Przetargi.pl
Zorganizowanie i przeprowadzenie certyfikowanego kursu ECDL lub równoważnego dla uczniów i uczennic szkół zawodowych i technicznych, dla których organem prowadzącym jest Powiat Mikołowski, w ramach projektu Kompetencje TAK, Stereotypy NIE II - Program Rozwoju Szkół Zawodowych i Technicznych Powiatu Mikołowskiego na lata 2012-2014 realizowanego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.

Zarząd Powiatu Mikołowskiego ogłasza przetarg

  • Adres: 43-190 Mikołów, ul. Żwirki i Wigury 4a
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. (032) 32-48-100, 32-48-125 , fax. (032) 32-48-147, 32-48-132
  • Data zamieszczenia: 2012-12-14
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zarząd Powiatu Mikołowskiego
    ul. Żwirki i Wigury 4a 4a
    43-190 Mikołów, woj. śląskie
    tel. (032) 32-48-100, 32-48-125, fax. (032) 32-48-147, 32-48-132
    REGON: 27628477900000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.mikolowski.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zorganizowanie i przeprowadzenie certyfikowanego kursu ECDL lub równoważnego dla uczniów i uczennic szkół zawodowych i technicznych, dla których organem prowadzącym jest Powiat Mikołowski, w ramach projektu Kompetencje TAK, Stereotypy NIE II - Program Rozwoju Szkół Zawodowych i Technicznych Powiatu Mikołowskiego na lata 2012-2014 realizowanego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1.Przedmiotem i zakresem zamówienia jest: zorganizowanie i przeprowadzenie dodatkowych zajęć w latach szkolnych 2012-2013 i 2013-2014, w ramach których zostanie przeprowadzony certyfikowany kurs ECDL lub równoważny dla 120 uczniów: - ECDL CORE lub równoważny z egzaminami certyfikacyjnymi dla 15 uczniów (1 grupa 15 osób) - ECDL START lub równoważny z egzaminami certyfikacyjnymi dla 105 uczniów (7 grup po 15 osób) ze szkół technicznych i zawodowych, dla których organem prowadzącym jest Powiat Mikołowski, czyli dla Zespołu Szkół Technicznych w Mikołowie, Zespołu Szkół Ponadgimnazjalnych w Ornontowicach oraz Zespołu Szkół Energetycznych i Usługowych w Łaziskach Górnych, w wymiarze 80 godzin dla każdej z grup, w ramach projektu Kompetencje TAK, Stereotypy NIE II - Program Rozwoju Szkół Zawodowych i Technicznych Powiatu Mikołowskiego w latach 2012-2014, realizowanego z Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach, Działania 9.2 Podniesienie atrakcyjności i jakości szkolnictwa zawodowego współfinansowanego ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego. Zajęcia powinny być prowadzone metodą warsztatową, obejmującą posługiwanie się narzędziami ICT w zastosowaniach praktycznych. Za równoważny Zamawiający uznaje kurs kończący się certyfikatem wydawanym i uznawanym, co najmniej we wszystkich państwach Unii Europejskiej, posiadający publicznie dostępną listę instytucji wydających go w tych krajach oraz udokumentowany system zapewnienia jakości. W przypadku gdy Wykonawca zaoferuje rozwiązanie równoważne opisywanym przez Zamawiającego, jest zobowiązany wykazać Zamawiającemu, że oferowana przez niego usługa spełnia wymagania określone przez Zamawiającego w SIWZ. ( art.30 ust.5 ustawy Prawo Zamówień Publicznych). Szkolenia muszą być przeprowadzone zgodnie ze standardami wyznaczonymi dla kursów ECDL START lub równoważnych, czyli w 4 wybranych modułach tematycznych, z których każdy moduł będzie zakończony egzaminem. W ramach kursu ECDL lub równoważnego zostaną przeprowadzone: 1.1 Zajęcia ECDL Start lub równoważne (z egzaminami) muszą być przeprowadzone zgodnie ze standardami wyznaczonymi dla kursów ECDL START lub równoważnych, czyli w 4 wybranych przez uczestników modułach tematycznych, z których każdy moduł będzie zakończony egzaminem. Kurs obejmuje: Liczbę uczestników ogółem - 105 Liczbę grup ogółem - 7 Liczbę godzin/grupę - 80 Liczbę godzin ogółem - 560 godzina = godzina zegarowa 1 grupa zajęciowa = 15 osób 4 moduły zajęciowe spośród wymienionych w punkcie 1.4.2. Podział godzinowy na poszczególne moduły określi Wykonawca bazując na swojej wiedzy i doświadczeniu w taki sposób, żeby jak najskuteczniej wykorzystać 80 h zegarowych na grupę dla realizacji pełnego zakresu szkolenia. 1.2 Zajęcia ECDL Core lub równoważne (z egzaminami) muszą być przeprowadzone zgodnie ze standardami wyznaczonymi dla kursów ECDL CORE lub równoważnych, czyli w 3 wybranych przez uczestników modułach tematycznych, z których każdy moduł będzie zakończony egzaminem. Kurs obejmuje: Liczbę uczestników ogółem - 15 Liczbę grup ogółem - 1 Liczbę godzin - grupę - 80 Liczbę godzin ogółem - 80 godzina = godzina zegarowa 1 grupa zajęciowa = 15 osób 3 moduły zajęciowe spośród wymienionych w punkcie 1.4.2. Podział godzinowy na poszczególne moduły określi Wykonawca bazując na swojej wiedzy i doświadczeniu w taki sposób, żeby jak najskuteczniej wykorzystać 80 h zegarowych na grupę dla realizacji pełnego zakresu szkolenia. 1.3. Zajęcia powinny mieć charakter stacjonarny i odbywać winny się: - od poniedziałku do soboty; -w szkołach technicznych i zawodowych, dla których organem prowadzącym jest Powiat Mikołowski tj. Zespole Szkół Technicznych w Mikołowie, ul. Rybnicka 44, Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych w Ornontowicach, ul. Dworcowa 1, Zespole Szkół Energetycznych i Usługowych w Łaziskach Górnych, ul. Chopina 11 B, w odpowiednio do charakteru zajęć przystosowanych salach.; -zgodnie z harmonogramem zajęć ustalonym z Koordynatorem Projektu, dostosowanym do obowiązujących w szkołach planów lekcji oraz do harmonogramu innych zajęć projektowych. 1.4. Zamawiający wymaga, aby program zajęć był realizowany zgodnie z poniższymi wymaganiami: 1.4.1.Termin realizacji: Od daty podpisania umowy do 30 czerwca 2014 r. 1. Wykonawca zobowiązuje się do uzgodnienia z Koordynatorem Projektu szczegółowego harmonogramu zajęć dla poszczególnych grup w terminie 7 dni przed rozpoczęciem zajęć, natomiast ewentualnych korekt terminów zajęć nie później niż na 5 dni przed terminem zajęć danej grupy po uzyskaniu wcześniejszej akceptacji uczestników zajęć. 2. Wykonawca zobowiązuje się podać w ww harmonogramie ilość godzin przeznaczoną na każdy moduł szkoleniowy i jego cenę netto i brutto. 1.4.2.Zakres merytoryczny szkolenia - 4 moduły dla ECDL Start lub równoważnego oraz 3 moduły dla ECDL Core lub równoważnego wybrane przez uczestników projektu spośród następujących: Moduł 1 Podstawy technik informatycznych obejmujący następujący zakres tematyczny: 1. Pojęcia podstawowe (sprzęt, oprogramowanie, technologia informacyjna) 2. Typy komputerów (mainframe, stacja robocza, PC, laptop, notebook, PDA ze względu na szybkość pracy, wydajność, koszt i rodzaje użytkowników) 3. Podstawowe elementy PC (procesor (CPU), dysk twardy, podstawowe urządzenia wejścia i wyjścia, typy pamięci) 4. Urządzenia peryferyjne (mysz, klawiatura, joystick, skaner, panel dotykowy, kamera cyfrowa, mikrofon) 5. Wydajność komputera (szybkość procesora, wielkość pamięci i dysków, jednostki) 6. Pamięci masowe (dyskietka, dyski, ZIP, CD-ROM, taśmy magnetyczne (cartridges), zewnętrzne i wewnętrzne dyski twarde z uwzględnieniem szybkości dostępu do danych, pojemności i kosztów tych urządzeń. 7. Oprogramowanie (typy oprogramowania, różnice pomiędzy systemami operacyjnymi i oprogramowaniem użytkowym) 8. Sieci komputerowe (LAN, WAN, architektura klient-serwer, zasoby sieciowe, Internet, Intranet, Extranet) 9. Pojęcia związane z www. 10. Sieci telefoniczne i komputery (modem, ISDN, ADSL) 11. Zastosowanie komputerów w życiu codziennym 12. Poczta elektroniczna i jej zastosowania. 13. Bezpieczeństwo systemów informatycznych Moduł 2 Użytkowanie komputerów i zarządzanie plikami obejmujący następujący zakres tematyczny: 1. Środowisko pracy (uruchamianie i zamykanie komputera, menu start, praca z aplikacjami, okno programu) 2. Otwieranie plików, katalogów (folderów), 3. Zarządzanie plikami (pojęcie pliku, folderu, tworzenie, otwieranie i zapisywanie plików, praca z folderami właściwości plików i folderów, wyszukiwanie zasobów dyskowych, kopiowanie) 4. Wirusy (podstawowe pojęcia, zagrożenia, programy antywirusowe) 5. Drukowanie (pojęcie drukarki, instalacja, podgląd wydruku, wydruk) Moduł 3 Przetwarzanie tekstów obejmujący następujący zakres tematyczny: 1. Zastosowania programu 2. Okno programu 3. Tworzenie i zapisywanie nowego dokumentu, otwieranie i zamykanie utworzonych plików 4. Wykorzystanie pomocy edytora tekstu. 5. Widoki dokumentów 6. Zasady wprowadzania tekstu 7. Formatowanie tekstów (czcionka, akapit, style, odstępy między wierszami, wyrównywanie tekstu) 8. Kopiowanie, wycinanie i wklejanie tekstów 9. Wyszukiwanie i zamiana fragmentów tekstu 10. Punktatory (wstawianie, formatowanie, usuwanie, listy wielopoziomowe) 11. Układ strony (orientacja, marginesy, rozmiar) 12. Nagłówek i stopka strony (numeracja stron) 13. Wstawianie i formatowanie tabeli 14. Wstawianie elementów graficznych 15. Korespondencja seryjna (zastosowania, tworzenie) 16. Wydruk dokumentów (podgląd wydruku, opcje drukowania) 17. Sprawdzanie poprawności ortograficznej i gramatycznej Moduł 4 Arkusze kalkulacyjne obejmujący następujący zakres tematyczny: 1. Zastosowania programu 2. Okno programu 3. Tworzenie i zapisywanie nowego dokumentu, otwieranie i zamykanie utworzonych plików 4. Wykorzystanie pomocy arkusza kalkulacyjnego 5. Pojęcie komórki (wprowadzanie i modyfikacja danych, zaznaczanie) 6. Praca z wierszami i kolumnami (wstawianie, usuwanie, zaznaczanie, zmiana rozmiaru) 7. Kopiowanie, przenoszenie, usuwanie komórek 8. Sortowanie danych 9. Praca z arkuszami (wstawianie, przenoszenie, kopiowanie, zamiana nazwy, usuwanie) 10. Wstawianie formuł i funkcji (pojęcie formuły, wpisywanie formuł, wykorzystanie wbudowanych funkcji) 11. Adresy komórek (adres względny, bezwzględny i mieszany) 12. Formatowanie komórek (typowe formaty, formatowanie warunkowe) 13. Tworzenie wykresów (kreator wykresów, typy wykresów, modyfikacja istniejących wykresów) 14. Wydruk dokumentu (podgląd, parametry i opcje wydruku) Moduł 5 Użytkowanie baz danych obejmujący następujący zakres tematyczny: 1. Zastosowania programu 2. Teoria baz danych (pojęcia podstawowe - tabela, rekord, kolumna, typy danych, klucz podstawowy, relacje) 3. Okno programu 4. Tworzenie nowych baz danych 5. Wykorzystanie pomocy 6. Tworzenie tabel (kreator tabel, szablony, właściwości pól) 7. Praca z tabelami (dodawanie, modyfikacja i usuwanie rekordów, sortowanie danych) 8. Definiowanie relacji między tabelami (typy relacji, warunki ich tworzenia, tworzenie) 9. Wyszukiwanie danych za pomocą filtrów 10. Tworzenie kwerend (typy kwerend, tworzenie, modyfikacja i usuwanie, kryteria wyszukiwania) 11. Formularze (tworzenie, modyfikacja i usuwanie formularzy, praca z formularzem, zastosowanie filtrów w formularzach) 12. Raporty (tworzenie, modyfikacja i usuwanie, drukowanie). Moduł 6 Grafika menedżerska i prezentacyjna obejmujący następujący zakres tematyczny: 1. Zastosowania programu do tworzenia prezentacji 2. Okno programu 3. Podstawowe zasady tworzenia dobrej prezentacji 4. Wykorzystanie pomocy w programie 5. Tworzenie nowej prezentacji z zastosowaniem wbudowanych szablonów 6. Slajdy (dodawanie nowych slajdów, zmiana układu, wpisywanie treści) 7. Definiowanie wzorca slajdu 8. Formatowanie treści slajdu (pola tekstowe, czcionka, styl, kolory, wyrównanie) 9. Wstawianie obrazów, zdjęć, plików zewnętrznych 10. Wstawianie wykresów, tabel, autokształtów, diagramów, schematów organizacyjnych 11. Kopiowanie, przenoszenie, usuwanie elementów prezentacji 12. Wprowadzanie animacji (animacje wbudowane, efekty, przejścia slajdów) 13. Przygotowanie pokazu slajdów (sposoby prezentacji, notatki) 14. Drukowanie prezentacji 15. Uruchamianie prezentacji (pokaz slajdów, poruszanie się pomiędzy slajdami). Moduł 7 Przeglądanie stron internetowych i komunikacja obejmujący następujący zakres tematyczny: a)Internet 1. Podstawowe pojęcia i zasady (HTTP, URL, hiperłącze, ISP, FTP) 2. Budowa adresu www 3. Przeglądarka stron internetowych (zastosowania, przykładowe aplikacje, uruchamianie, okno programu) 4. Otwieranie stron internetowych (wpisywanie adresu, poruszanie się po stronie www, odświeżanie, powrót do wcześniej oglądanych stron) 5. Organizacja pracy w przeglądarce (podstawowe ustawienia, ulubione, historia) 6. Zagrożenia i bezpieczeństwo pracy w Internecie (podstawowe zagrożenia, bezpieczne strony www, certyfikaty stron) 7. Wyszukiwanie informacji (wyszukiwarki internetowe, przykładowe strony, wyszukiwanie zaawansowane) 8. Pobieranie informacji z Internetu (kopiowanie tekstów, obrazów, plików multimedialnych) 9. Wydruk treści strony internetowej b)Poczta elektroniczna 1. Podstawy poczty elektronicznej (zastosowania, zalety, programy pocztowe) 2. Adres e-mail (budowa, przykładowe adresy) 3. Znajomość dobrych zwyczajów w sieci 4. Okno programu pocztowego 5. Tworzenie i wysyłanie nowej poczty (adres, temat, treść, załączniki) 6. Praca z pocztą przychodzącą (otwieranie poczty, drukowanie, odpisywanie, przesyłanie dalej, organizacja poczty elektronicznej, wyszukiwanie listów od wybranego nadawcy) 7. Książka adresowa 8. Bezpieczeństwo poczty elektronicznej (załączniki, nieznany nadawca, podpis i szyfrowanie poczty). 1.5.Zajęcia przeprowadzane będą z wykorzystaniem następujących technik: -Wykłady teoretyczne wsparte prezentacjami multimedialnymi. -Ćwiczenia z wykorzystaniem komputerów, z możliwością bezpośredniej pracy na komputerze na 15 stanowiskach roboczych z dostępem do Internetu. -Dyskusje z uczestnikami zajęć i indywidualna pomoc w zakresie nabycia praktycznych umiejętności i zastosowania omawianych zagadnień stosownie do posiadanego stopnia zaawansowania informatycznego uczestnika. -Ćwiczenia praktyczne mające na celu wskazanie i nabycie umiejętności zastosowania omawianych zagadnień w pracy. -Omówienie systemu i charakteru przeprowadzenia egzaminów kończących zajęcia - przygotowanie uczestników zamierzających przystąpić do egzaminów. 1.6.Warunki niezbędne do realizacji przez Wykonawcę przedmiotu zamówienia. Wykonawca zobowiązuje się: 1. zapewnić nieodpłatnie uczestnikom w trakcie zajęć indywidualne materiały szkoleniowe odpowiadające zakresowi merytorycznemu modułów zajęciowych w postaci podręczników, umożliwiających samodzielną naukę realizowanych treści programowych zajęć; 2. zapewnić nieodpłatnie materiały własne i opracowania wykładowców obejmujące swoim zakresem tematykę zajęć oraz jego cały cykl spięte w estetyczny sposób lub zbindowane (lub przekazane w formie elektronicznej), które zostaną wydane uczestnikom zajęć w momencie rozpoczęcia zajęć; 3. zapewnić odpowiedni sprzęt szkoleniowy, niezbędny do przeprowadzenia danego rodzaju kursu; 4. zapewnić odpowiednie działania informacyjne i promocyjne zgodne z Wytycznymi dotyczącymi realizacji projektów w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, min.: materiałów szkoleniowych, dokumentów w związku z współfinansowaniem z Europejskiego Funduszu Społecznego; 5. wydać wszystkim uczestnikom zaświadczenia o ukończeniu szkolenia (zgodne z wzorem MEN), potwierdzające udział w projekcie i ukończenie szkolenia. Na zaświadczeniach powinny zostać umieszczone właściwe oznaczenia graficzne: logo i nazwy projektu, logo PO KL, UE, EFS wraz z tekstami opisującymi zaangażowanie środków UE w projekt; 6. zorganizować i przeprowadzić egzaminy certyfikacyjne ECDL Start lub równoważne oraz ECDL Core lub równoważne w sali posiadającej status Laboratorium ECDL lub równoważne, egzaminy z poszczególnych modułów dla 120 osób (w sumie 465 egzaminów) oraz do 26% ewentualnych egzaminów poprawkowych tj. do 120 ewentualnych egzaminów poprawkowych; 7. wydać certyfikat uznawany co najmniej we wszystkich państwach Unii Europejskiej, posiadający publicznie dostępną listę instytucji wydających go w tych krajach oraz udokumentowany system zapewnienia jakości (ECDL Start lub równoważny oraz ECDL Core lub równoważny) wszystkim uczestnikom, którzy pomyślnie zdali wymagane egzaminy, w postaci papierowej oraz plastikowej karty; 8. przeprowadzić na początku i na końcu zajęć testy wiedzy przygotowane przez Wykonawcę w celu sprawdzenia efektów zajęć; 9. opracować analizę porównawczą wyników testów wiedzy przeprowadzonych na początku i na końcu zajęć; 10. przekazać Zamawiającemu w formie papierowej i elektronicznej analizę porównawczą wyników testów wiedzy wraz z kompletem oryginalnych testów; 11. prowadzić dzienniki zajęć oraz listy obecności zajęć i dostarczać je regularnie Zamawiającemu; 12. przekazać po zakończeniu zajęć do Zamawiającego kopie dokumentów potwierdzających ukończenie szkolenia oraz imiennego wykazu osób, które nie ukończyły zajęć; 13. zagwarantować, aby treści programów zajęć odpowiadały wyżej wymaganym zakresom merytorycznym; 14. nie pobierać od uczestników zajęć żadnych opłat; 15. do ponoszenia odpowiedzialności za wszelkie szkody powstałe w związku z wykonywaniem przedmiotu umowy, w tym za szkody wyrządzone osobom trzecim, za szkody oraz następstwa nieszczęśliwych wypadków powstałe w związku ze świadczeniem usług oraz niezwłocznego zawiadomienia w formie pisemnej Zamawiającego o wypadku podczas kursu, oraz sporządzenia karty wypadku ustalającej okoliczności i przyczyny wypadku oraz przekazania jej Zamawiającemu i poszkodowanemu; 16. przechowywać wszystkie dokumenty związane z realizacją szkolenia co najmniej do dnia 31.12.2020 r.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 805331000
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiajacy nie wymaga wniesienia wadium.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.mikolowski.pl

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach