Przetargi.pl
AZ-3-09 Przeprowadzenie II etapu prac konserwatorskich przy obrazie Jana Matejki - Joanna d Arc.

Muzeum Narodowe w Poznaniu ogłasza przetarg

  • Adres: 61-745 Poznań, Al. Marcinkowskiego 9
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 061 8568132 , fax. 061 8515898
  • Data zamieszczenia: 2009-08-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Muzeum Narodowe w Poznaniu
    Al. Marcinkowskiego 9 9
    61-745 Poznań, woj. wielkopolskie
    tel. 061 8568132, fax. 061 8515898
    REGON: 00027597800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.mnp.art.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: państwowa instytucja kultury

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    AZ-3-09 Przeprowadzenie II etapu prac konserwatorskich przy obrazie Jana Matejki - Joanna d Arc.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zamówienie polega na przeprowadzeniu II etapu prac konserwatorskich przy obrazie Jana Matejki -Joanna d Arc (1886 r., nr inw. Mp 51, MNP FR 90) i wykonaniu pełnej, opisowej i fotograficznej, dokumentacji konserwatorskiej (łącznie z badaniami technologicznymi warstwy malarskiej, zaprawy i płótna, analizy składu pierwiastkowego pigmentów ze wskazaniem na zastosowanie spektrometru rentgenowskiego XRF)). Dane o obrazie: - obraz olejny na płótnie lnianym, - wymiary: prostokąt poziomy 484x973 cm, - obraz eksponowany w galerii malarstwa w Rogalinie Wykonane prace konserwatorskie w I-szym etapie (w 2008 i w sierpniu 2009 roku): 2008 r.: - lico obrazu oczyszczono powierzchniowo, - przeprowadzono lokalną konsolidację odspajającej się warstwy malarskiej i zaprawy od podłoża, - zdemontowano obraz ze ściany i zdjęto z krosna, - oczyszczono odwrocie obrazu z zanieczyszczeń powierzchniowych i zabezpieczającej warstwy wosku, - zabezpieczono powierzchnię warstwy malarskiej zaklejając bibułą japońską i wodnym roztworem MC, - nawinięto obraz na wał. 2009 r.: - rozwinięto obraz i wykonano naprawy podłoża płóciennego, - nawinięto obraz na nowe krosno samonaprężające, - zamontowano konstrukcję (obraz na krośnie) na ścianie galerii. Zakres prac konserwatorskich II-go etapu: - ustawienie rusztowań (po wcześniejszym zabezpieczeniu posadzki) - usunięcie zabezpieczenia z lica obrazu - wykonanie (lokalnie) koniecznych konsolidacji warstwy malarskiej i zaprawy - usunięcie wtórnych warstw pociemniałego werniksu z powierzchni warstwy malarskiej, - usunięcie przemalowań i retuszy, - zakitowanie ubytków warstwy malarskiej i zaprawy, - zawerniksowanie powierzchni obrazu, - zapunktowanie ubytków warstwy malarskiej, - nałożenie werniksu końcowego. Ostateczny zakres interwencji estetycznej (np. punktowanie przetarć warstwy malarskiej) pozostaje do ustalenia komisyjnego, po oczyszczeniu powierzchni warstwy malarskiej. Prace konserwatorskie będą prowadzone w galerii w Rogalinie publicznie w otwartej dla zwiedzających ekspozycji. Wymagana gwarancja jakości - minimum 5 lat.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 925212207
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w wysokości 2500 zł.(dwa tysiące pięćset )
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: W przetargu mogą wziąć udział wykonawcy, którzy: 1) posiadają uprawnienia do wykonywania określonej działalności lub czynności, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień, 2) posiadają niezbędną wiedzę i doświadczenie oraz dysponują potencjałem technicznym i osobami zdolnymi do wykonania zamówienia lub przedstawią pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia potencjału technicznego i osób zdolnych do wykonania zamówienia a) wykażą, że w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego - a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, wykonali przynajmniej 2 usługi odpowiadające swoim rodzajem usługom stanowiącym przedmiot zamówienia. Za usługę odpowiadającą rodzajowo przedmiotowi zamówienia zamawiający uzna wykazaną w wykazie i dokumentach referencyjnych usługę wykonanej konserwacji malarstwa olejnego, wielkoformatowego (przynajmniej 3 m?) na płótnie. b) wykażą, że dysponują lub będą dysponować przynajmniej 3 osobami, które posiadają tytuł zawodowy magistra uzyskany po ukończeniu wyższych studiów na kierunku konserwacja i restauracja dzieł sztuki o specjalności dotyczącej konserwacji malarstwa oraz odbyły po ukończeniu tych studiów co najmniej 12-miesięczną praktykę zawodową w zakresie konserwacji i badania zabytków (zgodnie z § 7.1 Rozporządzenia Ministra Kultury w sprawie prowadzenia prac konserwatorskich, restauratorskich, robót budowlanych, badań konserwatorskich, badań konserwatorskich i architektonicznych, a także innych działań przy zabytku wpisanym do rejestru zabytków oraz badań archeologicznych i poszukiwań ukrytych lub porzuconych zabytków ruchomych- Dz. U. 2004 Nr 150, poz. 1579) 3) znajdują się w sytuacji ekonomicznej i finansowej zapewniającej wykonanie zamówienia, 4) nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia 2. Zamawiający uzna powyższe warunki za spełnione oceniając formalnie metodą spełnia - nie spełnia dokumenty, oświadczenia dostarczone przez wykonawcę starającego się o zamówienie publiczne. Niespełnienie przez wykonawcę któregoś z warunków uczestnictwa w zamówieniu publicznym spowoduje wykluczenie tego wykonawcy a jego oferta uznana zostanie za odrzuconą.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Oświadczenie o spełnieniu warunków art. 22 ust.1ustawy z dnia 29 stycznia 2004r. Prawo zamówień publicznych - załącznik nr 2 do siwz W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców (konsorcjum), oświadczenie złożone wspólnie musi być podpisane przez każdego z Wykonawców lub przez pełnomocnika upoważnionego do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia publicznego albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego 2. Aktualny odpis z właściwego rejestru albo aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej, wystawiony nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. (lub dokument potwierdzony w tym terminie przez organ wydający, że zapisy są aktualne, nie uległy zmianie) W przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców - każdy składa powyższy dokument 3. Wykaz wykonanych usług w okresie ostatnich 3 lat przed dniem wszczęcia postępowania o udzielenie zamówienia, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy - w tym okresie, odpowiadających swym rodzajem i wartością usługom stanowiącym przedmiot zamówienia, z podaniem ich wartości, przedmiotu oraz daty i miejsca wykonania oraz dokumenty potwierdzające, że usługi te zostały wykonane należycie - załącznik nr 3 do siwz 4. Wykaz osób, którymi dysponuje lub będzie dysponował wykonawca i które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności - załącznik nr 4 do siwz 5. Pisemne zobowiązanie innych podmiotów do udostępnienia osób zdolnych do wykonania zamówienia, jeżeli w wykazie z punktu 4, wykonawca wskazał osoby, którymi będzie dysponował. 6. Dokumenty stwierdzające, że osoby, które będą uczestniczyć w wykonywaniu zamówienia, posiadają wymagane uprawnienia, jeżeli ustawy nakładają obowiązek posiadania takich uprawnień ( dyplom, zaświadczenie o praktyce).

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: właściwości wykonawcy - mierzone ilością wykonanych konserwacji obrazów olejnych w ciągu 3 lat przed ogłoszeniem przetargu
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.mnp.art.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach