Przetargi.pl
Bankowa obsługa budżetu Gminy Miejskiej Zawidów oraz jednostek organizacyjnych

Urząd Miejski w Zawidowie ogłasza przetarg

  • Adres: 59-970 Zawidów, Pl. Zwycięstwa
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 757 788 282 , fax. 757 788 205
  • Data zamieszczenia: 2019-06-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Miejski w Zawidowie
    Pl. Zwycięstwa
    59-970 Zawidów, woj. dolnośląskie
    tel. 757 788 282, fax. 757 788 205
    REGON: 52667600000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://bip.zawidow.eu

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Bankowa obsługa budżetu Gminy Miejskiej Zawidów oraz jednostek organizacyjnych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest wykonywanie na jednakowych warunkach bankowej obsługi budżetu Gminy Miejskiej Zawidów i jednostek organizacyjnych wymienionych niżej: - Ośrodek Kultury w Zawidowie - Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej - Przedszkole Publiczne - Szkoła Podstawowa im. B. Chrobrego - Przedsiębiorstwo Usług Komunalnych Sp. z o.o. przez okres od dnia 01.07.2019r. do dnia 30 czerwca 2024r., obejmującej: 1) otwieranie i prowadzenie rachunków bieżących, rachunków funduszy specjalnych i celowych, rachunków pomocniczych, rachunków związanych z obsługą programów i projektów współfinansowanych ze środków pochodzących z budżetu Unii Europejskiej prowadzonych w PLN lub walutach wymienialnych, 2) realizację poleceń przelewów w systemie ELIXIR w formie elektronicznej lub w wyjątkowych wypadkach w formie papierowej, 3) przyjmowanie wpłat gotówkowych, 4) dokonywanie wypłat gotówkowych, 5) przechowywanie depozytów, 6) wydawanie czeków gotówkowych, kart płatniczych, 7) lokowanie wolnych środków pieniężnych na rachunkach lokat krótkoterminowych oraz automatycznym zakładaniu lokat overnight lub weekendowych na kwotę sald rachunków Zamawiającego tj. podstawowych i pomocniczych. 8) lokowanie środków na innych lokatach krótkoterminowych i długoterminowych dostępnych w ofercie Wykonawcy, na warunkach ustalanych każdorazowo w wyniku indywidualnych negocjacji, 9) a) Udzielenie odnawialnego kredytu w rachunku bieżącym (rachunek bieżący budżetu) do wysokości określonej w uchwale budżetowej na dany rok budżetowy. Zamawiający przeznaczy kredyt na pokrycie przejściowego deficytu w trakcie roku budżetowego, a jego spłata następuje codziennie, z dochodów wpływających na ten rachunek. Podpisanie umowy kredytowej oraz uruchomienie kredytu w każdym roku budżetowym w okresie kredytowania nastąpi po przedłożeniu przez Zamawiającego pozytywnej opinii Regionalnej Izby Obrachunkowej o projekcie budżetu na dany rok budżetowy (uchwały budżetowej uwzględniającej możliwość zaciągnięcia kredytu w rachunku bieżącym do kwoty wnioskowanej). b) Oprocentowanie kredytu wg zmiennej stawki WIBOR 1M plus marża banku (stałą w okresie trwania umowy). Stawkę referencyjną stanowi stawka WIBOR 1M, oznaczająca notowaną na warszawskim rynku międzybankowym stopę procentową dla międzybankowych depozytów 1-miesięcznych, według notowania podawanego w tabeli kursów, obowiązującej w Banku („Tabela Kursów”). Wysokość stawki referencyjnej ustalana jest według notowania określonego w Tabeli Kursów obowiązującej w dniu poprzedzającym rozpoczęcie każdego okresu obrachunkowego. W przypadku, gdy w danym dniu nie ogłoszono Tabeli Kursów z notowaniem stawki WIBOR 1M, stosuje się stawkę WIBOR 1M podaną w ostatniej obowiązującej Tabeli Kursów w dniu poprzedzającym ten dzień. c) Zabezpieczeniem kredytu w rachunku bieżącym będzie weksel własny in blanco wraz z deklaracją wekslową z kontrasygnatą Skarbnika Dla umożliwienia oceny ofert należy przyjąć stawkę WIBOR 1M z dnia 03.06.2019r. ( w wysokości 1,64%) 10) codziennym sporządzaniu wyciągów bankowych, 11) miesięcznej kapitalizacji odsetek od środków zgromadzonych na wszystkich rachunkach bankowych Gminy Miejskiej Zawidów i jej podległych jednostek. 12) świadczenie usługi automatycznej identyfikacji przychodzących płatności masowych oraz zapewnienia współpracy z systemem informatycznym Zamawiającego, w tym przeprowadzanie rozliczeń pieniężnych na rachunkach wirtualnych Zamawiającego, zautomatyzowaniu identyfikacji płatnika i rodzaju płatności np. poprzez udostępnienie przez bank odpowiedniej liczby cyfr w ramach numeru rachunku, dostarczenie raportu dotyczącego masowych płatności następnego dnia po dokonaniu wpłat. Płatności masowe dotyczą : - ok. 2 000 zobowiązanych do wnoszenia podatków i opłat. Podatki i opłaty wnoszone są w okresach miesięcznych. - ok. 1 000 zobowiązanych do wnoszenia opłat. Opłaty wnoszone są w okresach miesięcznych. 13) nieodpłatne dostarczenie i zainstalowanie programu bankowości elektronicznej i mobilnej u Zamawiającego i w jednostkach organizacyjnych gminy oraz przeszkolenie wskazanych przez niego pracowników przy współpracy z informatykiem Zamawiającego w celu doprowadzenia do kompatybilności systemu bankowego z systemem księgowym Zamawiającego. (Obsługa Masowych Płatności w programach finansowo-księgowych Zamawiającego przez program FOKA, oraz ZSI UNISOFT dot. Przedsiębiorstwa Usług Komunalnych Sp. z o.o.). 14) obsługa poza kolejnością upoważnionych pracowników Zamawiającego i jednostek Organizacyjnych Gminy w oddziałach i placówkach Banku 2. Dodatkowe informacje dla Wykonawcy : 1) Informacja o aktualnie posiadanych rachunkach bankowych oraz średniomiesięcznej liczbie przelewów, wpłat i wypłat gotówkowych oraz wielkości budżetu na 2019 rok: a) rachunki bankowe : - rachunki bieżące – 6 szt., - rachunki pozostałe (pomocnicze, funduszy celowych i inne) – 11 szt.; b) przelewy bankowe na rachunki w innych bankach – 370 szt./m-c; c) przelewy bankowe na rachunki w tym samym banku – 100 szt./m-c; d) ilość jednostek objętych systemem bankowości elektronicznej – 6; e) ilość urządzeń mobilnych objętych systemem bankowości mobilnej - 1 e) limit kredytu w rachunku bieżącym zgodnie z Uchwałą Rady Miejskiej na 2019 rok wynosi 1.000.000,00 zł.; f) budżet Gminy Miejskiej Zawidów na 2019 rok wg stanu na dzień 31.05.2019r. - dochody - 16.629.654,57 zł. - wydatki – 16.672.047,41 zł. 2) Wykonawca bezpłatnie udostępni Zamawiającemu i jego jednostkom podległym elektroniczny system obsługi bankowej typu „iPKO” lub równoważny. 3. W ramach przedmiotowego systemu bankowości elektronicznej Wykonawca zapewni bez dodatkowych opłat : - obsługę systemu na platformie internetowej, - w razie konieczności przeszkolenie wskazanych pracowników Zamawiającego w obsłudze programu. System bankowości elektronicznej powinien umożliwić w szczególności: - realizację przelewów w formie elektronicznej, - możliwość generowania wyciągów bankowych na potrzeby Zamawiającego, - uzyskanie w czasie rzeczywistym informacji o wszystkich operacjach i saldach na rachunkach oraz liczbie rachunków bankowych Zamawiającego i jego jednostek, - przeszukiwanie zbioru wszystkich operacji na rachunkach jednostek organizacyjnych Gminy Miejskiej Zawidów według rodzaju operacji, nazwy kontrahenta, rachunku kontrahenta, daty, okresu, kwoty i innych kryteriów możliwych do wyodrębnienia w zbiorze operacji, - wywołanie dowolnej operacji wg w/w kryteriów, - składanie poleceń przelewów ze wszystkich rachunków, - składanie poleceń przelewu na lokaty terminowe dostępne w ofercie publicznej Wykonawcy, - archiwizowanie wszystkich wprowadzonych danych, wykonanych operacji i sald na rachunkach przez cały okres korzystania z systemu, - zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa danych. 4. W ramach przedmiotowego systemu bankowości mobilnej Wykonawca zapewni bez dodatkowych opłat : - usługę umożliwiającą dostęp do rachunku bankowego poprzez urządzenia mobilne posiadające dostęp do Internetu (token mobilny) - otrzymywanie informacji z banku bez możliwości ingerencji w stan konta m.in. możliwość otrzymania informacji tekstowej po każdej operacji wykonanej na danym koncie informującej o dokonanej transakcji i aktualnym stanie konta - umożliwienie wykonania operacji bankowych takich jak składanie przelewów na określony wcześniej rachunek - zapewnienie wysokiego poziomu bezpieczeństwa danych. 3) Wykonawca będzie stosować warunki podane w ofercie dotyczące opłat i oprocentowania środków również w stosunku do jednostek organizacyjnych Gminy Miejskiej Zawidów, które posiadają lub otworzą rachunki u Wykonawcy wybranego w wyniku rozstrzygnięcia przedmiotowego postępowania o udzielenie zamówienia publicznego. 4. Inne istotne postanowienia : 1) Zamawiający zobowiązuje się do pisemnego powiadamiania Banku o zmianie wszelkich danych stanowiących podstawę otwarcia rachunku, a w szczególności o zmianie osób upoważnionych do dysponowania rachunkiem, zmianie siedziby i adresu, zmianie numeru statystycznego. 2) Zamawiający upoważnia Wykonawcę do pobierania z rachunku bankowego należnych opłat i prowizji za wykonanie czynności bankowych w wysokości jak w ofercie. Nie dopuszcza się stosowania innych opłat i prowizji bankowych za wykonywanie obsługi bankowej. Podane w ofercie ceny jednostkowe za czynności obsługi bankowej nie będą wzrastać w okresie obowiązywania umowy. 3) Wykonawca będzie realizował wyłącznie dyspozycje podpisane przez osoby upoważnione do dysponowania środkami na rachunku, wymienione w karcie wzorów podpisów, stanowiącej załącznik do umowy. 4) Wysokość oprocentowania środków na rachunkach zgodnie z ofertą. Kapitalizacja odsetek w okresie miesięcznym. 5) Oprocentowanie kredytów w rachunku bieżącym jak w ofercie. Nie dopuszcza się możliwości pobierania opłat i jednorazowych prowizji bankowych od udzielonego kredytu oraz od salda niewykorzystanej części kredytu. 6) Wykonawca nie będzie pobierał prowizji i opłat od wpłat i wypłat gotówkowych, dokonywanych na wszystkie rachunki bankowe Zamawiającego i jego jednostek organizacyjnych, stanowiących środki publiczne w rozumieniu art. 5 ust. 2 ustawy z dnia 27 sierpnia 2009 r. o finansach publicznych (Dz. U. z 2017r. poz.2077). 7) Wykonawca nie będzie pobierał opłat i prowizji od operacji bezgotówkowych wewnątrz bankowych. 8) Wykonawca nie będzie pobierał opłat i prowizji od wydawanych blankietów czekowych i wszelkiego rodzaju kart płatniczych. 9) W ramach umowy na wniosek Zamawiającego Wykonawca będzie bezzwłocznie i nieodpłatnie potwierdzać pełnomocnictwa i upoważnienia, wydawać zaświadczenia, opinie, sporządzać informacje o stanie środków na rachunkach bankowych, itp. 10) Wykonawca będzie codziennie sporządzał wyciągi bankowe. 11) Wykonawca ponosi odpowiedzialność za wykonanie operacji nie zgodnych z dyspozycją Zamawiającego lub jego jednostek organizacyjnych. 12) W przypadku tworzenia, łączenia, przekształcania jednostek organizacyjnych Zamawiającego lub przejęcia jednostek organizacyjnych przez Zamawiającego, Wykonawca zobowiązany jest do realizacji przedmiotowej usługi na warunkach zadeklarowanych w ofercie. 13) Wykonawca zobowiązany jest do zawarcia z jednostki organizacyjnymi Zamawiającego indywidualnych umów na prowadzenie obsługi bankowej na warunkach przedstawionych w ofercie. 14) Wykonawca musi zapewnić kompleksową obsługę rachunków przez wytypowanego pracownika Wykonawcy, upoważnią go do kontaktów z Zamawiającym oraz jego jednostkami organizacyjnymi, jak również zapewnią jego zastępcę. 15) Zamawiający wymaga od Wykonawcy by w/w postanowienia znalazły się w przyszłej umowie na prowadzenie bankowej obsługi budżetu Gminy Miejskiej Zawidów i jednostek organizacyjnych. 16) Zamawiający zastrzega sobie prawo lokowania wolnych środków w innych bankach. 17) Wykonawca powinien posiadać oddział, filię lub punkt kasowy na terenie miasta Zawidów umożliwiający dokonywanie m.in. wpłat i wypłat gotówkowych. W przypadku nie posiadania oddziału, filii, punktu kasowego Wykonawca winien utworzyć taką placówkę na terenie miasta Zawidów, która będzie funkcjonować od 01.07.2019r. oraz przez cały okres realizacji bankowej obsługi.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 66110000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunki dotyczące: 1) kompetencji lub uprawnień do prowadzenia określonej działalności zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów: Zezwolenia na prowadzenie działalności bankowej na terenie Polski, a także realizację usług objętych przedmiotem zamówienia, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 roku Prawo bankowe (Dz. U. z 2018 r., Poz. 2187 ze zm.), a w przypadku określonym w art. 178 ust. 1 tejże ustawy inny dokument potwierdzający rozpoczęcie działalności przed dniem wejścia w życie ustawy, o której mowa w art. 193 Prawo bankowe.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Ofertę należy sporządzić wypełniając formularz oferty, którego wzór stanowi załącznik nr 1 do SIWZ. 2. Do oferty należy załączyć: a) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, że wykonawca spełnia warunki udziału w postępowaniu, w zakresie wskazanym przez zamawiającego we wzorze stanowiącym załącznik nr 3 do SIWZ. b) aktualne na dzień składania ofert oświadczenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu z udziału w postępowaniu, w zakresie wskazanym przez zamawiającego we wzorze stanowiącym załącznik nr 2 do SIWZ. c) Oświadczenie o podanych informacjach na wzorze stanowiącym załącznik nr 5 do SIWZ d) Oświadczenie wymagane od wykonawcy w zakresie wypełnienia obowiązków informacyjnych przewidzianych a art. 13 lub 14 RODO. na wzorze stanowiącym załącznik nr 6 do SIWZ e) Oświadczenie o posiadaniu filii/oddziału na wzorze stanowiącym załącznik nr 7 do SIWZ f) pełnomocnictwo, o ile umocowanie prawne do reprezentacji wykonawcy nie wynika z przepisów prawa lub dokumentów rejestrowych. UWAGA: Pełnomocnictwo należy złożyć w oryginale lub notarialnie poświadczonej kopii. g) projekt umowy zawierający wszystkie wymagania Zamawiającego wskazane w opisie przedmiotu zamówienia rozdział 2 oraz zapisy rozdziału 18 dotyczące zmian postanowień umowy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach