Przetargi.pl
ZORGANIZOWANIE I PRZEPROWADZENIE SZKOLEŃ DLA BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY (ZNAK: PUP.2500.5.2014) W ZAKRESIE: Kurs dla drwali - operatorów pilarki (10 osób)

Powiatowy Urząd Pracy ogłasza przetarg

  • Adres: 66-400 Gorzów Wielkopolski, ul. Walczaka 110
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 0-95 736 06 43 , fax. 0-95 736 06 69
  • Data zamieszczenia: 2014-04-03
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowy Urząd Pracy
    ul. Walczaka 110 110
    66-400 Gorzów Wielkopolski, woj. lubuskie
    tel. 0-95 736 06 43, fax. 0-95 736 06 69
    REGON: 21102549400000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gorzow.pup.info.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ZORGANIZOWANIE I PRZEPROWADZENIE SZKOLEŃ DLA BEZROBOTNYCH I POSZUKUJĄCYCH PRACY (ZNAK: PUP.2500.5.2014) W ZAKRESIE: Kurs dla drwali - operatorów pilarki (10 osób)
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest zorganizowanie i przeprowadzenie szkoleń dla osób bezrobotnych i poszukujących pracy, w szczególności dla osób do 25 roku życia, pow. 50 roku życia oraz osób znajdujących się w szczególnej sytuacji na rynku pracy, współfinansowanych ze środków Funduszu Pracy oraz środków Unii Europejskiej - Europejskiego Funduszu Społecznego, PFRON w zakresie: Kurs dla drwali - operatorów pilarki (10 osób). WARUNKI REALIZACJI ZAMÓWIENIA 1.Rozliczenie przedmiotu umowy nastąpi zgodnie z wzorem umowy, stanowiącej załącznik do siwz. 2.Zamawiający zleci przeszkolenie bezrobotnych i poszukujących pracy w ramach szkolenia grupowego. 3.Koszty szkoleń grupowych w całości finansowane będą przez Zamawiającego. 4.Zamawiający zastrzega prawo do skierowania na szkolenie mniejszej ilości osób jak określił w siwz, w zależności od potrzeb szkoleniowych osób bezrobotnych i poszukujących pracy. 5.Uczestnicy szkoleń grupowych zostaną skierowani do Wykonawcy celem przeszkolenia w tym samym terminie, jako jedna grupa szkoleniowa lub w kilku grupach, w różnych terminach w uzgodnieniu z Wykonawcą, przy czym łączna liczba osób skierowanych na szkolenie nie przekroczy ilości określonej w siwz. 6.Wykonawca może realizować szkolenia w grupie szkoleniowej max 15-osobowej, wraz z osobami z wolnego naboru, pod warunkiem zapewnienia dla każdego uczestnika samodzielnego stanowiska szkoleniowego, wymaganego przez Zamawiającego określonego w siwz. 7.Wykonawca przedstawi program szkolenia opracowany zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa i wytycznymi Zamawiającego. Szczegółowy zakres szkolenia, w tym: plan nauczania oraz opis treści szkolenia w zakresie poszczególnych zajęć edukacyjnych, wymagania wstępne dla uczestników szkolenia, czas trwania szkolenia, sposób organizacji szkolenia, w tym zajęć praktycznych, cel szkolenia, wykaz literatury oraz niezbędnych środków i materiałów dydaktycznych wykonawca zobowiązany będzie określić i zawrzeć w Programie szkolenia, po podpisaniu umowy, według wzoru stanowiącego załącznik do umowy. 8.Program szkolenia uwzględnia zajęcia teoretyczne oraz praktyczne (ćwiczenia) oraz sposoby sprawdzania efektów nauczania. Kształt i metodyka nauczania musi odpowiadać potrzebom dydaktycznym osób dorosłych. Przy jego realizacji konieczne jest, aby uczestnicy szkoleń mieli dostęp do nowoczesnych metod zdobywania wiedzy, m.in. poprzez dostęp do komputera, internetu. Nie dopuszcza się prowadzenia zajęć drogą elektroniczną, metodą e-learningu, w formie eksternistycznej, itp. 9.Plan nauczania powinien określać przedmioty nauczania i ich wymiar, rozkład zajęć oraz częstotliwość. Treść, kształt planu i czas trwania szkolenia muszą być odpowiednie, aby osiągnąć cel szkolenia. 10.Szkolenie powinno zakończyć się egzaminem potwierdzającym uzyskanie kwalifikacji oraz wydaniem zaświadczeń (uprawnień) dla osób kończącym szkolenie z wynikiem pozytywnym, zgodnie z przepisami ustawy o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy. W przypadku osób, których szkolenie będzie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej - Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Kapitał Ludzki wystawi dokumenty z wykorzystaniem logo EFS zgodnie z wytycznymi zamieszczonymi na stronie internetowej: www.efs.gov.pl. 11.Każdy uczestnik po pozytywnym ukończeniu szkolenia otrzyma zaświadczenie lub inny dokument potwierdzający ukończenie szkolenia, zawierający; numer rejestru, imię i nazwisko oraz pesel uczestnika szkolenia, a w przypadku cudzoziemca numer dokumentu stwierdzającego tożsamość, nazwę instytucji szkoleniowej przeprowadzającej szkolenie, formę i nazwę szkolenia, okres trwania szkolenia, miejsce i datę wydania zaświadczenia lub innego dokumentu potwierdzającego ukończenie i uzyskanie kwalifikacji, tematy i wymiar godzin zajęć edukacyjnych, podpis osoby upoważnionej przez instytucję szkoleniową przeprowa-dzającą szkolenie. 12.Czas przeznaczony na egzamin nie wlicza się do godzin szkolenia. 13.Wykonawca zapewnia do realizacji szkolenia wykładowców / instruktorów posiadających odpowiednie kwalifikacje zawodowe, m.in. wykształcenie, zawód, doświadczenie zawodowe, uprawnienia, zgodne z tematyką zajęć, które będzie realizował, w tym, co najmniej 2 osoby spełniające warunki siwz - Rozdział V pkt. 3d. 14.Dla zapewnienia jakości szkolenia Wykonawca zapewni nadzór wewnętrzny służący podnoszeniu jakości szkolenia, polegający na bieżącej kontroli jakości i efektów szkolenia, sprawowany przez osobę z przygotowaniem pedagogicznym. 15.Nadzór wewnętrzny nie może sprawować wykładowca / instruktor wskazany do realizacji szkolenia. 16.Wykonawca zapewnia dla każdego uczestnika szkolenia na własność materiały dydaktyczne odpowiadające tematyce realizowanego szkolenia, nowe, nieużywane, z obowiązującym stanem prawnym, czytelne, estetycznie wykonane i dobrej jakości, minimum książkę lub skrypt, zeszyt lub notatnik, długopis oraz poczęstunek w trakcie trwania szkolenia (kawę, herbatę, wodę mineralną, sok, ciastka, kanapkę lub inny posiłek). 17.Na potrzeby realizacji szkolenia wykonawca zapewni dla każdego uczestnika szkolenia samodzielne stanowisko szkoleniowe oraz niezbędny potencjał techniczny (salę wykładową, miejsce do realizacji zajęć praktycznych - tereny leśne Nadleśnictw, sprzęt, materiały, pomoce naukowe w takim zakresie, aby zapewnić prawidłową realizację szkolenia - ich ilość nie może być mniejsza niż podana w rozdziale V pkt. 3 c siwz oraz odzież ochronną dla każdego uczestnika szkolenia (m.in. spodnie ochronne z wkładką antyprzecięciową, koszula, kask ochronny, rękawice, itp.) spełniającą wymogi określone w przepisach prawa z zakresu bezpieczeństwa i hieny pracy. 18.Sale, w których będą realizowane zajęcia muszą być przestronne, jasno oświetlone, wyposażone w niezbędny sprzęt dydaktyczny ze swobodnym dostępem do pomieszczeń sanitarnych w budynku, w którym odbywają się zajęcia (tj. WC, umywalka z dostępem do ciepłej wody, środki czystości (tj. papier toaletowy, mydło do rąk, ręczniki lub suszarkę do rąk, dostęp do zaplecza socjalnego (tj. czajnik elektryczny lub inne urządzenie umożliwiające zaparzenie kawy lub herbat, kubki do napojów gorących i zimnych, łyżeczki, spełniające wymogi BHP i ppoż. 19.Wykonawca na okres szkolenia będzie zobowiązany: a)na wniosek Zamawiającego ubezpieczyć od następstw nieszczęśliwych wypadków powstałych w związku ze szkoleniem oraz w drodze do miejsca szkolenia i z powrotem uczestników szkoleń zarejestrowanych, jako poszukujący pracy lub osób bezrobotnych, które podjęły zatrudnienie, inną pracę zarobkową lub działalność gospodarczą w trakcie trwania szkolenia i wyraziły chęć jego ukończenia, b)prowadzić dokumentację przebiegu szkolenia m.in.: dziennik zajęć edukacyjnych zawierający listę obecności, wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych, protokół z egzaminu, rejestr wydanych zaświadczeń lub innych dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia i uzyskanie kwalifikacji. c)kontrolować obecność uczestników na zajęciach, informować na bieżąco PUP o nieobecnościach lub przerwaniu szkolenia przez osoby skierowane. d)sporządzać protokoły z przebiegu egzaminów. e)przeprowadzić ocenę realizowanego szkolenia poprzez wypełnienie ankiety przez uczestników szkolenia oraz przekazanie jej wyników oceny do PUP wraz z dokumentacją szkolenia. f)oznaczyć sale, w których prowadzone będą zajęcia emblematami Unii Europejskiej, Europejskiego Funduszu Społecznego, Program Kapitał Ludzki. OPIS SZCZEGÓŁOWY ZAMÓWIENIA 1.Liczba osób do przeszkolenia - 10 osób. 2.Termin wykonania zamówienia: od dnia podpisania umowy do 30.10.2014r. , planowane rozpoczęcie II - III kwartał 2014 r. 3.Czas trwania kursu do 4 tygodni dla grupy, zajęcia w ciągu dnia nie mogą przekroczyć 8 godzin, w przedziale czasu od godz. 8.00 - 18.00, min. 25 godzin zegarowych w 1 tygodniu, 1 godzina zajęć teoretycznych trwa 45 minut + 15 min przerwa lekcyjna, wykonawca zobowiązany jest zapewnić przerwy pomiędzy lekcjami. 4.Ilość godzin szkolenia - min. 144 godzin na 1 uczestnika. 5.Ilość godzin szkolenia teoretycznego - min. 38 godzin. 6.Ilość godzin szkolenia praktycznego - min. 106 godzin. 7.Miejsce przeprowadzenia szkolenia - dopuszcza się realizację szkolenia poza Gorzowem Wlkp., w takiej sytuacji należy zapewnić uczestnikom szkolenia dowóz do miejsca szkolenia i powrót lub dowóz do miejsca szkolenia i powrót oraz zakwaterowanie i wyżywienie w przypadku dojazdu przekraczającego łącznie 3 godziny dziennie na trasie z Gorzowa Wlkp. do miejsca prowadzenia zajęć i z powrotem. Ponadto wykonawca musi zapewnić dowóz uczestników szkolenia do miejsca prowadzenia zajęć praktycznych (tereny Nadleśnictw). Koszty należy uwzględnić w cenie szkolenia. 8.Celem szkolenia jest nabycie wiedzy i umiejętności niezbędnych do podjęcia zatrudnienia na stanowisku drwala - operatora pilarki oaz zdobycie stosownych uprawnień i zaświadczeń. 9.Szkolenie realizowane będzie w oparciu o § 16 i 21 Rozporządzenie Ministra Środowiska z dnia 24 sierpnia 2006 r. w sprawie bezpieczeństwa i higieny pracy przy wykonywaniu niektórych prac z zakresu gospodarki leśnej (Dz. U. z 2006 r., Nr 161, poz. 1141), na zasadach i warunkach określonych w rozporządzeniu Ministra Edukacji Narodowej w sprawie kształcenia ustawicznego w formach pozaszkolnych (Dz. U. z 2012, poz. 186). 10.Program szkolenia powinien być opracowany zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami prawa oraz musi uwzględniać następujące zagadnienia: budowa silników spalinowych dwusuwowych i ich działanie, budowa pilarek, charakterystyka pilarek używanych w leśnictwie, paliwa, oleje i smary, przygotowanie pilarki do pracy i utrzymanie właściwego stanu technicznego, narzędzia i sprzęt pomocniczy do pozyskania drewna, techniki ścinki i obalania drzew w warunkach normalnych, ścinka drzew trudnych oraz usuwanie złomów i wywrotów, technika przerzynki kłód i dłużyc, technika okrzesywania drzew ściętych, zasady organizacji procesu technologicznego pozyskania drewna w aspekcie wydajności i ochrony pracy, wykorzystywanie surowca drzewnego - manipulacja i sortymentacja, wykaszarki i wycinarki (kosy mechaniczne) - budowa i zastosowanie w leśnictwie, bezpieczeństwo i higiena pracy na stanowisku drwala-operatora pilarki, udzielanie pierwszej pomocy w nagłych wypadkach, błędy podczas wykonywania prac pozyskaniowych, korekta wykonywania techniki ścinki, okrzesywania i przerzynki, zajęcia praktyczne
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805000009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: nie dotyczy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: Jakość
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.gorzow.pup.info.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach