Przetargi.pl
„ Konserwacja i restauracja zabytkowego dworu w Koźminku na potrzeby utworzenia ośrodka kultury i organizacji pozarządowych”

Gmina Koźminek ogłasza przetarg

  • Adres: 62840 Koźminek, ul. Kościuszki
  • Województwo: wielkopolskie
  • Telefon/fax: tel. 627 637 085 , fax. 627 637 207
  • Data zamieszczenia: 2019-02-05
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Koźminek
    ul. Kościuszki 7
    62840 Koźminek, woj. wielkopolskie
    tel. 627 637 085, fax. 627 637 207
    REGON: 25085541700000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kozminek.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „ Konserwacja i restauracja zabytkowego dworu w Koźminku na potrzeby utworzenia ośrodka kultury i organizacji pozarządowych”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiot zamówienia realizowany jest w ramach projektu pn. „ Konserwacja i restauracja zabytkowego dworu w Koźminku na potrzeby utworzenia ośrodka kultury i organizacji pozarządowych” współfinansowanego w ramach Osi Priorytetowej 9 „Infrastruktura dla kapitału ludzkiego " Działania 9.2. „Rewitalizacja miast i ich dzielnic, terenów wiejskich, przemysłowych i powojskowych" Poddziałanie 9.2.2 „ Rewitalizacja miast i ich dzielnic, terenów wiejskich, przemysłowych i powojskowych w ramach ZIT dla rozwoju AKO” Wielkopolskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata 2014-2020. Wysokość dofinansowania do 61,97 % kosztów kwalifikowanych. 2.Zakres obejmuje: 2.1. Wykonanie robót rozbiórkowych i wyburzeniowych Roboty rozbiórkowe należy przeprowadzić ze szczególną ostrożnością, mając na względzie ochronę detalu architektonicznego zabytkowego dworu. Przed wykonaniem robót należy wykonać bezwzględnie wszystkie niezbędne zabezpieczenia, jak oznakowanie i ogrodzenie terenu robót, zgromadzenie potrzebnych narzędzi i sprzętu oraz wykonać należy urządzenia do usuwania materiałów z rozbiórki. Pracownicy zatrudnieni przy robotach rozbiórkowych muszą być zaznajomieni z zakresem prac do wykonania, a kierownik robót rozbiórkowych powinien zapoznać się z dokumentacja rozbiórkową budynku, określającą kolejność demontażu poszczególnych elementów i sposób zabezpieczenia ich przez przywróceniem w czasie rozbiórki. Przy przeprowadzaniu prac rozbiórkowych należy przestrzegać obowiązujących przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy i bezwzględnie stosować wszystkie przewidziane przy tych robotach urządzenia zabezpieczające i ochronne. Pracownicy winni być zaopatrzeni w odzież roboczą oraz hełmy, okulary i rękawice ochronne oraz komplet potrzebnych narzędzi. Przy rozbiórce gruz i drobne materiały należy usuwać przez zsypy. Niedopuszczalne jest zrzucanie ich bezpośrednio na grunt. Roboty rozbiórkowe można przeprowadzić ręcznie lub za pomocą maszyn przeznaczonych do tego celu. Zwalnianie ścian metodą podcinania jest zabronione. Elementy żelbetowe należy rozbijać za pomocą narzędzi pneumatycznych, przecinając zbrojenie palnikiem acetylenem. Do robót nie można przystąpić w żadnym przypadku przed odłączeniem od sieci zewnętrznych. Rozbiórkę wymienionych fragmentów budynku należy przeprowadzić w następującej kolejności: a) rozbiórka urządzeń i instalacji b) rozbiórka okien i drzwi c) rozbiórka ścianek dachowych d) rozbiórka dachu e) rozbiórka ścian Do rozbiórki urządzeń i instalacji elektrycznej, centralnego ogrzewania, ciepłej wody, wodociągowej, kanalizacyjnej można przystąpić dopiero po stwierdzeniu, że wszystkie te instalacje zostały odłączone od sieci miejskich przez pracowników właściwych instytucji oraz, że dokonano odpowiedniego wpisu do dziennika rozbiórki. Demontaż instalacji powinni wykonywać robotnicy odpowiednich specjalności. Rozbieranie instalacji elektrycznych należy rozpocząć również od demontażu oprawek, wyłączników itp. elementów, urządzeń instalacji elektrycznej, a następnie demontuje się przewody. Rozebranie ścianek działowych należy rozpocząć od usunięcia tynku, a następnie rozbierać je kolejno warstwami. Do rozbiórki ścian działowych należy stosować rusztowania typu lekkiego z możliwością przesuwu. Przed demontażem okien i drzwi należy zabezpieczyć skrzydła poprzez zabicie ich deską przybitą do ościeży, zabezpieczając w ten sposób skrzydła przed otwarciem. Rozpoczęcie rozbiórki dachu należy rozpocząć od wszystkich elementów, jakie znajdują się nad jego powierzchnią, jak kominy, nadbudówki, ścianki kolankowe, wywiewy kanalizacyjne itp., następnie należy dokonać rozbiórki obróbek blacharskich, rynien oraz rur spustowych, prace te należy wykonać ręcznie. Należy rozebrać poszycie dach, aż do stropu. Następnie od spodu stropu należy skuć tynk, lub rozebrać podsufitkę. Następnie należy skontrolować stan belek stropowych, czy któraś z nich nie grozi zawaleniem. Belki takie należy od spodu podstępować. Rozbiórkę ścian murowanych rozpocząć należy dopiero po zdemontowaniu dachu. Ściany elementów przeznaczonych do rozbiórki, zdemontować ręcznie. Przy ręcznej rozbiórce ścian robotnicy powinni być zabezpieczeni pasami. 2) Istniejący dwór znajduje się pod ochroną konserwatora. Dwór to obiekt zabytkowy stanowiący część zespołu dworskiego, wpisanego do rejestru zabytków województwa wielkopolskiego pod numerem kl.IV-73/96/54 z dnia 12.06.1954r. 3) Prace budowlane W ramach prac budowlanych przewidziano prace wewnątrz, jak i na zewnątrz budynku dotyczące zabezpieczenia konstrukcji dachu i stropów, docieplenia dachu, poddasza użytkowego, wymiana stolarki okiennej i drzwiowej, izolację murów, roboty ślusarskie, malarskie. 4) Prace elektryczne W ramach prac elektrycznych przewidziano wymianę przyłącza energetycznego, wymianę instalacji elektrycznych wewnętrznych, wewnętrznych linii i tablic zasilających, instalacja oświetlenia, instalacja odgromowa. 5) Prace sanitarne W ramach prac sanitarnych przewidziano wymianę instalacji centralnego ogrzewania, instalacji wodociągowej, instalacji sanitarnej. 6) Prace teletechniczne Planuje się założenie instalacji antywłamaniowej oraz instalacji ppoż. 7) uzyskanie niezbędnych uzgodnień i pozwoleń wynikających z prawa oraz wymogów PFU, umożliwiających eksploatację obiektów i urządzeń oraz instalacji, 8) dostarczenie Zamawiającemu kompletnej dokumentacji powykonawczej, instrukcji eksploatacji i konserwacji, 9) przekazanie Zamawiającemu obiektu do użytkowania. Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej w terenie, gdzie mają być prowadzone roboty objęte przedmiotem zamówienia. 2.2. Zamawiający wymaga, aby roboty budowlane objęte przedmiotem zamówienia były realizowane w oparciu i zgodnie z : 1) Pozwoleniem Konserwatora nr 827/2015/A z dnia 18.12.2015r., Pozwoleniem nr 54/2016/A z dnia 8.02.2016r., Pozwoleniem nr 44/2016/A z dnia 1.02.2016r. 2) Decyzją Starosty Kaliskiego nr 110/2016 z dnia 3 marca 2016 r. 3) Postanowieniem nr 397/2015 z dnia 21 grudnia 2015 r. Wielkopolskiego Komendanta Wojewódzkiego Państwowej Straży Pożarnej 4) Badaniami Konserwatorskimi 5) Dokumentacją Konserwatorską 6) Projektem budowalnym 7) Specyfikacją Istotnych Warunków Zamówienia, 8) wzorem umowy, 9) STWiORB, 10) przedmiarem robót. 2.3.W ramach planowanej adaptacji dworu konieczne jest zachowanie jego wartości historycznych i artystycznych świadczących o okresie powstania. O historycznym i artystycznym charakterze obiektu świadczą takie elementy jak: 1) zwarta bryła: - obiekt parterowy, pobudowany na rzucie prostokąta, ze środkowymi portykami od północy i południa, z poddaszem mieszkalnym, nakryty dachem mansardowym z lukarnami, - portyk północny wsparty na czterech kolumnach, zwieńczony trójkątnym naczółkiem i poprzedzony szerokim podestem, - portyk południowy zbudowany z 2 par kolumn jońskich niosących odcinki belkowania i dwuspadowe zadaszenie, - czworoboczne, niskie kominy, rozlokowane symetrycznie na dachu. 2) zachowany detal architektoniczny: - kolumny portyków o wyodrębnionych bazach, zwieńczone głowicami jońskimi, - belkowanie z wysuniętym, profilowanym gzymsem i trójkątny naczółek z polem obwiedzionym wydatnym gzymsem, - podniebienie portyku południowego ozdobione kasetonami, - ozdobne opracowane drewniane lukarny, - profilowany gzyms wieńczący, - pilastry, - opaski okienne z uszakami i kluczem 3) wewnętrzny układ przestrzenny: - zachowany historyczny układ wnętrz o pomieszczeniach w układzie dwutraktowym w części centralnej i dwuipół – traktowy w częściach skrajnych. Na osi północ-południe znajduje się kwadratowa sień-hol reprezentacyjny ze schodami prowadzącymi na poddasze. Na osi holu, wejście do dawnego salonu mającego osobne wyjście na zewnątrz. Z reprezentacyjnego holu od strony zachodniej wejście do dawnej jadalni połączonej z kuchnią i zapleczem gospodarczym. Na wysokości kondygnacji mieszkalnego poddasza – pomieszczenia w układzie dwutraktowym. 4) Wystrój wewnętrzny i zachowane wyposażenie: - schody w holu głównym – komunikujące parter z użytkowym poddaszem, drewniane, dębowe, zabiegowe, o stopniach i podstopnicach wpuszczonych w belki policzkowe, - schody w korytarzu bocznym – komunikujące parter z użytkowym poddaszem, drewniane, dębowe, zabiegowe, o stopniach i podstopnicach wpuszczonych w belki policzkowe, - otwory okienne – o zachowanym oryginalnym wykroju stojących prostokątów, zamknięte od zewnątrz prosto, od wewnątrz sklepione odcinkowo z oryginalną stolarką okienną – okna ościeżnicowe i skrzynkowe, - otwory drzwiowe – zachowane w oryginalnym kształcie stojących prostokątów, wypełnione drzwiami drewnianymi, konstrukcji ramowo-płycinowej, - piece kaflowe (w salach od strony parku), - kominek w salonie, - elementy sztukatorskie – plafony, - sklepienie kolebkowe pomieszczenia kuchennego, - klasycystyczne polichromie w salach po obu stronach holu głównego. 2.4. Wykonawca zobowiązany jest wykonać i zorganizować plac budowy wraz z zapleczem i utrzymać na swój koszt oznakowanie robót , a także zapewnić warunki bezpieczeństwa. 2.5. Uporządkowanie terenu budowy po zakończeniu robót, zaplecza budowy, jak również terenów sąsiadujących zajętych lub użytkowanych przez Wykonawcę w tym dokonania na własny koszt renowacji zniszczonych lub uszkodzonych w wyniku prowadzonych prac obiektów, fragmentów terenu dróg, nawierzchni lub instalacji. 2.6 Koszt transportu odpadów do miejsc ich wykorzystania lub utylizacji, łącznie z kosztami utylizacji ponosi Wykonawca. 2.7. Zamawiający Okres rękojmi za wady i gwarancji jakości na wykonane roboty budowlane wymaga udzielenia gwarancji na wykonany przedmiot zamówienia przez okres: minimalnie 36 miesięcy – maksymalnie 60 miesięcy od dnia odebrania przez Zamawiającego robót budowlanych i podpisania (bez uwag) protokołu końcowego. 3.Szczegółowy zakres robót określa dokumentacja projektowa branży budowlanej, elektrycznej, sanitarnej, teletechnicznej, szczegółowa specyfikacja techniczna, SIWZ, przedmiar robót i kosztorys ofertowy ( ślepy). 4.Jeżeli na rysunkach, w STWiORB oraz w przedmiarze robót zostało wskazane pochodzenie (marka, znak towarowy, producent, dostawca) materiałów lub norm, aprobaty, specyfikacje i systemy, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy Pzp, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym, a w odniesieniu takiemu towarzyszą wyrazy „lub równoważne”. Cechy techniczne i jakościowe przedmiotu zamówienia winny odpowiadać Polskim Normom przenoszącym europejskie normy lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego. 5. Zamawiający na podstawie art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności w zakresie realizacji zamówienia w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2014 r. poz. 1502 z późn. zm.). Rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia przez osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę to wykonywanie robót budowlanych szczegółowo określonych w przedmiarze robót tj. czynności bezpośrednio związane z wykonaniem robót, czyli pracowników fizycznych wykonujących roboty konstrukcyjno-budowlane. 5.1. Wymóg zatrudnienia, o którym mowa wyżej nie dotyczy osób pełniących samodzielne funkcje techniczne w budownictwie lub osób posiadających uprawnienia wydane na podstawie innych przepisów, które upoważniają do samodzielnego wykonywania prac bez nadzoru, w tym kierownika budowy, kierowników robót, geodety. 5.2. Dla udokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a - na podstawie umowy o pracę Wykonawca w terminie jednego tygodnia od dnia zawarcia umowy przedłoży Zamawiającemu wykaz osób zatrudnionych przy realizacji zamówienia na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem czynności, jakie będą oni wykonywać. 5.3 W trakcie realizacji zamówienia zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec wykonawcy odnośnie spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 5 czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów i dokonywania ich oceny, b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania ww. wymogów, c) przeprowadzania kontroli na miejscu wykonywania świadczenia. 5.4 W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie wykonawca przedłoży zamawiającemu wskazane poniżej dowody w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących wskazane w punkcie 5 czynności w trakcie realizacji zamówienia: • oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy; • poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących w trakcie realizacji zamówienia czynności, których dotyczy ww. oświadczenie wykonawcy lub podwykonawcy (wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ustawy z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Imię i nazwisko pracownika nie podlega anonimizacji; 5.5. Z tytułu nieprzedstawienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę dokumentów potwierdzających wymóg zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 5 czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości określonej w istotnych postanowieniach umowy w sprawie zamówienia publicznego. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w punkcie 5 czynności. 5.6 W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45212350-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 50.000,00 zł. 2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy Pzp. 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w formie pieniężnej należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Gmina Koźminek, ul. Kościuszki 7, 62-840 Koźminek, Bank Spółdzielczy Ziemi Kaliskiej o. Koźminek Nr konta 45 8404 0006 2001 0000 1384 0004 z dopiskiem na przelewie: „Wadium w postępowaniu RO ZPiK.271.2.1.2019”. 5. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. 6. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy dołączyć do oferty, natomiast kopie dokumentu wpiąć do treści oferty potwierdzając za zgodność z oryginałem. 7. W przypadku wniesienia wadium w pieniądzu do oferty należy dołączyć kserokopię, potwierdzoną za zgodność z oryginałem, dowodu przelewu wadium. 8. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 9. Z treści gwarancji lub poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta lub Poręczyciela do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy Pzp, to jest: 1. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 2. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy. 10. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa Pzp. Uwaga: Wadium wniesione w formie gwarancji i poręczeń musi obejmować wszystkie przypadki, w których Wykonawca traci wadium na rzecz Zamawiającego. W przypadku, gdy dokumenty te nie będą zabezpieczały w pełnym zakresie możliwych roszczeń Zamawiającego, Wykonawca zostanie wykluczony z postępowania.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia wymagań w zakresie spełniania tego warunku.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) Formularz oferty – załącznik nr 1 do SIWZ, 2) Kosztorys ofertowy z cenami netto za wykonanie robót w poszczególnych pozycjach i ogólną wartością robót stanowiącą cenę zamówienia. Wykonawca sporządzi kosztorys ofertowy przy zachowaniu tej samej kolejności pozycji, tych samych opisów robót w poszczególnych pozycjach i ilości przyjętych robót. Cena ofertowa obliczona kosztorysem ofertowym będzie zawierać wszelkie koszty niezbędne do zrealizowania przedmiotu zamówienia wynikające z kosztorysu ofertowego i Specyfikacji istotnych warunków zamówienia. Kosztorys ofertowy należy tak sporządzić, aby cena końcowa odpowiadała cenie oferty. Kosztorys stanowi element pomocniczy w ustaleniu wynagrodzenia i nie zmienia jego ryczałtowego (umownego) charakteru (nie będzie brany pod uwagę przy ocenie oferty – załącznik nr 10 do SIWZ). 3) Oświadczenie dotyczące spełniania warunków udziału w postępowaniu, na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Pzp - załącznik nr 2 do SIWZ, 4) Oświadczenie dotyczące przesłanek wykluczenia z postępowania, na podstawie art. 25a ust. 1 ustawy Pzp - załącznik nr 3 do SIWZ, 5) Pełnomocnictwo (jeżeli dotyczy), 6) Dowód wniesienia wadium, 7) Zobowiązanie podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia (składane w przypadku zaistnienia sytuacji, o której mowa w art. 22a ustawy Pzp). Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniach, o których mowa w pkt. 1 i 2 (zał. nr 2 i zał. nr 3 do SIWZ). 8) Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, zobowiązany jest przekazać Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp - załącznik nr 4 do SIWZ.Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. 9) Jeżeli w postępowaniu złożona będzie oferta, której wybór prowadziłby do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego zgodnie z przepisami o podatku od towarów i usług, Zamawiający w celu oceny takiej oferty doliczy do przedstawionej w niej ceny podatek od towarów i usług, który miałby obowiązek rozliczyć zgodnie z tymi przepisami. W takim przypadku Wykonawca, składając ofertę, jest zobligowany poinformować Zamawiającego – wypełniając załącznik nr 8, że wybór jego oferty będzie prowadzić do powstania u Zamawiającego obowiązku podatkowego, wskazując nazwę (rodzaj) towaru lub usługi, których dostawa lub świadczenie będzie prowadzić do jego powstania, oraz wskazując ich wartość bez kwoty podatku.10. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, oświadczenia, o których mowa w zał nr 2 i 3 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach