Przetargi.pl
Bieżąca obsługa urządzeń ochrony przeciwpowodziowej – wałów p.powodziowych i jazów będących w utrzymaniu ŚZMiUW w Kielcach na terenie powiatów Busko Zdrój, Staszów i Kazimierza Wielka

Świętokrzyski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Kielcach ogłasza przetarg

  • Adres: 25561 Kielce, Witosa
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. +48413340105 wew. 209, 309 , fax. +48413340105 wew. 409
  • Data zamieszczenia: 2016-12-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Świętokrzyski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Kielcach
    Witosa 86
    25561 Kielce, woj. świętokrzyskie
    tel. +48413340105 wew. 209, 309, fax. +48413340105 wew. 409
    REGON: 368886031300
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: inny:

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Bieżąca obsługa urządzeń ochrony przeciwpowodziowej – wałów p.powodziowych i jazów będących w utrzymaniu ŚZMiUW w Kielcach na terenie powiatów Busko Zdrój, Staszów i Kazimierza Wielka
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. Opis przedmiotu zamówienia i miejsce realizacji przedmiotu zamówienia kod CPV: 90721800-5 – Usługi ochrony przed naturalnym ryzykiem lub zagrożeniami 1. Nazwa przedmiotu zamówienia. Bieżąca obsługa urządzeń ochrony przeciwpowodziowej – wałów p.powodziowych i jazów będących w utrzymaniu ŚZMiUW w Kielcach na terenie powiatów Busko Zdrój, Staszów i Kazimierza Wielka 2. Opis przedmiotu zamówienia 2.1 Przedmiotem zamówienia jest bieżąca obsługa: urządzeń ochrony przeciwpowodziowej wraz z budowlami oraz jazów - wg lokalizacji podanej poniżej: a) Lewy wał rzeki Wisły pow. ujścia rz. Nidy w km 0+000-7+820 (śluza wałowa w km 7+800) Prawy wał rzeki Nidy w km 0+000-5+000 b) Lewy wał rzeki Wisły w km 0+000 – 7+000 (śluzy wałowe w km 3+250) c) Prawy wał rzeki Nidy w km 5+000-8+900 (śluzy wałowe w km 6+310, 8+170, 8+690) Lewy wał rzeki Nidy w km 0+000-5+000 (śluzy wałowe w km 1+840, 3+640, 4+450) d) Lewy wał rzeki Wisły w km 10+000-17+000 (śluzy wałowe w km 11+230, 15+590) e) Lewy wał rzeki Wisły w km 17+000-24+000 (śluzy wałowe w km 19+267, 22+382) f) Lewy wał rzeki Wisły w km 7+000-10+000 (śluza wałowa w km 7+000) Lewy wał rzeki Strumień w km 0+000-1+665 (śluzy wałowe + przepusty z klapą w km rzeki 12+986, 13+059, 14+148, 14+178, 14+377, 14+616, 14+957, 15+504,15+413, 15+780) Lewy wał rzeki Strumień w km 0+000-0+434 (śluzy wałowe + przepusty z klapą w km rzeki 16+753, 17+054, 17+205) Prawe odcinkowe wały rzeki Strumień – 0,21 km (śluza wałowa w km rzeki 17+305) g) Lewy wał rzeki Wisły w km 30+000-36+000 (śluza wałowa w km 35+440) h) Lewy wał rzeki Wisły w km 24+000-30+000 (śluza wałowa w km 29+854) i) Lewy wał rzeki Wisły w km 0+000-2+100 (śluzy wałowe w km 1+700, 0+250) Lewy wał rzeki Strumień w km 0+000-4+000 (śluzy wałowe w km 1+330 i 3+345) j) Lewy wał rzeki Wisły w km 36+000-39+000 Prawy wał rzeki Strumień w km 0+000 – 4+000 (śluzy wałowe w km 0+050, 1+750 i 2+250) k) Lewy wał rzeki Strumień w km 4+000-8+000 (śluzy wałowe w km 5+035, 7+300, 7+960) Prawy wał rzeki Strumień w km 4+000-8+000 (śluzy wałowe w km 5+770, 7+790) l) Lewy wał rzeki Wisły w km 0+000-1+000 w m. Winnica (śluza wałowa w km 0+280) Lewy wał rzeki Wisły w km 0+000-1+100 w m. Łęg (śluza wałowa w km 0+900) Lewy wał rzeki Czarnej Staszowskiej w km 0+000-2+000 (śluza wałowa w km 1+850) Prawy wał rzeki Czarnej Staszowskiej w km 0+000-1+770 m) Lewy wał rzeki Wisły w km 0+000-9+000 (śluzy wałowe w km 0+300, 1+500) n) Lewy wał rzeki Wisły w km 9+000-17+000 (śluzy wałowe w km 9+830, 10+085, 12+990) o) Lewy wał rzeki Wschodniej w km 0+000-4+500 Prawy wał rzeki Wschodniej w km 0+000-2+600 Obsługa i konserwacja jazu w m. Podlesie p) Lewy wał rzeki Czarnej Staszowskiej w km 2+000-7+900 (śluzy wałowe w km 3+470, 4+100, 4+365, 5+100, 6+600) q) Lewy wał rzeki Strumień w km 8+000-10+600 (śluzy wałowe w km 9+940, 10+395) Prawy wał rzeki Strumień w km 8+000-12+165 (śluzy wałowe w km 8+440, 8+590, 9+100, 9+440, 11+090, 11+900) Prawy wał rzeki Strumień w km 0+000-0+808 (śluzy wałowe + przepusty z klapą w km rzeki 13+073, 13+350, 13+442, 14+148) r) Lewy letni wał rzeki Nidzicy – dł. 1,2 km – gm. Bejsce (śluza wałowa w km 0+010) Prawy letni wał rzeki Nidzicy – dł. 2,3 km – gm. Bejsce (śluzy wałowe w km 0+130, 0+330, 2+225) Prawy wał rzeki Nidzicy – dł. 1,8 km – gm. Skalbmierz (śluzy wałowe w km 0+430, 1+028) 2.1 .1 W ramach utrzymywania w/w urządzeń (wałów p.powodziowych) do obowiązków Wykonawcy należy wykonywanie następujących prac i czynności, a w szczególności: 1. Nadzorowanie i patrolowanie wałów przeciwpowodziowych i urządzeń wałowych zapobiegając przed niszczeniem, wypasaniem bydła i dewastacją tych urządzeń na przydzielonym odcinku 2. Konserwacja wlotów i koszenie odpływów od śluz wałowych: 3. Konserwacja i malowanie części metalowych śluz wałowych, rogatek wałowych, tablic ostrzegawczych i słupków hektometrowych na poszczególnych odcinkach wałów; 4. Dokonywanie drobnych napraw ramp wałowych, ścieżek, przejść i objazdów rogatek, zasypywanie drobnych nierówności i kolein, lokalne stosowanie posiewu nasionami traw i roślin motylkowych; 5. Uzupełnianie drobnych ubytków betonem w konstrukcji betonowej budowli. 6. Bieżące wycinanie samosiejek drzew i krzaków w najbliższym sąsiedztwie wałów (pas 3m od stopy wałów); 7. Rozrzucanie kretowisk i zasypywanie nor ziemnych w skarpach i koronie wału; 8. Ochrona i zabezpieczenie śluz wałowych przed oblodzeniem poprzez odkuwanie i odśnieżanie zamknięć śluz; 9. Czynny udział w czasie akcji przeciwpowodziowej (współpraca ze sztabami antykryzysowymi) i w komisyjnych przeglądach wałów; 10. Właściwe utrzymania pasa użytków zielonych wzdłuż wału o szerokości 3m od stopy ławki lub wału (zakaz sadzenia drzew i krzewów, uprawy gruntu, rozkopywania); 11. Wymienione powyżej prace i czynności należy bezwzględnie wykonywać z zachowaniem zasad i przepisów BHP; 12. Bieżące informowanie i zgłaszanie kierownikowi rejonowego oddziału o stanie urządzeń wałowych i samego wału, w tym zgłaszanie wniosków odnośnie ewentualnych napraw dróg przywałowych, przejazdów, ramp, korony wału, nieobjętych przedmiotem zamówienia; 13. Stała dyspozycyjność przez wszystkie dni w miesiącu i przez 24 godz. na dobę po ogłoszeniu stanu pogotowia przeciwpowodziowego i obserwowanie stanu wody na obwałowanych odcinkach rzek oraz natychmiastowe meldowanie o przyborach wód przekraczających stany ostrzegawcze. 2.1.2 W ramach obsługi i konserwacji jazu w msc. Podlesie do obowiązków Wykonawcy należy wykonywanie następujących prac i czynności, a w szczególności: 1. Konserwacja i malowanie części metalowych jazu. 2. Wykaszanie porostów roślinnych ze skarp i dna rzeki w obrębie obsługiwanego jazu. 3. Dokonywanie drobnych napraw i powstałych uszkodzeń w obrębie jazu oraz usuwanie zanieczyszczeń wokół budowli. 4. Konserwacja jazu, polegająca na oliwieniu, smarowaniu części ruchomych i mechanizmów wyciągowych. 5. Konserwacja antykorozyjna konstrukcji jazu. 6. Uzupełnienie drobnych ubytków betonem w konstrukcji betonowej jazów. 7. Usuwanie na bieżąco zanieczyszczeń, przetamowań koryta rzeki znajdujących się w obrębie obsługiwanej budowli. 8. Ochrona i zabezpieczenie części ruchomych urządzenia przed oblodzeniem poprzez odkuwanie i odśnieżanie. 9. Nadzorowanie urządzenia w zakresie ochrony przed zniszczeniem i kradzieżą. 10. Czynny udział w czasie akcji powodziowej i wszystkich przeglądach stanu technicznego jazu. 11. Stała dyspozycyjność przez wszystkie dni w każdym miesiącu i przez 24 godziny na dobę po ogłoszeniu stanu pogotowia przeciwpowodziowego, obserwowanie stanu wody, natychmiastowe meldowanie o przyborach przekraczających stany ostrzegawcze. Z uwagi na wymaganą przedmiotem zamówienia stałą dyspozycyjność przez wszystkie dni w miesiącu i przez 24 godziny na dobę, po ogłoszeniu pogotowia przeciwpowodziowego – (obserwowanie stanu wody w rzece, natychmiastowe meldowanie o ewentualnych przyborach przekraczających stany ostrzegawcze lub alarmowe), bezwzględnie wymaga się aby Wykonawca posiadał taki skład osobowy, który pozwoli na stałą obsługę odpowiednio poszczególnych odcinków wałów i urządzeń. Oznacza to, że wymienione w ramach danej pozycji oznaczonej odpowiednią literą alfabetu odcinki wałów i urządzenia winna nieprzerwanie „obsługiwać” co najmniej jedna osoba posiadająca stosowną do wykonywania tych czynności wiedzę i umiejętności. Zamawiający będzie wykonywał szczegółowe kontrole w zakresie spełnienia tych wymagań. W trakcie realizacji umowy zamawiający zastrzega sobie możliwość żądania od wykonawcy imiennej listy tych osób. 2.2 Przedmiot zamówienia należy wykonać: • na warunkach określonych niniejszą SIWZ • wzorem umowy oraz zgodnie z: • warunkami Zamawiającego • obowiązującymi przepisami BHP; • warunkami technicznymi jakim powinny odpowiadać obiekty budownictwa wodnego; • polskimi normami oraz obowiązującymi normami branżowymi, • przepisami prawa budowlanego. W przypadku alarmu przeciwpowodziowego Wykonawca winien być w stałej dyspozycji Wojewódzkiego Centrum Zarządzania Kryzysowego w Kielcach, tel. (041) 342 11 10, (041) 342 16 88 oraz być w kontakcie z Powiatowymi Zespołami Reagowania Kryzysowego, z Urzędami Gmin i Komendami Powiatowymi Państwowej Straży Pożarnej.  Przed sporządzeniem oferty zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji w terenie, której termin może uzgodnić z pracownikami ŚZMiUW w Kielcach. 2.3. SIWZ wraz załącznikami zwane są dalej dokumentacją przetargową. 2.4. Wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. 2.4.1 Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy p. z. p. Zamawiający określa w całym okresie realizacji zamówienia wymóg zatrudnienia przez Wykonawcę lub odpowiednio przez podwykonawcę na podstawie umowy o pracę, na co najmniej pół etatu, osób, które będą bezpośrednio realizować przedmiot zamówienia poprzez patrolowanie i nadzorowanie poszczególnych odcinków wałów (1 osoba na i-ty odcinek wału). 2.4.2 Czynności (osób bezpośrednio wykonujących zamówienie) niezbędne do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę, dotyczą w szczególności patrolowania i nadzorowania poszczególnych odcinków wałów. a) W nawiązaniu do określonego wyżej wymogu zatrudnienia na umowę o pracę osób dla bezpośredniej realizacji zamówienia przez zatrudnienie na podstawie umowy o pracę należy rozumieć zatrudnienie na podstawie: umowy o pracę w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r., poz. 1502 ze zm.) lub właściwych przepisów państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. b) Wymagany okres zatrudnienia osób rozpoczyna się od momentu rozpoczęcia realizacji przedmiotu zamówienia, a kończy z dniem zakończenia realizacji przedmiotu zamówienia (umowy). Dla Podwykonawcy okres ten liczony jest od dnia zaakceptowania przez Zamawiającego podwykonawcy, do momentu zakończenia realizacji prac przewidzianych do wykonania w podwykonawstwie. c) Zatrudnienie przy realizacji zamówienia powinno trwać do końca jego realizacji. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, Wykonawca lub podwykonawca będzie obowiązany do zatrudnienia na to miejsce innej osoby. Zamawiający ma prawo w każdym okresie realizacji zamówienia zwrócić się do Wykonawcy o przedstawienie dokumentacji zatrudnienia wymaganych osób, bądź zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, zaś wykonawca ma obowiązek przedstawić ją niezwłocznie Zamawiającemu. d) Wykonawca w terminie do 5 dni od terminu wymaganego okresu zatrudnienia, o którym mowa w pkt. 2.5.2 lit. „b” i na każde żądanie Zamawiającego będzie zobowiązany przedstawić Zamawiającemu wykaz osób, jak i do wglądu zanonimizowane umowy o pracę (lub inne akty świadczące o nawiązaniu stosunku pracy) osób zatrudnionych w związku z wypełnieniem warunku realizacji zamówienia. e) Wykonawca dla swoich pracowników, jak także w odniesieniu do Podwykonawców będzie zobowiązany prowadzić ewidencję czasu pracy zatrudnionych pracowników dokumentującą świadczenie pracy w celu realizacji przedmiotu zamówienia i przedstawić ją na każde żądanie Zamawiającego. f) Wykonawca winien zagwarantować w każdej umowie z podwykonawcą, spełnienie warunków wynikających z zastosowania art. 29 ust. 3a ustawy Pzp. g) Wykonawca, zobowiązany jest w ciągu 5 dni roboczych po upływie każdego miesiąca przedłożyć Zamawiającemu, raport w przedmiocie spełnienia, warunków zatrudnienia pracowników wymaganych przez Zamawiającego, z podaniem nazwiska i imienia każdego pracownika Wykonawcy (z podziałem na podwykonawców i obiekty) oraz okresu czasu pracy wymaganych osób zatrudnionych przy wykonaniu zamówienia. 2.4.3. W przypadku niezatrudnienia przy realizacji zamówienia wymaganej przez Zamawiającego co najmniej 18 osób lub nieprzedstawienia Zamawiającemu na jego żądanie umów o pracę lub ewidencji czasu pracy zatrudnionych pracowników dokumentujących świadczenie pracy w celu realizacji przedmiotu zamówienia, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu stosowną karę umowną. W przypadku wątpliwości, co do treści raportu Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli sposobu wykonania zamówienia poprzez zbadanie rzeczywistych warunków jego wykonania.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90721800-5

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert, z uwzględnieniem trzydziestodniowego terminu związania ofertą. Wadium może być wnoszone w pieniądzu, poręczeniach bankowych, poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych lub ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielonych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. 2007 Nr 42, poz.275 z późn. zm). Wysokość wadium ustala się w kwocie 4 000,00 zł (słownie: cztery tysiące zł 00/100)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach