Przetargi.pl
BIEŻĄCE UTRZYMANIE LASÓW KOMUNALNYCH STANOWIĄCYCH WŁASNOŚĆ MIASTA SŁUPSK

Zarząd Infrastruktury Miejskiej w Słupsku ogłasza przetarg

  • Adres: 76-200 Słupsk, Przemysłowa
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. +48 59 841 00 91 , fax. +48 59 848 37 35
  • Data zamieszczenia: 2017-12-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Infrastruktury Miejskiej w Słupsku
    Przemysłowa 73
    76-200 Słupsk, woj. pomorskie
    tel. +48 59 841 00 91, fax. +48 59 848 37 35
    REGON: 221221715
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zimslupsk.com

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    BIEŻĄCE UTRZYMANIE LASÓW KOMUNALNYCH STANOWIĄCYCH WŁASNOŚĆ MIASTA SŁUPSK
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiot zamówienia obejmuje dwa obszary leśne zlokalizowane w granicach administracyjnych miasta o łącznej powierzchni 146,66 ha tj.: 1) Lasek Południowy - teren zalesiony, znajdujący się w południowej części miasta wzdłuż ul. Arciszewskiego (po lewej i prawej stronie ulicy), 2) Lasek Północny - teren zlokalizowany w północnej części miasta w rejonie ul. Madalińskiego przy Stadionie 650-lecia. Lasek Południowy i Lasek Północny stanowią tereny rekreacyjno – wypoczynkowe dla mieszkańców miasta Słupska. Na ich walory składa się bogaty gatunkowo drzewostan (sosny, świerki, brzozy, buki, dęby), stałe miejsca na ognisko, miejsca na biwakowanie i zabawy ruchowe, alejki spacerowe oraz drogi i parkingi. Na terenie lasków zamontowane są ławki i kosze. W Lasku Południowym znajdują się 4 stawy i strzeżone kąpielisko oraz wyodrębniono powierzchnię 19,49 ha pod nazwą Park im. Józefa Trendla. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje swym zakresem bieżące utrzymanie ww. lasów komunalnych stanowiących własność Miasta Słupsk tj. Lasku Południowego i Lasku Północnego zaliczonych do lasów ochronnych w oparciu o aktualny Uproszczony Plan Urządzania Lasu Komunalnego Gminy Miejskiej Słupsk zatwierdzony przez Prezydenta Miasta Słupska i dotyczy zarówno prac z zakresu pozyskania drewna, hodowli, pielęgnacji, ochrony lasu jak i prac porządkowych. 3. Opis przedmiotu zamówienia: 1) cięcia użytków rębnych i przedrębnych, 2) sztuczne odnowienie lasu, 3) wprowadzenie poprawek i uzupełnień wraz z zakupem materiału roślinnego (wielolatki) na poprawionych dawnych talerzach, 4) pielęgnację upraw i młodników poprzez wykaszanie chwastów w uprawach, w rzędach i międzyrzędach, wykonanie czyszczeń wczesnych polegających na usuwaniu sadzonek zbędnych, chorych oraz hamowaniu wzrostu drzew źle rozwijających się albo szkodliwych dla otoczenia, wykonanie czyszczeń późnych polegających na pielęgnowaniu młodników ze sztucznego sadzenia w postaci usuwania lub hamowania wzrostu zbędnych, wadliwych lub przeszkadzających drzewek, podkrzesywania i formowania strzał i koron poprzez usunięcie zbędnych odgałęzień, 5) zabezpieczenie upraw przed zwierzyną poprzez zastosowanie preparatu odstraszającego, 6) ochronę przeciwpożarową w postaci odnowienia pasów przeciwpożarowych, wykaszania samosiewów z linii oddziałowych, wykaszanie terenów przyległych do pasów przeciwpożarowych w Lasku Północnym i do drogi o szerokości do 4 m, wykonywania objazdów po całej powierzchni lasów komunalnych w miarę potrzeb i wystąpienia zagrożenia pożarowego, montażu i demontażu tablic ostrzegawczych, udrożnienia drogi przeciwpożarowej zlokalizowanej między ogródkami działkowymi a ścianą Lasku Północnego, 7) usuwanie posuszu w koronach drzew przy ciągach pieszych, 8) ochrona fauny i flory poprzez czyszczenie budek lęgowych i zakup karmy dla ptaków wraz z rozwieszeniem jej na terenie lasów, 9) prace porządkowe w postaci zbierania zanieczyszczeń przy ciągach spacerowych łącznie z opróżnianiem koszy i wywozem śmieci na wysypisko, usuwania nagromadzonych zanieczyszczeń w lasach (dzikich wysypisk itp.) wraz z wywozem śmieci na wysypisko, zbierania zanieczyszczeń po całym lesie, usuwanie martwych zwierząt niezwłocznie po wystąpieniu takiego faktu, postępując przy tym zgodnie z obowiązującymi przepisami w tym zakresie, renowacji wraz z impregnacją i naprawą znajdujących się na terenie lasów komunalnych koszy na śmieci i ławek, wykonania i montażu nowych drewnianych koszy leśnych i nowych leśnych ławek drewnianych, wykonania bieżącej naprawy dróg leśnych oraz odśnieżania ciągów spacerowych. 4. Po dokonaniu obmiaru i odbiorze pozyskanego drewna przez specjalistę ds. lasów Wykonawca zobowiązany będzie do wykupienia drewna w cenie określonej zgodnie z obowiązującym zarządzeniem Nr 938/GKMiOŚ/07 Prezydenta Miasta Słupska z dnia 08 października 2007 r. w sprawie ustalenia cen na drewno pozyskane z terenów miasta i lasów komunalnych w Słupsku zmienionego zarządzeniem Nr 810/GKMiOŚ/08 Prezydenta Miasta Słupska z dnia 24 września 2008 r. w sprawie ustalenia cen na drewno pozyskane z terenów miasta i lasów komunalnych w Słupsku. 5. Jeżeli w trakcie odbioru drewna okaże się, że jest ono zmurszałe i nie kwalifikuje się do sprzedaży Wykonawca winien ująć w kosztach jego utylizację. 6. Należność za drewno należy uiścić przelewem po otrzymaniu faktury wystawionej przez Zarząd Infrastruktury Miejskiej w Słupsku w ciągu 7 dni od jej otrzymania. 7. Wykupione drewno Wykonawca zobowiązany jest do wywiezienia z lasu w ciągu 14 dni od daty zapłaty faktury. 8. Wykonawca zobowiązany jest do: 1) zapewnienia kompletnego kierownictwa, wykwalifikowanych pracowników, materiałów, sprzętu i innych urządzeń niezbędnych do prawidłowego wykonania przedmiotu umowy, 2) niezwłocznego informowania Zamawiającego o wszystkich zdarzeniach mających lub mogących mieć wpływ na wykonanie umowy. 9. Wykonawca będzie ponosił pełną odpowiedzialność za wszelkie szkody na osobie lub mieniu powstałe w wyniku niewykonania bądź nienależytego wykonywania zobowiązań wynikających z niniejszego zamówienia. Wykonawca będzie ponosił też odpowiedzialność za inne działania lub zaniechania pracowników świadczących niniejszą usługę i osób trzecich, którymi będzie posługiwał się w celu wykonania niniejszego zamówienia oraz będzie ponosił pełną odpowiedzialność za szkody i następstwa nieszczęśliwych wypadków dotyczące pracowników świadczących niniejszą usługę i osób trzecich, wynikające bezpośrednio z wykonywanych prac, spowodowane z winy Wykonawcy. Wykonawca musi posiadać przez cały okres obowiązywania zamówienia ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej w każdym roku obowiązywania umowy, w tym za szkody wyrządzone w związku z realizacją przedmiotu zamówienia, z sumą ubezpieczenia nie mniejszą niż 100 000 PLN, na jedno i wszystkie zdarzenia w okresie ubezpieczenia. Wykonawca na dzień zawarcia umowy zobowiązany jest przedłożyć Zamawiającemu dowód zawarcia umowy ubezpieczenia oraz dowód opłacenia składki. Jeżeli okres ubezpieczenia będzie krótszy niż okres trwania niniejszej umowy, Wykonawca zobowiązany jest do przedłużenia ubezpieczenia i przedłożenia Zamawiającemu dokumentów, o których mowa w niniejszym punkcie. 10. Organizacja prac podczas wykonywania przedmiotu zamówienia winna odpowiadać wymaganiom określonym w aktualnych przepisach dotyczących bezpieczeństwa i higieny pracy oraz musi zapewniać prawidłowe wykonanie usługi. Usługę należy prowadzić w sposób, który nie będzie naruszał interesów osób trzecich. 11. Wykonawca jest posiadaczem i wytwórcą odpadów powstających w związku z realizacją zamówienia. Na Wykonawcy ciążą obowiązki wynikające z ustawy z dnia 14 grudnia 2012 r. o odpadach (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r., poz. 1987, z późn. zm.). Wobec powyższego utylizację powstałych odpadów należy przeprowadzić zgodnie z ww. ustawą i jej koszt uwzględnić w cenie oferty. Na wniosek Zamawiającego Wykonawca zobowiązany będzie do przedstawienia dokumentów potwierdzających zagospodarowanie odpadów zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa w tym zakresie. 12. Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia gwarancji na posadzone sadzonki do nasadzeń odnawiających na okres nie krótszy niż 12 miesięcy licząc od dnia bezusterkowego odbioru wykonanych prac. Dla właściwego utrzymania materiału nasadzeniowego zapewniającego jego odbiór po zakończeniu okresu gwarancji, Zamawiający zaleca wykonanie następujących prac w ramach okresu udzielonej gwarancji: 1) nawożenie – jeden raz wiosną nawozem o spowolnionym uwalnianiu składników pokarmowych typu np. Osmocote, 2) wykaszanie chwastów w rzędach i międzyrzędach w celu utrzymania uprawy – 2 razy w roku w sezonie wegetacyjnym, 3) usuwanie samosiei wokół sadzonek – 2 razy w roku w sezonie wegetacyjnym, 4) wymiana uschniętych i uszkodzonych sadzonek – 1 raz w ciągu roku, Koszty wykonania ww. prac Wykonawca winien wkalkulować w cenę oferty. Gwarancja na posadzone sadzonki do nasadzeń odnawiających stanowi kryterium oceny ofert o wadze 40 % i będzie oceniana zgodnie z zasadami wskazanymi w rozdziale XIV SIWZ. 13. Zamawiający wymaga od Wykonawcy udzielenia rękojmi za wady fizyczne na wykonane prace na okres 24 miesięcy licząc od dnia bezusterkowego odbioru wykonanych prac. 14. Zamawiający nie stawia wymogu określonego w art. 29 ust. 3a ustawy Pzp, ponieważ nie występują przesłanki wskazane w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (tekst jednolity: Dz. U. z 2016 r., poz. 1666, z późn. zm.). 15. Przedmiot zamówienia obejmuje również wszystkie prace i obowiązki Wykonawcy wymienione we wzorze umowy stanowiącym załącznik nr 8 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 77200000-2
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający żąda od Wykonawców wniesienia wadium w wysokości 3 000,00 PLN (słownie: trzy tysiące polskich złotych 00/100). 2. Wadium należy wnieść przed upływem terminu składania ofert w formie określonej w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa wymagań w tym zakresie. Warunek zostanie uznany za spełniony na podstawie złożonego „Oświadczenia Wykonawcy składanego do postępowania w sprawie zamówienia publicznego”, o którym mowa w rozdziale VII pkt 1 ppkt 1) SIWZ.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Dokumenty podmiotów zagranicznych. 1) jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentu, o którym mowa w rozdziale III.4) pkt 1 niniejszego ogłoszenia składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania potwierdzające odpowiednio, że: - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości – wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. 2) jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 1 ppkt 1) niniejszego rozdziału, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby, z zachowaniem terminów podanych w pkt 1 ppkt 1) niniejszego rozdziału. 3) w przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez Wykonawcę, Zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia składa dokumenty, o których mowa w rozdziale III.3) niniejszego ogłoszenia oraz dokumenty, o których mowa w rozdziale III. 4) niniejszego ogłoszenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu. 3. Jeżeli Wykonawca wskazując spełnianie warunków udziału w postępowaniu polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów, o których mowa w rozdziale III.4) niniejszego ogłoszenia. 4. Jeżeli Wykonawca działa przez pełnomocników do oferty należy dołączyć uwierzytelniony odpis pełnomocnictwa lub pełnomocnictwo w oryginale, z którego wynikają zasady reprezentacji obowiązujące u danego Wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach