Przetargi.pl
Zorganizowanie integracyjnego kursu komputerowego dla osób niepełnosprawnych uczestników projektu i ich otoczenia w ramach projektu pn. Wzmacnianie integracji społecznej w Powiecie Bocheńskim

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie ogłasza przetarg

  • Adres: 32-700 Bochnia, ul. G. Windakiewicza 9/5
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 14 611 97 40 , fax. 14 611 97 40
  • Data zamieszczenia: 2011-10-10
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
    ul. G. Windakiewicza 9/5 9/5
    32-700 Bochnia, woj. małopolskie
    tel. 14 611 97 40, fax. 14 611 97 40
    REGON: 85166543300000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pcpr.bochnia.pl na BIP PCPR
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zorganizowanie integracyjnego kursu komputerowego dla osób niepełnosprawnych uczestników projektu i ich otoczenia w ramach projektu pn. Wzmacnianie integracji społecznej w Powiecie Bocheńskim
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie integracyjnego kursu komputerowego dla 20 osób w tym 16 osób niepełnosprawnych i 4 opiekunów w ramach projektu pt. Wzmacnianie integracji społecznej Powiecie Bocheńskim. Uczestnikami będą osoby niepełnosprawne w stopniu znacznym lub umiarkowanym z powodu dysfunkcji narządu ruchu w tym osoby poruszające się przy pomocy kul i balkoniku, osoby z chorobami neurologicznymi oraz osoby chorujące psychiczne i aktualnie zdolne do uczestnictwa w kursie oraz 6 osób z dysfunkcją narządu słuchu w tym osoby słabo słyszące i głuche. Wśród uczestników kursu będą osoby, u których stwierdzono brak umiejętności posługiwania się komputerem lub niski poziom kompetencji w zakresie posługiwania się komputerem oraz Internetem. Dodatkowo osoby te charakteryzuje niski poziom samooceny, niskie poczucie własnej wartości oraz niska aktywność społeczna. W zajęciach będą uczestniczyć osoby sprawne będące opiekunami kierowanych osób niepełnosprawnych. Celem organizacji integracyjnego kursu komputerowego jest dążenie do poprawy kompetencji społecznych uczestników poprzez m.in. opanowanie technik informatycznych i stworzenie warunków do wspólnego przebywania i interakcji w grupie uczestników, tworzenie szans dla zaistnienia spójności w grupie a dla indywidualnych członków tej grupy celem jest nabycie przydatnych umiejętności interpersonalnych komunikowania się, autoprezentacji, budowanie wiary we własne możliwości i testowanie własnych kompetencji społecznych. Program kursu i organizacja zajęć powinna wpływać korzystnie na proces komunikacji w grupie uczestników, na zwiększenie poczucia bezpieczeństwa członków grupy, powinna stwarzać uczestnikom możliwość współdziałania oraz okazję do zdobywania wiedzy z zakresu technik informatycznych. Program kursu powinien w szczególności gwarantować uczestnikom poznanie zasad funkcjonowania komputera i opanowanie niezbędnych umiejętności obsługi, w tym Internetu. Forma kursu powinna zakładać współpracę w grupie podczas wykonywania ćwiczeń informatycznych. Program kursu w zakresie technik informatycznych powinien zawierać co najmniej: 1.Naukę podstawowych umiejętności: a.Uruchamianie, wyłączanie, obsługa myszki, klawiatury i monitora b.Graficzny interfejs użytkownika c.Systemu operacyjny Microsoft Windows d.Podstawowe parametry sprzętu i oprogramowania, konfiguracja e.System plików. Atrybuty plików i folderów, wyszukiwanie. f.Kompresowanie i archiwizowanie danych g.Wirusy komputerowe, zabezpieczenie danych 2.Tworzenie pism - nauka obsługi edytora tekstu MS Word a.Praca z edytorem tekstu, podstawowe operacje, pomoc programu b.Ustawienia dokumentu, zapisywanie efektów pracy. c.Formatowanie tekstu, ustawienia akapitów, style d.Tworzenie i edycja tabel. e.Wstawianie i edycja obiektów graficznych f.Drukowanie dokumentów 3.Tworzenie tabel-nauka obsługi arkuszy kalkulacyjnych MS Excel a.Praca z arkuszem kalkulacyjnym, omówienie podstawowych operacji, pomoc programu. Wprowadzanie danych, zapisywanie efektów pracy, formaty plików. b.Formatowanie zawartości i wyglądu komórek, wierszy i kolumn. c.Formuły i funkcje arkusza kalkulacyjnego. d.Ustawienia skoroszytu, arkusza i przygotowanie do drukowania 4.Naukę korzystania z Internetu a.Podstawowe pojęcia związane z Internetem, budowa i działanie sieci komputerowych Rodzaje i zasady korzystania z zasobów sieciowych b.Praca z przeglądarka internetową c.Możliwości i sposoby wykorzystania zasobów Internetu d.Wyszukiwanie i gromadzenie informacji e.Bezpieczne korzystanie z sieci, zagrożenia ze strony Internetu f.Rodzaje i sposoby komunikacji w sieci, wykorzystywane oprogramowanie g.Poczta elektroniczna i jej zastosowania h.Sposoby dostępu do poczty elektronicznej, bezpieczeństwo poczty elektronicznej i.Tworzenie, wysyłanie i odbieranie wiadomości, korzystanie z załączników, drukowanie wiadomości j.Komunikatory internetowe, zakładanie kont, komunikacja, itp.. Program kursu w zakresie kompetencji interpersonalnych powinien zawierać co najmniej: - nabycie lub podniesienie poziomu umiejętności interpersonalnych komunikowania się, autoprezentacji, - budowanie wiary we własne możliwości i testowanie własnych kompetencji społecznych przez uczestników kursu, - budowanie poczucia bezpieczeństwa członków grupy w czasie zajęć. Prowadzący kurs powinien dążyć do zaspokojenia indywidualnych potrzeb uczestników kursu,a zwłaszcza potrzeby uznania i aprobaty. Prowadząc zajęcia należy uwzględnić, że jego uczestnikami będą też osoby po raz pierwszy pracujące z komputerem, dlatego tempo pracy i przekazywana treść muszą być dostosowane do potrzeb i możliwości poszczególnych uczestników. Należy przewidywać, że udział w kursie osób niesłyszących może być utrudniony przez zewnętrzne czynniki. Osoby niesłyszące i słabo słyszące muszą pokonywać bariery komunikacyjne, w postaci podejmowania prób nawiązania kontaktu z osobami słyszącymi. Zamawiający zapewni na czas zajęć usługi tłumacza języka migowego. Miejsce prowadzenia kursu musi być dostosowane do stopnia sprawności uczestników. W programie kursu integracyjnego należy uwzględnić 2-godzinne warsztaty pedagogiczne lub psychologiczne na temat zasad prezentacji własnej osoby w grupie oraz zasad budowania adekwatnej samooceny i poczucia własnej wartości u uczestników kursu. Czas trwania kursu: 30 godzin zegarowych. Zajęcia powinny odbywać się w soboty w wymiarze 6-7 godzin zegarowych. Termin realizacji kursu do 15.12.2011r. Uczestnikom kursu należy zapewnić: -warunki adekwatne do zaplanowanych zajęć uwzględniając zasady BHP -sala powinna być dostosowana do potrzeb osób niepełnosprawnych z dysfunkcjami narządu ruchu oraz powinna być wyposażona w stanowiska komputerowe tj. jedno stanowisko dla co najwyżej dwóch uczestników kursu. -w programie kursu należy zapewnić przerwę regeneracyjną w tym wydanie dania ciepłego oraz napojów ciepłych i zimnych. -miejsce szkolenia powinno znajdować się na terenie Bochni ze względu na sieć komunikacji publicznej i niepełnosprawność osób uczestniczących w integracyjnym kursie. -wykonawca powinien wyposażyć każdego uczestnika szkolenia w niezbędne materiały szkoleniowe zgodnie z programem kursu oraz w materiały biurowe i piśmienne. Oferent będzie zobowiązany do przedstawienia harmonogramu kursu, z uwzględnieniem zakresu rodzajów i tematów zajęć, czasu ich trwania, liczby godzin zegarowych oraz wskazania kwalifikacji osób prowadzących zajęcia w każdym dniu. Prowadzący zajęcia z technik informatycznych powinien posiadać wykształcenie informatyczne oraz przygotowanie pedagogiczne. Warsztaty psychologiczno-pedagogiczne powinny być prowadzone przez uprawnionego psychologa lub pedagoga. Oczekiwane metody prowadzenia zajęć: -prezentacja, -wykład, -warsztaty -ćwiczenia przy komputerze, -dyskusja. Dokumentacja przebiegu kursu: -dzienna lista obecności -dziennik zajęć zawierający wymiar godzin oraz temat zajęć -imienna lista potwierdzająca odbiór materiałów szkoleniowych korzystanie z posiłków -dokumentacja fotograficzna z każdego dnia zajęć dokumentująca zasadnicze punkty programu Organizator kursu zobowiązany będzie do oznakowania afiszem promocyjnym miejsca realizacji kursu oraz zamieszczenia w dokumentacji integracyjnego kursu komputerowego informacji o finansowaniu projektu przez Unię Europejską.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805331000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.pcpr.bochnia.pl na BIP PCPR
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach