Przetargi.pl
Bieżąca obsługa urządzeń ochrony przeciwpowodziowej – wałów p.powodziowych i jazów będących w utrzymaniu ŚZMiUW w Kielcach na terenie powiatów Włoszczowa, Jędrzejów i Pińczów

Świętokrzyski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Kielcach ogłasza przetarg

  • Adres: 25561 Kielce, Witosa
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. +48413340105 wew. 209, 309 , fax. +48413340105 wew. 409
  • Data zamieszczenia: 2016-12-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Świętokrzyski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Kielcach
    Witosa 86
    25561 Kielce, woj. świętokrzyskie
    tel. +48413340105 wew. 209, 309, fax. +48413340105 wew. 409
    REGON: 368886031300
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: inny:

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Bieżąca obsługa urządzeń ochrony przeciwpowodziowej – wałów p.powodziowych i jazów będących w utrzymaniu ŚZMiUW w Kielcach na terenie powiatów Włoszczowa, Jędrzejów i Pińczów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. Opis przedmiotu zamówienia i miejsce realizacji przedmiotu zamówienia Kod CPV: kod CPV: 90721800-5 – Usługi ochrony przed naturalnym ryzykiem lub zagrożeniami 1. Nazwa przedmiotu zamówienia. Bieżąca obsługa urządzeń ochrony przeciwpowodziowej – wałów p.powodziowych i jazów będących w utrzymaniu ŚZMiUW w Kielcach na terenie powiatów Włoszczowa, Jędrzejów i Pińczów. 2. Opis przedmiotu zamówienia 2.1 Przedmiotem zamówienia jest bieżąca obsługa: urządzeń ochrony przeciwpowodziowej wraz z budowlami oraz jazów - wg lokalizacji podanej poniżej: a) Lewy wał rzeki Nidy Motkowice - Korytnica w km 0+000-6+676 (śluzy wałowe w km 3+220,3+430,6+176) Lewy wał rzeki Nidy Korytnica – Staniowice w km 0+000-1+580 (śluzy wałowe w km 0+008 i 1 szt. przy rz. Nidzie) Prawy wał rzeki Nidy Motkowice - Borszowice w km 0+000-5+930 (śluzy wałowe w km 0+010,0+015,0+080,2+120,4+300, 5+290) Ciek od Korytnicy w km 0+000-1+200 Rzeka Brzeźnica w km 0+000-1+674 (jaz w km 1+674) Zastawka na Cieku od Wierzbicy w km 0+050 b) Rzeka Biała Nida uregulowana w km 0+000-22+200 -jaz w Mniszku w km 4 + 585 -jaz w Dzierążni w km 9 + 000) Rzeka Lipnica w km 0+000-19+150 -jaz w Lipnicy w km 1 + 030 - 1 szt. -jaz w Złotnikach w km 3 + 900 - 1 szt. -jaz w Kanicach w km 5 + 660 - 1 szt. -jazy w Węgleszynie w km 7 + 410; 8 + 220; 9 + 030 . -podwyższenie kaszyc w okresie prowadzenia nawodnień oraz ich rozbiórka po zakończeniu nawodnienia w ilości 26 szt. w km 0+150, 0+400, 0+660, 1+450, 1+950, 2+180, 2+290, 2+380, 2+550, 2+670, 2+820, 2+950, 3+210, 3+320, 3+560, 3+760, 4+380, 4+720, 4+940, 5+090, 5+280, 5+570, 6+030, 6+250, 6+720, 7+010 -Rzeka Grabówka – zastawka w miejscowości Mniszek w km 0 + 120 - 1 szt. -Struga Żarczyce – zastawki w miejscowości Żarczyce w km 0 + 660 i 3 + 620 - 2 szt. -Struga Wygnanów – przepusto – zastawka w km 0 + 040 – 1 szt. i zastawka w km 0 + 325 -szt. 1 w miejscowości Złotniki -Rzeka Rudka – zastawka w km 1 + 280 - 1 szt. -Rzeka Kwilanka – zastawka w km 0 + 280 - 1 szt. -Struga Rzeszówek – zastawka w km 0 + 575 - 1 szt. -Rzeka Brynica – zastawka w km 0 + 100 - 1 szt. -Obsługa i właściwa eksploatacja pompowni w Popowicach. c) Lewy wał rzeki Nidy Pińczów – Kopernia w km 0+000-5+500 Lewy wał rzeki Nidy Kopernia – Skowronno Dolne w km 0+000-2+520 (śluza wałowa w km 0+220) Prawy wał rzeki Nidy Pińczów – Michałów w km 0+000-3+800 (śluzy wałowe w km 2+550, 3+000) Prawy wał rzeki Mierzawy Pawłowice – Kopernia w km 0+000-2+050 (śluza wałowa w km 1+440) Lewy wał rzeki Mierzawy Pawłowice w km 0+000-1+950 (śluzy wałowe w km 1+460, 1+610) Starorzecze rzeki Nidy w m. Umianowice Starorzecze rzeki Nidy w m. Skowronno Jaz na rz. Mierzawie w km 1+400 w Pawłowicach i w km 13+692 w Sędowicach; d) Usuwanie przetamowań na rzece Czarnej Nowej na odcinku od ujścia do końca granicy gminy Krasocin, tj. w km 0+000 – 16 + 250 łącznie 16250 mb oraz regulacja piętrzenia w zależności od potrzeb na 4 jazach w km 1+080,2+080, 4+000, 5+320. e) Wały przeciwpowodziowe rzeki Nidy: - wał prawy Kotlice - Mokrsko Dolne w km 0+000-3+670; - wał lewy Staniewice – Sobków w km 0+000-1+730, - wał prawy Mokrsko Górne – Brzezno w km 0+000-3+640, Odpływy i wyloty od śluz wałowych: - Kotlice – Mokrsko w km 0+290, 3+610, - Staniowice – Sobków w km 0+130, 0+610, - Mokrsko Górne – Brzezno w km 0+415, 0+210, 0+220, Cieki naturalne z budowlami: - rzeka Brzeźnica w km 2+400-13+400 wraz z obsługą jazów w km 6+380, 8+860, 11+130 - Ciek od Goznej w km 0+000-7+180 wraz z obsługą zastawki w km 0+090 oraz przepustozastawki w km 5+980 f) Wały przeciwpowodziowe rzeki Nidy: - wał prawy Pawłowice – Bełk w km 0+000-3+005, - wał prawy Sobowice w km 0+000-4+340, - wał prawy w Stawach w km 0+000-1+540, - wał lewy w Skowronnie w km 0+000-3+770, Wały przeciwpowodziowe Cieku od Bełku: - wał prawy w km 0+000-0+780, - wał lewy w km 0+000-0+190, Wały przeciwpowodziowe rzeki Branki: - wał lewy w km 0+000-1+320, - wał prawy w km 0+000-1+400, Odpływy od śluz: - Tur Dolny – Pawłowice – Bełk w km 0+110, 0+129, 0+783, 1+273, 1+613, - Sobowice w km 0+651, 0+890, 1+475, 2+280, 2+990, - Skowronno w km 0+010, 0+390, 1+480, 0+260, mnich wpustowy na prawym wale przeciwpowodziowym rzeki Nidy w Stawach łącznie z dopływem o dł. 15 mb; Starorzecze rzeki Nidy w Sobowicach z zastawkami – 4 szt. oraz wlotami i wylotem rurociągu; Zastawka w km 0+990 Cieku od Bełku; Jaz w km 0+200 na rzece Brance m. Skowronno Dolne; przepusty w km 0+010, 0+940, 1+790 oraz zastawka w km 2+260 na rzece Jakubówce; 2.1 .1 W ramach utrzymywania w/w urządzeń (wałów p.powodziowych) do obowiązków Wykonawcy należy wykonywanie następujących prac i czynności, a w szczególności: 1. Nadzorowanie i patrolowanie wałów przeciwpowodziowych i urządzeń wałowych zapobiegając przed niszczeniem, wypasaniem bydła i dewastacją tych urządzeń na przydzielonym odcinku 2. Konserwacja wlotów i koszenie odpływów od śluz wałowych: 3. Konserwacja i malowanie części metalowych śluz wałowych, rogatek wałowych, tablic ostrzegawczych i słupków hektometrowych na poszczególnych odcinkach wałów; 4. Dokonywanie drobnych napraw ramp wałowych, ścieżek, przejść i objazdów rogatek, zasypywanie drobnych nierówności i kolein, lokalne stosowanie posiewu nasionami traw i roślin motylkowych; 5. Uzupełnianie drobnych ubytków betonem w konstrukcji betonowej budowli. 6. Bieżące wycinanie samosiejek drzew i krzaków w najbliższym sąsiedztwie wałów (pas 3m od stopy wałów); 7. Rozrzucanie kretowisk i zasypywanie nor ziemnych w skarpach i koronie wału; 8. Ochrona i zabezpieczenie śluz wałowych przed oblodzeniem poprzez odkuwanie i odśnieżanie zamknięć śluz; 9. Czynny udział w czasie akcji przeciwpowodziowej (współpraca ze sztabami antykryzysowymi) i w komisyjnych przeglądach wałów; 10. Właściwe utrzymania pasa użytków zielonych wzdłuż wału o szerokości 3m od stopy ławki lub wału (zakaz sadzenia drzew i krzewów, uprawy gruntu, rozkopywania); 11. Wymienione powyżej prace i czynności należy bezwzględnie wykonywać z zachowaniem zasad i przepisów BHP; 12. Bieżące informowanie i zgłaszanie kierownikowi rejonowego oddziału o stanie urządzeń wałowych i samego wału, w tym zgłaszanie wniosków odnośnie ewentualnych napraw dróg przywałowych, przejazdów, ramp, korony wału, nieobjętych przedmiotem zamówienia; 13. Stała dyspozycyjność przez wszystkie dni w miesiącu i przez 24 godz. na dobę po ogłoszeniu stanu pogotowia przeciwpowodziowego i obserwowanie stanu wody na obwałowanych odcinkach rzek oraz natychmiastowe meldowanie o przyborach wód przekraczających stany ostrzegawcze; 2.1.2 W ramach utrzymywania budowli piętrzących do obowiązków Wykonawcy należy wykonywanie następujących prac i czynności, a w szczególności: 1. Konserwacja i malowanie części metalowych jazów. 2. Wykaszanie porostów roślinnych ze skarp i dna rzeki w obrębie obsługiwanych jazów. 3. Dokonywanie drobnych napraw urządzeń piętrzących i powstałych uszkodzeń w obrębie budowli oraz usuwanie zanieczyszczeń wokół budowli. 4. Konserwacja w/w jazów, polegająca na oliwieniu, smarowaniu części ruchomych i mechanizmów wyciągowych. 5. Konserwację antykorozyjną konstrukcji stalowych tych jazów. 6. Odkuwanie lodu przy urządzeniach piętrzących – na bieżąco. 7. Uzupełnienie drobnych ubytków betonem w konstrukcji betonowej jazów. 8. Zastawianie, odstawianie oraz prowadzenie właściwej obsługi urządzeń w czasie trwania nawodnienia. 9. Usuwanie na bieżąco zanieczyszczeń, przetamowań koryta rzeki znajdujących się w obrębie obsługiwanych budowli. 10. Ochrona i zabezpieczenie części ruchomych urządzeń przed oblodzeniem poprzez odkuwanie i odśnieżanie. 11. Nadzorowanie urządzeń piętrzących przed niszczeniem i kradzieżą. 12. Czynny udział w czasie akcji powodziowej i wszystkich przeglądach stanu technicznego budowli piętrzących. 13. Stała dyspozycyjność przez wszystkie dni w każdym miesiącu i przez 24 godziny na dobę po ogłoszeniu stanu pogotowia przeciwpowodziowego i obserwowanie stanu wody na rzekach i natychmiastowe meldowanie o przyborach przekraczających stany ostrzegawcze. Z uwagi na wymaganą przedmiotem zamówienia stałą dyspozycyjność przez wszystkie dni w miesiącu i przez 24 godziny na dobę, po ogłoszeniu pogotowia przeciwpowodziowego – (obserwowanie stanu wody w rzece, natychmiastowe meldowanie o ewentualnych przyborach przekraczających stany ostrzegawcze lub alarmowe), bezwzględnie wymaga się aby Wykonawca posiadał taki skład osobowy, który pozwoli na stałą obsługę odpowiednio poszczególnych odcinków wałów i urządzeń. Oznacza to, że wymienione w ramach danej pozycji oznaczonej odpowiednią literą alfabetu odcinki wałów i urządzenia winna nieprzerwanie „obsługiwać” co najmniej jedna osoba posiadająca stosowną do wykonywania tych czynności wiedzę i umiejętności. Zamawiający będzie wykonywał szczegółowe kontrole w zakresie spełnienia tych wymagań. W trakcie realizacji umowy zamawiający zastrzega sobie możliwość żądania od wykonawcy imiennej listy tych osób. 2.2 Przedmiot zamówienia należy wykonać: • na warunkach określonych niniejszą SIWZ • wzorem umowy oraz zgodnie z: • warunkami Zamawiającego • obowiązującymi przepisami BHP; • warunkami technicznymi jakim powinny odpowiadać obiekty budownictwa wodnego; • polskimi normami oraz obowiązującymi normami branżowymi, • przepisami prawa budowlanego. W przypadku alarmu przeciwpowodziowego Wykonawca winien być w stałej dyspozycji Wojewódzkiego Centrum Zarządzania Kryzysowego w Kielcach, tel. (041) 342 11 10, (041) 342 16 88 oraz być w kontakcie z Powiatowymi Zespołami Reagowania Kryzysowego, z Urzędami Gmin i Komendami Powiatowymi Państwowej Straży Pożarnej. Przed złożeniem oferty zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji w terenie, której termin może uzgodnić z pracownikami ŚZMiUW w Kielcach. 2.3. SIWZ wraz załącznikami zwane są dalej dokumentacją przetargową. 2.4. Wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. 2.4.1 Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy p. z. p. Zamawiający określa w całym okresie realizacji zamówienia wymóg zatrudnienia przez Wykonawcę lub odpowiednio przez podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, na co najmniej pół etatu, osób, które będą bezpośrednio realizować przedmiot zamówienia poprzez patrolowanie i nadzorowanie poszczególnych odcinków wałów i budowli hydrotechnicznych o których mowa w rozdz. I pkt 2.1 jako a) c) e) f), i budowli hydrotechnicznych w rozdz. I pkt 2.1 jako b) d), 2.4.2 Czynności (osób bezpośrednio wykonujących zamówienie) niezbędne do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę, dotyczą w szczególności patrolowania i nadzorowania poszczególnych odcinków wałów i budowli hydrotechnicznych. a) W nawiązaniu do określonego wyżej wymogu zatrudnienia na umowę o pracę osób dla bezpośredniej realizacji zamówienia przez zatrudnienie na podstawie umowy o pracę należy rozumieć zatrudnienie na podstawie: umowy o pracę w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r., poz. 1502 ze zm.) lub właściwych przepisów państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. b) Wymagany okres zatrudnienia osób rozpoczyna się od momentu rozpoczęcia realizacji przedmiotu zamówienia, a kończy z dniem zakończenia realizacji przedmiotu zamówienia (umowy). Dla Podwykonawcy okres ten liczony jest od dnia zaakceptowania przez Zamawiającego podwykonawcy, do momentu zakończenia realizacji prac przewidzianych do wykonania w podwykonawstwie. c) Zatrudnienie przy realizacji zamówienia powinno trwać do końca jego realizacji. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, Wykonawca lub podwykonawca będzie obowiązany do zatrudnienia na to miejsce innej osoby. Zamawiający ma prawo w każdym okresie realizacji zamówienia zwrócić się do Wykonawcy o przedstawienie dokumentacji zatrudnienia wymaganych osób, bądź zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, zaś wykonawca ma obowiązek przedstawić ją niezwłocznie Zamawiającemu. d) Wykonawca w terminie do 5 dni od terminu wymaganego okresu zatrudnienia, o którym mowa w pkt. 2.5.2 lit. „b” i na każde żądanie Zamawiającego będzie zobowiązany przedstawić Zamawiającemu wykaz osób, jak i do wglądu zanonimizowane umowy o pracę (lub inne akty świadczące o nawiązaniu stosunku pracy) osób zatrudnionych w związku z wypełnieniem warunku realizacji zamówienia. e) Wykonawca dla swoich pracowników, jak także w odniesieniu do Podwykonawców będzie zobowiązany prowadzić ewidencję czasu pracy zatrudnionych pracowników dokumentującą świadczenie pracy w celu realizacji przedmiotu zamówienia i przedstawić ją na każde żądanie Zamawiającego. f) Wykonawca winien zagwarantować w każdej umowie z podwykonawcą, spełnienie warunków wynikających z zastosowania art. 29 ust. 3a ustawy Pzp. g) Wykonawca, zobowiązany jest w ciągu 5 dni roboczych po upływie każdego miesiąca przedłożyć Zamawiającemu, raport w przedmiocie spełnienia, warunków zatrudnienia pracowników wymaganych przez Zamawiającego, z podaniem nazwiska i imienia każdego pracownika Wykonawcy (z podziałem na podwykonawców i obiekty) oraz okresu czasu pracy wymaganych osób zatrudnionych przy wykonaniu zamówienia. 2.4.3. W przypadku niezatrudnienia przy realizacji zamówienia wymaganej przez Zamawiającego liczby osób lub nieprzedstawienia Zamawiającemu na jego żądanie umów o pracę lub ewidencji czasu pracy zatrudnionych pracowników dokumentujących świadczenie pracy w celu realizacji przedmiotu zamówienia, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu stosowną karę umowną. W przypadku wątpliwości, co do treści raportu Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli sposobu wykonania zamówienia poprzez zbadanie rzeczywistych warunków jego wykonania. 2.5. SIWZ wraz załącznikami zwane są dalej dokumentacją przetargową.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90721800-5

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert, z uwzględnieniem trzydziestodniowego terminu związania ofertą. Wadium może być wnoszone w pieniądzu, poręczeniach bankowych, poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych lub ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielonych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. 2007 Nr 42, poz.275 z późn. zm). Wysokość wadium ustala się w kwocie 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące zł 00/100)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach