Przetargi.pl
Bądź świadomym konsumentem 60+

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ogłasza przetarg

  • Adres: 00-950 Warszawa, Pl. Powstańców Warszawy 1
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 022 5560129 , fax. 022 8270843
  • Data zamieszczenia: 2011-09-01
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów
    Pl. Powstańców Warszawy 1 1
    00-950 Warszawa, woj. mazowieckie
    tel. 022 5560129, fax. 022 8270843
    REGON: 00621278900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.uokik.gov.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja rządowa centralna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Bądź świadomym konsumentem 60+
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie kampanii edukacyjnej - Bądź świadomym konsumentem- mającej na celu podniesienie świadomości konsumentów w wieku 60+. W ramach kampanii zostaną zrealizowane następujące działania: aktualizacja treści, druk i dystrybucja publikacji; produkcja artykułów promocyjnych-gadżetów, opracowanie programu wykładów dla seniorów, rekrutacja uczestników wykładów oraz ich przeprowadzenie. W programie wykładów znajdą się najistotniejsze elementy wiedzy konsumenckiej, uzupełnione o odpowiednie materiały szkoleniowe. I. Ogólne wymagania wobec Wykonawcy - udokumentowane doświadczenie w organizacji szkoleń lub wykładów lub warsztatów, w których wzięło przynajmniej 2000 osób (w ramach jednego projektu), - posiadanie wyspecjalizowanej merytorycznie i doświadczonej kadry pracowniczej do przeprowadzenia wykładów będących przedmiotem konkursu, - posiadanie przez Wykonawcę strony internetowej, na której konsumenci będą mogli zapoznać się z publikacjami również w wersji elektronicznej. II. Obowiązki i kwalifikacje pracowników Od Wykonawcy wymaga się posiadania wyspecjalizowanej kadry pracowniczej, która zna zagadnienia dotyczące praw i obowiązków konsumentów oraz przedsiębiorców, w szczególności eksperta ds. konsumenckich, który poprowadzi pierwszą część wykładu oraz będzie odpowiedzialny za aktualizację treści publikacji a także nawiązania współpracy z psychologiem lub policjantem, który będzie udzielał porad i wyjaśnień w drugiej części wykładu. Psycholog będzie także odpowiedzialny za dostosowanie treści wykładu oraz publikacji do percepcji osób w wieku 60+ Ekspert ds. konsumenckich: Wymagane kwalifikacje: - wykształcenie wyższe magisterskie (bądź równoważne w przypadku ukończenia uczelni zagranicznej) Wymagane doświadczenie: - min. 3-letnie doświadczenie w zakresie ochrony konsumentów w minimum jednym z podanych obszarów: działalność dydaktyczna, działalność naukowa, udzielanie porad prawnych w zakresie ochrony konsumentów, prowadzenie postępowań z zakresu ochrony konsumentów Od eksperta wymagana jest znajomość przepisów dotyczących obowiązków i praw konsumentów, w szczególności ustaw: o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej oraz o zmianie Kodeksu cywilnego, o kredycie konsumenckim, o ochronie niektórych praw konsumentów i odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny, o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym, o cenach, o usługach turystycznych, przepisów Kodeksu cywilnego (w szczególności przepisów dotyczących niedozwolonych postanowień umownych), Prawo telekomunikacyjne. Psycholog: Wymagane kwalifikacje: - wykształcenie wyższe magisterskie w dziedzinie psychologii (bądź równoważne w przypadku ukończenia uczelni zagranicznej) Wymagane doświadczenie: - min. 3-letnie doświadczenie w pracy związanej z psychologią zachowań konsumenckich w minimum jednym z podanych obszarów: poradnictwo, działalność naukowa, prowadzenie szkoleń lub warsztatów, - doświadczenie w pracy z osobami w wieku 60+ (znajomość skutecznych mechanizmów dotarcia z przekazem do osób starszych, umiejętność dostosowania tematyki zajęć do możliwości percepcyjnych słuchaczy). Policjant: Wymagane kwalifikacje: - posiadanie wiedzy na temat nieuczciwych praktyk stosowanych przez przedsiębiorców i innych uczestników rynku, z którymi mogą zetknąć się osoby starsze, w wieku 60+, umiejętność prowadzenia rozmów ze starszymi osobami i przekazywania im wiedzy mającej ochronić ich przed niedozwolonymi praktykami stosowanymi przez przedsiębiorców - ostrzeganie przed nieuczciwymi sprzedawcami, wskazywanie na sytuacje stanowiące potencjalne zagrożenia dla konsumentów, informowanie o organach i instytucjach, które udzielają pomocy poszkodowanym konsumentom Wykonawca zobowiązany jest do zatrudnienia koordynatora ds. projektu który będzie odpowiedzialny za koordynację szkoleń, skuteczną rekrutację uczestników szkoleń, zapewnienie sali wykładowej, potrzebnego sprzętu technicznego i publikacji rozdawanych słuchaczom przed każdym wykładem. Koordynator ds. projektu Wymagane kwalifikacje: - wykształcenie średnie (bądź równoważne w przypadku ukończenia uczelni zagranicznej) Wymagane doświadczenie: - doświadczenie w realizacji przynajmniej jednego projektu szkoleniowego skierowanego do minimum 2000 uczestników. III. W ramach realizacji zadania Wykonawca jest zobowiązany wykonać następujące działania: - aktualizacja, druk i dystrybucja publikacji - aktualizacja treści publikacji zlecona będzie przez Wykonawcę ekspertowi ds. konsumenckich (wymagania jak wyżej), - dystrybucja publikacji nastąpi wśród uczestników wykładów; - produkcja i dystrybucja artykułów promocyjnych: - torby materiałowe - rozdawane seniorom podczas wykładów, - plakaty informujące o wykładach - umieszczane w miejscach najczęściej odwiedzanych przez seniorów tj. Uniwersytety Trzeciego Wieku, Dzienne Domy Opieki dla Osób Starszych, Kluby Seniora, domy kultury i biblioteki publiczne; - opracowanie programu wykładów we współpracy z psychologiem (wymagania jak wyżej) zajmującym się problematyką osób w starszym wieku- - przeprowadzenie wykładów przez eksperta ds. konsumenckich - przeprowadzenie wykładów w zapewnionych przez Wykonawcę salach wykładowych wyposażonych w odpowiedni sprzęt (laptop, rzutnik, ekran, mikrofon) 1. PUBLIKACJE 1.1. Aktualizacja publikacji pod kątem merytorycznym A. Broszura -Bądź świadomym konsumentem- - zawierająca omówienie podstawowych zagadnień konsumenckich, w tym: obowiązki sprzedawcy i konsumenta podczas zawierania umowy, reklamacja towarów i usług, niezgodność towaru z umową, gwarancja, zawieranie umowy poza lokalem przedsiębiorstwa, sprzedaż na odległość (oferty składane przez telefon, zakupy z katalogu), instytucje świadczące pomoc konsumentom, oznakowanie produktów (oznakowanie zabawek, termin przydatności do spożycia), zawieranie umowy z bankiem (rachunek oszczędnościowy, pożyczka, kredyt konsumencki, karty debetowe), zlecenie usługi, chwyty marketingowe. B. Ulotka -Bądź świadomym konsumentem- - stanowi omówienie sytuacji z życia codziennego, w których konsumenci seniorzy mogą być narażeni na nieuczciwe praktyki rynkowe ze strony przedsiębiorców. Przykładowe zagadnienia opisane w ulotce: podstawowe prawa przysługujące konsumentowi (w tym: reklamacja towarów i usług, gwarancja, zawieranie umowy poza lokalem przedsiębiorstwa), obowiązki sprzedawcy, jak dbać o swoje finanse, telemarketing, praktyki nieuczciwych usługodawców, instytucje świadczące pomoc konsumentom. C. Kalendarz konsumenta na rok 2012 - zawierający 52 porady konsumenckie (jedna porada odpowiadająca każdemu tygodniowi w roku). Tematyka porad nawiązuje do zagadnień poruszanych w vademecum oraz ulotce -Bądź świadomym konsumentem-. 1.2. Wykonawca przekaże UOKiK do akceptacji zaktualizowaną merytorycznie treść publikacji oraz ich opracowanie graficzne w ciągu 15 dni roboczych od dnia podpisania umowy. 1.3. Publikacje A. Druk broszury -Bądź świadomym konsumentem- Specyfikacja techniczna: Nakład: 4600 egz. - format B5 - ilość stron: 28 stron + okładki - okładka: 4+4, papier: 250 g, kreda z folią błysk jednostronnie, 2 zszywki, - środek: 4+4, papier: 100g, W dniu podpisania umowy Wykonawca otrzyma pliki produkcyjne publikacji w celu aktualizacji ich treści pod kątem merytorycznym w formacie natywnym oraz pdf B. Opracowanie graficzne, skład, łamanie i druk kalendarza konsumenta na rok 2012 Specyfikacja techniczna: Nakład: 4600 egz. - kalendarz ścienny, - wymiary: 30cmx15 cm, - układ tygodniowy, - okładka: 4+4, tektura - środek: 4+4, papier: 100g - plecki z tektury, - karty z perforacją umożliwiającą oderwanie fragmentu kartki - całość połączona spiralą. W dniu podpisania umowy Wykonawca otrzyma wydrukowany kalendarz, na podstawie którego będzie mógł zaktualizować treść porad Na każdej kartce odpowiadającej kolejnemu tygodniowi umieszczony jest krótki tekst - porada konsumencka dotycząca podstawowych praw (na każdej kartce inny tekst). Każda karta ma perforację, która umożliwia oderwanie fragmentu kartki z poradą. C. Opracowanie graficzne, skład, łamanie i druk ulotki -Bądź świadomym konsumentem- Specyfikacja techniczna: Nakład: 5000 egz. - format B5, - liczba stron: 8 stron (razem z okładką), - papier: kreda błysk 130 g, - kolor: 4+4, - 2 zszywki. W dniu podpisania umowy Wykonawca otrzyma wydrukowaną ulotkę, na podstawie której będzie mógł zaktualizować treść. 1.4. Publikacje zostaną wręczone uczestnikom szkolenia. Pozostała część nakładu zostanie dostarczona do siedziby UOKiK. 2. PRODUKCJA MATERIAŁÓW PROMOCYJNYCH 2.1. Wykonanie toreb materiałowych z nadrukiem logo UOKiK Specyfikacja techniczna: - ilość: 4500 sztuk - materiał: naturalna bawełna 100 procent, - model: Arrecite z długimi uchwytami lub równoważny - gramatura: 150g na m2 - wymiary: 380x420x2mm - nadruk: dwa nadruki, jednokolorowe (logotyp oraz adres strony internetowej UOKiK) - Wykonawca otrzyma pliki produkcyjne torby oraz logotyp UOKiK w ciągu 3 dni roboczych od daty podpisania umowy. Pliki zapisane są w formacie natywnym (w przypadku torby - cdr. CorelDraw), kolorystyka: CMYK. 2.2. Opracowanie graficzne i druk plakatów -Bądź świadomym konsumentem- Specyfikacja techniczna: - Ilość: 300 sztuk - format: A3, - pełny kolor CMYK, 4+0 - papier: kreda błysk 135g. - Wykonawca przedstawi Zamawiającemu do akceptacji projekt graficzny plakatu. 3. PRZEPROWADZENIE WYKŁADÓW Z ZAGADNIEŃ KONSUMENCKICH 3.1. Zamówienie obejmuje przeprowadzenie 90 wykładów o tematyce konsumenckiej, skierowanych łącznie do co najmniej 4500 odbiorców, w wieku 60 lat i więcej w terminie do 12 grudnia 2011 r. 3.2. Czas trwania pojedynczego wykładu - 2 godziny, włączając w to przerwę kawową, z zastrzeżeniem, że przerwa ta nie może być dłuższa niż 15 minut. 3.3. W czasie wykładu zostaną poruszone podstawowe zagadnienia konsumenckie ujęte w broszurze oraz ulotce. Pierwszą część spotkania poprowadzi ekspert ds. konsumenckich, drugą - psycholog lub policjant. Zadaniem psychologa lub policjanta będzie przedstawienie konsumentom zagrożeń, na które mogą być narażeni podczas kontaktów z nieuczciwym przedsiębiorcą (patrz: zagadnienia sformułowane dla ulotki -Bądź świadomym konsumentem-). 3.4. Zajęcia będą miały charakter interaktywny - wykonawca posłuży się prezentacją multimedialną w celu zobrazowania przekazywanej treści. Program wykładu uwzględniać będzie czas na prowadzenie rozmowy z uczestnikami - zadawanie pytań, udzielanie odpowiedzi, prezentowanie przykładów z życia codziennego uczestników oraz z praktyki zawodowej eksperta. 3.5. Wykłady zostaną przeprowadzone na terenie 15 województw (z wyjątkiem woj. mazowieckiego), w instytucjach takich jak: Uniwersytety Trzeciego Wieku, Dzienne Domy Opieki dla Osób Starszych, Kluby Seniora, domy kultury i biblioteki publiczne. W każdym województwie odbędzie się po 6 wykładów, w których w sumie weźmie udział 300 osób. Sugerowana liczba uczestników na wykładzie: 50, przy czym istnieje możliwość przeszkolenia mniejszej lub większej liczby osób, z zastrzeżeniem, że łączna liczba osób przeszkolonych w województwie wynosić będzie 300. W sytuacji, gdyby okazało się, że w 90 wykładach wzięło udział mniej niż 4500 osób, wykonawca zorganizuje dodatkowy wykład dla brakującej liczby uczestników w dowolnej miejscowości. WYKAZ MIAST OBJĘTYCH WYKŁADAMI Liczba wykładów 1 Woj. dolnośląskie Jelenia Góra 1 Trzebnica 1 Wałbrzych 2 Wrocław 2 2 Woj. kujawsko-pomorskie Bydgoszcz 2 Toruń 2 Włocławek 2 3 Woj. lubelskie Lublin 2 Zamość 2 Chełm 2 4 Woj. lubuskie Zielona Góra 2 Gorzów Wielkopolski 2 Sulęcin 1 Nowa Sól 1 5 Woj. łódzkie Łódź 2 Piotrków Trybunalski 2 Tomaszów Mazowiecki 2 6 Woj. małopolskie Kraków 2 Nowy Sącz 2 Tarnów 2 7 Woj. opolskie Opole 2 Kędzierzyn-Koźle 2 Prudnik 1 Nysa 1 8 Woj. podkarpackie Rzeszów 2 Przemyśl 2 Tarnobrzeg 2 9 Woj. podlaskie Białystok 2 Łomża 2 Suwałki 2 10 Woj. pomorskie Starogard Gdański 1 Gdynia 2 Gdańsk 2 Słupsk 1 11 Woj. śląskie Gliwice 1 Bielsko-Biała 1 Katowice 2 Częstochowa 2 12 Woj. świętokrzyskie Kielce 3 Sandomierz 1 Włoszczowa 1 Starachowice 1 13 Woj. warmińsko-mazurskie Olsztyn 2 Elbląg 2 Ełk 1 Nidzica 1 14 Woj. wielkopolskie Poznań 2 Kalisz 2 Piła 1 Leszno 1 15 Woj. zachodniopomorskie Szczecin 2 Stargard Szczeciński 1 Pyrzyce 1 Koszalin 2 ŁĄCZNIE LICZBA WYKŁADÓW 90 3.6. Wykonawca jest zobowiązany przedstawić Zamawiającemu terminarz planowanych wykładów dla każdej z miejscowości wskazanej przez UOKiK, w ciągu 10 dni roboczych od daty podpisania umowy. 3.7. Na wykonawcy spoczywa obowiązek zapewnienia sali wykładowej oraz sprzętu multimedialnego do prezentacji podczas każdego ze spotkań: laptop, rzutnik, ekran, mikrofon. 3.8. Wykonawca zwraca prowadzącym wykłady koszty dojazdu na miejsce wykładu. 3.9. Wykonawca nie zwraca uczestnikom kosztów dojazdu na miejsce wykładu. 3.10. Wykonawca zapewni uczestnikom każdego wykładu serwis kawowy oraz słodki poczęstunek. 3.11. Wykonawca jest odpowiedzialny za rekrutację uczestników i promocję wykładów (przykładowo: poprzez własną stronę internetową, strony www Uniwersytetów Trzeciego Wieku, lokalne media czy też w ramach współpracy z lokalnym rzecznikiem konsumentów). 3.12. Każdy z uczestników wykładu otrzyma zestaw składający się z: torby oraz trzech publikacji (broszura, ulotka, kalendarz). 3.13. Do zadań Wykonawcy należeć będzie również przeprowadzenie ewaluacji wykładów oraz publikacji powstałych w ramach kampanii. Uczestnikom wykładów zostaną wręczone ankiety ewaluacyjne dotyczące oceny przedmiotu wykładu, zawartości merytorycznej i opracowania publikacji. W przypadku małej liczby ankiet wypełnionych przez uczestników zajęć, możliwe jest zwrócenie się o ocenę wykładu i publikacji do kierownika ośrodka, w którym zajęcia się odbywają. 3.14. Program wykładów oraz treść ankiety ewaluacyjnej zostanie przekazana do akceptacji przez UOKiK w terminie 10 dni roboczych od daty podpisania umowy. 3.15. Do końca stycznia 2012 roku Wykonawca przekaże Zamawiającemu raport z ewaluacji wykładów. 4. UZGODNIENIA Z Psychologiem I KOORDYNATOREM DS. PROJEKTU 4.1. Wykonawca we współpracy z psychologiem opracuje program wykładów pod kątem możliwości percepcyjnych osób starszych oraz opracuje wraz z koordynatorem ds. wykładów plan przygotowań do wykładów. 5. TERMIN REALIZACJI ZAMÓWIENIA 5.1. Wykonawca jest zobowiązany przedstawić Zamawiającemu harmonogram wszystkich działań w terminie 5 dni roboczych od daty podpisania umowy. 5.2. Wykonawca jest zobowiązany zrealizować zlecony projekt do 12 grudnia 2011 r. 6. POZOSTAŁE WYMAGANIA 6.1. Wykonawca umieści logo Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów na wszystkich materiałach powstałych w trakcie kampanii. 6.2. Wykonawca przekaże UOKiK prawa autorskie do wszystkich materiałów powstałych w ramach niniejszego zamówienia. 6.3. Wykonawca przekaże UOKiK pliki produkcyjne wszystkich publikacji powstałych w ramach kampanii.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 793414000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.uokik.gov.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach