Przetargi.pl
Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu Corel Draw dla uczestników projektu pn Wzmacnianie integracji społecznej w Powiecie Bocheńskim

Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie ogłasza przetarg

  • Adres: 32-700 Bochnia, ul. G. Windakiewicza 9/5
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 14 611 97 40 , fax. 14 611 97 40
  • Data zamieszczenia: 2012-09-18
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowe Centrum Pomocy Rodzinie
    ul. G. Windakiewicza 9/5 9/5
    32-700 Bochnia, woj. małopolskie
    tel. 14 611 97 40, fax. 14 611 97 40
    REGON: 85166543300000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zorganizowanie i przeprowadzenie kursu Corel Draw dla uczestników projektu pn Wzmacnianie integracji społecznej w Powiecie Bocheńskim
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa przeprowadzenia kursu grafiki komputerowej na poziomie podstawowym w zakresie obsługi programu Corel Draw dla nie więcej niż 3 uczestników projektu pn.: Wzmacnianie integracji społecznej w Powiecie Bocheńskim. Uczestnikami kursu będą niepełnosprawni mężczyźni poruszający się na wózkach inwalidzkich w wieku od 19 do 40 roku życia. Osoby posiadają umiejętność obsługi komputera i 2 osoby mają obniżoną sprawność motoryczną dłoni. Celem kursu jest podniesienie kwalifikacji zawodowych z dziedziny informatyki. Szczególny nacisk należy położyć na wyrobienie u kursantów umiejętności, jakie wymagane są od twórców grafiki oraz animacji z wykorzystaniem technik komputerowych. Kursanci powinni ćwiczyć sprawność i samodzielność w posługiwaniu się programami komputerowymi oraz estetykę i funkcjonalność projektów. Od kandydatów na kurs wymagane będzie posiadanie podstawowej wiedzy informatycznej i biegła znajomość podstawowej obsługi komputera oraz poczucia estetyki na podstawie samooceny kandydata. Program zajęć teoretycznych i praktycznych powinien obejmować 30 godzin zegarowych w tym: 1. Interfejs programu Corel Draw (grafika rastrowa i wektorowa - specyfika, podobieństwa i różnice, najpopularniejsze formaty graficzne, arkusz roboczy Corela, personalizacja interfejsu, paski, okna, dokery, skróty, otwieranie, zapisywanie i opcje dokumentu CDR, menedżer obiektów i symboli - praca na warstwach, teczki podręczne, rodzaje widoków, dokumenty wielostronicowe, linijki, siatka, prowadnice - ustawienia). 2. Podstawowe narzędzia edycyjne (rysowanie, przenoszenie, usuwanie obiektów, skalowanie, obracanie, pochylanie obiektów przy pomocy myszki, duplikowanie obiektów (wszystkie metody), ustawianie atrybutów konturu, zapoznanie się ze wszystkimi rodzajami wypełnień, tworzenie własnych wypełnień). 3. Precyzyjne transformacje obiektów (rozmiar i położenie, obrót, skala i lustro, pochylanie) 4. Wyrównywanie i rozkład obiektów, modyfikowanie kształtu (grupowanie i łączenie, kształtowanie obiektów: część wspólna, przycinanie, spawanie; edycja krzywej Bezier a i tworzenie złożonych kształtów, narzędziem kształtu, praca na węzłach, rozłączanie i łączenie obiektów, rozłączanie, łączenie i wyrównywanie węzłów).5. Tekst i obróbka tekstu w Corelu (formatowanie i edycja tekstu, rodzaje i atrybuty tekstu, dopasowywanie tekstu do ścieżki). 6. Narzędzia wspomagające pracę w Corel Draw (wektoryzacja grafik rastrowych, import formatów nie obsługiwanych przez program do grafiki wektorowej, wymiarowanie obiektów - rysunek techniczny, przygotowanie pliku do druku w formacie postscriptowym EPS). 7. Efekty w formacie wektorowym (perspektywa, obwiednia, metamorfoza, wytłoczenie, soczewki - warstwy efektowe, kadrowanie, interaktywne efekty, m.in. przezroczystość). 8. Efekty w formacie rastrowym (trójwymiarowe, rozmywanie, wyostrzanie, twórcze, zniekształcanie, ozdobne). 9. Stworzenie własnego projektu reklamowego w formacie wektorowym. Zajęcia powinny odbywać się w soboty w godz. 9:00 - 16:00 Miejsce realizacji kursu powinno znajdować się na terenie miasta Bochnia ze względu na stopień i rodzaj niepełnosprawności uczestników kursu. Wykonawca kursu powinien zapewnić uczestnikom:1. materiały szkoleniowe - po otrzymaniu wszystkich materiałów uczestnicy będą zobowiązani do potwierdzenia odbioru w formie pisemnej. Wykonawca zobowiązany jest do przekazania jednego egzemplarza materiałów szkoleniowych Zamawiającemu najpóźniej w dniu rozpoczęcia szkolenia, 2. nowoczesne metody szkolenia: warsztaty, prezentacje multimedialne, ćwiczenia praktyczne w salach wyposażonych w wysokiej klasy sprzęt komputerowy z zapleczem sanitarnym. Zajęcia powinni prowadzić wykwalifikowani nauczyciele i doświadczeni praktycy, 3. możliwość dostosowania zagadnień poruszanych na kursie do potrzeb i możliwości uczestników, 4. catering podczas zajęć ( ciepły posiłek, napoje zimne i ciepłe, ciastka i paluszki itp) Kurs powinien odbywać się w salach wyposażonych w wysokiej klasy sprzęt komputerowy z myszką i oprogramowaniem umożliwiającym optymalne przeprowadzenie kursu. Pomieszczenia wraz z zapleczem sanitarnym, nie powinny stwarzać barier w zakresie poruszania się dla osób na wózkach inwalidzkich. Sala powinna pomieścić 3 osoby i powinna być wyposażona stosownie do potrzeb 3 osobowej grupy. Przestrzeń robocza niezbędna do uczestniczenia osób niepełnosprawnych w zajęciach powinna spełniać krajowe normy odpowiadające potrzebom osób w zakresie poruszania się na wózkach inwalidzkich, w tym zachowanie odpowiedniej wolnej przestrzeni przy biurku ze względu na konieczność manewrowania wózkiem inwalidzkim, zapewnienie swobodnego poruszania się w przestrzeni, w której nie powinny znajdować się żadne przeszkody. W celu zwiększenia powierzchni biurka/stołu można zastosować system wysuwanych blatów, nadstawek lub mobilnych stolików lub podstawek teleskopowych pod monitor. Szuflady powinny być zabezpieczone przed wypadnięciem. Wykonawca zobowiązany jest do:1. zapewnienia usług asystenta osoby niepełnosprawnej, którego zadaniem będzie udzielanie indywidualnego wsparcia uczestnikom kursu w miejscu prowadzenia zajęć i obejmować będą czynności, które są trudne do wykonania przez osoby niepełnosprawne a związane są z kwestiami organizacyjnymi kursu. 2. przekazania jednego kompletu materiałów dydaktycznych dla Zamawiającego. Komplet materiałów dydaktycznych Wykonawca dostarczy do Zamawiającego najpóźniej w dniu rozpoczęcia kursu, 3. dodatkowo Wykonawca wyposaży uczestników kursu w niezbędne materiały biurowe i piśmienne. Wykonawca zobowiązany będzie do zamieszczenia w dokumentacji kursu informacji o finansowaniu projektu przez Unię Europejską, a także oznakowania miejsca realizacji kursu. Wykonawca winien zapewnić uczestnikom kursu warunki do nauki w oparciu o zasady BHP. Wykonawca kursu zobowiązany będzie do przedstawienia w ofercie kursu harmonogramu realizowanych zajęć zawierającego datę, godzinę i tematy zajęć. Po ukończeniu kursu Wykonawca zobowiązany będzie do wydania uczestnikom zaświadczeń potwierdzających ukończenie kursu (zgodne z rozporządzeniem MEN dot. kształcenia ustawicznego) lub odpowiedni certyfikat umiejętności komputerowych. Dokument powinien posiadać stosowne oznakowanie POKL i UE. Wykonawca zobowiązany będzie do załączenia do oferty wzoru zaświadczenia, a także do prowadzenia odpowiedniej dokumentacji tj:1. dziennej listy obecności uczestników kursu, 2. dziennika zajęć zawierającego wymiar godzin i tematy zajęć edukacyjnych, 3. listę imienną potwierdzającą odbiór materiałów szkoleniowych, biurowych oraz korzystanie z cateringu. Wykonawca pod rygorem utraty prawa do zapłaty za kurs, zobowiązany będzie do niezwłocznego poinformowania Zamawiającego o: 1. nie zgłoszeniu się uczestników na kurs;2. przerwaniu szkolenia lub rezygnacji z uczestnictwa oraz o każdorazowej nieobecności uczestnika kursu na zajęciach; 3. innych sytuacjach, które mają wpływ na realizację programu kursu i umowy. Wykonawca zobowiązany będzie do przekazania Zamawiającemu w terminie 7 dni od dnia zakończenia kursu, następujących dokumentów: 1. kserokopii dziennika zajęć potwierdzonej za zgodność z oryginałem;2. kserokopii list obecności potwierdzonych za zgodność z oryginałem; 3. kserokopii wszystkich zaświadczeń i/lub certyfikatów potwierdzających ukończenie kursu potwierdzonych za zgodność z oryginałem; 4. imiennej listy uczestników kursu potwierdzającej odbiór materiałów szkoleniowych, biurowych i korzystanie z cateringu. Wymagania wobec osoby prowadzącej zajęcia: Zajęcia powinni prowadzić wykwalifikowani nauczyciele z zakresu informatyki i doświadczeni praktycy posiadający co najmniej 3 letni staż pracy, w tym udokumentowane doświadczenie w pracy z osobami niepełnosprawnymi ruchowo.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805331000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://www.wrotamalopolski.pl/root_BIP/BIP_w_Malopolsce/powiaty/root_bochenski/Wprowadzenie/
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach