Przetargi.pl
Odbieranie i transport odpadów komunalnych zmieszanych i selektywnie zebranych z terenu gminy Pacanów

Gmina Pacanów ogłasza przetarg

  • Adres: 28133 Pacanów, Rynek
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. 413 765 403 , fax. 413 765 980
  • Data zamieszczenia: 2016-11-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Pacanów
    Rynek 15
    28133 Pacanów, woj. świętokrzyskie
    tel. 413 765 403, fax. 413 765 980
    REGON: 29101054700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: nie dotyczy
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Odbieranie i transport odpadów komunalnych zmieszanych i selektywnie zebranych z terenu gminy Pacanów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiot zamówienia obejmuje odbieranie stałych odpadów komunalnych z terenu Gminy Pacanów. Zakres zamówienia dotyczy wszystkich nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych z terenu Gminy Pacanów oraz nieruchomości, na których znajdują się domki letniskowe. 1. Odpady będą odbierane z terenu gminy Pacanów, liczącej na dzień 31.12.2015r. ok. 7615 mieszkańców, na terenie 28 sołectw: Biechów, Biskupice, Chrzanów, Grabowica, Karsy Dolne, Karsy Duże, Karsy Małe, Kępa Lubawska, Komorów, Kółko Żabieckie, Książnice, Niegosławice, Oblekoń, Pacanów, Podwale, Rataje Karskie, Rataje Słupskie, Słupia, Trzebica, Wola Biechowska, Wójcza, Wójeczka, Zborówek, Zborówek Nowy, Zołcza - Ugory, Żabiec, Kwasów, Sroczków. Liczba osób zamieszkałych stale na dzień 30.09.2016 r. wg. złożonych deklaracji: 5940 mieszkańców. Liczba złożonych deklaracji na dzień 31.10.2016 r. to 2116 szt.. Liczba nieruchomości niezamieszkałych na których powstają odpady ok. 90 posesji. Liczba domków letniskowych ok. 29 posesji. 2. Zakres zamówienia obejmuje odbiór i transport: a) zmieszanych, niesegregowanych odpadów komunalnych zgromadzonych w workach i pojemnikach z nieruchomości zamieszkałych i niezamieszkałych wystawionych na trasie odbioru w ilości ok. 658,44 Mg (dane na podstawie kart przekazania odpadów z Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów za okres od 01.11.2015r. do 31.10.2016r. ). Worki lub pojemniki zabezpieczają właściciele posesji; b) segregowanych odpadów komunalnych, gromadzonych w odpowiednio oznakowanych workach lub pojemnikach i wystawionych na trasie odbioru, podanych poniżej rodzajów odpadów w ilości 139,40 Mg (dane na podstawie otrzymanych kart przekazania odpadów z Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów za okres od 01.11.2015r. do 31.10.2016r.): - papier i tektura, - szkło białe i kolorowe, - tworzywa sztuczne, opakowania wielomateriałowe, metal. c) odpadów z Punktu Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych: plastik, papier, metal, szkło białe i kolorowe, odpady wielkogabarytowe, elektroodpady, zużyte opony, odpady budowlane pochodzące z drobnych remontów, przeterminowane leki (również z punktów utworzonych w 2-ch aptekach), odpady biodegradowalne, popiół. Ilości odebranych odpadów z PSZOK (dane na podstawie otrzymanych kart przekazania odpadów z Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów za okres od 01.11.2015r. do 31.10.2016r. oraz z sprawozdań od podmiotów odbierających odpady) - zużyte opony 10,82 Mg - odpady wielkogabarytowe 34,09 Mg - odpady betonu i gruzu -12,56 Mg - odpady ulegające biodegradacji 5,24 Mg - elektroodpady – 0,9070 Mg Masa odpadów podana w niniejszym punkcie jest wielkością orientacyjną, wynikającą z danych o ilości odpadów odebranych z terenu Gminy Pacanów w ciągu ostatnich 12 miesięcy. 3. Odpady odbierane z terenu gminy będą gromadzone w następujących urządzeniach: a)pojemniki na odpady o pojemności 120 l; b)pojemniki na odpady o pojemności 240 l; c)pojemniki na odpady o pojemności 1 100 l; d)pojemniki KP 7, o pojemności 7,0 m3 e)pojemniki, w tym worki z folii LDPE o pojemności od 80 l do 120 l, 4. Worki do gromadzenia odpadów komunalnych posiadać będą następujące kolory : a)kolor niebieski na papier i tektura, odpady opakowaniowe ulegające biodegradacji; b)kolor żółty na tworzywa sztuczne, metal, odpady wielomateriałowe; c)kolor zielony na szkło białe i kolorowe; d)kolor brązowy na odpady biodegradowalne; e)kolor czarny na odpady pozostałe po segregacji i niesegregowane (zmieszane). 5. Worki na odpady segregowane z folii polietylenowej o grubości min.0,06mm, dostarczy właścicielom nieruchomości Wykonawca w ilości koniecznej do zebrania segregowanych odpadów. Szczegółowy wykaz zawierający dane nieruchomości Zamawiający dostarczy Wykonawcy po podpisaniu umowy. Worki do selektywnej zbiorki powinny być odpowiednio opisane. Odbierając odpady segregowane wykonawca zobowiązany jest pozostawić właścicielowi taką ilość worków danego koloru jaką zabrał. Wykonawca wyposaży w pojemniki Punkt Selektywnej Zbiórki Odpadów Komunalnych: a)5 pojemniki 1100 l na odpady: zielone, papier, plastik i metal, odpady wielomateriałowe oraz szkło, popiół, b)3 pojemniki KP 7, na odpady budowlane i zużyte opony oraz odpady wielkogabarytowe, c)2 pojemniki na zbiórkę przeterminowanych leków o pojemności min.80l (pojemniki należy dostarczyć do dwóch aptek na terenie Pacanowa), 6. Odbiór odpadów. a)Odbiór odpadów komunalnych zmieszanych (worki czarne) odbywać się będzie raz w miesiącu zgodnie z harmonogramem, ustalonym pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym po podpisaniu umowy. b)Odbiór odpadów wysegregowanych odbywać się będzie raz w miesiącu zgodnie z harmonogramem, ustalonym pomiędzy Wykonawcą a Zamawiającym po podpisaniu umowy (dotyczy tylko odpadów gromadzonych w workach żółtych, niebieskich i zielonych). c) Odbiór odpadów z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych będzie się odbywał co najmniej raz w miesiącu ( dotyczy też opróżniania pojemników w aptekach). Odpady biodegradowalne gromadzone w workach brązowych będą odbierane z Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych. d) W przypadku budynku bloku mieszkalnego w Pacanowie oraz nieruchomości niezabudowanych gromadzących odpady w pojemnikach KP7 i 1 100 l odbiór odpadów odbywać się będzie po zgłoszeniu zapełnienia pojemnika KP7 nie rzadziej niż raz w miesiącu. 7. Odpady należy transportować wyłącznie do Regionalnej Instalacji Przetwarzania Odpadów Komunalnych ZGOK Sp. z o.o. Rzędów z wyłączeniem przeterminowanych leków. W zakres zamówienia wchodzi także porządkowanie terenu w miejscu gromadzenia odpadów w przypadku jego zanieczyszczenia. Przeterminowane leki Wykonawca zobowiązany jest do zagospodarowania we własnym zakresie. 8. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłową zbiórkę i transport odebranych odpadów zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to m.in. ewentualnego przeładunku odpadów, transportu odpadów, spraw formalno - prawnych związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. 9. Jeżeli w toku realizacji zamówienia nastąpi uszkodzenie lub zniszczenie pojemników wynikłe z winy Wykonawcy, ich naprawienie i doprowadzenie do stanu poprzedniego należy do Wykonawcy. 10. Wykonawca jest zobowiązany do spełnienia wszystkich wymagań wynikających z ustawy o utrzymaniu czystości porządku w gminach. 11. Odbiór odpadów segregowanych może być realizowany jednym wyspecjalizowanym pojazdem nie dokonując mieszania frakcji odpadów selektywnie zebranych w poszczególnych kolorach worków. 12. Odbiór i transport odpadów winien odbywać się w dniu zbiórki odpadów w godzinach przyjmowania odpadów przez z RIPOK w Rzędowie. 13. W sytuacjach nadzwyczajnych (jak np. nieprzejezdność lub zamkniecie drogi), gdy nie jest możliwa realizacja usługi zgodnie z umową, sposób i termin odbioru odpadów będzie każdorazowo uzgadniany pomiędzy Zamawiającym i Wykonawcą i może polegać w szczególności na wyznaczeniu zastępczych miejsc gromadzenia odpadów przez właścicieli nieruchomości, oraz innych terminów ich odbioru. W takich przypadkach Wykonawcy nie przysługuje dodatkowe wynagrodzenie. 14. Wykonawca zobowiązany jest do spełniania przez cały okres wykonywania usługi wszystkich wymogów wynikających z obowiązujących przepisów, dotyczących odbierania odpadów komunalnych. 15. Wykonawca w okresie od II do III kwartału 2017r przeprowadzi na terenie gminy kampanię edukacyjną polegającą na przygotowaniu i rozprowadzeniu wśród mieszkańców, ulotek informacyjnych o sposobie prawidłowego segregowania odpadów. 16. Wykonawca jest zobowiązany do przeprowadzenia wyrywkowych, comiesięcznych kontroli 2 % gospodarstw, w których zadeklarowano selektywne oddawanie odpadów. 17. Wykonawca będzie prowadził i przedkładał Zamawiającemu dokumentację z realizacji przedmiotu zamówienia, tj.: a)Karty przekazania odpadów do RIPOK w Rzędowie, sporządzone zgodnie z obowiązującymi przepisami; b)Półroczne sprawozdanie zgodne z art. 9n ustawy o utrzymaniu czystości i porządku w gminach; c)Wykonawca będzie dostarczał zamawiającemu informację o ilości zebranych odpadów i ilości przekazanych worków do selektywnej zbiórki odpadów komunalnych oraz procentowej ilości przeprowadzonych kontroli w gospodarstwach selektywnie zbierających odpady: - w terminie do 20 dnia miesiąca po miesiącu w którym nastąpił odbiór.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90500000-2

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Zamawiający wymaga złożenia wadium w wysokości 3 000,00 zł (trzy tysiące złotych). Wadium może być wniesione zgodnie z art. 45 ust.6 ustawy PZP tj; w pieniądzu, poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych, gwarancjach ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2014R. POZ. 1804). Wykonawca który nie wniósł wadium, zostaje wykluczony z postępowania, a jego ofertę uznaje się za odrzuconą. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego: Nadwiślański Bank Spółdzielczy Solec-Zdrój o/ Pacanów 58 85170007 0040 0400 0172 0020 z dopiskiem: Wadium w postępowaniu na wykonanie zadania pn.: „Odbieranie i transport odpadów komunalnych zmieszanych i selektywnie zebranych z terenu gminy Pacanów”. 2. Kserokopie dowodu wpłaty (polecenie przelewu) należy dołączyć do oferty. 3. Wadia w formach niepieniężnych należy dołączyć w oryginale do oferty. 4. W przypadku wadium wniesionego w formie gwarancji, z treści tej gwarancji winno wynikać bezwarunkowo, że na każde pisemne żądanie zgłoszone przez zamawiającego, w terminie związania ofertą, gwarant zobowiązuje się do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych art. 46 ust. 5 ustawy PZP. Wadium musi być zabezpieczone na okres 30 dni, licząc od daty składania ofert – termin związania ofertą. 5. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert, najpóźniej do dnia 05.12.2016r do godz.11.00 6. Zamawiający (zgodnie z art. 46 ust.1 ustawy PZP) zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem art. 46 ust. 4a Ustawy PZP. 7. Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy z sprawie zamówienia publicznego oraz wniesienia zabezpieczenia należytego wykonania umowy (jeżeli takiego zabezpieczenia żądano). 8. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 9. Zamawiający zatrzyma również wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie o którym mowa w art. 26 ust. 3, nie złożył oświadczenia o którym mowa w art. 25a ust. 1, dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1, lub pełnomocnictw, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nie leżących po jego stronie. 10. Pozostałe przypadki zwrotu lub zatrzymania wadium zawarto w art. 46 ustawy PZP.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach