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Ponadto do oferty należy załączyć: 1. Formularz ofertowy - załącznik nr 1 do SIWZ (wskazana data podpisania) 2. Formularz cenowy - załącznik nr 1 A do SIWZ (wskazana data podpisania) 3. Pełnomocnictwo do reprezentowania Wykonawcy lub inny stosowny dokument – jeżeli zostało ustanowione bądź do reprezentowania Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie przedłożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza (dotyczy również spółki cywilnej); 3.1. Jeżeli osoba/osoby podpisujące ofertę działa/ją na podstawie pełnomocnictwa ustanowionego do reprezentowania Wykonawców ubiegających się o udzielenie zamówienia publicznego to powinno zostać dołączone do oferty i musi być złożone w oryginale bądź w kopii dokumentu poświadczonej za zgodność z oryginałem przez notariusza (art. 97 § 2 Prawa o notariacie). 3.2. Pełnomocnictwo to musi w swej treści jednoznacznie wskazywać uprawnienie do podpisania oferty. Pełnomocnictwo nie jest wymagane, jeśli podpisujący jest lub są właścicielami firmy lub jeśli są wymienieni z nazwiska w odnośnym dokumencie rejestrowym. Wykonawca musi udokumentować – przy ofercie - że pełnomocnictwo ustanowione do jego reprezentacji zostało podpisane przez osobę[y] uprawnione do działania w jego imieniu. 4. Dokument(-y), np. zobowiązanie podmiotów, na zasobach których Wykonawca będzie polegał w trybie art. 22a ustawy Pzp, do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia treści których musi wynikać w szczególności: 1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu, 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego, 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego, 4) czy podmiot, na zdolnościach, którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, zrealizuje roboty budowlane, których wskazane zdolności dotyczą. 5. potwierdzenie wniesienia wadium. 6. W terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, oświadczenia wykonawcy o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp zgodnie ze wzorem stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może złożyć dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach