Przetargi.pl
bankowa obsługa budżetu Gminy Głuchołazy, Ośrodka Pomocy Społecznej w Głuchołazach (OPS) oraz Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Głuchołazach (GOSIR).

Burmistrz Głuchołaz ogłasza przetarg

  • Adres: 48-340 Głuchołazy, Rynek 15
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 077 4092100 , fax. 077 4092101
  • Data zamieszczenia: 2009-08-06
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Burmistrz Głuchołaz
    Rynek 15 15
    48-340 Głuchołazy, woj. opolskie
    tel. 077 4092100, fax. 077 4092101
    REGON: 00052454200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.glucholazy.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    bankowa obsługa budżetu Gminy Głuchołazy, Ośrodka Pomocy Społecznej w Głuchołazach (OPS) oraz Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Głuchołazach (GOSIR).
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest udzielenie zamówienia publicznego na bankową obsługę budżetu Gminy Głuchołazy, Ośrodka Pomocy Społecznej w Głuchołazach (OPS) oraz Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Głuchołazach (GOSIR). 2. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności: -otwarcie i prowadzenie rachunków bieżącego i pomocniczych, -dokonywanie przelewów bankowych (w formie elektronicznej i papierowej), -przyjmowanie wpłat gotówkowych, -dokonywanie wypłat gotówkowych, -udzielanie kredytu odnawialnego w rachunku bieżącym budżetu gminy w trakcie roku budżetowego, 3.Liczba rachunków niezbędnych do prowadzonych do obsługi bankowej: a) Gmina Głuchołazy - 18 szt., z tego: - jeden rachunek podstawowy (bieżący) budżetu Gminy - siedemnaście rachunków pomocniczych, b) Ośrodek Pomocy Społecznej w Głuchołazach - 4 szt., z tego: - jeden rachunek podstawowy OPS-u - trzy rachunki pomocnicze c) Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji w Głuchołazach - 3 szt. z tego: - jeden rachunek podstawowy GOSiR-u - dwa rachunki pomocnicze Wszystkie rachunki należy otworzyć bezpłatnie (25 szt.) w dniu podpisania umowy. Bank prowadzący obsługę bankową zobowiązany jest na żądanie Gminy Głuchołazy, OPS-u lub GOSiR-u otworzyć, prowadzić i zamknąć dodatkowe dwadzieścia pięć (25 szt.) rachunków bankowych (min. rachunki do obsługi programów europejskich). Zasady obsługi dodatkowych rachunków oraz koszt związane z ich obsługą - odbywać się będą na warunkach określonych w niniejszym przetargu. Zamawiający dopuszcza możliwość otwarcia rachunków walutowych (w EURO) w trakcie obowiązywania umowy. Bank na żądanie zobowiązany jest otworzyć dodatkowo 5 rachunków walutowych w EURO do obsługi programów europejskich, przy zachowaniu opłat określonych w niniejszym przetargu. 1. Otwieranie i zamykanie rachunków bankowych bez pobierania prowizji i opłat. 2. Umowy na obsługę bankową w zakresie swoich rachunków zawierane będą odrębnie przez Gminę Głuchołazy, Ośrodek Pomocy Społecznej w Głuchołazach i Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji w Głuchołazach. 3. Okres na który, będzie zawarta umowa na obsługę bankową: 38 miesięcy od dnia podpisania umowy. 4. Ze względu na codzienną gotówkową obsługę Zamawiającego w przetargu mogą uczestniczyć Banki posiadające oddział w Głuchołazach lub Banki, które utworzą swój oddział po podpisaniu umowy z Zamawiającym. 5. Wyciągi bankowe wraz z załącznikami będą odbierane następnego dnia roboczego w siedzibie banku. 6. Oprocentowanie wolnych środków zgromadzonych na wszystkich rachunkach bankowych, z wyjątkiem rachunków walutowych, odbywać się będzie w oparciu o stawkę WIBID 1 M powiększoną lub pomniejszoną o stałą marże Banku. W celu ustalenia oprocentowania za dany okres odsetkowy przyjmuje się stawkę WIBID 1 M z ostatniego notowania w miesiącu poprzedzającym okres odsetkowy. Marża banku stała w okresie obowiązywania umowy. 7. Bank prowadzący obsługę bankową - zobowiązany jest do udzielenia na Wniosek Gminy Głuchołazy kredytu w rachunku bieżącym na następujących warunkach: -kredyt ma charakter odnawialny, -kwota kredyt - 1.000.000 zł, -zabezpieczenie kredytu - weksel in blanko wraz z deklaracją wekslową, -w 2009 roku uruchomienie kredytu nastąpi w dniu podpisania umowy na obsługę bankową gminy nie później jednak niż 1 września 2009 roku z terminem spłaty 31 grudnia 2009r. W latach następnych kredyt będzie uruchamiany każdego roku na wniosek Gminy Głuchołazy na podstawie upoważnienia zawartego w budżecie gminy na dany rok budżetowy po uzyskaniu pozytywnej opinii o możliwości spłaty kredytu Regionalnej Izby Obrachunkowej w Opolu. Termin spłaty kredytu do 31 grudnia każdego roku. -stały dostęp do kredytu w rachunku bieżącym w okresie obowiązywania umowy kredytu bez konieczności składania dodatkowego wniosku, -Gmina Głuchołazy nie przewiduje ponoszenia innych kosztów kredytu poza jego oprocentowaniem, -oprocentowanie kredytów w rachunku bieżącym odbywać się będzie w oparciu o stawkę WIBOR 1 M ustalaną dla kolejnych okresów obrachunkowych wg. notowań z ostatniego dnia roboczego miesiąca poprzedzającego rozpoczęcie miesiąca obrachunkowego powiększoną o stałą marże Banku. Marża banku stała w okresie obowiązywania umowy. 8. Przelewy zewnętrze realizowane przez Bank zarówno w formie elektronicznej jak i w formie papierowej - będą typu ELIXIR. Bank zobowiązany jest również do realizowania przelewów na podstawie zbiorczych list wypłat dostarczonych przez Zleceniodawcę. 9. Dostęp do bieżących wpływów zasilających rachunek bankowy w bez opłat i prowizji bankowych (wypłaty i przelewy ze środków, które wpłynęły na rachunek w danym dniu). 10. Bank prowadzący obsługę bankową zobowiązany jest do zapewnienia obsługi gotówkowej jednostek objętych przetargiem (podjęcia i wpłaty gotówki) dwa razy dziennie w każdym dniu roboczym: - do godz. 8.45 - w godz. od 14.00 do 16.00 11. Bank prowadzący obsługę bankową zobowiązany jest do bezpłatnego dostarczenia programów do elektronicznej obsługi rachunków (usługa HOME BANKING) dla każdej jednostki objętej przetargiem (dwa programy dla gminy oraz po jednym dla OPS-u i GOSiR-u). Bank zobowiązany jest do bezpłatnego zainstalowania oprogramowania, bezpłatnego szkolenia pracowników wskazanych przez Zamawiającego. Oprogramowania do elektronicznej obsługi rachunków powinno zostać uruchomione w ciągu 5 dni roboczych od dnia podpisania umowy. Drugi program dla Gminy będzie zainstalowany i wdrożony w terminie późniejszym uzgodnionym przez Zamawiającego z Bankiem. . Bank zobowiązany jest dostarczyć profesjonalne oprogramowanie charakteryzujące się wysokim poziomem bezpieczeństwa oraz łatwością obsługi dużej ilości przelewów (rozwiązanie dla firm). Bank dostarczy oprogramowanie do elektronicznej obsługi rachunków dające możliwość: - w przypadku Gminy - wykonanie od 2.500 -5.000 przelewów miesięcznie i łączną obsługę do 25 rachunków bankowych - w przypadku OPS-u i GOSiR-u - wykonanie od 200 do 1.000 przelewów miesięcznie i łączną obsługę do 10 rachunków bankowych. Programy do elektronicznej obsługi rachunków (usługa typu HOME BANKING) muszą spełniać następujące warunki: a) udostępnienie programu umożliwiającego dokonywanie drogą elektroniczną niżej wymienionych czynności: - składanie poleceń przelewów ze wszystkich rachunków własnych, - dostęp do bieżących wpływów na rachunki bez opłat i prowizji bankowych (wypłaty i przelewy ze środków które wpłynęły na rachunek w danym dniu), - bieżący dostęp do informacji o stanie realizacji przelewów oraz stanu środków na rachunkach bankowych - udostępnienie historii rachunków bankowych, - dostęp do wyciągów z rachunków bankowych, - możliwość wydrukowania potwierdzenia przelewu, - dwustopniowy poziom zatwierdzania przelewów do wypłaty (księgowy + kierownik jednostki), - możliwość ustawienia poziomu dostępu i uprawnień dla różnych użytkowników programu, - możliwość ustalenia dziennego limitu kwotowego dokonywanych operacji bankowych (przelewów dokonanych z rachunku bankowego), - możliwość ustalenia kwotowego limitu jednego przelewu. - zbiorcze podpisywanie grupy przelewów, b) w zakresie bezpieczeństwa - dostęp wszystkich użytkownika do programu uzyskany na podstawie hasła, - wykonanie niektórych operacji w programie wymagające dodatkowego zabezpieczenie w postaci używania karty procesorowej wraz z kodem PIN (w szczególności: podpisywanie przelewów bankowych, wysyłanie przelewów do realizacji w banku) - wersja programu dla Gminy. c) program do obsługi elektronicznej rachunku podstawowego Gminy musi zawierać funkcje importu danych zewnętrznych, który umożliwi import gotowych przelewów bankowych generowanych przez programy: Świadczenia Rodzinne i Fundusz Alimentacyjny Firmy Sygnity S.A. oddz. w Krakowie, Al. Pokoju 78, 31-564 Kraków (jednorazowy import 1.500-2.500 przelewów) oraz:Płace Optivum Firmy Vulcan sp. z o.o. Kazimierska 15, 51-657 Wrocław d) rozwiązanie dla dostarczone do Gminy musi uwzględniać fakt, że elektroniczna obsługa rachunków bankowych odbywać się będzie na komputerach, które nie posiadają napędów zewnętrznych typu: FDD1,44; CD-ROM; DVD.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661000001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 38 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się wykonawcy, którzy: 1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeśli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, 2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonywania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia a)posiadają lub uruchomią swój oddział Banku w Głuchołazach w terminie jednego miesiąca od daty podpisania umowy 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, 4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia. Spełnianie wymaganych warunków, opisanych w ust.1 będzie dokonywane na podstawie treści wymaganych oświadczeń i dokumentów, o których mowa poniżej, na zasadzie (spełnia) lub (nie spełnia) wymaganego warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków udziału w postępowaniu, zgodnie z załącznikiem nr 1 do SIWZ. 2. Zezwolenie na utworzenie i rozpoczęcie przez Bank działalności wynikającej z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r Prawo Bankowe(t.jedn. Dz.U. z 2002 r Nr 72, poz.665 z późn.zm.) - dotyczy banków utworzonych po 1 stycznia 1998 r ( zezwolenia uprawniające do wykonywania czynności bankowych). W przypadku składania oferty przez wykonawców występujących wspólnie, ww. dokument musi być złożony przez każdego wykonawcę. 3. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert.W przypadku składania oferty przez wykonawców występujących wspólnie, ww. dokument musi być złożony przez każdego wykonawcę. 4. Oświadczenie o posiadaniu oddziału Banku na terenie miasta Głuchołazy lub oświadczenie o utworzeniu w ciągu miesiąca od daty podpisania umowy , utworzenia takiego Oddziału na terenie miasta Głuchołazy. W przypadku składania oferty przez wykonawców ubiegających się wspólnie o udzielenie zamówienia, ww. warunki wykonawcy mogą spełnić łącznie.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://gmina.glucholazy.sisco.info/?przetargi=1&rok=2009
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach