Przetargi.pl
Analiza oraz wybór właściwych technologii i opracowanie organizacji procesu odbudowy zniszczeń lotniskowych w celu wykorzystania w Normie Obronnej

17 Terenowy Oddział Lotniskowy ogłasza przetarg

  • Adres: 80-240 Gdańsk, ul. Konopnickiej 13
  • Województwo: pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 58 348 3403 , fax. 58 3483404
  • Data zamieszczenia: 2012-08-29
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: 17 Terenowy Oddział Lotniskowy
    ul. Konopnickiej 13 13
    80-240 Gdańsk, woj. pomorskie
    tel. 58 348 3403, fax. 58 3483404
    REGON: 19013195000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.17tol-gdansk.com/
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Jednostka organizacyjna podległa Ministrowi Obrony Narodowej

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Analiza oraz wybór właściwych technologii i opracowanie organizacji procesu odbudowy zniszczeń lotniskowych w celu wykorzystania w Normie Obronnej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    I.Przedmiotem zamówienia jest: 1. Analiza i wybór właściwych technologii odbudowy zniszczeń sztucznych nawierzchni lotniskowych metodą szybką i tradycyjną-czasową w czasie kryzysu i wojny, 2. Opracowanie Organizacji procesu odbudowy zniszczeń sztucznych nawierzchni lotniskowych w czasie kryzysu i wojny dla przyjętych rozwiązań technologicznych. 3. Nadzór autorski w trakcie weryfikacji opracowanego przedmiotu zamówienia w warunkach poligonowych. II. Przedmiot zamówienia realizowany będzie w 3 etapach: Etap I: 1) Zebranie informacji o istniejących europejskich i światowych technologiach odbudowy zniszczeń lotniskowych (zarówno na lotniskach wojskowych jak i cywilnych) oraz możliwościach ich zastosowania w warunkach krajowych w czasie kryzysu i wojny (z podaniem źródeł bibliograficznych). 2) Zaproponowanie rozwiązań technologicznych dla metod: szybkiej i tradycyjnej-czasowej. 3) Uzasadnienie zaproponowanych rozwiązań koncepcyjnych - podanie zalet, wad oraz ograniczeń możliwości w zastosowaniu. 4) Wskazanie algorytmu doboru właściwej metody, w odniesieniu do różnych (niekorzystnych) warunków gruntowo-wodnych i atmosferycznych na obszarze Polski, dla każdej zaproponowanej technologii. 5) Opracowanie harmonogramu realizacji prac koncepcyjnych (ETAP I i II). UWAGI DO ETAPU I: 1) Do opracowania Technologii odbudowy należy przyjąć: - bazowy poziom i parametry zniszczeń na podstawie STANAG-u 2929 (dokument niejawny o klauzuli ZASTRZEŻONE w języku angielskim - do wglądu w siedzibie Zamawiającego), - samoloty obliczeniowe: F-16 i Herkules C-130, - w założeniach czasowych należy uwzględnić 1 godzinę przeznaczoną na rozpoznanie zniszczeń lotniskowych. 2) Dla technologii tradycyjnej-czasowej odbudowy zniszczeń nawierzchni lotniskowych należy: - przyjąć maksymalny czas odbudowy do 48 godzin, - podać co najmniej po 3 rozwiązania technologiczne dla: a)lejów,w tym: z wykorzystaniem ogólnodostępnych płyt żelbetowych o gładkich płaszczyznach ścian bocznych, np.: typu MON, z modułem wymiarowym którego wielokrotność pozwala na pokrycie całkowitej powierzchni leja wg modułu 3x1 m, b)zniszczeń powierzchniowych z zastosowaniem nowoczesnych materiałów naprawkowych stosowanych obecnie w odbudowie/budowie sztucznych nawierzchni lotniskowych, w tym: betonów i asfaltobetonów lub innych. 3) Dla technologii szybkiej odbudowy zniszczeń nawierzchni lotniskowych należy: - przyjąć maksymalny czas odbudowy do 4 godziny, - podać co najmniej po 3 rozwiązania technologiczne do: a) wypełnienia leja, w tym jeden wariant z wykorzystaniem mat kompozytowych, b) naprawy zniszczeń powierzchniowych wykorzystując nowoczesne materiały stosowane obecnie do odbudowy/naprawy, w tym: betony szybkosprawne, betony żywiczne i materiały naprawkowe. 4) W trakcie opracowywania przedmiotowych Technologii odbudowy wymagane jest odbycie 2 narad technicznych (w tym pod koniec roku kalendarzowego 1 naradę techniczno-ekonomiczną). Narada techniczna oraz narada techniczno-ekonomiczna organizowane będą w siedzibie Zamawiającego lub w miejscu przez niego wskazanym. W trakcie narady techniczno-ekonomicznej, Zamawiający określi procentowo zaawansowania prac Etapu I (przy założeniu, że 100 % stanowi całość realizacji części przedmiotu zamówienia w zakresie ETAPU I). W przedmiotowych naradach mogą wziąć udział zaproszeni przedstawiciele innych podmiotów - wg decyzji Zamawiającego. 5) Technologie odbudowy muszą zawierać szczegółowe uzasadnienie zaproponowanych wariantów rozwiązań - podanie możliwości i ograniczeń stosowania każdej technologii w odniesieniu do różnych (niekorzystnych) warunków gruntowo-wodnych i atmosferycznych na obszarze Polski oraz opracowanie algorytmu ich wyboru. 6) Zakończenie prac Etapu I wymaga akceptacji opracowanych Technologii odbudowy przez Zamawiającego. 7) Przedmiotowe opracowanie należy wykonać w formie sprawozdania: - w formie pisemnej (trwale oprawione) - 5 egz. - w formie elektronicznej na CD (plik zapisany w programie WORD, EXCEL oraz ADOBE READER) - 1 egz. Etap II: 1) Opracowanie Organizacji procesu odbudowy nawierzchni lotniskowych dla przyjętych technologii wraz z normami realizacyjnymi. 2) Dla każdej z przyjętych technologii (dla każdego wariantu): - opracowanie ramowego harmonogramu realizacyjnego (poszczególnych czynności), - opracowanie specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót zawierającej wymagane parametry techniczne nawierzchni lotniskowych, w tym: nośność (przeliczonej na PCN), szorstkość, równość, parametry zagęszczenia poszczególnych warstw kruszyw), - określenie materiałów (rodzaj i ilość), wymagań technicznych i deklaracji zgodności, - określenie poziomu minimalnych zapasów materiałowych na obiekcie lotniskowym, - zaproponowanie optymalnego usytuowania zasobów materiałów i ich ilości na lotnisku, - dobór sprzętu i urządzeń (rodzaj, ilość, parametry techniczno - eksploatacyjne), - podanie organizacji i przebiegu robót (wstępnych, przygotowawczych, zasadniczych, końcowych i pielęgnacyjnych), - określenie składów zespołów roboczych, - określenie procedur kontroli poszczególnych etapów robót (jednoznacznych parametrów krytycznych), szybkiego odbioru i dopuszczenia nawierzchni lotniskowych do eksploatacji (testy alternatywne z wykorzystaniem tylko etatowego wyposażenia pododdziału przeznaczonego do odbudowy nawierzchni lotniskowych (np.: głębokość koleiny) - bez dostępu do specjalistycznych laboratoriów), - określenie tolerancji (dopuszczalnych odchyłek) dla poszczególnych elementów funkcjonalnych lotniska, na etapach przejściowych i na zakończenie robót, - określenie warunków bezpieczeństwa, BHP oraz FOD i wpływu na środowisko naturalne, - algorytm obliczania i wyboru MOS i MAOS (dla wskazanych typów statków powietrznych). - opracowanie wzorcowego planu lotniska stosowanego w trakcie usuwania zniszczeń lotniskowych (skali map, oznakowania elementów funkcjonalnych, sposobu orientowania, oznakowania i określania współrzędnych zniszczeń, rozmieszczenia materiałów przeznaczonych do naprawy, itp.). 3) Część końcowa zawierająca: - szczegółowy algorytm doboru właściwej metody, w odniesieniu do różnych (niekorzystnych) warunków gruntowo-wodnych i atmosferycznych na obszarze Polski, dla zaproponowanych technologii, - podsumowanie uzyskanych wyników wraz z oceną potencjału potrzebnego do odbudowy rodzaju zniszczeń (leje, zniszczenia powierzchniowe) w zależności od rodzaju przyjętej technologii odbudowy (potencjał sprzętowy, ludzki i niezbędne ilości materiałów), co pozwoli na określenie warunków brzegowych w każdej technologii. UWAGI DO ETAPU II: 1) Do opracowania Organizacji procesu odbudowy należy przyjąć: bazowy poziom i parametry zniszczeń na podstawie STANAG-u 2929 (dokument niejawny o klauzuli ZASTRZEŻONE w języku angielskim - do wglądu siedzibie Zamawiającego), - samoloty obliczeniowe: F-16 i Herkules C-130, - w założeniach czasowych należy uwzględnić 1 godzinę przeznaczoną na rozpoznanie zniszczeń lotniskowych. 2) Ponadto Wykonawca powinien odnieść się do potrzeby praktycznej (doświadczalnej) weryfikacji każdej z opracowanych technologii. 3) W trakcie opracowywania wariantów organizacji procesu odbudowy wymagane jest odbycie 2 narad technicznych. Narady techniczne będą zorganizowane w siedzibie Zamawiającego lub w miejscu przez niego wskazanym. W naradach mogą wziąć udział zaproszeni przedstawiciele innych podmiotów - wg decyzji Zamawiającego. 4) Opracowane Organizacje procesu odbudowy powinny zapewniać bezpieczne wykonywanie operacji lotniczych. 5) Zakończenie prac Etapu II wymaga: - uzyskania uzgodnień: - Szefostwa Infrastruktury Inspektoratu Wsparcia Sił Zbrojnych w Bydgoszczy, - Zarządu Planowania Rozwoju SP A-5 Dowództwa Sił Powietrznych w Warszawie, - uzyskania opinii pracownika naukowego, niezależnego od Wykonawcy, posiadającego doświadczenie w przedmiotowej tematyce. 6) Przedmiotowe opracowanie należy wykonać w formie sprawozdania pisemnego zawierającego dokumentację opisowo-obliczeniową oraz rysunkowo-konstrukcyjną, trwale oprawionego (5 egz.) oraz w formie elektronicznej na CD (plik zapisany w programie WORD, EXCEL oraz ADOBE READER) - 1 egz. Etap III: Nadzór autorski w trakcie weryfikacji opracowanego przedmiotu zamówienia (ETAP I i ETAP II) w warunkach poligonowych na terenie lotniska wojskowego MALBORK. Wobec powyższego Wykonawca winien: 1) uczestniczyć w pracach poligonowych; 2) kontrolować przebieg badań; 3) opracować sprawozdanie z badań poligonowych. W przypadku rozbieżności między założeniami teoretycznymi (ETAP I i ETAP II) a ich weryfikacją na poligonie, Wykonawca skoryguje założenia teoretyczne w sporządzonym sprawozdaniu ( zgodność w zakresie technologii, organizacji i materiałów). UWAGI DO ETAPU III: 1) W trakcie sprawowanego nadzoru autorskiego wymagane jest odbycie 1 narady technicznej. Narada techniczna będzie zorganizowana w siedzibie Zamawiającego lub w miejscu przez niego wskazanym. W naradzie mogą wziąć udział zaproszeni przedstawiciele innych podmiotów - wg decyzji Zamawiającego. 2) Przedmiotowe opracowanie należy wykonać w formie sprawozdania: - w formie pisemnej (trwale oprawione) - 5 egz. - w formie elektronicznej na CD (plik zapisany w programie WORD, EXCEL oraz ADOBE READER) - 1 egz. Przedmiot zamówienia musi być opracowany zgodnie m.in. z: - Ustawą z dnia 5 sierpnia 2010r. o ochronie informacji niejawnych (tekst jednolity Dz. U. z 2010 r. Nr 182, poz. 1228) do wykonania prac objętych tajemnicą służbową do klauzuli ZASTRZEŻONE włącznie. - Polskimi Normami, normami obronnymi i innymi przepisami i aktami prawnymi, w tym obowiązującymi w Ministerstwie Obrony Narodowej związanymi z przedmiotem zamówienia .
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 713200007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wadium w wysokości 4000,00 zł (cztery tysiące złotych) należy wnieść w terminie do dnia 14 września 2012r. do godz. 10:30. Niewniesienie wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą, lub wniesienie wadium po tym terminie skutkować będzie wykluczeniem Wykonawcy. 2. Szczególy dotyczące wadium zawarte są w Rozdziale 12 SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Ilośc wykonanych usług
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.17tol-gdansk.com/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach