Przetargi.pl
Bieżące utrzymanie terenu Parku im. Juliusza Słowackiego w Pabianicach

Gmina Miejska Pabianice reprezentowana przez Prezydenta Miasta Pabianic Grzegorza Mackiewicza ogłasza przetarg

  • Adres: 95-200 Pabianice, ul. Zamkowa 16
  • Województwo: łódzkie
  • Telefon/fax: tel. 42 2254600 , fax. 42 2254669
  • Data zamieszczenia: 2016-06-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Miejska Pabianice reprezentowana przez Prezydenta Miasta Pabianic Grzegorza Mackiewicza
    ul. Zamkowa 16 16
    95-200 Pabianice, woj. łódzkie
    tel. 42 2254600, fax. 42 2254669
    REGON: 00051691000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.um.pabianice.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Bieżące utrzymanie terenu Parku im. Juliusza Słowackiego w Pabianicach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA Przedmiotem zamówienia jest wykonanie usługi: Bieżące utrzymanie terenu Parku im. Juliusza Słowackiego w Pabianicach Realizacja przedmiotu zamówienia obejmuje: organizację i wykonywanie prac porządkowych (w zakresie utrzymania czystości i porządku na terenie parku) oraz prac ogrodniczych i bieżących napraw na terenie parku. Szczegółowy zakres prac w ramach realizacji przedmiotu zamówienia określają załączniki nr 1 i 2 do SIWZ. Miejscem realizacji zamówienia jest teren Parku im. Juliusza Słowackiego w Pabianicach o powierzchni 3,3522 ha. Usługa realizowana będzie na podstawie przyjętego przez Zamawiającego harmonogramu - wzór zał. nr 2 do SWIZ. Interwencyjne usługi (usługi niezryczałtowane) realizowane będą każdorazowo na zlecenie Zamawiającego, w imieniu którego działać będzie pracownik Wydziału Ochrony Środowiska, przekazane faxem lub wiadomością e-mail. Rozpoczęcie realizacji tych usług następować będzie w terminie wskazanym w ofercie, jednak nie dłuższym niż 3 godziny od przekazania zlecenia. Usługi w ramach realizacji niniejszego zamówienia muszą być prowadzone w sposób jak najmniej uciążliwy dla osób korzystających z terenu parku. Prace muszą być wykonywane tak, aby zapewniona była możliwość bezpiecznego poruszania się po terenie objętym zamówieniem, w przypadku prowadzenia prac pielęgnacyjnych zieleni teren prac powinien być w należyty sposób oznakowany i wygrodzony. Zabrania się Wykonawcy realizującemu zamówienie rozjeżdżania trawników, alejek i placów oraz terenów przyległych. Wykonawca ma obowiązek zapewnić wywóz urobku i odpadów powstałych w trakcie realizacji zamówienia w dniu wykonania prac, w wyniku których one powstają, zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami. Wykonawca powinien posiadać stosowne zezwolenie na wykonywanie tych czynności lub zlecić ich wykonanie przedsiębiorcy, który takie zezwolenie posiada. Nie dopuszcza się powierzenia podwykonawcom podstawowej części zamówienia, tj. utrzymania i pielęgnacji zieleni. Żąda się wskazania przez Wykonawcę części zamówienia, które wykonawca powierzy podwykonawcy. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej, a także uzyskał, na swoją własną odpowiedzialność i ryzyko, wszelkich dodatkowych informacji, które mogą być konieczne do przygotowania oferty oraz zawarcia umowy i wykonania zamówienia. Koszt dokonania wizji lokalnej poniesie Wykonawca. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za wszelkie szkody wyrządzone w trakcie realizacji usługi oraz w jej następstwie. Obowiązkiem Wykonawcy jest natychmiastowe wykonanie poprawek w przypadku stwierdzenia wadliwego wykonania usługi. Odbiór wykonanej w trakcie danego miesiąca usługi nastąpi każdorazowo ostatniego roboczego dnia miesiąca. Odbiór potwierdzony zostanie protokołem odbioru prac, stanowiącym podstawę do wystawienia faktury. Warunki finansowe rozliczeń: 1 Fakturowanie odbywać się będzie etapowo, po zakończeniu każdego miesiąca wykonywania usługi; 2 Podstawą wystawienia faktur będzie każdorazowo podpisany protokół odbioru bez uwag; 3 Każdorazowo wynagrodzenie będzie płatne przelewem w terminie do 30 dni od daty otrzymania oryginału prawidłowo wystawionej faktury; 4 Podane w ofercie wynagrodzenie jest stałe i nie podlega waloryzacji w trakcie obowiązywania umowy. Załącznik Nr 1 SZCZEGÓŁOWY OPIS SPOSOBU WYKONANIA I ODBIORU USŁUG PRACE ZRYCZAŁTOWANE: 1.Zimowe utrzymanie nawierzchni: zakres prac: odśnieżanie alejek, schodów, placów o nawierzchni utwardzonej, posypywanie piaskiem w celu uniknięcia śliskości nawierzchni, a w okresie roztopów usuwanie błota pośniegowego. Zimowe utrzymanie nawierzchni zapewnić ma bezpieczne poruszanie się odwiedzających park w zależności od panujących warunków atmosferycznych. Na alejkach o nawierzchni żwirowej prace należy wykonywać ręcznie lub z użyciem lekkiego sprzętu. Obowiązkiem Wykonawcy jest zabezpieczenie sąsiadujących z alejkami skupin krzewów i bylin przed zniszczeniem w wyniku zalegającego śniegu. okres wykonywania prac: 01.11.2016 - 31.12.2016 (w przypadku braku opadów śniegu lub śliskości nawierzchnie należy utrzymywać tak jak w pozostałej części roku). częstotliwość wykonywania prac: we wszystkie dni, w których wystąpią opady śniegu. Rozpoczęcie prac związanych z usuwaniem skutków zjawisk atmosferycznych winno nastąpić niezwłocznie po ich stwierdzeniu, jednak nie później niż do 3 godzin od ich zaistnienia. Po opadach nocnych Wykonawca zapewnia wykonanie prac do godz. 9.00 rano. W przypadku opadów ciągłych dopuszcza się zakończenie prac do 4 godzin po ustaniu zjawisk atmosferycznych. Zakres zimowego utrzymania nawierzchni utwardzonych wskaże Zamawiający w dniu wprowadzenia Wykonawcy na teren parku. 2.Bieżące utrzymywanie w czystości nawierzchni utwardzonych: zakres prac: omiatanie, wygrabianie i usuwanie wszelkich zanieczyszczeń z nawierzchni utwardzonych w parku (alejek, schodów, placów o nawierzchni utwardzonej), w tym: liści, błota, piasku, porozrzucanych odpadów, itp. oraz wywóz zebranych odpadów z terenu parku w tym samym dniu roboczym. Zakres prac obejmuje również usuwanie (w miarę potrzeb) darni i chwastów z ww. nawierzchni. okres wykonywania prac: 11.07.2016 - 31.10.2016 (w przypadku wystąpienia opadów śniegu lub śliskości nawierzchnie należy utrzymywać jak w okresie zimowym). częstotliwość realizacji prac: 2 razy w tygodniu (poniedziałki i piątki), a w okresie opadania liści 3 razy w tygodniu (poniedziałki, środy i piątki). 3.Opróżnianie parkowych koszy na odpady: zakres prac: opróżnianie koszy na odpady, po opróżnieniu każdorazowe wyłożenie ich workami z folii biodegradowalnej w kolorze czarnym (zakup Wykonawcy), uporządkowanie terenu wokół kosza poprzez zebranie porozrzucanych odpadów oraz załadunek odpadów na przystosowany do tego środek transportu i przekazanie zabranych odpadów do zagospodarowania. okres wykonywania prac: 11.07.2016 - 31.12.2016 częstotliwość realizacji prac: 2 razy w tygodniu (poniedziałki i piątki). 4.Zbieranie zanieczyszczeń z terenu parku: zakres prac: zbieranie zanieczyszczeń (np. porozrzucanych na terenie obiektu papierów, butelek, puszek po napojach, potłuczonego szkła, odchodów zwierzęcych, resztek jedzenia, opakowań foliowych, kapsli, niedopałków papierosów, itp.), zapakowanie na środek transportu przystosowany do tego celu i przekazanie odpadów do zagospodarowania. Zebrane odpady należy wywieźć z terenu parku w dniu ich zebrania. okres wykonywania prac: 11.07.2016 - 31.12.2016 częstotliwość realizacji prac: 2 razy w tygodniu (poniedziałki i piątki). 5.Zasypywanie dołów wykopywanych przez psy i koty: zakres prac: zasypanie wykopanych przez zwierzęta dołów ziemią (zakup Wykonawcy) wraz z zagrabieniem i wyrównaniem terenu. okres wykonywania prac: 11.07.2016 - 31.10.2016 częstotliwość realizacji prac: na bieżąco w miarę wystąpienia potrzeb. do kalkulacji należy przyjąć zasypanie średnio 6 dołków miesięcznie. 6.Pielęgnacja młodych drzew: zakres prac: pielenie mis pod drzewami min. 1 x w miesiącu w okresie od czerwca do września, uzupełnianie brakującej kory w misach warstwą grubości 10 cm, na bieżąco do końca września, nawożenie 1 raz w czerwcu, w ilości 5 dkg m2 wieloskładnikowym nawozem ogrodniczym o zawartości makroelementów: N: 13,6%, P: 2%, K: 16% z tolerancją + - 2% dla azotu i potasu oraz 0,5% dla fosforu (Wykonawca ma obowiązek powiadomić Zamawiającego o wykonywanym nawożeniu), podlewanie przesuszonego podłoża w ilości i częstotliwości zapewniającej prawidłową wegetację drzew (w miarę potrzeb), kształtowanie koron drzew (w miarę potrzeb), wywóz odpadów organicznych. okres wykonywania prac: 11.07.2016 - 30.09.2016 częstotliwość realizacji prac: zgodnie z opisem. 7.Pielęgnacja krzewów: zakres prac: pielenie skupin krzewów wraz z odcięciem brzegów trawnika min. 1 x w miesiącu od czerwca do września, ściółkowanie korą podłoża wokół krzewów warstwą grubości 10 cm na całej powierzchni skupiny i uzupełnianie brakującej kory na bieżąco do końca września, nawożenie krzewów 1 x do połowy czerwca, w ilości 5 dkg m2 każdorazowo wieloskładnikowy nawóz ogrodniczy o zawartości makroelementów: N: 13,6%, P: 2%, K: 16% z tolerancją +- 2% dla azotu i potasu oraz 0,5% dla fosforu (Wykonawca ma obowiązek powiadomić Zamawiającego o wykonywanym nawożeniu), podlewanie w okresach braku opadów deszczu, w ilości i częstotliwości zapewniającej prawidłową wegetację (w miarę potrzeb), usuwanie przekwitłych kwiatostanów, połamanych pędów (w miarę potrzeb, niezwłocznie po ich powstaniu), wykonywanie cięć formujących krzewy 1 raz w sezonie w zależności od gatunku oraz miejsca nasadzenia krzewów, wywóz odpadów organicznych. okres wykonywania prac: 11.07.2016 - 30.09.2016 częstotliwość realizacji prac: zgodnie z opisem. 8.Pielęgnacja rabat kwiatów jednorocznych i bylin: zakres prac: pielenie min. 2 x w miesiącu przez cały okres wegetacji roślin, podlewanie w ilości zapewniającej prawidłową wegetację (podlewanie nie może spowodować uszkodzenia roślin), usuwanie wybujałych i przekwitłych kwiatostanów niezwłocznie po ich powstaniu, uzupełnianie zniszczonych lub brakujących roślin niezwłocznie po powstaniu zniszczeń lub braków (do 10 % posadzonych roślin), niezwłoczny wywóz odpadów organicznych, nawożenie - na bieżąco w miarę potrzeb roślin. okres wykonywania prac: 11.07.2016 - 30.09.2016 częstotliwość realizacji prac: zgodnie z opisem. 9.Koszenie i pielęgnacja trawników: zakres prac: pielęgnacja trawników zgodnie z zasadami dobrych praktyk ogrodniczych, koszenie ośmiokrotnie w sezonie, wygrabianie, nawożenie trawników 1 raz w czerwcu 5 dkg m2 (wieloskładnikowy nawóz ogrodniczy o zawartości makroelementów: N: 13,6%, P: 2%, K: 16% z tolerancją + - 2% dla azotu i potasu oraz 0,5% dla fosforu, Wykonawca ma obowiązek powiadomić Zamawiającego o wykonywanym nawożeniu), rekultywacja zniszczonych trawników, przy założeniu, że rekultywacji poddane zostanie do 3% pow. trawników. okres wykonywania prac: 11.07.2016 - 31.10.2016 częstotliwość realizacji prac: zgodnie z opisem. Prace niezryczałtowane 1.Usuwanie odrostów korzeniowych i pniowych drzew: zakres prac: wycięcie wszystkich odrostów drzewa, uporządkowanie terenu wokół miejsca prowadzonych prac, wywóz wyciętych odrostów. częstotliwość realizacji prac: w razie potrzeby 2.Jesienne wygrabianie liści: zakres prac: dokładne wygrabianie liści z terenu parku w terminie od 1 października do 15 grudnia, załadowanie urobku na przystosowany do tego środek transportu i przekazanie do zagospodarowania. Wywóz wygrabionych liści musi nastąpić w dniu ich wygrabienia. częstotliwość realizacji prac: w razie potrzeby 3.Zbieranie zanieczyszczeń z terenu parku: zakres prac: zbieranie zanieczyszczeń (np. porozrzucanych na terenie obiektu papierów, butelek, puszek po napojach, potłuczonego szkła, odchodów zwierzęcych, resztek jedzenia, opakowań foliowych, kapsli, niedopałków papierosów, itp.), zapakowanie na środek transportu przystosowany do tego celu i przekazanie odpadów do zagospodarowania. Zebrane odpady należy wywieźć z terenu parku w dniu ich zebrania. częstotliwość realizacji prac: w razie potrzeby 4.Mycie ławek parkowych: Zakres zadania obejmuje umycie ławek wodą z dodatkiem detergentu oraz dokładne opłukanie ławek. Prace będą wykonywane w miarę potrzeb, na zlecenie i w terminie wskazanym przez Zamawiającego. 5.Mycie latarni parkowych i podświetleń: Zakres zadania obejmuje umycie punktów świetlnych wodą z dodatkiem detergentu oraz dokładne opłukanie. Prace będą wykonywane w miarę potrzeb, na zlecenie i w terminie wskazanym przez Zamawiającego. 6.Mycie koszy na odpady: Zakres zadania obejmuje umycie koszy wodą z dodatkiem detergentu oraz dokładne opłukanie. Prace będą wykonywane w miarę potrzeb, na zlecenie i w terminie wskazanym przez Zamawiającego. 7.Wymiana listew w ławkach i siedziskach: zakres prac obejmuje demontaż zniszczonej listwy, wymianę zniszczonych, połamanych i brakujących listew w ławkach parkowych i siedziskach, montaż nowej listwy (przy użyciu nowych śrub). Nowe listwy powinny być takiego samego rodzaju, koloru i wymiarów jak wymieniane, wykonane z sezonowanego twardego drewna drzew liściastych, bez sęków, oszlifowane, dwukrotnie pomalowane farbą do drewna lub lazurą ochronną zewnętrzną, w kolorze ustalonym z Zamawiającym. Prace będą wykonywane w miarę potrzeb, najpóźniej w ciągu 3 dni od stwierdzenia braku listew lub ich uszkodzenia. 8.Montaż wyrwanego kosza na odpady: zakres prac obejmuje: odkucie starego betonu, ponowne zabetonowanie nogi kosza w podłożu, wywóz urobku. Prace będą wykonywane w miarę potrzeb, najpóźniej w ciągu 3 dni od stwierdzenia dewastacji kosza. 9.Montaż wyrwanej ławki parkowej: zakres prac obejmuje: odkucie starego betonu, ponowne zabetonowanie nóg ławki w podłożu, wywóz urobku. Prace będą wykonywane w miarę potrzeb, najpóźniej w ciągu 3 dni od stwierdzenia dewastacji ławki. 10.Utrzymanie czystości brzegów rzeki: zakres prac: zbieranie zanieczyszczeń (np. porozrzucanych wzdłuż brzegu rzeki papierów, butelek, puszek po napojach, potłuczonego szkła, odchodów zwierzęcych, resztek jedzenia, opakowań foliowych, kapsli, niedopałków papierosów, itp.), usuwanie chwastów (w miarę potrzeb) z mat brzegowych i wykaszanie oraz zapakowanie na środek transportu przystosowany do tego celu i przekazanie odpadów do zagospodarowania. Zebrane odpady należy wywieźć z terenu parku w dniu ich zebrania. Prace będą wykonywane w miarę potrzeb, na zlecenie i w terminie wskazanym przez Zamawiającego. 11.Usuwanie graffiti, napisów i naklejek z ogrodzeń i urządzeń małej architektury: zakres prac obejmuje usunięcie zanieczyszczeń z nawierzchni środkami antygraffiti dostosowanymi do rodzaju nawierzchni lub usunięcie mechaniczne. Prace będą wykonywane w miarę potrzeb, na zlecenie w terminie do 48 godzin od stwierdzenia zanieczyszczeń. 12.Uzupełnianie pakietów na psie odchody w dystrybutorach: zakres prac obejmuje uzupełnienie torebek na psie odchody (zakup Zamawiającego) w dystrybutorach prace będą wykonywane w miarę potrzeb, w terminie do 4 godzin od stwierdzenia braku torebek. Charakterystyka materiałów używanych do realizacji usługi: 1. Rośliny jednoroczne/byliny: część zielna w fazie kwitnienia lub pękania pąków, brak chorób i szkodników. Rośliny z uprawy kontenerowej. 2. Ziemia żyzna: o strukturze gruzełkowatej, o obojętnym pH, bez zanieczyszczeń mechanicznych, brak patogenów i szkodników. Ziemia urodzajna do roślin wrzosowatych o pH 4,5-5. 3. Kora ogrodnicza: pochodząca z drzew iglastych, nie zbutwiała. 4. Woda: z miejskiej sieci wodociągowej. Uwaga: koszty zakupu materiałów i ich transportu są kosztem Wykonawcy robót. Zasady wykonywania usługi oraz gospodarowania odpadami: 1. Podczas realizacji zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania porządku i czystości, usuwania urobku z realizacji usługi z terenu parku w dniu jego powstania, zorganizowania wywozu i dalszego postępowania z odpadami w sposób zgodny z zasadami gospodarowania odpadami, wymaganiami ochrony środowiska i obowiązującymi przepisami. 2. Zabrania się wykonawcy rozjeżdżania alejek parkowych i trawników podczas realizacji usługi. Wykonawca ma obowiązek tak zorganizować obsługę aby nie doprowadzać do żadnych zniszczeń swoim działaniem. 3. Wykonawca ma obowiązek zabezpieczyć teren prowadzenia prac. 4. Za wszelkie szkody powstałe w związku z realizacją usługi odpowiada Wykonawca. Warunki odbiorów prac: 1.Odbiory wykonanych prac, stanowiących przedmiot umowy, dokonywane będą protokólarnie przy udziale przedstawicieli obu stron i stanowić będą podstawę do zafakturowania prac. 2.Odbiór wykonanej w trakcie danego miesiąca usługi nastąpi każdorazowo ostatniego roboczego dnia miesiąca, z wyjątkiem miesiąca grudnia, gdzie odbiór nastąpi do dnia 23.12. Odbiór potwierdzony zostanie protokołem odbioru robót. 3.W przypadku stwierdzenia przy odbiorze wad w wykonaniu prac objętych umową, Zamawiający odmówi ich odbioru i rozliczenia w danym miesiącu rozliczeniowym,zastrzegając sobie prawo do naliczenie kar umownych. Obowiązkiem Wykonawcy jest natychmiastowe wykonanie poprawek w przypadku stwierdzenia wadliwego wykonania usługi. Uwaga! Zamawiający zastrzega, iż prace niezryczałtowane nie muszą zostać zlecone. Podane w harmonogramie przewidywane maksymalne krotności wykonywania prac służą Wykonawcy i Zamawiającemu do określenia maksymalnej wysokości wynagrodzenia. Wykonawca wycenia cenę jednostkową prac zgodnie z opisem w harmonogramie, a Zamawiający zleca te prace w razie wystąpienia potrzeb. Rozliczenie następuje za ilość faktycznie wykonanych prac danego rodzaju według zaoferowanych przez Wykonawcę cen jednostkowych. Minimalna gwarantowana wartość wynagrodzenia wykonawcy to kwota zakresu prac zryczałtowanych.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 773130007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie żąda wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Czas dojazdu na interwencję w ramach prac niezryczałtowanych
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.um.pabianice.pl; www.nowy-bip.um.pabianice.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach