Przetargi.pl
Bieżąca eksploatacja zbiorników wodnych: Cedzyna i Borków

Świętokrzyski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Kielcach ogłasza przetarg

  • Adres: 25561 Kielce, Witosa
  • Województwo: świętokrzyskie
  • Telefon/fax: tel. +48413340105 wew. 209, 309 , fax. +48413340105 wew. 409
  • Data zamieszczenia: 2016-11-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Świętokrzyski Zarząd Melioracji i Urządzeń Wodnych w Kielcach
    Witosa 86
    25561 Kielce, woj. świętokrzyskie
    tel. +48413340105 wew. 209, 309, fax. +48413340105 wew. 409
    REGON: 368886031300
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: inny:

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Bieżąca eksploatacja zbiorników wodnych: Cedzyna i Borków
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I. Opis przedmiotu zamówienia i miejsce realizacji przedmiotu zamówienia Kod CPV: 71311100-2 - Usługi dodatkowe w zakresie inżynierii lądowej i wodnej. 1. Nazwa przedmiotu zamówienia. Bieżąca eksploatacja zbiorników wodnych: Cedzyna i Borków. 2. Opis przedmiotu zamówienia Przedmiotem zamówienia jest usługa polegająca na bieżącej eksploatacji dwóch zbiorników wodnych na terenie województwa świętokrzyskiego zlokalizowanych w zlewni rzeki Nida. a) przez eksploatację zbiornika rozumie się m.in.: - prowadzenie obsługi i eksploatacji zgodnie z instrukcją gospodarowania wodą przez 24 godz/dobę (w tym utrzymywanie wymaganego poziomu piętrzenia), - prowadzenie wymaganej dokumentacji zbiornika (dziennik gospodarowania wodą), - utrzymanie w stałej gotowości i sprawności technicznej urządzeń hydrotechnicznych zbiornika bez względu na pory roku i warunki atmosferyczne. - nadzorujący eksploatację (osoba z uprawnieniami budowlanymi) w m-cu październiku dokona oceny rocznej zbiorników zgodnie z art. 62 ustawy Prawo budowlane. 2.1. zbiornik Cedzyna (gm. Górno, woj. świętokrzyskie) 2.1.1) Informacja o zbiorniku zamieszczona jest w „Karcie informacyjnej zbiornika” dołączonej do niniejszej specyfikacji. 2.1.2) Do obowiązków prowadzącego czynności wymienione w przedmiocie zamówienia będzie : a) prowadzenie obsługi i eksploatacji zgodnie z instrukcją gospodarowania wodą zbiornika z 2015 r. b) utrzymanie w stałej gotowości technicznej urządzeń hydrotechnicznych zbiornika bez względu na pory roku i warunki atmosferyczne, c) prowadzenie bieżącej konserwacji urządzeń hydrotechnicznych mającej wpływ na sprawność działania urządzeń (smarowania itp.) jak również na ich estetykę (malowanie, koszenie itp.) w tym zakupu niezbędnych materiałów. Zakres konserwacji wynika z instrukcji obsługi oraz podany jest w karcie informacyjnej zbiornika, d) prowadzenie wymaganej dokumentacji zbiornika jak niżej : ­ prowadzenie dziennika gospodarowania wodą, ­ prowadzenie pomiarów i rejestrowanie w raportach przepływów wody przez jaz > 10 m3/s i informowanie o tym Miejski Zarząd Dróg w Kielcach, Urząd Miasta w Kielcach i Urząd Gminy w Morawicy i w Górnie, ­ prowadzenie dziennika pomiaru zw. wody w piezometrach szt. 10 i pomiaru wody z drenażu, ­ prowadzenia dziennika obserwacji stanu urządzeń związanych ze zbiornikiem, ­ prowadzenie dziennika obserwacji reperów wraz z pomiarem. e) zatrudnienie odpowiedniej ilości pracowników, którzy zapewnią właściwą obsługę urządzeń na zbiorniku w warunkach normalnej eksploatacji, zagrożenia powodziowego i powodzi , f) udział w przeglądach zbiornika osoby obsługującej oraz osoby nadzorującej – odpowiedzialnej za wykonanie zamówienia, g) utrzymywanie stałego kontaktu ze Świętokrzyskim Zarządem Melioracji i Urządzeń Wodnych w Kielcach, który należy informować o występujących zakłóceniach w pracy urządzeń, uszkodzeniach a w przypadku ogłoszenia stanu pogotowia i alarmu powodziowego również ze służbami wymienionymi w instrukcjach eksploatacji, h) w razie alarmu powodziowego kierownik jednostki odpowiadającej za obsługę i eksploatację zbiornika powinien zgłosić się na żądanie zamawiającego w ciągu 4 godz. od chwili zawiadomienia w miejscu wskazanym przez Zamawiającego, 2.1.3) Zabezpieczenie materiałów, sprzętu i transportu potrzebnego do bieżącej obsługi urządzeń hydrotechnicznych (dot. materiałów, smarów, olejów do bieżącej konserwacji części mechanicznych jazu). 2.1.4) Wszystkie prace związane z bieżącą obsługą powinny być prowadzone zgodnie z przepisami BHP . Osoby zatrudnione do obsługi urządzeń piętrzących powinny umieć posługiwać się łodzią, pontonem, posiadać umiejętności ratownictwa tonących oraz być przeszkolone w zakresie udzielania pierwszej pomocy. Wszystkie prace wykonywane nad wodą oraz przy których istnieje możliwość upadku do wody winny być dokonywane z odpowiednią asekuracją. Najmniejsza ilość zatrudnionych osób do w/w czynności to 2 osoby (nawet wtedy gdy do danej pracy lub czynności wystarczy 1 osoba). 2.1.5) Wszelkie szkody wynikające na skutek niewłaściwej obsługi urządzeń wodnych ponosić będzie Eksploatator. 2.1.6) zapewnienie odpowiedniego sprzętu do ratownictwa wodnego, p.poż. i BHP z uwagi na specyfikę zbiornika wraz ze wszystkimi urządzeniami z nim związanymi. 2.1.7 - zakres i terminy prac konserwacyjnych a. Powlekanie smarami elementów mechanicznych jazu co najmniej raz w miesiącu, b. Uzupełnianie w razie konieczności brakujących na skutek kradzieży elementów poręczy (kątownik 50x50x4) wraz z pomalowaniem, c. Usuwanie drobnych uszkodzeń skarp rowu opaskowego i rzeki Lubrzanki - 10m3, d. Usuwanie roślinności z połączeń dylatacyjnych płyt zapory od strony odwodnej - F ≈ 420 m2 f. Wykaszanie roślinności na skarpie zapory ziemnej oraz rowie opaskowym - minimum trzykrotne koszenie w terminie od początku miesiąca maja do końca października – terminy koszenia uzgadniać na bieżąco z Zamawiającym - działem TT ; g. Wykaszanie roślinności na skarpach rzeki Lubrzanki na dł. 200 m - (minimum trzykrotne koszenie w terminie od początku miesiąca maja do końca października ; terminy koszenia uzgadniać na bieżąco z Zamawiającym ), h. Oczyszczenie ubezpieczenia betonowego na skarpach rzeki Lubrzanki – 1 raz w roku – po uzgodnieniu z Zamawiającym i. Usunięcie gałęzi, śmieci z odpływu rzeki Lubrzanki, długość mb 370 (w zależności od potrzeb) , j. Odmulenie studzienek kontrolnych Ø 80 – w zależności od potrzeb (10 szt.). k. Odkuwanie lodu przy urządzeniach piętrzących – na bieżąco. 2.2. zbiornik Borków (gm. Daleszyce, woj. świętokrzyskie) 2.2.1) Informacja o zbiorniku zamieszczona jest w „Karcie informacyjnej zbiornika” dołączonej do niniejszej specyfikacji. 2.2.2) Do obowiązków prowadzącego czynności wymienione w przedmiocie zamówienia będzie: a) prowadzenie obsługi i eksploatacji zgodnie z instrukcją gospodarowania wodą zbiornika z 2013 r., b) utrzymanie w stałej gotowości technicznej urządzeń hydrotechnicznych zbiornika bez względu na pory roku i warunki atmosferyczne, c) prowadzenie bieżącej konserwacji urządzeń hydrotechnicznych mającej wpływ na sprawność działania urządzeń (smarowania itp.) jak również na ich estetykę (malowanie, koszenie itp.) w tym zakupu niezbędnych materiałów. Zakres konserwacji wynika z instrukcji obsługi oraz podany jest w karcie informacyjnej zbiornika, d) prowadzenie wymaganej dokumentacji zbiornika jak niżej: - prowadzenie dziennika obsługi jazu piętrzącego i upustu wieżowego, - prowadzenie dziennika gospodarowania wodą - prowadzenie dziennika pomiaru wody z drenażu, - prowadzenie dziennika obserwacji reperów wraz z pomiarem. e) wykoszenie lustra wody zbiornika wodnego w Borkowie wraz z wywozem roślinności – utylizacja roślinności należy do wykonawcy (istnieje możliwość odpłatnego wypożyczenia kosiarki pływającej CONVER C 480 H od Zamawiającego; na podstawie odrębnej umowy) - transport kosiarki pływającej z miejsca garażowania na miejsce robót i z miejsca zakończenia robót do miejsca garażowania, - zakup i dowóz paliwa, olejów, smarów i innych materiałów eksploatacyjnych do kosiarki pływającej CONVER C 480 H, - dozór nad kosiarką pływającą przez okres wypożyczenia, W przypadku, gdyby Zamawiający udostępnił własny sprzęt do realizacji niniejszego zamówienia Wykonawca zobowiązany jest do jego ubezpieczenia od zdarzeń losowych (kradzież, wandalizm), którym beneficjentem będzie także Zamawiający. Wykonawca zobowiązany jest koszt ubezpieczenia uwzględnić w cenie zamówienia. Udostępnienie sprzętu nastąpi po przedłożeniu w/w ubezpieczenia. Wykonawca musi również dysponować osobą odpowiednio przeszkoloną w zakresie obsługi i eksploatacji kosiarki pływającej, f) informowanie Urzędu Gminy w Morawicy i w Daleszycach o przepływach powodziowych, g) zatrudnienie odpowiedniej ilości pracowników, którzy zapewnią właściwą obsługę urządzeń na zbiorniku w warunkach normalnej eksploatacji, zagrożenia powodziowego i powodzi, h) udział w przeglądach zbiornika osoby obsługującej oraz osoby nadzorującej – odpowiedzialnej za wykonanie zamówienia, i) utrzymywanie stałego kontaktu ze Świętokrzyskim Zarządem Melioracji i Urządzeń Wodnych w Kielcach, który należy informować o występujących zakłóceniach w pracy urządzeń, uszkodzeniach, a w przypadku ogłoszenia stanu pogotowia i alarmu powodziowego również ze służbami wymienionymi w instrukcji eksploatacji, j) w razie alarmu powodziowego kierownik jednostki odpowiadającej za obsługę i eksploatację zbiornika powinien zgłosić się na żądanie zamawiającego w ciągu 4 godz. od chwili zawiadomienia w miejscu wskazanym przez Zamawiającego, k) zabezpieczenie powierzchni do składowania elementów o dużych wymiarach (np. szandory). 2.2.3) Zabezpieczenie materiałów, sprzętu i transportu potrzebnego do bieżącej obsługi urządzeń hydrotechnicznych (dot. materiałów, smarów, olejów do bieżącej konserwacji części mechanicznych jazu). 2.2.4) Wszystkie prace związane z bieżącą obsługą powinny być prowadzone zgodnie z przepisami BHP. Osoby zatrudnione do obsługi urządzeń piętrzących powinny umieć posługiwać się łodzią, pontonem, posiadać umiejętności ratownictwa tonących oraz być przeszkolone w zakresie udzielania pierwszej pomocy. Wszystkie prace wykonywane nad wodą oraz przy których istnieje możliwość upadku do wody winny być dokonywane z odpowiednią asekuracją. Najmniejsza ilość zatrudnionych osób do w/w czynności to 2 osoby (nawet wtedy gdy do danej pracy lub czynności wystarczy 1 osoba). 2.2.5) Wszelkie szkody wynikające na skutek niewłaściwej obsługi urządzeń wodnych ponosić będzie Eksploatator. 2.2.6) zapewnienie odpowiedniego sprzętu do ratownictwa wodnego, p.poż. i BHP z uwagi na specyfikę zbiornika wraz ze wszystkimi urządzeniami z nim związanymi. 2.2.7 - zakres i terminy prac konserwacyjnych a. Wykoszenie skarp zbiornika o pow. 1,5 ha z zagospodarowaniem porostu we własnym zakresie - z wyłączeniem koszenia trzciny na styku lustra wody i skarpy (minimum trzykrotne koszenie w terminie od początku miesiąca maja do końca października – terminy koszenia uzgadniać na bieżąco z Zamawiającym-działem TT) b. Wykoszenie skarpy odpowietrznej zapór bocznych (minimum trzykrotne koszenie w terminie od początku miesiąca maja do końca października – terminy koszenia uzgadniać na bieżąco z Zamawiającym - działem TT) c. Wykoszenie wału prawego polderu zalewowego dwa razy w roku - ca 1 ha, d. Wykoszenie skarp rzeki Czarna Nida (Belnianka) oraz kanału odpływowego od upustu wieżowego do ich połączenia wraz z terenem pomiędzy nimi (cypel), ca 0,30 ha - (minimum trzykrotne koszenie w terminie od początku miesiąca maja do końca października – terminy koszenia uzgadniać na bieżąco z Zamawiającym-działem TT) e. Utrzymanie płynności przepływu w korycie rowu opaskowego L - 1,5 km wraz z wykoszeniem (2 razy w roku), f. Malowanie konstrukcji stalowych w rejonie jazu i upustu dennego – po uzgodnieniu z Zamawiającym, g. Przechowanie szandorów remontowych jazu i upustu wieżowego. h. Usuwanie roślinności z połączeń dylatacyjnych płyt zapory czołowej – na bieżąco. i. Powlekanie smarami elementów mechanicznych jazu przed każdorazowym przystąpieniem do pracy lub co najmniej raz w miesiącu, j. Odmulenie i czyszczenie studzienek kontrolnych Ø 200 na drenażu opaskowym - w zależności od potrzeb (12 szt.). k. Utrzymanie czystości i odśnieżanie parkingu północno – zachodniego (przy jazie) – w zależności od potrzeb, l. Sprzątanie i wywóz śmieci z terenów przyległych do zbiornika z pow. 2,5 ha oraz wzdłuż linii brzegowej na dł. 1000 m z wywozem śmieci na wysypisko – rejon zapory czołowej i zapory bocznej a także rów opaskowy. ł. Odkuwanie lodu przy urządzeniach piętrzących – na bieżąco. 2.3 Przedmiot zamówienia należy wykonać: • na warunkach określonych niniejszą SIWZ • wzorem umowy oraz zgodnie z: • warunkami Zamawiającego • Kartami informacyjnymi zbiorników stanowiącymi załącznik do SIWZ (odpowiednio dla danego zbiornika) • obowiązującymi przepisami BHP; • warunkami technicznymi jakim powinny odpowiadać obiekty budownictwa wodnego; • polskimi normami oraz obowiązującymi normami branżowymi, • przepisami prawa budowlanego. 2.4 Do zakresu zamówienia należy również wykonywanie prac konserwacyjnych wyszczególnionych w kartach informacyjnych zbiorników stanowiących załącznik nr 9 do SIWZ (odpowiednio dla danego zbiornika). 2.5. SIWZ wraz załącznikami zwane są dalej dokumentacją przetargową. 2.6. Wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę. 2.6.1 Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy p. z. p. Zamawiający określa w całym okresie realizacji zamówienia wymóg zatrudnienia przez Wykonawcę lub odpowiednio przez podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób: a) które będą bezpośrednio realizować przedmiot zamówienia, tj. sprawować stały dozór na poszczególnych zbiornikach , co najmniej w zakresie: - prowadzenia ciągłej obsługi i bieżącej konserwacji urządzeń piętrzących zgodnie z instrukcją gospodarowania wodą - prowadzeniu dziennika gospodarowania wodą, jeżeli wykonanie tych czynności polegać będzie na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974r.- Kodeks pracy ( Dz.U. z 2014r. poz. 1502, z późn. zm.). 2.6.2 Czynności (osób bezpośrednio wykonujących zamówienie) niezbędne do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę dotyczą w szczególności: sprawowania stałego dozoru na poszczególnych obiektach, co najmniej w zakresie: - prowadzenia ciągłej obsługi i bieżącej konserwacji urządzeń piętrzących zgodnie z instrukcją gospodarowania wodą - prowadzeniu dziennika gospodarowania wodą, a) W nawiązaniu do określonego wyżej wymogu zatrudnienia na umowę o pracę osób dla bezpośredniej realizacji zamówienia przez zatrudnienie na podstawie umowy o pracę należy rozumieć zatrudnienie na podstawie: umowy o pracę, powołania, wyboru, mianowania lub spółdzielczej umowy o pracę, w rozumieniu ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r., poz. 1502 ze zm.) lub właściwych przepisów państwa członkowskiego Unii Europejskiej lub Europejskiego Obszaru Gospodarczego, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania. b) Wymagany okres zatrudnienia osób rozpoczyna się od momentu rozpoczęcia realizacji przedmiotu zamówienia, a kończy z dniem zakończenia realizacji przedmiotu zamówienia (umowy). Dla Podwykonawcy okres ten liczony jest od dnia zaakceptowania przez Zamawiającego podwykonawcy, do momentu zakończenia realizacji prac przewidzianych do wykonania w podwykonawstwie. c) Zatrudnienie przy realizacji zamówienia powinno trwać do końca jego realizacji. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem tego okresu, Wykonawca lub podwykonawca będzie obowiązany do zatrudnienia na to miejsce innej osoby. Zamawiający ma prawo w każdym okresie realizacji zamówienia zwrócić się do Wykonawcy o przedstawienie dokumentacji zatrudnienia wymaganych osób, bądź zatrudnienia na podstawie umowy o pracę, zaś wykonawca ma obowiązek przedstawić ją niezwłocznie Zamawiającemu. d) Wykonawca w terminie do 5 dni od terminu wymaganego okresu zatrudnienia, o którym mowa w pkt. 2.6.2 lit „b” i na każde żądanie Zamawiającego będzie zobowiązany przedstawić Zamawiającemu wykaz osób, jak i do wglądu umowy o pracę (lub inne akty świadczące o nawiązaniu stosunku pracy) osób zatrudnionych w związku z wypełnieniem warunku realizacji zamówienia. Wykonawca powinien uzyskać od zatrudnionych pracowników zgodę na dostęp do danych osobowych przez Zamawiającego w celu prawidłowej realizacji umowy. e) Wykonawca dla swoich pracowników, jak także w odniesieniu do Podwykonawców będzie zobowiązany prowadzić ewidencję czasu pracy zatrudnionych pracowników dokumentującą świadczenie pracy w celu realizacji przedmiotu zamówienia i przedstawić ją na każde żądanie Zamawiającego. f) Wykonawca winien zagwarantować w każdej umowie z podwykonawcą, spełnienie warunków wynikających z zastosowania art. 29 ust. 3a ustawy Pzp. g) Wykonawca, zobowiązany jest w ciągu 5 dni roboczych po upływie każdego miesiąca przedłożyć Zamawiającemu, raport w przedmiocie spełnienia, warunków zatrudnienia pracowników wymaganych przez Zamawiającego, z podaniem nazwiska i imienia każdego pracownika Wykonawcy (z podziałem na podwykonawców i obiekty) oraz okresu czasu pracy wymaganych osób zatrudnionych przy wykonaniu zamówienia. W przypadku niezatrudnienia przy realizacji zamówienia wymaganej przez Zamawiającego liczby osób lub nieprzedstawienia Zamawiającemu na jego żądanie umów o pracę lub ewidencji czasu pracy zatrudnionych pracowników dokumentujących świadczenie pracy w celu realizacji przedmiotu zamówienia, Wykonawca zapłaci Zamawiającemu stosowną karę umowną W przypadku wątpliwości, co do treści raportu Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontroli sposobu wykonania zamówienia poprzez zbadanie rzeczywistych warunków jego wykonania.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 71311100-2

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Wykonawca przystępujący do przetargu zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert, z uwzględnieniem trzydziestodniowego terminu związania ofertą. Wadium może być wnoszone w pieniądzu, poręczeniach bankowych, poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest poręczeniem pieniężnym, gwarancjach bankowych lub ubezpieczeniowych, poręczeniach udzielonych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9.11.2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. 2007 Nr 42, poz.275 z późn. zm). Wysokość wadium ustala się w kwocie 2 000,00 zł (słownie: dwa tysiące zł 00/100)

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach