Przetargi.pl
ZP.272.25.2016 Rozbudowa istniejącego budynku oświatowego o salę gimnastyczną z zapleczem oraz przebudowa i nadbudowa przedmiotowego budynku, z przeznaczeniem na Liceum Ogólnokształcące w Grybowie wraz z infrastrukturą techniczną na działkach 678, 679/2 położonych w Grybowie

Powiat Nowosądecki, Zarząd Powiatu Nowosądeckiego ogłasza przetarg

  • Adres: 33300 Nowy Sącz, ul. Jagiellońska
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 184 141 600 , fax. 184 141 700
  • Data zamieszczenia: 2016-11-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiat Nowosądecki, Zarząd Powiatu Nowosądeckiego
    ul. Jagiellońska 33
    33300 Nowy Sącz, woj. małopolskie
    tel. 184 141 600, fax. 184 141 700
    REGON: 49189330000000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ZP.272.25.2016 Rozbudowa istniejącego budynku oświatowego o salę gimnastyczną z zapleczem oraz przebudowa i nadbudowa przedmiotowego budynku, z przeznaczeniem na Liceum Ogólnokształcące w Grybowie wraz z infrastrukturą techniczną na działkach 678, 679/2 położonych w Grybowie
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: roboty budowlane
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane polegające na rozbudowie istniejącego budynku oświatowego o salę gimnastyczną z zapleczem oraz przebudowie i nadbudowie przedmiotowego budynku, z przeznaczeniem na Liceum Ogólnokształcące w Grybowie wraz z infrastrukturą techniczną na działkach 678, 679/2 położonych w Grybowie. Opis i zakres robót: Rozbudowa, przebudowa i nadbudowa istniejącego budynku oświatowego przewidziana jest w technologii tradycyjnej, zgodnie z dokumentacją projektową wielobranżowego projektu budowlanego i wykonawczego wraz z przedmiarem robót i załączoną do niego specyfikacją techniczną wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiORB) dla poszczególnych branż zgodnie z zał. nr 4 do SIWZ . Objęte umową roboty budowlane mają być wykonane zgodnie z wydaną przez Starostę Nowosądeckiego decyzją pozwolenia na budowę Nr 101/2016 z dnia 27 stycznia 2016 r., dokumentacją techniczną i projektową, przepisami Prawa budowlanego oraz warunkami technicznymi, a oddany obiekt musi spełniać wszystkie warunki gwarantujące jego użytkowanie zgodnie z celem jakiemu ma służyć. Przedmiot zamówienia obejmuje również obsługę geodezyjną i geologiczną, uruchomienie wykonanych instalacji, przeszkolenie użytkownika, uzyskanie wszystkich zezwoleń i decyzji wymaganych przepisami prawa budowlanego umożliwiającymi użytkowanie przedmiotowego budynku zgodnie z jego przeznaczeniem. W przebudowywanym obiekcie oświatowym na potrzeby Liceum Ogólnokształcącego w Grybowie wyróżniono części spełniające dwie funkcje: a) funkcję dydaktyczną stanowią wszystkie pomieszczenia przeznaczone do zająć dydaktycznych oraz pomieszczenia stanowiące ich zaplecze, takie jak: szatnie, pomieszczenia sanitarne, magazynowe, gabinety dydaktyczne i pomocnicze pomieszczenia techniczno - gospodarcze wraz z układem komunikacyjnym, b) funkcję sportową stanowią pomieszczenia w obiekcie lub z nim związane takie jak: sala gimnastyczna z zapleczem, wraz z salą fitness i siłownią, o oznaczeniach na rysunkach rzutu parteru w projekcie budowlanym - część architektoniczna nr 0,32; 0,15 ÷ 0,29 związane z funkcją sportową wraz z wentylatorownią nr 1,15 zlokalizowaną na pierwszym piętrze. Roboty budowlane obejmują: • Rozbudowę części budynku, w której na parterze zlokalizowano funkcję sportową; • Rozbudowę fragmentu budynku w miejscu rozebranego tarasu; • Przebudowę i nadbudowę istniejącego budynku oświatowego z jego termomodernizacją; • Wykonanie wszystkich instalacji wewnętrznych zgodnie z dokumentacją projektową i harmonogramem robót, w tym między innymi instalacji wod. – kan., c.o., elektrycznych, teletechnicznych, informatycznych, monitoringu zewnętrznego i wewnętrznego, wentylacji mechanicznych i pozostałych instalacji zgodnie z dokumentacją projektową; • Wykonanie – przebudowy przyłączy i zagospodarowania terenu etapowo sukcesywnie i zgodnie z harmonogramem; • Zagospodarowanie terenu poprzez wykonanie dojazdów, dojść, opaski żwirowej, elementów małej architektury, miejsc postojowych, oświetlenia terenu, zieleni i nasadzeń, ogrodzeń, miejsca do składowania odpadów stałych i pozostałych elementów zgodnie z dokumentacją projektową – kompletnego zagospodarowania terenu, z wyłączeniem terenu istniejącego boiska. • Dostawę i montaż wyposażenia stałego, związanego z obiektem, w tym części sportowej i dydaktycznej, wymagającego tak trwałego zamontowania jak i zamontowania częściowego elementów wyposażenia, umożliwiających ich montaż zgodnie z przeznaczeniem, między innymi takich jak; - w części dydaktycznej: tablice szkolne suchościeralne, zlewy z bateriami i szafkami, umywalki z bateriami, armatura sanitarna, montowane przybory sanitarne, lustra, płyta indukcyjna z szafką, dygestorium, platforma windowa i pozostałe elementy wyposażenia opisane w przedmiarach; - w części sportowej: kotara dzieląca z napędem elektrycznym, kosze do piłki koszykowej (boisko główne i treningowe), bramki do piłki ręcznej, piłko - chwyty, siatki do piłki siatkowej (boisko główne i treningowe), tablice wyników, monitoring i nagłośnienie, lustra, drabinki gimnastyczne drewniane, drążek gimnastyczny, drabinka gimnastyczna sznurowa, liny gimnastyczne i szyna do lin i drabinki i pozostałe elementy wyposażenia opisane w przedmiarach. Szczegółowy zakres przedmiotowych robót budowlanych został określony za pomocą dokumentacji projektowej, zawierającej: projekt wraz z częścią graficzną, przedmiary robót oraz specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych, stanowiącej odpowiednio załącznik nr 4 do specyfikacji. Wskazane roboty budowlane mają być wykonane zgodnie z dokumentacją projektową. Przedmiar robót będący częścią załącznika nr 4 do niniejszej SIWZ stanowi materiał informacyjny co do rodzaju robót objętych niniejszym zamówieniem, zatem nie może być przedmiotem powoływania się przez wykonawcę jako podstawa wyceny oferty. Zamawiający informuje, że zrealizowano część robót budowlanych objętych dokumentacją projektową w zakresie opisanym i pokazanym w inwentaryzacji architektoniczno-budowlanej stanowiącej załącznik nr 5 do SIWZ. Wyżej wymienione prace zostały zrealizowane przez poprzedniego wykonawcę robót na podstawie umowy o roboty budowlane, od której Zamawiający odstąpił. 2. Miejsce realizacji robót budowlanych: budynek oświatowy zlokalizowany w Grybowie na działkach 678, 679/2, przy ul. Kościuszki 18, 33-330 Grybów, powiat nowosądecki, województwo małopolskie. 3. Pozostałe wymogi dotyczące realizacji przedmiotu zamówienia: 1) W dokumentacji technicznej, we wszystkich pozycjach, w których występuje nazwa producenta Zamawiający dopuszcza możliwość wykorzystania produktów równoważnych tzn. o nie gorszych parametrach technicznych niż te, które posiadają produkty wskazane za pomocą znaku towarowego czy pochodzenia. 2) W przypadkach, w których przedmiot zamówienia opisany jest za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, o których mowa w art. 30 ust. 1-3 ustawy, Zamawiający wskazuje, że dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest obowiązany wykazać, że oferowane przez niego dostawy, usługi lub roboty budowlane spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 3) Zamawiający wymaga, by na przedmiotowe roboty wykonawca udzielił co najmniej 5 - letniej rękojmi i co najmniej 5 - letniej gwarancji jakości (uwaga: termin gwarancji jakości i rękojmi stanowi kryterium oceny ofert – patrz pkt 56 i 57 specyfikacji). Zamawiający nie dopuszcza różnych okresów rękojmi i gwarancji (okres rękojmi i gwarancji ma być taki sam). 4) Specyfikacja opisuje przedmiot zamówienia w sposób kompletny. Jednakże w celu lepszego zapoznania się z przedmiotem zamówienia Zamawiający umożliwia i zaleca dokonanie przez wykonawcę (na własny koszt) oględzin miejsca, w którym nastąpi realizacja przedmiotu zamówienia i jego otoczenia oraz szczegółowe zapoznanie się z dokumentacją projektową. W sprawie dokonania oględzin proszę się kontaktować z Panem Jackiem Dzikowskim – Kierownikiem Zespołu ds. Inwestycji i Planowania Przestrzennego, tel. 18 41 41 701. 5) Do pięciu dni przed dniem podpisania umowy Wykonawca jest zobowiązany: dostarczyć Zamawiającemu dwa egzemplarze kserokopii potwierdzonych za zgodność z oryginałem uprawnień budowlanych i zaświadczeń o przynależności do właściwej izby samorządu zawodowego kierownika budowy i kierowników robót jeśli tacy są wymagani, wraz z oświadczeniem o podjęciu obowiązków kierownika budowy oraz kierowników robót branżowych. 6) Wykonawca po przekazaniu terenu budowy zobowiązany jest zabezpieczyć i oznakować teren prowadzonych robót oraz miejsca składowania materiałów przed dostępem osób niepowołanych zgodnie z przepisami BHP, sporządzić plan BIOZ. 7) Wykonawca zobowiązany jest stosować w czasie realizacji zamówienia wszelkie obowiązujące przepisy z zakresu prawa budowlanego, BHP, ochrony środowiska, ustawy o odpadach, ppoż. oraz zapewnić stały nadzór techniczny. Wykonawca jest zobowiązany pokryć wszelkie opłaty i kary nałożone przez właściwe podmioty, organy i instytucje za dokonane przez Wykonawcę złamanie prawa, przekroczenie norm i przepisów w trakcie realizacji umowy oraz zawinione zaniedbania. 8) Wykonawca w trakcie wykonywania robót ponosi odpowiedzialność za bezpieczeństwo swoich pracowników oraz innych osób znajdujących się w obrębie przekazanego terenu budowy. 9) Wykonawca zobowiązany jest do ubezpieczenia się od OC w zakresie prowadzonej działalności gospodarczej. 10) Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia robót w sposób zapewniający zachowanie bezpieczeństwa osób znajdujących się w pobliżu obiektu, w którym prowadzone będą roboty budowlane. 11) Wykonawca we własnym zakresie dokona zabezpieczeń poszczególnych etapów budowy przed wpływami czynników atmosferycznych. 12) Przed zgłoszeniem końcowego odbioru Wykonawca: a) sporządzi kompletną dokumentację powykonawczą zgodnie z przepisami Prawa budowlanego, w tym między innymi: - projekty powykonawcze z naniesionymi zmianami wprowadzonymi w trakcie budowy, - geodezyjną inwentaryzację powykonawczą z potwierdzeniem przyjęcia jej do Państwowego zasobu geodezyjnego, - instrukcje obsługi obiektu i zamontowanych urządzeń wraz z ich wykazem i harmonogramem czynności obsługi konserwacyjnej i serwisowej, - Kartę Gwarancyjną, - rysunki zmian – o ile wystąpią odstępujących w sposób nieistotny od projektu budowlanego i warunków pozwolenia na budowę wraz z naniesieniem tych zmian na kopię rysunku pochodzącego z zatwierdzonego projektu budowlanego wraz z kwalifikacją projektanta. b) uzyska w imieniu Zamawiającego na podstawie udzielonego pełnomocnictwa: - pozytywne decyzje lub opinie zezwalające na użytkowanie przedmiotowego obiektu, bez uwag jednostek uzgadniających i opiniujących w szczególności Państwowej Straży Pożarnej, Państwowej Inspekcji Sanitarnej, UDT, - decyzję właściwego Powiatowego Inspektora Nadzoru Budowlanego o pozwoleniu na użytkowanie obiektu na podstawie wniosku z załączeniem oświadczeń kierownika budowy i kierowników robót o zakończeniu robót (obiektu) wraz z rysunkami, o których mowa w ppkt 12 lit. a, tiret 5 SIWZ – o ile występują. - sporządzenie i dostarczenie dokumentacji powykonawczej zgodnie z przepisami art. 14 ustawy Prawo budowlane. Dokumentację powykonawczą należy sporządzić w dwóch egzemplarzach dla zamawiającego. 13) Wykonawca w imieniu zamawiającego uzyska decyzję zezwalającą na użytkowanie przedmiotowego obiektu kompetentnego organu nadzoru budowlanego. W oparciu o wyżej wymienione decyzje i odbiory oraz kompletną dokumentację powykonawczą obrazującą proces budowlany zostanie sporządzony protokół końcowego odbioru budowy potwierdzający wykonanie robót zgodnie z umową oraz przepisami ustawy Prawo budowlane. 14) Wykonawca przekaże Zamawiającemu w dniu odbioru końcowego kompletną dokumentację powykonawczą obrazującą przebieg procesu realizacji obiektu. 15) Zamawiający zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy określa wymagania zatrudnienia przez wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób zatrudnionych w brygadach lub samodzielnie wykonujących czynności: murarza, tynkarza, zbrojarza, posadzkarza, fliziarza, montera stolarki okiennej, montera instalacji sanitarnej i elektrycznej, malarza, cieśli gdyż wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 §1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. Kodeks pracy /jednolity tekst DZ. U. z 2014 r., poz. 1502, ze zmianami/: a. sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy: W terminie 10 dni od dnia zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego wykonawca zobowiązany jest przedstawić zamawiającemu oświadczenie o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących opisane powyżej czynności, b. uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę lub podwykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a ustawy oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań: • zamawiający ma prawo w każdym momencie realizacji zamówienia zwrócić się do wykonawcy o przedstawienie aktualnego oświadczenia o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących opisane powyżej czynności, natomiast wykonawca ma obowiązek przedstawić ją zamawiającemu niezwłocznie, nie później jednak niż w terminie 3 dni od pisemnego wezwania, • w przypadku naruszenia obowiązku udokumentowania zatrudnienia osób wykonujących wymienione powyżej czynności, opisanego w lit. a oraz w lit. b tiret 1 wykonawca zapłaci zamawiającemu karę umowną w wysokości 500 zł brutto za każdy dzień zwłoki w dostarczeniu dokumentów. Jeżeli zwłoka przekroczy 10 dni zamawiającemu przysługuje prawo odstąpienia od umowy z winy wykonawcy i kara umowna w wysokości 20% ceny oferty wykonawcy. c. rodzaj czynności niezbędnych do realizacji zamówienia, których dotyczą wymagania zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę osób wykonujących czynności w trakcie realizacji zamówienia: Zamawiający wymaga, aby wykonawca lub podwykonawca przez cały okres realizacji zamówienia zatrudniał na umowę o pracę osoby wykonujące czynności: murarza, tynkarza, zbrojarza, posadzkarza, fliziarza, montera stolarki okiennej, montera instalacji sanitarnej i elektrycznej, malarza, cieśli. 16) Zamówienie jest przeznaczone do użytku osób fizycznych, zatem zamawiający w opisie przedmiotu zamówienia (załącznik nr 4 do SIWZ) zgodnie z art. 29 ust. 5 ustawy określił wymagania w zakresie dostępności dla osób niepełnosprawnych. 17) Standardy jakościowe, o których mowa w art. 91 ust. 2a ustawy, odnoszące się do wszystkich istotnych cech przedmiotu zamówienia zostały określone dokumentacją projektową stanowiącą załącznik nr 4 do SIWZ.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45214200-2

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda od wykonawców wniesienia wadium. 1) Zamawiający określa kwotę wadium w wysokości 260 000 zł (słownie: dwieście sześćdziesiąt tysięcy złotych 00/100). 2) Wadium wnosi się przed upływem terminu składania ofert. 3) Wadium może zostać wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu – przelewem na rachunek bankowy wskazany poniżej, b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo - kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, c) gwarancjach bankowych, d) gwarancjach ubezpieczeniowych, e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości /Dz. U. z 2014 r. poz. 1804 oraz z 2015 r. poz. 978 i 1240/. 4) Wadium wnoszone w pieniądzu: a) należy wpłacić przelewem na rachunek bankowy zamawiającego: Getin Noble Bank S.A. 10 1560 0013 2973 9238 1000 0009 z zaznaczeniem, że dotyczy przetargu ZP.272.25.2016 na roboty budowlane pn. rozbudowa LO w Grybowie; b) za datę wniesienia wadium uznaje się datę uznania rachunku zamawiającego; c) zamawiający dokona sprawdzenia czasu wpływu wadium na swój rachunek bankowy. 5) Wadium wnoszone w pozostałych formach dopuszczonych specyfikacją: a) oryginał dokumentu poręczenia lub gwarancji, o których mowa powyżej w pkt 3) lit. b) - e) należy załączyć do oferty przetargowej - zamawiający zaleca, aby dokument poręczenia lub gwarancji nie był trwale połączony z ofertą z uwagi na konieczność jego zwrotu; b) wadium składane w tych formach musi mieć datę początkową ważności równą co najmniej ostatecznemu terminowi składania ofert, a datę końcową ważności upływającą najwcześniej w ostatnim dniu związania ofertą, c) w razie zawieszenia biegu terminu związania ofertą lub przedłużenia terminu składania ofert, końcowy termin ważności wadium, o którym mowa w pkt 3) lit. b) - e) albo zostanie przedłużony przez wykonawcę, albo wniesie on nowe wadium na przedłużony okres. 6) Zamawiający odrzuci ofertę jeżeli wadium nie zostało wniesione lub zostało wniesione w sposób nieprawidłowy. 7) Zamawiający zwraca wadium w trybie i na warunkach określonych w art. 46 ust. 1, 1a, 2 i 4 ustawy. 8) Zamawiający zatrzymuje wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach