Przetargi.pl
1. Przedmiotem zamówienia jest: obsługa bankowa budżetu Gminy Głuchołazy i jednostek organizacyjnych: Urzędu Miejskiego w Głuchołazach, Ośrodka Pomocy Społecznej w Głuchołazach (OPS), Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Głuchołazach (GOSiR) oraz Żłobka Miejskiego w Głuchołazach

Burmistrz Głuchołaz ogłasza przetarg

  • Adres: 48-340 Głuchołazy, Rynek 15
  • Województwo: opolskie
  • Telefon/fax: tel. 077 4092100 , fax. 077 4092101
  • Data zamieszczenia: 2010-01-08
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Burmistrz Głuchołaz
    Rynek 15 15
    48-340 Głuchołazy, woj. opolskie
    tel. 077 4092100, fax. 077 4092101
    REGON: 00052454200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.glucholazy.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: obsługa bankowa budżetu Gminy Głuchołazy i jednostek organizacyjnych: Urzędu Miejskiego w Głuchołazach, Ośrodka Pomocy Społecznej w Głuchołazach (OPS), Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Głuchołazach (GOSiR) oraz Żłobka Miejskiego w Głuchołazach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: obsługa bankowa budżetu Gminy Głuchołazy i jednostek organizacyjnych: Urzędu Miejskiego w Głuchołazach, Ośrodka Pomocy Społecznej w Głuchołazach (OPS), Gminnego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Głuchołazach (GOSiR) oraz Żłobka Miejskiego w Głuchołazach. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje w szczególności: a) otwarcie i prowadzenie rachunków bieżących i pomocniczych, b) dokonywanie przelewów bankowych (w formie elektronicznej i papierowej), c) przyjmowanie wpłat gotówkowych, d) dokonywanie wypłat gotówkowych, e) udzielanie kredytu odnawialnego w rachunku bieżącym budżetu gminy w trakcie roku budżetowego, f) możliwość lokowania wolnych środków na lokatach terminowych oraz lokatach typu Overnight 3. Liczba rachunków niezbędnych do prowadzenia obsługi bankowej: a) Gmina Głuchołazy - 20, szt., z tego: - jeden rachunek podstawowy (bieżący) budżetu Gminy - dziewiętnaście rachunków pomocniczych, b) Ośrodek Pomocy Społecznej w Głuchołazach - 4 szt., z tego: - jeden rachunek podstawowy OPS-u - trzy rachunki pomocnicze c) Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji w Głuchołazach - 3 szt. z tego: - jeden rachunek podstawowy GOSiR-u - dwa rachunki pomocnicze d) Żłobek Miejski w Głuchołazach - 2 szt., z tego : - jeden rachunek podstawowy Żłobka Miejskiego - jeden rachunek pomocniczy Wymienione wyżej rachunki należy otworzyć bezpłatnie (29 szt.) w terminie wskazanym przez Zamawiającego. Otwieranie i zamykanie rachunków bankowych bez pobierania prowizji i opłat. 4. Umowy na obsługę bankową w zakresie swoich rachunków zawierane będą odrębnie przez Gminę Głuchołazy, Ośrodek Pomocy Społecznej w Głuchołazach, Gminny Ośrodek Sportu i Rekreacji w Głuchołazach i Żłobek Miejski w Głuchołazach. 5. Okres, na który, będzie zawarta umowa na obsługę bankową: 36 miesięcy (do 31 stycznia 2013 roku). 6. Ze względu na codzienną gotówkową obsługę Zamawiającego w przetargu mogą uczestniczyć Banki posiadające oddział w Głuchołazach lub Banki, które utworzą swój oddział w terminie miesiąca po podpisaniu umowy z Zamawiającym. 7. Bank prowadzący obsługę bankową - zobowiązany jest do udzielenia na Wniosek Gminy Głuchołazy kredytu w rachunku bieżącym na następujących warunkach: -kredyt ma charakter odnawialny, -kwota kredytu - 1.200.000 zł, -kredyt zostanie udzielony na podstawie umowy kredytowej, -zabezpieczenie kredytu - weksel in blanko wraz z deklaracją wekslową, -kredyt w rachunku bieżącym będzie uruchamiany w każdym roku budżetowym na wniosek Gminy Głuchołazy na podstawie upoważnienia zawartego w budżecie gminy na dany rok budżetowy. Termin spłaty kredytu do 31 grudnia każdego roku. - w 2010 roku umowa kredytu zostanie podpisana w dniu podpisania umów na prowadzenie rachunków bankowych, - stały dostęp do kredytu w rachunku bieżącym w okresie obowiązywania umowy kredytu bez konieczności składania dodatkowego wniosku, - Gmina Głuchołazy nie przewiduje ponoszenia innych kosztów kredytu poza jego oprocentowaniem, - oprocentowanie kredytów w rachunku bieżącym będzie zmienne oparte o stawkę WIBOR 1M powiększoną o stałą marże Banku (marża banku stała w okresie obowiązywania umowy na obsługę bankową gminy). Ustala się miesięczny okres odsetkowy. Pierwszy dzień każdego miesiąca jest dniem zmiany oprocentowania kredytu na dany miesiąc. Stawkę WIBOR 1M na dany okres odsetkowy ustala się na podstawie notowań z miesiąca poprzedzającego okres odsetkowy. W umowie kredytu zostanie określony dzień roboczy, z którego będzie pochodzić stawka WIBOR 1M do wyliczenia oprocentowania kredytu. - odsetki od kredytu naliczane są od kwoty wykorzystanego kredytu. 8. Przelewy zewnętrze realizowane przez Bank zarówno w formie papierowej i elektronicznej będą typu ELIXIR. 9. Dostęp do bieżących wpływów zasilających rachunek bankowy bez opłat i prowizji bankowych (wypłaty i przelewy ze środków, które wpłynęły na rachunek w danym dniu). 10. Lokowanie wolnych środków - Bank prowadzący obsługę stworzy możliwość lokowania wolnych środków znajdujących się na rachunkach bankowych, w postaci lokat terminowych, lokat typu Overnight. Szczegółowe warunki lokowania środków zostaną ustalone z bankiem z którym zostanie podpisana umowa na obsługę bankową. 11. Bank prowadzący obsługę zobowiązany jest zapewnić obsługę gotówkową Zamawiającego: a) podjęcia gotówki z rachunków bankowych - 2 razy w tygodniu - (wtorek i czwartek) - do godz. 8.45. b) wpłaty gotówki na rachunki bankowe - codziennie w godz. od 14.00 do 16.00. Zamawiający dopuszcza możliwość sporadycznego zwiększenia w tygodniu krotności podjęcia gotówki z banku (w szczególnie uzasadnionych przypadkach) 12. Bank prowadzący obsługę bankową zobowiązany jest do bezpłatnego dostarczenia programów do elektronicznej obsługi rachunków (usługa HOME BANKING) dla każdej jednostki objętej przetargiem. Bank zobowiązany jest do bezpłatnego zainstalowania oprogramowania, bezpłatnego szkolenia pracowników wskazanych przez Zamawiającego. Oprogramowanie do elektronicznej obsługi rachunków powinno zostać uruchomione w ciągu 5 dni roboczych od dnia podpisania umowy. Bank zobowiązany jest dostarczyć profesjonalne oprogramowanie charakteryzujące się wysokim poziomem bezpieczeństwa oraz łatwością obsługi dużej ilości przelewów (rozwiązanie dla firm). Bank dostarczy oprogramowanie do elektronicznej obsługi rachunków dające możliwość: - w przypadku Urzędu Miejskiego w Głuchołazach - wykonanie od 2.500 -5.000 przelewów miesięcznie i łączną obsługę do 30 rachunków bankowych - w przypadku OPS-u , GOSiR-u i Żłobka Miejskiego - wykonanie od 200 do 1.000 przelewów miesięcznie i łączną obsługę do 10 rachunków bankowych. Programy do elektronicznej obsługi rachunków (usługa typu HOME BANKING) muszą spełniać następujące warunki: a) udostępnienie programu umożliwiającego dokonywanie drogą elektroniczną niżej wymienionych czynności: - składanie poleceń przelewów ze wszystkich rachunków własnych, - dostęp do bieżących wpływów na rachunki bez opłat i prowizji bankowych (wypłaty i przelewy ze środków które wpłynęły na rachunek w danym dniu), - bieżący dostęp do informacji o stanie realizacji przelewów oraz stanu środków na rachunkach bankowych, - możliwość zakładania lokat terminowych oraz lokatach typu Overnight - udostępnienie historii rachunków bankowych, - dostęp do wyciągów z rachunków bankowych oraz możliwość ich wydrukowania, - możliwość wydrukowania potwierdzenia przelewu, - dwustopniowy poziom zatwierdzania przelewów do wypłaty (księgowy + kierownik jednostki), - możliwość ustawienia poziomu dostępu i uprawnień dla różnych użytkowników programu, - możliwość ustalenia dziennego limitu kwotowego dokonywanych operacji bankowych (przelewów dokonanych z rachunku bankowego), - możliwość ustalenia kwotowego limitu jednego przelewu. - zbiorcze podpisywanie grupy przelewów, b) w zakresie bezpieczeństwa - dostęp wszystkich użytkowników do programu uzyskany na podstawie hasła, - wykonanie niektórych operacji w programie wymagające dodatkowego zabezpieczenie w postaci używania karty procesorowej wraz z kodem PIN (w szczególności: podpisywanie przelewów bankowych, wysyłanie przelewów do realizacji w banku). c) program do obsługi elektronicznej Urzędu Miejskiego w Głuchołazach musi zawierać funkcje importu danych zewnętrznych, który umożliwi import gotowych przelewów bankowych generowanych przez programy Świadczenia Rodzinne i Fundusz Alimentacyjny Firmy Sygnity S.A. oddz. w Krakowie, Al. Pokoju 78, 31-564 Kraków (jednorazowy import od 1.500 do 2.500 przelewów) oraz Płace Optivum Firmy Vulcan sp. z o.o. Kazimierska 15, 51-657 Wrocław d) rozwiązanie dostarczone do Urzędu Miejskiego w Głuchołazach musi uwzględniać fakt, że elektroniczna obsługa rachunków bankowych odbywać się będzie na komputerach, które nie posiadają napędów zewnętrznych typu: FDD1,44; CD-ROM; DVD.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 661000001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 1. W przetargu mogą wziąć udział Wykonawcy, którzy spełniają warunki z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp oraz spełniają wymogi określone SIWZ. Wykonawcy ubiegający się o zamówienie publiczne muszą spełniać niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu: posiadanie uprawnień do wykonywania działalności, dysponowanie potencjałem technicznym tj. posiadanie lub uruchomienie swego oddziału banku w Głuchołazach w terminie jednego miesiąca od daty podpisania umowy. Wykonawca musi Wykazać brak podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania o zamówienie publiczne w okolicznościach, o których mowa art. 24 ust.1. ustawy Pzp . 2. Ocena spełniania warunków dokonywana będzie w systemie 0 - 1 (zero - jedynkowym tj. spełnia - nie spełnia). Z treści załączonych do oferty dokumentów musi wynikać jednoznacznie, że wyżej wymienione warunki wykonawca spełnił. Nie spełnienie chociażby jednego z postawionych warunków udziału w postępowaniu, spowoduje wykluczenie wykonawcy z postępowania. Zamawiający wymaga, aby Wykonawca spełniał warunki ogólne i szczegółowe określone w rozdz. XI siwz.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1.Oświadczenie o spełnianiu warunków z art. 22 ust. 1 ustawy Pzp zgodnie z załącznikiem nr 2 do SIWZ. 2.Wykonawca musi przedłożyć: - zezwolenie na utworzenie i rozpoczęcie przez Bank działalności wynikającej z ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r Prawo Bankowe(t.jedn. Dz.U. z 2002 r Nr 72, poz.665 z późn.zm.) - dotyczy banków utworzonych po 1 stycznia 1998 r. zezwolenia uprawniające do wykonywania czynności bankowych (dotyczy warunku: posiadania uprawnień do wykonywania działalności) W przypadku składania oferty przez wykonawców występujących wspólnie, ww. dokument musi być złożony przez każdego wykonawcę. - oświadczenie o posiadaniu oddziału banku na terenie miasta Głuchołazy lub oświadczenie o utworzeniu takiego oddziału na terenie miasta Głuchołazy w terminie jednego miesiąca od daty podpisania umowy (dotyczy warunku :dysponowanie potencjałem technicznym tj. posiadanie lub uruchomienie swego oddziału banku w Głuchołazach w terminie jednego miesiąca od daty podpisania umowy). W przypadku składania oferty przez wykonawców występujących wspólnie, ww. dokument wykonawcy mogą spełnić łącznie. 3. W celu wykazania braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy z postępowania o zamówienie publiczne w okolicznościach, o których mowa art. 24 ust.1. ustawy Pzp Zamawiający żąda: - Aktualny odpis z właściwego rejestru, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia Wykonawcy w oparciu o art. 24 ust. 1 pkt 2 ustawy Pzp, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, a w stosunku do osób fizycznych oświadczenia w zakresie art. 24 ust.1 pkt 2 ustawy (zgodnie z załącznikiem nr 3 do SIWZ). W przypadku składania oferty przez wykonawców występujących wspólnie, ww. dokument musi być złożony przez każdego wykonawcę. Dla Wykonawców mających siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium RP, zamiast dokumentu określonego w niniejszym ppkt zastosowanie mają przepisy § 4 Rozporządzenia Prezesa Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2009 r. (Dz. U. Nr 226, poz. 1817). 4. Zgodnie z art. 26 ust. 2b ustawy Pzp Wykonawca może polegać na potencjale technicznym innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. Wykonawca w takiej sytuacji zobowiązany jest przedstawić w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów w zakresie rozdz. XI pkt 1.1.2. Jeżeli wykonawca wykazując spełnianie warunków, o których mowa w art. 22 ust. 1 ustawy Pzp, polega na zasobach innych podmiotów na zasadach określonych w art. 26 ust. 2b ustawy Pzp, a podmioty te będą brały udział w realizacji części zamówienia, zamawiający żąda od wykonawcy przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentów wymienionych w ppkt 1.2.1 niniejszego rozdziału. 5. Inne oświadczenia i dokumenty, które należy przedłożyć wraz z ofertą: 5.1. Formularz Ofertowy, sporządzony na podstawie wzoru stanowiącego załącznik nr 1 do niniejszej SIWZ. 5.2. Pełnomocnictwo ustanowione do reprezentowania wykonawców ubiegających się o udzielenie za mówienia publicznego. W przypadku podmiotów wspólnie ubiegających się o zamówienie, pełnomocnictwo takie może wynikać z dołączonej do oferty umowy konsorcjum lub umowy spółki cywilnej. 5.3. Pełnomocnictwo należy dołączyć w oryginale bądź kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem notarialnie. Uwaga: Wykonawcy mogą składać wszystkie wykazy, informacje czy oświadczenia także na własnych drukach, pod warunkiem, że będą one opracowane według schematu druków załączonych do niniejszej specyfikacji (załączniki nr 1-4 do SIWZ).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://gmina.glucholazy.sisco.info/?przetargi=1
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach