Gmina Modliborzyce ogłasza przetarg
- Adres: 23310 Modliborzyce, ul. Piłsudskiego
- Województwo: lubelskie
- Telefon/fax: tel. 158 715 079 , fax. 158 717 102
- Data zamieszczenia: 2017-02-16
- Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
- I.1. Nazwa i adres: Gmina Modliborzyce
ul. Piłsudskiego 63
23310 Modliborzyce, woj. lubelskie
tel. 158 715 079, fax. 158 717 102
REGON: 83040960800000 - I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa
Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu
- II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
- II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Przebudowa drogi gminnej Nr 109061L Wolica Pierwsza – Wolica Druga w km od 0+000 do km 1+731 - II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
- II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Nazwa zadania: Przebudowa drogi gminnej Nr 109061 L Wolica Pierwsza – Wolica Druga w km od 0+000 do km 1+731. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na przebudowie istniejącej drogi gminnej o długości 1731 mb wraz z wykonaniem poboczy gruntowych; przebudowa skrzyżowania z drogą gminną nr 108726L; wykonanie reprofilacji rowów oraz remont istniejącego mostu na rzece Sanna. Inwestycja zlokalizowana jest na terenie Gminy Modliborzyce powiatu janowskiego w miejscowości Wolica Pierwsza- Wolica Druga. 3.2. Zamówienie obejmuje wykonanie robót budowlanych polegających na: • Przebudowie regulacji geometrii poziomej drogi,(pasy ruchu: 1x2; 2,25x2m) • Wykonanie mijanek na łukach poziomych do szerokości jezdni 5,0m • Przebudowa istniejących przystanków autobusowych (wykonanie peronów o długości 25m i 30m) • Wykonanie wyniesionego przejścia dla pieszych wraz z aktywna sygnalizacja(znaki D6) • Reprofilacja istniejących rowów • Przebudowa skrzyżowania drogi 109061L z drogą 108726L • Remont mostu na rzece Sanna Projektuje się drogę jednojezdniową dwukierunkową o szerokości jezdni na odcinkach prostym równej 4,5 m. roboty drogowe obejmują m.in.: wykonanie robót przygotowawczych – (roboty pomiarowe, karczowanie pni, oczyszczenie terenu z pozostałości po wykarczowaniu, usunięcie warstwy humusu, demontaż istniejących barier i oznakowania pionowego); robót ziemnych – wykonanie koryta na poszerzeniu drogi do 4,5 M, ułożenie warstwy odsączającej z jej zagęszczeniem (na poszerzeniu i przebudowanym skrzyżowaniu); przepust – rozebranie nawierzchni nad przepustami, wykonanie ławy żelbetonowej pod przyczółki, przepusty rurowe pod zjazdami rury karbowane z tworzywa sztucznego; podbudowy – wykonanie dolnej warstwy podbudowy, wykonanie górnej warstwy podbudowy łącznie z wyprofilowaniem istniejącej nawierzchni, wykonanie nawierzchni dróg z mas bitumicznych (zarówno na drodze jaki na moście); przebudowa skrzyżowania – frezowanie nawierzchni przy przebudowie skrzyżowania w celu uzyskania jednakowej płaszczyzny dla nawierzchni, poszerzenie skrzyżowania; perony autobusowe; roboty wykończeniowe; urządzenia bezpieczeństwa – ponowny montaż barier ochronnych w odległości 50 cm od krawędzi jezdni; oznakowanie – uzupełnienie oznakowania w tym montaż znaków aktywnych D-6 po obu stronach przejścia, mechaniczne malowanie linii na skrzyżowaniu i przejściach dla pieszych. roboty na obiektach mostowych obejmują m.in.: roboty przygotowawcze – rozbiórka uszkodzonych elementów mostu, korpus podpór i konstrukcje oporowe, roboty w zakresie ustroju nośnego – odtworzenie uszkodzonych elementów mostu z wykonaniem odpowiedniej konserwacji, wykonanie odwodnienia ustroju nośnego, dylatacje – zalanie szwu dylatacyjnego o szer. do 3 cm masą asfaltową, hydroizolacja – wykonanie impregnacji primerem betonu oraz izolacji z papy termozgrzewalnej SBS o grubości min. 5 mm na powierzchni pomostu, wyposażenie – montaż krawężników, montaż barier energochłonnych, roboty przyobiektowe (stożki przyczółków), roboty nawierzchniowe i zabezpieczające. 3.3. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia określają następujące dokumenty: projekt budowlany, informację bezpieczeństwa i ochrony zdrowia BiOZ, szczegółowa specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiOR) w zakresie branży drogowej, mostowej, przedmiar robót, kosztorys ofertowy oraz część graficzna. (Uwaga: Przedmiar robót stanowi tylko podstawę informacyjno-pomocniczą w określeniu robót, zgodnie z zapisami z rozdziału 13 do SIWZ, rysunki techniczne i kosztorys ofertowy stanowiące części pomocnicze do wyszacowania inwestycji). Przedmiot zamówienia należy wykonać zgodnie ze Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia zwaną w dalszej treści „SIWZ”, danymi technicznymi, Szczegółową Specyfikacją Techniczną, zwanych dalej „SST” z obowiązującymi przepisami i normami.Zamawiający informuje, iż w przypadku, gdy w dokumentacji projektowej, przedmiarze robót oraz Szczegółowej Specyfikacji Technicznej zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca), Zamawiający dopuszcza oferowanie materiałów i urządzeń równoważnych, pod warunkiem, że zagwarantują one realizację robót budowlanych w zgodzie z przepisami prawa budowlanego i odpowiednimi normami, zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w/w dokumentacji oraz zostaną one wcześniej zaakceptowane przez Zamawiającego. Zamawiający dopuszcza możliwość wykonania przedmiotu zamówienia z innymi materiałami i urządzeniami równoważnymi. Zamawiający informuje, że podane w dokumentacji projektowej, przedmiarze robót oraz Szczegółowej Specyfikacji Technicznej konkretne propozycje materiałów i urządzeń mają na celu wyłącznie określenie standardu wykonania lub przyjętego rozwiązania i mogą być zastąpione rozwiązaniami równoważnymi nie powodującymi zmiany ilości oraz jakości wyspecjalizowanych urządzeń i materiałów. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne, zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy Pzp, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego roboty budowlane, wyroby, materiały i urządzenia spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 3.7. Do wykonania zamówienia Wykonawca zobowiązany jest użyć materiałów gwarantujących odpowiednią jakość o parametrach technicznych i jakościowych nie gorszych niż określone w przedmiarze robót i Szczegółowej Specyfikacji Technicznej. Zabrania się stosowania materiałów nieodpowiadających wymaganiom Polskich Norm. Wykonawca ma obowiązek posiadać w stosunku do użytych materiałów i urządzeń dokumenty potwierdzające pozwolenie na zastosowanie/wbudowanie (atesty, certyfikaty, deklaracje zgodności, deklaracje techniczne producenta, świadectwa jakości). 3.8. Wykonawca, któremu zostanie udzielone zamówienia udzieli zamawiającemu gwarancji zgodnie z oświadczeniem stanowiącym załącznik do umowy (załącznik Nr 7). Minimalny wymagany okres gwarancji na roboty wynosi 36 miesięcy licząc od daty wskazanej w protokole odbioru ostatecznego. Wykonawca może zaproponować dłuższy okres, maksymalnie przedłużając okres minimalny o dodatkowe 24 miesięcy, co będzie uwzględnione podczas oceny i badania ofert na zasadach określonych w rozdziale 14 pkt 14.2. niniejszej SIWZ. Wykonawca składając ofertę akceptuje oświadczenie gwarancyjne stanowiące załącznik do umowy (załącznik Nr 7,) w którym określono zakres gwarancji i uprawnienia zamawiającego oraz obowiązki gwaranta. 3.9. Zamawiający na podstawie art. 29 ust.3a ustawy Pzp wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz.1666 z późn. zm.): - wykonywanie prac objętych zakresem zamówienia w tym prac fizycznych oraz operatorów sprzętu roboty przygotowawcze roboty rozbiórkowe roboty ziemne wykonanie podbudowy wykonanie nawierzchni jezdni wykonanie elementów odwodnienia roboty remontowe na mostach roboty wykończeniowe wykonanie oznakowania, urządzeń bezpieczeństwa Zamawiający nie wymaga zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności związanych z wykonaniem prac geodezyjnych, prac pomiarowych, prac zastrzeżonych przez Kierownika budowy, nie dotyczy sytuacji, gdy osobą tą jest właściciel firmy, tj. osoba prowadząca samodzielnie działalność gospodarczą. 3.10. Wykonawca w terminie 7 dni od podpisania umowy przedłoży Zamawiającemu wykaz osób skierowanych do realizacji zamówienia wraz z przyporządkowaniem czynności opisanych w jakie będą oni wykonywać wraz z oświadczeniem (załącznik Nr 8 ), że osoby te zostały zatrudnione na podstawie umowy o pracę w rozumieniu art.22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. –Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz.1666 z póżn. zm.). 3.11.W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 3.9. czynności. Zamawiający może wezwać wykonawcę do przedłużenia umów o pracę pozbawionych danych osobowych pracowników, celem weryfikacji zobowiązania wykonawcy/podwykonawcy odnośnie ilości zatrudnionych osób wykonujących czynności na rzecz Zamawiającego oraz charakteru tych czynności i/lub dokumentów potwierdzających opłacanie składek na ubezpieczenia społeczne i zdrowotne z tytułu zatrudnienia na podstawie umów o pracę wraz z informacją o liczbie odprowadzonych składek, w postaci zaświadczenia ZUS lub dowodów potwierdzających zgłoszenie pracownika przez pracodawcę do ubezpieczeń pozbawionych danych osobowych, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych. Zamawiający zastrzega również możliwość przeprowadzenia kontroli w zakresie zatrudnienia na miejscu wykonania zadania. 3.12. Z tytułu niespełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 3.9. czynności zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez wykonawcę w wyznaczonym przez zamawiającego terminie żądanych przez zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt 3.9. czynności. 3.13. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 3.14. Dodatkowe wymagania stawiane Wykonawcy 3.14.1.Zaleca się przeprowadzenie wizji lokalnej w terenie na własny koszt objętego niniejszym zamówieniem, celem sprawdzenia miejsca robót oraz warunków związanych z wykonaniem prac, wszelkich informacji będących przedmiotem zamówienia, które mogą być konieczne do prawidłowej wyceny wartości, gdyż wyklucza się możliwości wykonawcy związanych z błędem skalkulowaniem ceny lub pominięciu elementów niezbędnych do prawidłowego wykonania umowy. 3.14.2. Wykonawca zobowiązany jest wykonać przedmiot zamówienia spełniając wymagania ustawy Prawo budowlane ustawa z dnia 7 lipca 1994 r. ( Dz. U. z 2006 r., Nr 156, poz. 1118, z późn. zm.) i innych ustaw oraz rozporządzeń, zgodnie ze sztuką budowlaną, obowiązującymi przepisami i normami oraz przy zachowania przestrzegania przepisów BHP i ppoż., a także przepisów dotyczących ochrony środowiska naturalnego i bezpieczeństwa ruchu drogowego na terenie robót. 3.14.3.Zobowiązanie do odpowiedniego ogrodzenia, oznakowania i urządzenia terenu budowy, w tym zaplecza budowy dla potrzeb własnych. Po zakończeniu robót przywrócić do stanu pierwotnego teren zaplecza budowy. 3.14.4.Zapewnienie bezpiecznych warunków na placu budowy ruchu drogowego i pieszego w rejonie prowadzonych robót po przeprowadzenie tymczasowego projektu organizacji ruchu na czas prowadzonych robót. Wykonawca jest zobowiązany do wykonania i utrzymania na własny koszt wykonanego oznakowania tymczasowego robót przez cały okres realizacji, a także jego demontażu po zakończeniu robót. 3.14.5.Wykonawca zrealizuje roboty będące przedmiotem umowy z materiałów i urządzeń własnych. 3.14.6.Wykonawca wykona tablicę informacyjną i zamontuje w miejscu wykonywania robót i będzie utrzymywał tablice w dobrym stanie w czasie realizacji zadania. Tablice informacyjne winny pozostać w miejscu robót bezterminowo. 3.14.7.Zamawiający dopuszcza korzystanie z podwykonawców. Wykonawca: 1) jest zobowiązany wskazać w formularzu ofertowym (załącznik Nr 1 do SIWZ) części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom i podać firmy (oznaczenie przedsiębiorstwa) podwykonawców; 2) w przypadku podpisania umowy wykonawca będzie zobowiązany, aby przed przystąpieniem do wykonania zamówienia podał - o ile są już znane - nazwy albo imiona i nazwiska oraz dane kontaktowe podwykonawców i osób do kontaktu z nimi, zaangażowanych w roboty budowlane. Wykonawca będzie zawiadamiał podczas realizacji umowy zamawiającego o wszelkich zmianach danych dotyczących podwykonawców, a także przekazywał informacje na temat nowych podwykonawców, którym w późniejszym okresie zamierza powierzyć realizację robót budowlanych lub usług. Wykonawca będzie zobowiązany zgłosić podwykonawców na zasadach określonych w przepisach art. 143 b ustawy Prawo zamówień publicznych. 3) Jeżeli późniejsza zmiana albo rezygnacja z podwykonawcy dotyczy podmiotu, na którego zasoby Wykonawca powoływał się, na zasadach określonych w art. 22a ustawy Pzp, w celu wskazania spełnienia warunków udziału w postępowaniu Wykonawca jest zobowiązany wskazać Zamawiającemu, iż proponowany inny Podwykonawca lub Wykonawca samodzielnie spełniają je w stopniu nie mniejszym niż podwykonawca, na którego zasoby wykonawca powoływał się w trakcie postępowania o udzielenie zamówienia. Kary umowne za nieprawidłowe zgłaszanie podwykonawców oraz realizowanie na ich rzecz płatności określone są we wzorze umowy. 3.14.8. Brak powyższej informacji w ofercie oznaczać będzie, że Wykonawca nie będzie korzystał z podwykonawstwa przy realizacji zamówienia. - II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
- III.1. Warunki dotyczące zamówienia
- Informacja na temat wadium: 9.1.Składający ofertę Wykonawca winien wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert w wysokości: 8 000,00 zł (słownie: osiem tysięcy złotych). 9.2. Wadium może być wnoszone w następujących formach: • pieniądzu, • poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; • gwarancjach bankowych, • gwarancjach ubezpieczeniowych; • poręczeniach udzielanych przez podmioty o których mowa w art. 6b ust.5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. 2014 poz. 1804 ze zm.) 9.3. Wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego: Bank Spółdzielczy Ziemi Kraśnickiej oddział w Modliborzycach nr konta: 47 8717 1123 2010 1000 2118 0035 z dopiskiem „Wadium- INW.271.1.2.2017” Za termin wniesienia wadium przyjmuje się datę uznania rachunku Zamawiającego. 9.4. W przypadku wniesienia wadium w formie gwarancji lub poręczenia dokument zabezpieczenia należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego –Gmina Modliborzyce, ul. Piłsudskiego 63, 23-310 Modliborzyce, pokój nr 2 (sekretariat). 9.5. Wadium wniesione w formie gwarancji ubezpieczeniowej lub bankowej będzie akceptowane pod warunkiem, że jest zgodne z Prawem Zamówień Publicznych, a w szczególności: 9.5.1. gwarancja będzie zawierała wszystkie przypadki utraty wadium przez wykonawcę określone w art. 46. ust. 4a i ust. 5 Prawa Zamówień Publicznych 9.5.2. okres ważności gwarancji będzie nie krótszy niż okres związania ofertą określony w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia 9.6.Wadium wniesione w formie poręczenia bankowego, poręczenia spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej lub poręczenia udzielanego przez podmiot, o którym mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości będzie akceptowane pod warunkiem, że jest zgodne z Prawem Zamówień Publicznych, a w szczególności: 9.6.1. poręczenie będzie zawierało wszystkie przypadki utraty wadium przez wykonawcę określone w art. 46 ust. 4a i ust. 5 Prawa Zamówień Publicznych 9.6.2. poręczenie będzie zawierało określony datą termin odpowiedzialności, nie krótszy niż okres związania ofertą określony w Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia. 9.7. Nie wniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje odrzucenie Wykonawcy na podstawie art. 89 ust 1 pkt. 7b ustawy Pzp. 9.8. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert. 9.9. Zamawiający zwraca wadium zgodnie z zasadami określonymi w art. 46 ust 1-4 ustawy Pzp. 9.10.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez wykonawcę jako najkorzystniejszej. (art. 46 ust. 4a ustawy Pzp) 9.11.Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: 9.11.1.odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 9.11.2. nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 9.11.3. zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy.(art. 46 ust. 5 ustawy Pzp)
Sekcja IV - Procedura przetargowa
- IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
- IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
- IV.2. Kryteria oceny ofert
- IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
- IV.3. Informacje administracyjne
- IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną
Podobne ogłoszenia o przetargach
- Rozbudowa drogi wojewódzkiej Nr 828 Garbów - Krasienin - Niemce - Jawidz w m. Niemce
Dodano: 2024-05-17 - Prace remontowo-konserwatorskie 3 tarasów: północnego pałacu, nad łącznikiem między pałacem a kaplicą oraz wschodniego teatralni w zespole pałacowo-parkowym w Kozłówce
Dodano: 2024-05-16 - Prace remontowo-konserwatorskie 3 tarasów: północnego pałacu, nad łącznikiem między pałacem a kaplicą oraz wschodniego teatralni w zespole pałacowo-parkowym w Kozłówce
Dodano: 2024-05-16 - „Remont chodnika przy ulicy Cementowej” inwestycja realizowana w ramach Budżetu Obywatelskiego w formule „zaprojektuj i wybuduj”
Dodano: 2024-05-15 - Przebudowa skweru im. Arcybiskupa Józefa Życińskiego w Lublinie na dz. nr 2/2, 3/8, 1/5 obr. 41, ark. 3
Dodano: 2024-05-14 - Przebudowa drogi powiatowej nr 1567L od km 10+959 do km 11+265 w miejscowości Stępków
Dodano: 2024-05-12 - PRZYSTOSOWANIE POMIESZCZEŃ OŚRODKA POMOCY SPOŁECZNEJ WRAZ Z ZAGOSPODAROWANIEM TERENU POD POTRZEBY SENIORÓW
Dodano: 2024-05-10 - PRZEBUDOWA DROGI POŻAROWEJ NR 7 OD KM 1+350 DO 2+250 KM
Dodano: 2024-05-10 - Przebudowa i zmiana sposobu użytkowania części budynku szkoły podstawowej w Ciciborze Dużym na żłobek samorządowy
Dodano: 2024-05-10 - Wykonanie instalacji wentylacji oraz klimatyzacji na Wydziale Matematyki, Fizyki i Informatyki UMCS w Lublinie
Dodano: 2024-05-10