Przetargi.pl
ZP.272.7.2016 Rozbudowa istniejącego budynku oświatowego o salę gimnastyczną z zapleczem oraz przebudowa i nadbudowa przedmiotowego budynku, z przeznaczeniem na Liceum Ogólnokształcące w Grybowie wraz z infrastrukturą techniczną na działkach 678, 679/2 położonych w Grybowie

Powiat Nowosądecki, Zarząd Powiatu Nowosądeckiego ogłasza przetarg

  • Adres: 33-300 Nowy Sącz, ul. Jagiellońska 33
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 18 4141600 , fax. 18 4141700
  • Data zamieszczenia: 2016-03-23
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Nowosądecki, Zarząd Powiatu Nowosądeckiego
    ul. Jagiellońska 33 33
    33-300 Nowy Sącz, woj. małopolskie
    tel. 18 4141600, fax. 18 4141700
    REGON: 49189330000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.nowosadecki.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ZP.272.7.2016 Rozbudowa istniejącego budynku oświatowego o salę gimnastyczną z zapleczem oraz przebudowa i nadbudowa przedmiotowego budynku, z przeznaczeniem na Liceum Ogólnokształcące w Grybowie wraz z infrastrukturą techniczną na działkach 678, 679/2 położonych w Grybowie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest rozbudowa istniejącego budynku oświatowego o salę gimnastyczną z zapleczem oraz przebudowa i nadbudowa przedmiotowego budynku, z przeznaczeniem na Liceum Ogólnokształcące w Grybowie wraz z infrastrukturą techniczną na działkach 678, 679/2 położonych w Grybowie. 1. Opis i zakres robót. Rozbudowa, przebudowa i nadbudowa istniejącego budynku oświatowego przewidziana jest w technologii tradycyjnej, zgodnie z dokumentacją projektową wielobranżowego projektu budowlanego i wykonawczego wraz z przedmiarem robót i załączoną do niego specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB) dla poszczególnych branż zgodnie z zał. nr 7 do SIWZ . Objęte umową roboty budowlane mają być wykonane zgodnie z wydaną przez Starostę Nowosądeckiego decyzją pozwolenia na budowę Nr 101/2016 z dnia 27 stycznia 2016 r., dokumentacją techniczną i projektową, przepisami Prawa budowlanego oraz warunkami technicznymi, a oddany obiekt musi spełniać wszystkie warunki gwarantujące jego użytkowanie zgodnie z celem jakiemu ma służyć. Przedmiot zamówienia obejmuje również obsługę geodezyjną i geologiczną, uruchomienie wykonanych instalacji, przeszkolenie użytkownika, uzyskanie wszystkich zezwoleń i decyzji wymaganych przepisami prawa budowlanego umożliwiającymi użytkowanie przedmiotowego budynku zgodnie z jego przeznaczeniem. W przebudowywanym obiekcie oświatowym na potrzeby Liceum Ogólnokształcącego w Grybowie wyróżniono części spełniające dwie funkcje: a) funkcję dydaktyczną stanowią wszystkie pomieszczenia przeznaczone do zająć dydaktycznych oraz pomieszczenia stanowiące ich zaplecze, takie jak: szatnie, pomieszczenia sanitarne, magazynowe, gabinety dydaktyczne i pomocnicze pomieszczenia techniczno - gospodarcze wraz z układem komunikacyjnym, b) funkcję sportową stanowią pomieszczenia w obiekcie lub z nim związane takie jak: sala gimnastyczna z zapleczem, wraz z salą fitness i siłownią, o oznaczeniach na rysunkach rzutu parteru w projekcie budowlanym - część architektoniczna nr 0,32; 0,15 ÷ 0,29 związane z funkcją sportową wraz z wentylatorownią nr 1,15 zlokalizowaną na pierwszym piętrze. Roboty budowlane obejmują: - Zabezpieczenie i przygotowanie terenu w sposób umożliwiający prowadzenie prac z możliwością jak najdłuższego użytkowania istniejącego budynku oświatowego; - Wycinkę drzew, zabezpieczenie wierzchniej warstwy humusu w miejscach prowadzenia prac ziemnych; - Rozbiórkę starego budynku zgodnie z dokumentacją projektową i uzyskanym pozwoleniem oraz rozbiórkę wszystkich elementów małej architektury, sieci i przyłączy nieprzeznaczonych do dalszej eksploatacji; - Rozbudowę części budynku, w której na parterze zlokalizowano funkcję sportową; - Rozbudowę fragmentu budynku w miejscu istniejącego tarasu przeznaczonego do rozbiórki; - Przebudowę i nadbudowę istniejącego budynku oświatowego z jego termomodernizacją; - Wykonanie wszystkich instalacji wewnętrznych zgodnie z dokumentacją projektową i harmonogramem robót, w tym między innymi instalacji wod. - kan., c.o., elektrycznych, teletechnicznych, informatycznych, monitoringu zewnętrznego i wewnętrznego, wentylacji mechanicznych i pozostałych instalacji zgodnie z dokumentacją projektową; - Wykonanie - przebudowy przyłączy i zagospodarowania terenu etapowo sukcesywnie i zgodnie z harmonogramem; - Zagospodarowanie terenu poprzez wykonanie dojazdów, dojść, opaski żwirowej, elementów małej architektury, miejsc postojowych, oświetlenia terenu, zieleni i nasadzeń, ogrodzeń, miejsca do składowania odpadów stałych i pozostałych elementów zgodnie z dokumentacją projektową - kompletnego zagospodarowania terenu, z wyłączeniem terenu istniejącego boiska przeznaczonego do przebudowy w II etapie; - Dostawę i montaż wyposażenia stałego, związanego z obiektem, w tym części sportowej i dydaktycznej, wymagającego tak trwałego zamontowania jak i zamontowania częściowego elementów wyposażenia, umożliwiających ich montaż zgodnie z przeznaczeniem, między innymi takich jak; - w części dydaktycznej: tablice szkolne suchościeralne, zlewy z bateriami i szafkami, umywalki z bateriami, armatura sanitarna, montowane przybory sanitarne, lustra, płyta indukcyjna z szafką, dygestorium, platforma windowa i pozostałe elementy wyposażenia opisane w przedmiarach; - w części sportowej: kotara dzieląca z napędem elektrycznym, kosze do piłki koszykowej (boisko główne i treningowe), bramki do piłki ręcznej, piłko - chwyty, siatki do piłki siatkowej (boisko główne i treningowe), tablice wyników, monitoring i nagłośnienie, lustra, drabinki gimnastyczne drewniane, drążek gimnastyczny, drabinka gimnastyczna sznurowa, liny gimnastyczne i szyna do lin i drabinki i pozostałe elementy wyposażenia opisane w przedmiarach. 2. Miejsce realizacji robót budowlanych: budynek oświatowy zlokalizowany w Grybowie na działkach 678, 679/2, przy ul. Kościuszki 18, 33-330 Grybów, powiat nowosądecki, województwo małopolskie. 3. Pozostałe wymogi dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia: 1) W dokumentacji technicznej, we wszystkich pozycjach, w których występuje nazwa producenta Zamawiający dopuszcza możliwość wykorzystania produktów równoważnych tzn. o nie gorszych parametrach technicznych niż te, które posiadają produkty wskazane za pomocą znaku towarowego czy pochodzenia. 2) W przypadkach, w których przedmiot zamówienia opisany jest za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy, Zamawiający wskazuje, że dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 3) Zamawiający wymaga, by na przedmiotowe roboty wykonawca udzielił 5 - letniej rękojmi i co najmniej 5 - letniej gwarancji (uwaga: termin gwarancji stanowi kryterium oceny ofert - patrz pkt. 45 i 46 specyfikacji). 4) Niniejsza specyfikacja opisuje przedmiot zamówienia w sposób kompletny. Jednakże w celu lepszego zapoznania się z przedmiotem zamówienia Zamawiający umożliwia dokonanie przez wykonawcę (na własny koszt) oględzin miejsca, w którym nastąpi realizacja przedmiotu zamówienia i jego otoczenia i zaleca szczegółowe zapoznanie się z dokumentacją techniczną. W sprawie dokonania oględzin proszę się kontaktować z Jackiem Dzikowskim - Kierownikiem Zespołu ds. Inwestycji i Planowania Przestrzennego. 5) Do pięciu dni przed dniem podpisania umowy Wykonawca jest zobowiązany: dostarczyć Zamawiającemu dwa egzemplarze kserokopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem uprawnień budowlanych i zaświadczeń o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego kierownika budowy i kierowników robót jeśli tacy są wymagani, 6) Wykonawca po przekazaniu placu budowy zobowiązany jest zabezpieczyć i oznakować teren prowadzonych robót oraz miejsca składowania materiałów przed dostępem osób niepowołanych zgodnie z przepisami BHP, sporządzić plan BIOZ. 7) Wykonawca zobowiązany jest stosować w czasie realizacji zamówienia wszelkie obowiązujące przepisy z zakresu prawa budowlanego, BHP, ochrony środowiska, ustawy o odpadach, ppoż. oraz zapewnić stały nadzór techniczny. Wykonawca jest zobowiązany pokryć wszelkie opłaty i kary nałożone przez właściwe podmioty, organy i instytucje za dokonane przez Wykonawcę złamanie prawa, przekroczenie norm i przepisów w trakcie realizacji umowy oraz zawinione zaniedbania. 8) Wykonawca w trakcie wykonywania robót ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo swoich pracowników oraz innych osób znajdujących się w obrębie przekazanego placu budowy. 9) Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia się od OC w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. 10) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia robót w sposób zapewniający zachowanie bezpieczeństwa osób znajdujących się w pobliżu obiektu, w którym prowadzone będą roboty budowlane. 11) Wykonawca powinien zaplanować prace w taki sposób aby umożliwiały jak najdłuższy czas użytkowania istniejącego budynku przeznaczonego do przebudowy, w sposób bezpieczny dla jego użytkowników. 12) Wykonawca we własnym zakresie dokona zabezpieczeń poszczególnych etapów budowy przed wpływami czynników atmosferycznych. 13) Przed zgłoszeniem końcowego odbioru Wykonawca: a) sporządzi kompletną dokumentację powykonawczą zgodnie z przepisami Prawa budowlanego, w tym: - projekty powykonawcze z naniesionymi zmianami wprowadzonymi w trakcie budowy, - geodezyjną inwentaryzację powykonawczą z potwierdzeniem przyjęcia jej do Państwowego zasobu geodezyjnego, - instrukcje obsługi obiektu i zamontowanych urządzeń wraz z ich wykazem i harmonogramem czynności obsługi konserwacyjnej i serwisowej, - Kartę Gwarancyjną, - rysunki zmian - o ile wystąpią odstępujących w sposób nieistotny od projektu budowlanego i warunków pozwolenia na budowę wraz z naniesieniem tych zmian na kopię rysunku pochodzącego z zatwierdzonego projektu budowlanego wraz z kwalifikacją projektanta. b) uzyska w imieniu Zamawiającego na podstawie udzielonego pełnomocnictwa: - pozytywne decyzje lub opinie zezwalające na użytkowanie przedmiotowego obiektu, bez uwag jednostek uzgadniających i opiniujących w szczególności Państwowej Straży Pożarnej, Państwowej Inspekcji Sanitarnej, UDT, - decyzję właściwego Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego o pozwoleniu na użytkowanie obiektu na podstawie wniosku z załączeniem oświadczeń kierownika budowy i kierowników robót o zakończeniu robót (obiektu) wraz z rysunkami o których mowa w ppkt 13 lit. a, tiret 5 - o ile występują. 14) Wykonawca uzyska decyzję zezwalającą na użytkowanie przedmiotowego obiektu kompetentnego organu nadzoru budowlanego. W oparciu o wyżej wymienione decyzje i odbiory oraz kompletną dokumentację powykonawczą obrazującą proces budowlany zostanie sporządzony protokół końcowego odbioru budowy potwierdzający wykonanie robót zgodnie z umową oraz przepisami ustawy Prawo budowlane. 15) Wykonawca przekaże Zamawiającemu w dniu odbioru końcowego kompletną dokumentację powykonawczą obrazującą przebieg procesu realizacji obiektu
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 452142002
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1) Zamawiający żąda wniesienia wadium w wysokości: 200 000 PLN (słownie złotych; dwieście tysięcy) 2) Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3) Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu - przelewem na rachunek bankowy wskazany poniżej, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości /tekst jednolity Dz. U. z 2014, poz. 1804, ze zmianami/. 4) Wykonawca, który nie wniesie wadium, w tym również na przedłużony okres związania ofertą zostanie wykluczony. 5) Wadium w pieniądzu: a) wadium w formie pieniężnej należy wpłacić przelewem na konto Zamawiającego: Getin Noble Bank 101560 0013 2973 9238 1000 0009 z zaznaczeniem, że dotyczy przetargu nr ZP.272.7.2016 na rozbudowę LO w Grybowie b) za datę wniesienia wadium uznaje się datę uznania rachunku Zamawiającego; c) zamawiający dokona sprawdzenia czasu wpływu wadium na swoje konto. 6) Wadium w pozostałych formach dopuszczonych specyfikacją: a) oryginał dokumentu poręczenia lub gwarancji, o których mowa w ppkt 3) lit. b) - e) należy załączyć do oferty przetargowej. Zamawiający zaleca, aby dokument poręczenia lub gwarancji nie był trwale połączony z ofertą z uwagi na konieczność jego zwrotu. b) wadium składane w tych formach musi mieć datę początkową ważności równą co najmniej ostatecznemu terminowi składania ofert, a datę końcową ważności upływającą najwcześniej w ostatnim dniu związania ofertą, c) w razie zawieszenia biegu terminu związania ofertą lub przedłużenia terminu składania ofert, końcowy termin ważności wadium, o którym mowa w ppkt 3) lit. b), c), d), e) albo zostanie przedłużony przez Wykonawcę, albo wniesie on nowe wadium na przedłużony okres. 7) Zwrot wadium następuje w trybie i na warunkach określonych w art. 46 ust. 1, 1a, 2 i 4 ustawy. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem ust. 4a (art. 46 ust. 4a ustawy Prawo zamówień publicznych). Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, Zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez Wykonawcę. 8) Zamawiający zatrzymuje wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, pełnomocnictw, listy podmiotów należących do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24ust. 2 pkt 5, lub informacji o tym, że nie należy do grupy kapitałowej, lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt 3, co powodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: 1) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; 2) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; 3) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Gwarancja jakości
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.powiat.nowy-sacz.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach