Przetargi.pl
ZP.272.5.2015 Zamówienie na wykonanie opracowania uproszczonych planów urządzenia lasu dla lasów osób fizycznych i wspólnot gruntowych w gminach: Gródek nad Dunajcem i Łososina Dolna oraz w części gmin: Krynica-Zdrój, Kamionka Wielka i Korzenna wraz z opracowaniem prognozy oddziaływania na środowisko projektów planów dla których wymagane będzie przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko

Powiat Nowosądecki, Zarząd Powiatu Nowosądeckiego ogłasza przetarg

  • Adres: 33-300 Nowy Sącz, ul. Jagiellońska 33
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 18 4141600 , fax. 18 4141700
  • Data zamieszczenia: 2015-03-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Nowosądecki, Zarząd Powiatu Nowosądeckiego
    ul. Jagiellońska 33 33
    33-300 Nowy Sącz, woj. małopolskie
    tel. 18 4141600, fax. 18 4141700
    REGON: 49189330000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.nowosadecki.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ZP.272.5.2015 Zamówienie na wykonanie opracowania uproszczonych planów urządzenia lasu dla lasów osób fizycznych i wspólnot gruntowych w gminach: Gródek nad Dunajcem i Łososina Dolna oraz w części gmin: Krynica-Zdrój, Kamionka Wielka i Korzenna wraz z opracowaniem prognozy oddziaływania na środowisko projektów planów dla których wymagane będzie przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest opracowanie uproszczonych planów urządzenia lasu (dalej zwane upul) dla lasów niestanowiących własności Skarbu Państwa, własności osób fizycznych i wspólnot gruntowych, położonych w gminach: Gródek nad Dunajcem i Łososina Dolna oraz w części gmin: Krynica-Zdrój, Kamionka Wielka i Korzenna wg wsi/obrębów ewidencyjnych wykazanych w zestawieniu znajdującym się w specyfikacji istotnych warunków zamówienia wraz z opracowaniem prognozy oddziaływania na środowisko projektów planów dla których wymagane będzie przeprowadzenie strategicznej oceny oddziaływania na środowisko (dalej zwanej SOOŚ). 1. Dokumentację urządzeniową należy wykonać w oparciu o: 1) ustawę z dnia 28 września 1991 r. o lasach (Dz. U. z 2014 r., poz. 1153), 2) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 12 listopada 2012 r. (Dz. U. z 2012 r., poz. 1302) w sprawie szczegółowych warunków i trybu sporządzania planu urządzenia lasu, uproszczonego planu urządzenia lasu oraz inwentaryzacji stanu lasu, 3) ustawę o ochronie przyrody z dnia 16 kwietnia 2004 r. (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 627, ze zmianami), 4) ustawę z dnia 3 października 2008 r. o udostępnianiu informacji o środowisku i jego ochronie, udziale społeczeństwa w ochronie środowiska oraz o ocenach oddziaływania na środowisko (t.j. Dz. U. z 2013 r., poz. 1235, ze zmianami), 5) rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 22 marca 2006 r. w sprawie szczegółowych zasad zabezpieczania przeciwpożarowego lasów (Dz. U. z 2006 r., Nr 58, poz.405), 6) wytyczne zawarte w /Zasadach sporządzania uproszczonego planu urządzenia lasu/ opublikowanych przez Podsekretarza Stanu w Ministerstwie Ochrony Środowiska, Zasobów Naturalnych i Leśnictwa w 1999 r. /tzw. instrukcja/, 7) inne aktualnie obowiązujące przepisy. 2. W zakresie wykonania prognozy oddziaływania na środowisko w odniesieniu do projektów upul Wykonawca: a) Przygotuje wystąpienie do Regionalnego Dyrektora Ochrony Środowiska w Krakowie i Małopolskiego Państwowego Wojewódzkiego Inspektora Sanitarnego w Krakowie o uzgodnienie stopnia szczegółowości informacji wymaganych w prognozie oddziaływania na środowisko w odniesieniu do projektów upul, dla których zachodzi potrzeba przeprowadzenia SOOŚ. b) Sporządzi prognozę oddziaływania na środowisko. c) Uzyska w tym zakresie pozytywne opinie RDOŚ i MPWIS w Krakowie. d) Przekaże Zamawiającemu w terminie do 25 sierpnia 2015 r. w/w prognozę (w formie papierowej i elektronicznej) wraz z wymaganymi opiniami, celem dopełnienia przez Zamawiającego pozostałych wymogów strategicznej oceny oddziaływania na środowisko). e) Wykonawca uwzględni w projekcie upul ustalenia zawarte w prognozie, opinie organów oraz uwzględnione uwagi wnioski zgłoszone w związku z udziałem społeczeństwa, które Zamawiający przekaże Wykonawcy w terminie do 1 października 2015 r. 3. Podstawą do wypłaty należności za wykonaną usługę będzie faktyczna wielkość wykonanych prac (tj. ilość ha lasu objętych opracowaniem) ustalona na podstawie zbiorczego zestawienia sporządzonego przez Wykonawcę. 4. Opracowaniem objęte zostaną grunty: a) ujęte w ewidencji gruntów jako lasy (4389,30 ha), b) zalesione z wykorzystaniem dotacji, których wykaz dostarczy zleceniodawca, c) Maksymalna powierzchnia lasów objętych opracowaniem wynosi nie więcej niż 4 450 ha. 5. Wykonawca we własnym zakresie pozyska w Wydziale Geodezji i Budownictwa tut. Starostwa bazy danych z ewidencji gruntów oraz kopie map ewidencyjnych. Udostępnienie materiałów geodezyjnych dla celów sporządzenia upul będzie nieodpłatne. 6. W opracowaniach jak i na mapach zostanie umieszczona informacja o dacie przyjętego stanu ewidencyjnego. 7. Przy realizacji zamówienia jak i po jego zakończeniu Wykonawca zobowiązany jest do ochrony danych osobowych oraz ponosi pełną odpowiedzialność za udostępnianie danych osobowych wynikającą z przepisów ustawy o ochronie danych osobowych. 8. Okres obowiązywania upul należy przyjąć na 10 lat tj. od 1 stycznia 2016 r. - 31 grudnia 2025 r. 9. Upul należy wykonać w wersji papierowej (w tym po jednym egzemplarzu w twardej oprawie introligatorskiej) oraz elektronicznej (z zapisem na płytkach CD) - zgodnie z rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 12 listopada 2012 r. (Dz. U. z 2012 r., poz. 1302) w sprawie szczegółowych warunków i trybu sporządzania planu urządzenia lasu, uproszczonego planu urządzenia lasu oraz inwentaryzacji stanu lasu, oddzielnie dla każdej wsi/obrębu - w 4 egzemplarzach. 10. Każdy egzemplarz upul zostanie odpowiednio oznaczony na okładce i na pierwszej stronie planu, (dot także płyty CD), przez podanie dla jakich lasów został sporządzony (z podaniem powierzchni opracowania), oraz będzie zawierać informację, że zadanie zostało dofinansowane ze środków Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Krakowie, z wykorzystaniem pełnego logo funduszu, z zachowaniem kolorystyki zgodnie z książką znaków Funduszu. 11. Każdy plan musi zawierać spis treści, ponumerowane strony, a w opisie ogólnym ma zawierać informację o łącznej powierzchni opracowania w rozbiciu na osoby fizyczne i wspólnoty gruntowe. 12. Czystopisy upul wykonane będą przy użyciu drukarki komputerowej zapewniającej trwałość wydruku, tzn. druk nie może rozpływać się po zamoknięciu. 13. Po stwierdzeniu rozbieżności między stanem faktycznym na gruncie, a ewidencją gruntów należy sporządzić wykaz tych powierzchni. Wykaz ten będzie stanowił integralną część planu. 14. Do każdego egzemplarza upul należy dołączyć komplet map gospodarczych drzewostanu wykonanych na podstawie mapy ewidencyjnej, (z tego jeden egzemplarz map będzie podklejony na płótnie lub zafoliowany) oraz płytkę CD z wersją elektroniczną upul. 15. Część szczegółowa tzn. wyciągi z upul dla poszczególnych właścicieli lasu, sporządzone będą w jednym egzemplarzu wraz z listą właścicieli do potwierdzenia odbioru. Lista ta będzie sporządzona również w formie elektronicznej (dla celów wysyłki - korespondencji seryjnej). 16. Przed przystąpieniem do prac terenowych Wykonawca powiadomi sołtysa danej wsi o prowadzeniu prac urządzeniowych. Kopie tych powiadomień przekazane zostaną Zamawiającemu. 17. Wykonawca dokona uzgodnienia z właściwym terenowo Nadleśnictwem w zakresie przyjęcia docelowych typów gospodarczych drzewostanów, rodzaju rębni oraz składów gatunkowych upraw leśnych. Kopia tych uzgodnień przekazana zostanie Zamawiającemu. 18. Wykonawca uzgodni w razie potrzeby (strefa zagrożenia pożarowego) projekt upul w zakresie ochrony przeciwpożarowej z Komendantem Wojewódzkim Państwowej Straży Pożarnej w Krakowie. Z uzgodnień tych należy sporządzić notatkę służbową i przekazać ją Zamawiającemu. 19. Po zakończeniu prac w poszczególnych wsiach/obrębach Wykonawca: - składa jeden egzemplarz projektu upul we właściwym terenowo Urzędzie Gminy celem wyłożenia na okres 60 dni do publicznego wglądu. Wykonawca poinformuje Wójtów Gmin: Gródek nad Dunajcem, Łososina Dolna, Kamionka Wielka, Korzenna i Krynica-Zdrój o konieczności pisemnego poinformowania właścicieli lasów o wyłożeniu projektu upul z zaznaczeniem, że będzie on podstawą do naliczenia podatku leśnego. Kopia tej informacji zostanie przekazana Zamawiającemu. 20. Wykonawca w okresie wyłożenia jak i w terminie 30 dni od daty wyłożenia projektu będzie udzielać zainteresowanym właścicielom niezbędnych informacji, analizować wpływające zastrzeżenia i wnioski oraz dokonywać ewentualnych korekt w projekcie upul. Do złożonych wniosków i zastrzeżeń wykonawca przygotuje propozycję rozstrzygnięcia i niezwłocznie przekaże do Zlecającego celem rozpatrzenia. Rozstrzygnięcia podjęte w wyniku rozpatrzenia złożonych zastrzeżeń i wniosków Wykonawca uwzględni w projekcie upul. 21. Wykonawca uzyska od właściwego terytorialnie Nadleśniczego Nadleśnictwa pisemną opinię do każdego projektu upul - zgodnie z art. 22 ust.3 ustawy o lasach. 22. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z uzgodnieniami i opiniami niezbędnymi do wykonania przedmiotu zamówienia. 23. Całkowite wykonanie zlecenia (łącznie z: wyłożeniem projektów upul w odpowiednich urzędach Gmin, okresem na składanie zastrzeżeń i wniosków, uzyskaniem wymaganych opinii oraz przekazaniem do zatwierdzenia w/w projektów) nie może nastąpić później niż 23 października 2015 r. Na 7 dni przed przekazaniem prac Wykonawca powiadomi Zamawiającego o wykonaniu opracowania przedstawiając je jednocześnie w formie elektronicznej do akceptacji. Odbiór kompletnej dokumentacji nastąpi w siedzibie Zamawiającego na podstawie protokołu odbioru końcowego. 24. Wykonawca zobowiązany będzie w okresie rękojmi do bezpłatnego - w ramach postępowania reklamacyjnego - usuwania stwierdzonych usterek, objętych zakresem sporządzania upul i inwentaryzacji stanu lasów w czasie ich obowiązywania /10 lat/
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 772310008
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Z uwagi na wartość przedmiotu zamówienia Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Termin realizacji zamówienia
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.powiat.nowy-sacz.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach