Przetargi.pl
Bankowa obsługa budżetu Gminy Wojcieszów oraz rachunków samorządowych jednostek organizacyjnych, tj. Urząd Miasta, Szkoła Podstawowa, Miejskie Przedszkole Publiczne, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, Centrum Biblioteczno – Kulturalne.

Gmina Wojcieszów ogłasza przetarg

  • Adres: 59-550 Wojcieszów, ul. Pocztowa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 075 7512230, 7512373 , fax. 757 512 280
  • Data zamieszczenia: 2020-02-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wojcieszów
    ul. Pocztowa 1
    59-550 Wojcieszów, woj. dolnośląskie
    tel. 075 7512230, 7512373, fax. 757 512 280
    REGON: 39076719100000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://www.wojcieszow.pl/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Bankowa obsługa budżetu Gminy Wojcieszów oraz rachunków samorządowych jednostek organizacyjnych, tj. Urząd Miasta, Szkoła Podstawowa, Miejskie Przedszkole Publiczne, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, Centrum Biblioteczno – Kulturalne.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem niniejszego zamówienia jest wybór banku prowadzącego bankową obsługę budżetu Gminy Wojcieszów oraz rachunków samorządowych jednostek organizacyjnych, tj. Urząd Miasta, Szkoła Podstawowa, Miejskie Przedszkole Publiczne, Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, Centrum Biblioteczno – Kulturalne. 2. Jednostki objęte obsługą bankową: 1) Urząd Miasta, 2) Szkoła Podstawowa, 3) Miejskie Przedszkole Publiczne, 4) Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej, 5) Zakład Gospodarki Komunalnej i Mieszkaniowej, 6) Centrum Biblioteczno – Kulturalne. Liczba jednostek w następstwie zmian organizacyjnych, może ulec zmianie. W przypadku powołania nowych jednostek bądź wyodrębnienia nowych rachunków bankowych obsługa bankowa będzie prowadzona na warunkach zgodnie z SIWZ, ofertą Wykonawcy oraz zawartą umową bez konieczności jej zmiany. 3. Obsługa bankowa polegać będzie na: 1) otwarciu i prowadzeniu rachunku bieżącego budżetu, rachunków bieżących wymienionych wyżej jednostek budżetowych, rachunków pomocniczych, rachunków sum depozytowych i specjalnych w formie elektronicznej - w walucie polskiej, w Euro oraz innych walutach wymienialnych w razie zaistnienia takiej potrzeby, w szczególności: a) możliwość otwierania rachunków podstawowych i pomocniczych, b) możliwość otwierania dodatkowych rachunków walutowych, c) likwidację rachunków bankowych na pisemny wniosek, d) potwierdzanie otwarcia i zamknięcia rachunków bankowych, 2) wpłaty i wypłaty gotówkowe, w tym: a) przyjmowanie wpłat gotówkowych własnych Zamawiającego oraz osób trzecich na rachunki bankowe gminy Wojcieszów oraz wszystkie rachunki jednostek organizacyjnych gminy Wojcieszów w siedzibie banku, oddziale, filii, agencji lub w punkcie kasowym prowadzonym przez bank na terenie miasta Wojcieszów, b) realizacja wypłat gotówki według nominałów określonych każdorazowo przez posiadaczy poszczególnych rachunków, na podstawie czeków dostarczonych przez Zamawiającego i jego jednostki organizacyjne, c) dokonywanie wypłat gotówki, na podstawie dostarczonych przez Zamawiającego oraz jednostki organizacyjne w oparciu o imienne listy wypłat, a w tym w szczególności osobom korzystającym z pomocy Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej w Wojcieszowie, w związku z realizacją świadczeń rodzinnych, wychowawczych, alimentacyjnych, opiekuńczych, zasiłków (stałych, okresowych, celowych, z tytułu dożywiania) oraz innych świadczeń z pomocy społecznej. Świadczenia, o których mowa powyżej wypłacane będą bezpośrednio do rąk świadczeniobiorców, po okazaniu przez te osoby jednego z następujących dokumentów tożsamości: dowodu osobistego, tymczasowego dowodu osobistego lub paszportu, d) wskazane powyżej świadczenia, zasiłki mogą zostać wypłacone osobie upoważnionej na piśmie przez świadczeniobiorcę wskazanego na imiennej liście wypłat, po okazaniu jednego z dokumentów tożsamości wymienionego w lit. c oraz upoważnienia do odbioru tego świadczenia, zasiłku. Przez upoważnienie rozumie się pełnomocnictwo notarialne lub upoważnienie potwierdzone przez Miejski Gminny Ośrodek Pomocy Społeczne w Wojcieszowie, e) możliwość wymiany gotówki na nominały o mniejszej wartości, zarówno na banknoty, jak i bilon, 3) uruchomienie masowych wpłat w systemie bankowości elektronicznej; 4) uruchomienie rachunków wirtualnych (identyfikacja masowych płatności) dla podatników opłat za odbiór odpadów komunalnych oraz innych należności Zamawiającego i jednostek organizacyjnych. System powinien umożliwić wygenerowanie indywidualnych rachunków bankowych; 5) realizacja przelewów przekazywanych w formie elektronicznej jak i papierowej, na następujących zasadach: a) przelewy dokonywane przy pomocy systemu bankowości elektronicznej muszą być realizowane w czasie rzeczywistym, b) przelewy złożone w formie papierowej do godz. 14.00 powinny być zrealizowane w tym samym dniu; 6) elektroniczną obsługę rachunków bankowych umożliwiającą w szczególności: a) jednoczesną pracę co najmniej 2 pracowników gminy oraz w każdej z jednostek wymienionych w ust. 1 (m.in. sporządzanie przelewów, edycja historii rachunków, sprawdzanie sald, logowanie do systemu), b) uzyskiwanie w czasie rzeczywistym (na bieżąco) wiadomości o wszystkich operacjach i saldach na rachunku bieżącym, jego subkontach, na rachunkach pomocniczych i subkontach tych rachunków, c) dostęp do usług przez 24 godziny w każdym dniu roboczym, d) składanie poleceń przelewu ze wszystkich rachunków, e) składanie poleceń tworzenia lokat terminowych, f) łączenie dowolnej liczby pojedynczych przelewów bankowych w grupy (paczki) pozwalające na złożenie na nich akceptacji przez osoby upoważnione, g) autoryzację sporządzanych przelewów przez minimum dwie osoby, h) zerowanie rachunków bankowych podstawowych i pomocniczych Zamawiającego i jednostek organizacyjnych, zgodnie z dyspozycjami, polegające na przekazaniu z dniem 31 grudnia każdego roku kwot pozostałych na wskazanych rachunkach na rachunek bieżący Zamawiającego, i) nadawanie nowych bądź zmiana istniejących uprawnień użytkowników systemu w dowolnym momencie obowiązywania umowy, j) dostęp do historii operacji wykonanych przelewów bankowych w trakcie obowiązywania umowy plus 1. rok, k) dostęp do właściwego rachunku bankowego poprzez uszeregowanie w bazie prowadzonych rachunków wg ich nazwy i numerów, l) dostęp do aktualnego salda na każdym rachunku bankowym na wybrany dzień, ł) udostępnienie w systemie bankowości elektronicznej wyciągów bankowych z rachunków z ustalonym saldem i pełną informacją źródłową o dokonanych operacjach. Wyciągi w formie elektronicznej dostępne będą w systemie bankowości elektronicznej w następnym dniu roboczym po zaksięgowaniu obrotu, najpóźniej do godz. 8.00, m) zapewnienie realizacji przelewów w dniu wskazanym do realizacji z opcją czekania na środki do ostatniej sesji bankowej w danym dniu, n) zapewnienie innych usług związanych z obsługą systemem bankowości elektronicznej w tym m.in.: zainstalowanie, wdrożenie, szkolenie użytkowników systemu (pracowników), pomoc techniczną we wszystkich jednostkach objętych umową oraz umożliwienie integracji systemu bankowości elektronicznej z systemami finansowo-księgowymi funkcjonującymi w tych jednostkach, o) system elektronicznej obsługi rachunków bankowych musi spełniać wymogi bezpieczeństwa teleinformatycznego; 7) umożliwienie wydania blankietów czekowych; 8) wydawanie opinii i zaświadczeń na wniosek posiadacza rachunku; 9) lokowanie wolnych środków na negocjowanych lokatach terminowych; 10) możliwość udzielenia, w każdym roku budżetowym, kredytu krótkoterminowego (każdorazowo na wniosek Zamawiającego) w rachunku bieżącym na pokrycie występującego w ciągu roku przejściowego deficytu budżetowego, do wysokości określonej w każdym roku przez Radę Miejską w uchwale budżetowej. Kredyt w rachunku bieżącym powinien zostać postawiony do wykorzystania przez Zamawiającego w następnym dniu po dniu podpisania umowy kredytowej. Zamawiający przed pierwszym uruchomieniem kredytu w każdym roku, zawiadamia bank o zamiarze skorzystania z niego co najmniej 14 dni wcześniej i dostarczy wymagane przez bank dokumenty. Szczegółowe warunki kredytu określi odrębna umowa, przy czym: a) zabezpieczeniem kredytu będzie weksel własny in blanco (bez kontrasygnaty skarbnika gminy) wraz z deklaracją wekslową (z kontrasygnatą skarbnika) bez innych dodatkowych warunków oraz dokumentów, b) każdy wpływ na rachunek bieżący będzie powodował automatyczne zmniejszenie salda kredytu, c) uruchomienie kredytu będzie następować bez żadnych prowizji i opłat, d) oprocentowanie kredytu w okresie kredytowania oparte będzie o zmienną stawkę bazową WIBOR 1M notowaną w ostatnim dniu roboczym miesiąca przed rozpoczęciem okresu kredytowania plus stała marża banku ustalona na podstawie złożonej oferty, e) odsetki będą naliczane od kwoty faktycznego zadłużenia, Wykonawca nie będzie pobierać opłat i prowizji bankowych od zaangażowania kredytu tj. salda niewykorzystanej części kredytu, f) odsetki od wykorzystywanego kredytu naliczane i pobierane będą co miesiąc, w ostatnim dniu każdego miesiąca z rachunku bieżącego Kredytobiorcy, g) do celów przygotowania oferty przyjęto średnie prognozowane zadłużenie w ramach kredytu w rachunku bieżącym na poziomie 700.000,00 PLN przez okres 50 dni w każdym roku obowiązywania umowy; 12) oprocentowanie środków pieniężnych na rachunkach bankowych: a) środki na rachunkach bankowych podlegające miesięcznej kapitalizacji oraz miesięcznemu okresowi odsetkowemu oprocentowane będą wg stawki WIBID 1M podanej w tabeli kursów obowiązującej w dniu rozpoczęcia okresu obrachunkowego korygowaną wskaźnikiem Wykonawcy, b) skapitalizowane odsetki bankowe będą automatycznie przekazywane w rozliczeniu na koniec każdego miesiąca kalendarzowego bezpośrednio na rachunki bankowe, z których pochodzą kwoty podlegające kapitalizacji; 13) automatyczne lokowanie wolnych środków pieniężnych pozostających na koniec dnia. Naliczanie i kapitalizowanie odsetek od wolnych środków pieniężnych powinno następować co miesiąc ostatniego dnia miesiąca. Jednocześnie Zamawiający zastrzega sobie prawo do lokowania wolnych środków pieniężnych w innych instytucjach finansowych; 14) Bank zawrze indywidualne umowy na prowadzenie obsługi bankowej na warunkach tak jak dla gminy (z wyłączeniem możliwości zaciągnięcia kredytu odnawialnego krótkoterminowego w rachunku bieżącym) z poszczególnymi jednostkami organizacyjnymi Zamawiającego. W przypadku łączenia, przekształcenia jednostek organizacyjnych, utworzenia nowych jednostek organizacyjnych gminy, Wykonawca podpisze z nimi umowę na prowadzenie obsługi bankowej na takich samych zasadach i warunkach, jakie zostaną zawarte w umowie z Zamawiającym; 15) ceny za poszczególne usługi objęte umową nie będą zmieniane w trakcie obowiązywania umowy i nie będą podlegały waloryzacji; 4. Wykonawca nie będzie pobierał opłat i prowizji od: 1) otwarcia lub zamknięcia rachunków pomocniczych, 2) zainstalowania w siedzibie Urzędu Miejskiego w Wojcieszowie i jednostkach organizacyjnych Zamawiającego systemu bankowości elektronicznej, a także dostarczenia i korzystanie ze sprzętu, tokenów, serwisu oraz przeszkolenia pracowników, 3) pobierania wyciągów bankowych z systemu bankowości elektronicznej, 4) rozpatrzenia wniosku o udzieleniu kredytu w rachunku bankowym, 5) wystawienia referencji i opinii o prowadzonych rachunkach bankowych, stanie zadłużenia oraz innych zaświadczeń, 6) wydania blankietów czeków gotówkowych. 5. Pozostałe informacje: 1) Wykonawca winien złożyć oświadczenie o treści: „Posiada siedzibę, oddział, filię, agencję lub punkt kasowy na terenie miasta Wojcieszów w celu prowadzenia czynności kasowych, a w przypadku braku gwarantuje otwarcie oddziału, filii, agencji lub punktu kasowego w terminie jednego miesiąca od podpisania umowy i prowadzenia na koszt banku przez okres obowiązywania umowy, 2) w przypadku odstąpienia przez Wykonawcę od realizacji umowy, będzie on zobowiązany do prowadzenia obsługi bankowej budżetu gminy oraz jej jednostek organizacyjnych, na dotychczasowych warunkach, do czasu podpisania umowy z nowym Wykonawcą; 6. Zamawiający oświadcza, że: 1) nie posiada i nie posiadał zaległych zobowiązań wobec Zakładu Ubezpieczeń Społecznych oraz Urzędu Skarbowego, 2) nie były i nie są prowadzone wobec niego postępowania egzekucyjne wszczynane na wnioski banków.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66110000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1) art. 24 ust. 1 pkt 12) – 23) ustawy Pzp; 2) art. 24 ust. 5 pkt 1), 2), 4) i 8) ustawy Pzp; wykluczeniu na tej podstawie podlega wykonawca: a) w stosunku, do którego otwarto likwidację, w zatwierdzonym przez sąd układzie w postępowaniu restrukturyzacyjnym jest przewidziane zaspokojenie wierzycieli przez likwidację jego majątku lub sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 332 ust. 1 ustawy z dnia 15 maja 2015 r. – Prawo restrukturyzacyjne, lub którego upadłość ogłoszono, z wyjątkiem wykonawcy, który po ogłoszeniu upadłości zawarł układ zatwierdzony prawomocnym postanowieniem sądu, jeżeli układ nie przewiduje zaspokojenia wierzycieli przez likwidację majątku upadłego, chyba że sąd zarządził likwidację jego majątku w trybie art. 366 ust. 1 ustawy z dnia 28 lutego 2003 r. – Prawo upadłościowe, b) który w sposób zawiniony poważnie naruszył obowiązki zawodowe, co podważa jego uczciwość, w szczególności, gdy wykonawca w wyniku zamierzonego działania lub rażącego niedbalstwa nie wykonał lub nienależycie wykonał zamówienie, co zamawiający jest w stanie wykazać za pomocą stosownych środków dowodowych, c) który, z przyczyn leżących po jego stronie, nie wykonał albo nienależycie wykonał w istotnym stopniu wcześniejszą umowę w sprawie zamówienia publicznego lub umowę koncesji, zawartą z zamawiającym, o którym mowa w art. 3 ust. 1 pkt 1–4 ustawy, co doprowadziło do rozwiązania umowy lub zasądzenia odszkodowania;

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach