Przetargi.pl
Bieżąca obsługa i eksploatacja pompowni przywałowych na terenie powiatu sandomierskiego i opatowskiego (Grabina, Zajeziorze, Szewce, Sandomierz Nadbrzezie, Kępa Chwałowska, Linów i Nowe)

Świętokrzyski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Kielcach ogłasza przetarg

  • Adres: 25561 Kielce, ul. Witosa
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 041 3340105 wew. 209, 309 , fax. 041 3340105 wew. 409
  • Data zamieszczenia: 2016-11-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Świętokrzyski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Kielcach
    ul. Witosa 86
    25561 Kielce, woj. świętokrzyskie
    tel. 041 3340105 wew. 209, 309, fax. 041 3340105 wew. 409
    REGON: 368886031300
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: inny:

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Bieżąca obsługa i eksploatacja pompowni przywałowych na terenie powiatu sandomierskiego i opatowskiego (Grabina, Zajeziorze, Szewce, Sandomierz Nadbrzezie, Kępa Chwałowska, Linów i Nowe)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Opis przedmiotu zamówienia i miejsce realizacji przedmiotu zamówienia Kod CPV 71311100-2 - Usługi dodatkowe w zakresie inżynierii lądowej i wodnej. 1.Nazwa przedmiotu zamówienia. Bieżąca obsługa i eksploatacja pompowni przywałowych na terenie powiatu sandomierskiego i opatowskiego (Grabina, Zajeziorze, Szewce, Sandomierz Nadbrzezie, Kępa Chwałowska, Linów i Nowe) 2.Opis przedmiotu zamówienia 2.1 Przedmiotem zamówienia jest obsługa, eksploatacja oraz bieżąca konserwacja (bez kosztów energii elektrycznej) niżej wymienionych pompowni przywałowych zlokalizowanych na terenie powiatu Sandomierz. 1)Pompownia Sandomierz – Nadbrzezie, gm., pow. Sandomierz, 2)Pompownia Kępa Chwałowska,gm. Dwikozy, pow. Sandomierz 3)Pompownia Zajezierze,gm. Samborzec, pow. Sandomierz 4)Pompownia Grabina, gm. Łoniów, pow. Sandomierz 5)Pompownia Szewce, gm. Samborzec, pow. Sandomierz 6)Pompownia Linów, gm. Ożarów, pow. Opatów 7)Pompownia Nowe, gm. Ożarów, pow. Opatów. 2.1.1.Ogólne obowiązki przejmującego urządzenia przepompowni w eksploatację i bieżącą konserwację. a)utrzymanie w stałej gotowości technicznej urządzeń (pomp) wraz z urządzeniami elektroenergetycznymi, b)utrzymanie w dobrym stanie technicznym urządzeń towarzyszących: budynków i przepompowni wraz z terenem w granicach ogrodzenia, kanałów dopływowych odpływowych, zasilania energetycznego, dróg dojazdowych, c)prowadzenie eksploatacji zgodnie z instrukcjami eksploatacyjnymi, d)zatrudnienie odpowiedniej ilości pracowników, do obsługi urządzeń przepompowni posiadających odpowiednie kwalifikacje, e)zakup odpowiedniego sprzętu, narzędzi i materiałów, które są niezbędne do obsługi i eksploatacji oraz w przypadku awarii, f)prowadzenie odpowiednich dokumentów wymaganych instrukcjami eksploatacyjnymi i wytycznymi podanymi w pkt 2.1.2, g)informowanie na bieżąco Zleceniodawcę o zauważonych zmianach i uszkodzeniach mających ujemny wpływ na bezpieczeństwo budowli, zainstalowanych urządzeń mechanicznych, pomp oraz elektrycznych, h)pilnowanie aby osoby niepowołane nie miały dostępu do terenu pompowni. i)ubezpieczenie pompowni wraz z wyposażeniem od kradzieży z włamaniem i rabunku oraz od powodzi, a także naprawa ewentualnych uszkodzeń w ramach otrzymanego ubezpieczenia, j)udział przy kontrolach Urzędu Dozoru Technicznego urządzeń pompowni. Opłaty związane z dozorem technicznym ponosi Wykonawca. k)zapewnienie odpowiedniego sprzętu do ratownictwa wodnego, p.poż. i BHP na każdej pompowni l)nadzorujący eksploatację (osoba z uprawnieniami budowlanymi oraz osoba z uprawnieniami elektrycznymi dozorowymi D) w m-cu październiku dokonają oceny rocznej poszczególnych pompowni zgodnie z art. 62 ustawy Prawo budowlane. 2.1.2. Szczegółowe obowiązki przejmującego obsługę, eksploatację i bieżącą konserwację: a)utrzymanie w stałej sprawności technicznej urządzeń (pomp, suwnic, zasilanie energetyczne) znajdujących się w pompowniach, b)zakup odpowiednich smarów oraz olejów niezbędnych do właściwej pracy urządzeń (ilość smarów i olejów wg norm zużycia dla danego rodzaju urządzenia), c)prowadzenia pomiarów i przeglądów urządzeń energetycznych oraz sprzętu p. pożarowego wg załączonej instrukcji, d)prowadzenie bieżącej obsługi urządzeń zgodnie z obowiązującymi instrukcjami eksploatacyjnymi, które są do wglądu w przepompowni i u Zamawiającego, e)prowadzenie codzienne „Książki pracy pomp” znajdującej się w przepompowni, f)wykonywanie prac konserwacyjnych – bieżąca konserwacja. Zakres prac konserwacyjnych wyszczególniono w zał. nr 9 do SIWZ, g)udział w okresowym wiosennym przeglądzie oraz w razie zachodzących potrzeb, h)Wykoszenie roślinności z powierzchni skarp zbiorników wyrównawczych każdej przepompowni ( utylizacja wykoszonej roślinności należy do Wykonawcy ) – minimum 3 razy w roku w terminach uzgodnionych z Zamawiającym – działem TT; i).prowadzenie zgodnie z przepisami BHP prac związanych z bieżącą obsługą, ze szczególnym zwróceniem uwagi na: ­osoby zatrudnione przy oczyszczaniu zanieczyszczeń zbiornika przy pompowni, które powinny umieć posługiwać się łodzią, pontonem, posiadać umiejętności ratownictwa tonących oraz być przeszkolonym w zakresie udzielania pierwszej pomocy, ­wszystkie prace wykonywane nad wodą oraz, przy których istnieje możliwość upadku do wody. Prace te winny być dokonywane z odpowiednią asekuracją. Najmniejsza ilość osób do w/w czynności to 2 osoby (nawet wtedy gdy dla danej pracy lub czynności wystarczy 1 osoba), ­osoby wykonujące odrąbywanie lodu wokół wylotów z przewodów rurowych od pompowni, które powinny być zabezpieczone pasami bezpieczeństwa, ­osoby usuwające zanieczyszczenia ze skarpy odwodnej pompowni oraz naprawiające jej ubezpieczenia. Prace te powinny odbywać się z rusztowania przystosowanego do pochylenia skarpy zaopatrzonego w poręcze i umocowanego do korony zapory czołowej przy pomocy liny, ­czynności związane z każdym uruchomieniem i zatrzymaniem pomp (obsługa powinna założyć rękawice dielektryczne i kalosze dielektryczne oraz sprawdzić czy nie powoduje zagrożenia bezpieczeństwa obsługi i otoczenia.) h)wykonywanie czynności związanych z obsługą instalacji i urządzeń elektrycznych pompowni przy zachowaniu obowiązujących przepisów oraz zasad BHP przez pracowników posiadających stosowne doświadczenie i uprawnienia do poszczególnych czynności, a w szczególności: ­uprawnienia kwalifikacyjne na stanowisku E (eksploatacji) w zakresie urządzeń i instalacji elektroenergetycznych do 1 kV ­uprawnienia kwalifikacyjne na stanowisku D (dozoru) w zakresie obsługi, konserwacji, remontów i montażu do 15 kV Czynności te winny być wykonywane w taki sposób, aby każdą pompownię obsługiwała stale co najmniej jedna osoba z uprawnieniami grupy E). -Na etapie realizacji przedmiotu zamówienia Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli, celem sprawdzenia czy umowa jest realizowana zgodnie z wytycznymi Zamawiającego podanymi m.in. w pkt. 2.1.2 lit „i)”. UWAGA: Wszelkie szkody wynikłe na wskutek niewłaściwej eksploatacji przepompowni ponosić będzie przejmujący. j)nawiązanie bezpośredniego kontaktu w przypadku: -nadejścia wielkich wód, -awarii budowli lub urządzenia mechanicznego, czy elektrycznego, -ogłoszenia pogotowia i alarmu przeciwpowodziowego, z jednostkami Zamawiającego tj. Świętokrzyskim Zarządem Melioracji i Urządzeń Wodnych R/O w Sandomierzu – tel. (15) 8334041 UWAGA: W przypadku ogłoszenia pogotowia lub alarmu przeciwpowodziowego przez Wojewódzkie Centrum Zarządzania Kryzysowego w Kielcach przejmujący pompownie musi być w stałej dyspozycji i wykonywać jego polecenia za pośrednictwem Świętokrzyskiego Zarządu Melioracji i Urządzeń Wodnych w Kielcach, aż do czasu odwołania pogotowia. Telefony Wojewódzkiego Centrum Zarządzania Kryzysowego w Kielcach – (41) 342 11 10, (41) 344 33 33. Ponadto należy być w kontakcie: -z powiatowym zespołem reagowania kryzysowego w Sandomierzu i Opatowie, -z odpowiednimi gminami, na terenie których zlokalizowane są przepompownie, -z Komendą Powiatową Państwowej Straży Pożarnej w Sandomierzu i Opatowie. 2.2Przedmiot zamówienia należy wykonać: -na warunkach określonych niniejszą SIWZ -wzorem umowy oraz zgodnie z: -warunkami Zamawiającego -kartami informacyjnymi pompowni stanowiącymi załącznik do SIWZ -obowiązującymi przepisami BHP; -warunkami technicznymi jakim powinny odpowiadać obiekty budownictwa wodnego; -polskimi normami oraz obowiązującymi normami branżowymi, -przepisami prawa budowlanego. 2.3 Do zakresu zamówienia należy również wykonywanie prac konserwacyjnych wyszczególnionych w kartach informacyjnych pompowni stanowiących załącznik nr 9 do SIWZ (odpowiednio dla danej pompowni). 2.4 SIWZ wraz załącznikami zwane są dalej dokumentacją przetargową. 2.6. Wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. 2.6.1 Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy p. z. p. Zamawiający określa w całym okresie realizacji zamówienia wymóg zatrudnienia przez Wykonawcę lub odpowiednio przez podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób które będą bezpośrednio realizować przedmiot zamówienia, tj. sprawować stały dozór na poszczególnych pompowniach, co najmniej w zakresie: - prowadzenia ciągłej obsługi i bieżącej konserwacji pomp zgodnie z instrukcją eksploatacji pompowni - prowadzenia codziennie „Książki pracy pomp”, jeżeli wykonanie tych czynności polegać będzie na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r.- Kodeks pracy ( Dz.U. z 2014r. poz. 1502, z późn. zm.). 2.6.2 Czynności (osób bezpośrednio wykonujących zamówienie) niezbędne do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę dotyczą w szczególności: sprawowania stałego dozoru na poszczególnych pompowniach, co najmniej w zakresie: - prowadzenia ciągłej obsługi i bieżącej konserwacji pomp zgodnie z instrukcją eksploatacji pompowni - prowadzenia codziennie Książki pracy pomp, a) W nawiązaniu do określonego wyżej wymogu zatrudnienia na umowę o pracę osób dla bezpośredniej realizacji zamówienia przez zatrudnienie na podstawie umowy o pracę należy rozumieć zatrudnienie na podstawie: umowy o pracę, powołania, wyboru, mianowania lub spółdzielczej umowy o pracę, w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r., poz. 1502 ze zm.) lub właściwych przepisów państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. b) Wymagany okres zatrudnienia osób rozpoczyna się od momentu rozpoczęcia realizacji przedmiotu zamówienia, a kończy z dniem zakończenia realizacji przedmiotu zamówienia (umowy). Dla Podwykonawcy okres ten liczony jest od dnia zaakceptowania przez Zamawiającego podwykonawcy, do momentu zakończenia realizacji prac przewidzianych do wykonania w podwykonawstwie. c) Zatrudnienie przy realizacji zamówienia powinno trwać do końca jego realizacji. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, Wykonawca lub podwykonawca będzie obowiązany do zatrudnienia na to miejsce innej osoby. Zamawiający ma prawo w każdym okresie realizacji zamówienia zwrócić się do Wykonawcy o przedstawienie dokumentacji zatrudnienia wymaganych osób, bądź zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, zaś wykonawca ma obowiązek przedstawić ją niezwłocznie Zamawiającemu. d) Wykonawca w terminie do 5 dni od terminu wymaganego okresu zatrudnienia, o którym mowa w pkt. 2.6.2 lit b i na każde żądanie Zamawiającego będzie zobowiązany przedstawić Zamawiającemu wykaz osób, jak i do wglądu umowy o pracę (lub inne akty świadczące o nawiązaniu stosunku pracy) osób zatrudnionych w związku z wypełnieniem warunku realizacji zamówienia. Wykonawca powinien uzyskać od zatrudnionych pracowników zgodę na dostęp do danych osobowych przez Zamawiającego w celu prawidłowej realizacji umowy. e) Wykonawca dla swoich pracowników, jak także w odniesieniu do Podwykonawców będzie zobowiązany prowadzić ewidencję czasu pracy zatrudnionych pracowników dokumentującą świadczenie pracy w celu realizacji przedmiotu zamówienia i przedstawić ją na każde żądanie Zamawiającego. f) Wykonawca winien zagwarantować w każdej umowie z podwykonawcą, spełnienie warunków wynikających z zastosowania art. 29 ust. 3a ustawy Pzp. g) Wykonawca, zobowiązany jest w ciągu 5 dni roboczych po upływie każdego miesiąca przedłożyć Zamawiającemu, raport w przedmiocie spełnienia, warunków zatrudnienia pracowników wymaganych przez Zamawiającego, z podaniem nazwiska i imienia każdego pracownika Wykonawcy (z podziałem na podwykonawców i obiekty) oraz okresu czasu pracy wymaganych osób zatrudnionych przy wykonaniu zamówienia. W przypadku niezatrudnienia przy realizacji zamówienia wymaganej przez Zamawiającego liczby osób lub nieprzedstawienia Zamawiającemu na jego żądanie umów o pracę lub ewidencji czasu pracy zatrudnionych pracowników dokumentujących świadczenie pracy w celu realizacji przedmiotu zamówienia, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu stosowną karę umowną W przypadku wątpliwości, co do treści raportu Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli sposobu wykonania zamówienia poprzez zbadanie rzeczywistych warunków jego wykonania.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71311100-2

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert, z uwzględnieniem trzydziestodniowego terminu związania ofertą. Wadium może być wnoszone w pieniądzu, poręczeniach bankowych, poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych lub ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielonych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. 2007 Nr 42, poz.275 z późn. zm). Wysokość wadium ustala się w kwocie 4 000,00 zł (słownie: cztery tysiące zł 00/100)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach