Przetargi.pl
Przebudowa budynku Miejskiego Żłobka w Pyskowicach w zakresie adaptacji, zmiany sposobu użytkowania fragmentu parteru budynku na dodatkowy oddział dla dzieci z dostosowaniem budynku do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych

Miejski Żłobek w Pyskowicach ogłasza przetarg

  • Adres: 44-120 Pyskowice, ul. Ignacego Paderewskiego
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 32 233 27 17 , fax. 32 332 60 40
  • Data zamieszczenia: 2019-09-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miejski Żłobek w Pyskowicach
    ul. Ignacego Paderewskiego 5
    44-120 Pyskowice, woj. śląskie
    tel. 32 233 27 17, fax. 32 332 60 40
    REGON: 27150261600000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Przebudowa budynku Miejskiego Żłobka w Pyskowicach w zakresie adaptacji, zmiany sposobu użytkowania fragmentu parteru budynku na dodatkowy oddział dla dzieci z dostosowaniem budynku do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane dla zadania pn. „Przebudowa budynku Miejskiego Żłobka w Pyskowicach w zakresie adaptacji, zmiany sposobu użytkowania fragmentu parteru budynku na dodatkowy oddział dla dzieci z dostosowaniem budynku do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych”. 2. Przedmiot zamówienia obejmuje zmianę sposobu użytkowania części budynku Miejskiego Żłobka w Pyskowicach- adaptację pomieszczeń Ośrodka Rozwiązywania Problemów Uzależnień, na rzecz nowego oddziału żłobka oraz dostosowanie całego budynku do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych. Nowo powstały oddział stanowić będzie integralną część całości budynku Miejskiego Żłobka w Pyskowicach. Zakres robót obejmuje m.in.: 2.1. Roboty remontowe i renowacyjne, obejmujące: roboty dekarskie, rozbiórkowe, roboty ziemne- schody, roboty żelbetowe- schody, roboty izolacyjne, roboty okładzinowe- schody zewnętrzne, roboty ślusarskie, towarzyszące, murarskie, prace związane z stolarką okienną, drzwiową, roboty tynkarskie, roboty rozbiórkowe- adaptacja, roboty tynkarskie- adaptacja, roboty okładzinowe- adaptacja, roboty malarskie- adaptacja, roboty posadzkarskie- adaptacja oraz roboty stolarskie- adaptacja. 2.2. Roboty instalacyjne gazowe, obejmujące: demontaże, montaże- instalacja gazowa, montaże- instalacja elektryczna oraz roboty budowlane. 2.3. Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne, obejmujące: demontaże, instalacje wody, kanalizacji, odwodnienie, instalacja wentylacji, instalacja centralnego ogrzewania. 2.4. Roboty elektryczne, obejmujące oświetlenie awaryjne ewakuacyjne, przeciwpożarowy wyłącznik prądu, system sygnalizacji pożarowej i oddymiania. UWAGA: 1. Szczegółowy opis robót składających się na zamówienie pn. „Przebudowa budynku Miejskiego Żłobka w Pyskowicach w zakresie adaptacji, zmiany sposobu użytkowania fragmentu parteru budynku na dodatkowy oddział dla dzieci z dostosowaniem budynku do obowiązujących przepisów przeciwpożarowych”, został zawarty w załączniku nr 4 do SIWZ. 2. Szczegółowy zakres robót określa projekt budowlany, stanowiący załącznik nr 7a-7e do SIWZ, przedmiar robót stanowiący załącznik nr 5a-5d do SIWZ oraz specyfikacja techniczna wykonania i odbioru robót budowlanych, stanowiąca załącznik nr 6a-6e do SIWZ. 3. Roboty będą prowadzone w czynnym obiekcie, w którym przebywają dzieci do lat 3. Prace budowlane powodujące wzmożony hałas należy wykonywać podczas nieobecności dzieci w obiekcie (w godzinach od 6.00 do 16.00 w obiekcie przebywają dzieci). Zamawiający dopuszcza możliwość prowadzenia robót budowlanych w soboty i niedziele. Warunkiem prowadzenia tych prac, będzie dokonanie pisemnego zgłoszenia do Zamawiającego oraz uzyskania pisemnej zgody Zamawiającego na prowadzenie prac. 4. Wykonawca robót nie może utrudniać normalnego funkcjonowania placówki. 5. Wykonawca jest zobowiązany do stałej współpracy z Zamawiającym w celu prawidłowego i bezkonfliktowego zrealizowania przedmiotu zamówienia. 6. Budynek Miejskiego Żłobka w latach 2018-2019 objęty został termomodernizacją. 3. Cena ryczałtowa podana przez Wykonawcę obowiązuje w całym okresie obowiązywania umowy i nie podlega zmianie. Wykonawca musi przewidzieć wszystkie okoliczności, które mogą wpłynąć na przedmiot zamówienia. 4. Zgodnie z zapisem w art. 29 ust 5 Ustawy Pzp o wymaganiach w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych Zamawiający informuje, że zakres realizacji nie zmienia stanu obecnego inwestycji pod tym względem. 5. Zatrudnianie osób na umowę o pracę przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia. 5.1. Zgodnie art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób, które w trakcie realizacji przedmiotowego zamówienia wykonywać będą następujące roboty budowlane: 5.1.1. roboty remontowe i renowacyjne ujęte w projekcie, 5.1.2. roboty instalacyjne gazowe ujęte w projekcie, 5.1.3. roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne ujęte w projekcie, 5.1.4. roboty elektryczne ujęte w projekcie. Wymóg ten nie dotyczy osób kierujących budową (robotami), wykonujących obsługę geodezyjną oraz dostawców materiałów budowlanych. 5.2. Wykonawca jest zobowiązany do spełnienia warunków dotyczących zatrudniania osób na umowę o pracę przy wykonywaniu przedmiotu zamówienia określonego szczegółowo w umowie. 5.3. Przed podpisaniem umowy Wykonawca dostarczy Zamawiającemu oświadczenie, że przy realizacji robót będzie zatrudniał osoby, o których mowa w pkt. 3.1., na podstawie umowy o pracę (dotyczy również podwykonawców i dalszych podwykonawców). 6. Rozwiązania równoważne. 6.1. Tam, gdzie w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót został wskazany znak towarowy (marka), producent, dostawca, patent, pochodzenie, źródło lub szczególny proces, który charakteryzuje produkty lub usługi dostarczone przez konkretnego Wykonawcę lub nastąpiło wskazanie norm, europejskich ocen technicznych, wspólnych specyfikacji technicznych lub innych odniesień, o których mowa w art. 30 ust. pkt 2 lub ust. 3 ustawy, Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3 ustawy dopuszcza złożenie oferty równoważnej lub zgodnie z art. 30 ust. 4 ustawy zaoferowanie rozwiązań „równoważnych” w stosunku do wskazanych w dokumentacji pod warunkiem, że zapewnią uzyskanie parametrów technicznych nie gorszych od założonych w dokumentacji oraz będą zgodne pod względem: a) gabarytów i konstrukcji (wielkość, rodzaj, właściwości fizyczne, liczba elementów składowych), b) charakteru użytkowego (tożsamość funkcji), c) charakterystyki materiałowej (rodzaj i jakość materiałów), d) parametrów technicznych (wytrzymałość, trwałość, dane techniczne, dane hydrauliczne, charakterystyki liniowe, konstrukcja), e) parametrów bezpieczeństwa użytkowania, f) standardów emisyjnych, 6.2. Wszelkie "produkty" pochodzące od konkretnych producentów określają minimalne parametry jakościowe i cechy użytkowe, jakim muszą odpowiadać towary, by spełnić wymagania stawiane przez zamawiającego i stanowią wyłącznie wzorzec jakościowy przedmiotu zamówienia. Poprzez zapis minimalnych wymagań parametrów jakościowych zamawiający rozumie wymagania towarów zawarte w ogólnie dostępnych źródłach, katalogach, stronach internetowych producentów. Operowanie przykładowymi nazwami producenta ma jedynie na celu doprecyzowanie poziomu oczekiwań zamawiającego w stosunku do określonego rozwiązania. Tak, więc posługiwanie się nazwami producentów/produktów/ ma wyłącznie charakter przykładowy. 6.3. Zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy – Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. W przypadku złożenia przez Wykonawcę oferty równoważnej (zgodnie z art. 30 ust. 5 ustawy) –Zamawiający wymaga złożenia wraz z ofertą Wykazu materiałów i urządzeń równoważnych zgodnie z załącznikiem nr 9 do SIWZ oraz stosownych dokumentów potwierdzających, że oferowane przez niego dostawy/usługi/roboty budowlane spełniają w/w wymagania. Dokumenty te będą podlegały ocenie w trakcie badania ofert. 6.4. Wykonawca na każde żądanie Zamawiającego zobowiązany jest do okazania w stosunku do wskazanych materiałów znaków bezpieczeństwa, deklaracji zgodności lub aprobaty technicznej lub certyfikatu zgodności z Polską Normą przenoszącą normy europejskie lub normą państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego przenoszącą tę normę lub Polską Normą w przypadku braku Polskiej Normy przenoszącej europejskie. 6.5. Ilekroć w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót, dokumentacji technicznej mowa jest o polskich normach, należy przez to rozumieć polskie normy przenoszące normy europejskie lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego lub inne normy lub dokumenty, o których mowa w art. 30 ust. 1 pkt 2 ustawy. 6.6. Materiały i urządzenia użyte do wykonania umowy powinny odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie określonych w ustawie z dnia 7 lipca 1994 r. Prawo budowlane (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1186), ustawie z dnia 16 kwietnia 2004r. o wyrobach budowlanych (t.j. Dz. U. z 2019 r. poz.266) oraz wymogom specyfikacji technicznych, wykonania i odbioru robót i SIWZ. 6.7. Wykonawca przed wbudowaniem materiałów przedłoży ich wzory, karty techniczne do akceptacji inspektorowi nadzoru potwierdzającej zgodność parametrów technicznych z projektem budowlano-wykonawczym. UWAGA: 1. Uwaga do projektu budowlanego- branża instalacje sanitarne- stanowiącego załącznik nr 7c do SIWZ. W projekcie budowlanym został wydany wodomierz Q3 = 10 m3/h DN25, przed i za wodomierzem zawory odcinające DN25. PWiK  Gliwicach dysponuje wodomierzami o przepływie Q3 = 10 m3/h DN32. Wobec powyższego dla wymiany wodomierza należy przewidzieć podejście DN32, przez i za wodomierzem zamontować zawory odcinające DN32. Pozostałe elementy instalacji - bez zmian. Wymiana wodomierza winna być przeprowadzona w porozumieniu i pod nadzorem PWiK w Gliwicach. 2. Uwaga do Specyfikacji Technicznej Wykonania i Odbioru Robót Budowlanych – stanowiącej załącznik nr 6a-6e. Zamawiający rezygnuje z opracowania Programu Zapewnienia Jakości (PZJ), o którym mowa w pkt. 6.2. STWiORB – ST.00 WYMAGANIA OGÓLNE- załącznik nr 6a. Zamawiający rezygnuje z Księgi Obmiaru, o której mowa w pkt 6.5.2. STWiORB – ST.00 WYMAGANIA OGÓLNE- załącznik 6a oraz w pkt. 6.11.2. STWiORB branża elektryczna- załącznik nr 6e. Zamawiający informuje, iż przy przekazaniu Placu Budowy, o którym mowa w pkt 1.5.1. STWiORB, branża elektryczna- załącznik nr 6e, przekaże Wykonawcy następujące dokumenty: Dziennik Budowy, Dokumentację projektową z kopią pozwolenia na budowę, Specyfikację Techniczną Wykonania i Odbioru Robót. Zamawiający informuję, iż przy odbiorze ostatecznym, o którym mowa w pkt. 8.1.3. STWiORB – ST.00 WYMAGANIA OGÓLNE- załącznik nr 6a, rezygnuje z uzyskania na przez Wykonawcę na rzecz Zamawiającego oświadczenia właściwych: Inspekcji Sanitarnej, Inspekcji Pracy, Powiatowej Straży Pożarnej i Państwowego Nadzoru Budowlanego o nie sprzeciwianiu się odbiorowi oraz uzyskania na rzecz Zamawiającego pozwolenia na użytkowanie obiektu budowlanego wraz z otoczeniem. Niemniej jednak Zamawiający informuję, iż w przypadku zakwestionowania przez ww. instytucje jakości wykonanych prac, Zamawiający wezwie Wykonawcę, w ramach udzielonej gwarancji do usunięcie nieprawidłowości.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45111000-8
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa szczegółowego warunku w tym zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: W celu potwierdzenia braku podstawy do wykluczenia Wykonawcy z postępowania, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp, Wykonawca składa, stosownie do treści art. 24 ust. 11 ustawy (w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia przez Zamawiającego na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, tj. informacji, o których mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp), oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia; Proszę nie załączać oświadczenia do oferty. Uwaga (dotycząca wszystkich oświadczeń i dokumentów): 1. Wykonawca nie jest obowiązany do złożenia oświadczeń lub dokumentów potwierdzających brak podstaw wykluczenia, jeżeli Zamawiający posiada oświadczenia lub dokumenty dotyczące tego Wykonawcy lub może je uzyskać za pomocą bezpłatnych i ogólnodostępnych baz danych, w szczególności rejestrów publicznych w rozumieniu ustawy z dnia 17 lutego 2005 r. o informatyzacji działalności podmiotów realizujących zadania publiczne (Dz.U.2019.700 t.j. z późn. zm.). 2.W przypadku wskazania przez Wykonawcę dostępności oświadczeń lub dokumentów, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający pobiera samodzielnie z tych baz danych wskazane przez Wykonawcę oświadczenia lub dokumenty. 3. W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów na potwierdzenie braku podstaw wykluczenia, w formie elektronicznej pod określonymi adresami internetowymi ogólnodostępnych i bezpłatnych baz danych, Zamawiający żąda od Wykonawcy przedstawienia tłumaczenia na język polski wskazanych przez Wykonawcę i pobranych samodzielnie przez Zamawiającego dokumentów. 4. W przypadku wskazania przez Wykonawcę oświadczeń lub dokumentów, które znajdują się w posiadaniu Zamawiającego, w szczególności oświadczeń lub dokumentów przechowywanych przez Zamawiającego zgodnie z art. 97 ust. 1 ustawy, Zamawiający w celu potwierdzenia okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 pkt 1 i 3 ustawy (brak podstaw wykluczenia określonych przez Zamawiającego), korzysta z posiadanych oświadczeń lub dokumentów, o ile są one aktualne.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach