Przetargi.pl
Zorganizowanie i prowadzenie Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych na terenie Miasta Lubartów

Związek Komunalny Gmin Ziemi Lubartowskiej ogłasza przetarg

  • Adres: 21-100 Lubartów, Lubelska
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 818 543 615, , fax. 818 543 615
  • Data zamieszczenia: 2017-11-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Związek Komunalny Gmin Ziemi Lubartowskiej
    Lubelska 68
    21-100 Lubartów, woj. lubelskie
    tel. 818 543 615, , fax. 818 543 615
    REGON: 43272510200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://zwiazekgmin.lubartow.pl/ZKG/

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zorganizowanie i prowadzenie Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych na terenie Miasta Lubartów
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest: Utworzenie od dnia 01.01.2018 r. na terenie Miasta Lubartów Punktu Selektywnego Zbierania Odpadów Komunalnych, zwanego dalej „PSZOK” lub „Punkt”, w ramach którego zostanie zorganizowany również Punkt wymiany Drugie Życie, zwany dalej PDŻ. Prowadzenie PSZOK - w terminie do 31.12.2019 r. W PDŻ będą nieodpłatnie przyjmowane oraz wydawane mieszkańcom gmin należących do Związku Komunalnego Gmin Ziemi Lubartowskiej przedmioty wymienione w pkt. 3.2.4. SIWZ W PSZOK nieodpłatnie przyjmowane będą odpady zbierane selektywnie od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz niezamieszkałych na których powstają odpady komunalne położonych na terenie gmin członkowskich Związku Komunalnego Gmin Ziemi Lubartowskiej. Zamawiający określa, że wymaga od wykonawcy lub podwykonawcy, zgodnie z art. 29 ust 3a ustawy PZP, zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez cały okres obowiązywania umowy, przynajmniej 1 osoby, która będzie wykonywała wskazane przez Zamawiającego czynności w zakresie realizacji zamówienia, tj. organizowała i prowadziła PSZOK i PDŻ zgodnie z pkt. 3.5 SIWZ. Zgodnie z art. 36 ust.2 pkt.8a lit. a ustawy PZP Zamawiający określa sposób udokumentowania zatrudnienia przynajmniej 1 osoby, o której mowa w art. 29 ust 3a ustawy PZP. Wykonawca ma obowiązek przedstawić Zamawiającemu kopie umów o pracę zawierających imię i nazwisko osoby lub osób, które będą świadczyć czynności na rzecz zamawiającego, datę zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę oraz wymiar etatu- zgodnie z ustawą z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych ( Dz.U. z 2015 r. poz.2135 ze zm.). Wykonawca zobowiązany jest na każde żądanie Zamawiającego, w terminie 2 dni roboczych od otrzymania żądania, wykazać aktualnymi dokumentami stan zatrudnienia o którym mowa w pkt 3.1.2 Sankcje z tytułu niespełnienia wymagań określonych w pkt. 3.1.2-3. SIWZ są określone w § 12 ust. 6 i 7 projektu umowy, stanowiącym załącznik nr 4 do SIWZ. Zamawiający, zgodnie z art. 36 ust.2 pkt.8a lit. b ustawy PZP, jest upoważniony do dokonywania kontroli wykonania umowy w zakresie ujętym w pkt. 3.1.2 oraz 3.1.3 SIWZ przez cały okres trwania umowy. Techniczne warunki funkcjonowania PSZOK: Punkt winien być zlokalizowany na terenie przewidzianym pod tego typu działalność, do którego Wykonawca posiada odpowiedni tytuł prawny (np. własność, użytkowanie wieczyste, umowy dzierżawy, najmu, użyczenia). Punkt winien być zlokalizowany na ogrodzonym placu o powierzchni umożliwiającej rozmieszczenie kontenerów oraz swobodny dostęp do nich dla pojazdów odbierających i dostarczających odpady. Teren winien być oświetlony i monitorowany (lub co najmniej zamykany w porze nocnej), zabezpieczony przed dostępem osób nieuprawnionych, spełniający wygania prawne dot. emisji hałasu i zanieczyszczeń, warunków sanitarnych i budowlanych. Na terenie PSZOK-u Wykonawca zobowiązany jest zorganizować oraz prowadzić Punkt wymiany - Drugie Życie. Zasadą funkcjonowania PDŻ jest bezpłatne pozostawianie przez mieszkańców rzeczy, przedmiotów, które inni mieszkańcy mogą bezpłatnie pobrać. Do Punktu Drugie Życie będą przyjmowane przedmioty tj.: a) meble ( krzesła, tapczany, stoły, itp.) b) sprawny sprzęt elektroniczny i elektryczny ( telewizory, lodówki, itp.) c) rowery Do PDŻ przyjmowane będą przedmioty sprawne, nieuszkodzone, czyste i nie stwarzające zagrożenia dla użytkowników. Z Punktu Drugie Życie może korzystać każda osoba, która zadeklaruje, że przekazany przedmiot jest nieuszkodzony i nie stwarza zagrożenia dla użytkowników. Deklaracja jest dokumentem uzupełniającym ewidencję przyjmowanych przedmiotów. Wyposażenie PSZOK: W punkcie powinny znajdować się wagi, w tym co najmniej: a) waga umożliwiająca określenie wagi przyjmowanych w Punkcie odpadów, b) waga analityczna z dokładnością do 0,1 kg na odpady małych gabarytów i wadze np. leki, termometry. Punkt winien być wyposażony w odpowiednią ilość i rodzaj kontenerów i pojemników tj. co najmniej: a) 2 szt. kontenerów o pojemności co najmniej 7 m3 (np. KP-7) z przeznaczeniem na odpady wielkogabarytowe oraz gruz budowlany, (dopuszcza się w zamian za kontenery utworzenie zabezpieczonych miejsc do magazynowania odpadów wielkogabarytowych oraz gruzu budowlanego) b) 5 szt. pojemników o pojemności co najmniej 1,1 m3 z przeznaczeniem na odpady selektywnie zbierane tj.:  papieru i tektury (w tym opakowań, gazet, czasopism itd.),  tworzywa sztucznego, w tym opakowań,  szkła i odpadów opakowaniowych ze szkła,  metalu, w tym opakowań,  opakowań wielomateriałowych, c) 1 szt. kontenera na odpady ulegające biodegradacji, w tym opakowania ulegające biodegradacji, a także odpady zielone; d) Wykonawca jest zobowiązany do stworzenia Punktu wymiany Drugie Życie, w którym przekazywane przez mieszkańców przedmioty należy zabezpieczyć w suchym miejscu, w taki sposób, aby warunki atmosferyczne nie wpływały na stan przekazanych przedmiotów. Zasady magazynowania odpadów: Odpady niebezpieczne np. olej, rozpuszczalniki, farby, alkalia, termometry rtęciowe, smary, kwasy, baterie, akumulatory oraz przeterminowane leki, tonery i tusze drukarskie, świetlówki, winny być magazynowane w zamkniętych, odpowiednio przystosowanych pojemnikach umieszczonych w wydzielonym pomieszczeniu/magazynie bądź zamkniętym kontenerze. Odpady elektryczne i elektroniczne powinny być magazynowane w odpowiednio przystosowanych pojemnikach / regałach umieszczonych w wydzielonym pomieszczeniu / magazynie bądź zamkniętym kontenerze. Wykonawca ponosi całkowitą odpowiedzialność za prawidłowe gospodarowanie odebranymi odpadami zgodnie z przepisami obowiązującymi w tym zakresie. Dotyczy to m.in. ewentualnego przeładunku odpadów, transportu odpadów, spraw formalno -prawnych związanych z odbieraniem i dostarczaniem odpadów uprawnionemu przedsiębiorcy prowadzącemu działalność w zakresie odzysku lub unieszkodliwiania odpadów komunalnych. Prowadzący PSZOK jest zobowiązany do: a) odbioru odpadów od mieszkańców gmin członkowskich Związku Komunalnego Gmin Ziemi Lubartowskiej na terenie Miasta Lubartów przez co najmniej 48 godzin w tygodniu. PSZOK: otwarty będzie od poniedziałku do soboty od 10:00 -18:00. W godzinach otwarcia na terenie PSZOK będzie prowadzony również Punkt Drugie Życie, do którego mieszkańcy mogą oddać przedmioty nadające się do użycia lub je nieodpłatnie pobrać. b) prowadzenia w formie elektronicznej edytowalnej i papierowej ewidencji mieszkańców/właścicieli nieruchomości przekazujących odpady do PSZOK; Ewidencja ma być prowadzona oddzielnie dla właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz właścicieli nieruchomości niezamieszkałych na których powstają odpady komunalne a także sumująca oba zestawienia. c) prowadzenia w formie elektronicznej edytowalnej i papierowej ewidencji ilości i rodzaju przyjmowanych odpadów oraz wydawania, w formie papierowej, właścicielom nieruchomości przekazującym odpady do PSZOK, potwierdzeń przyjęcia odpadów wg wzoru zatwierdzonego przez Zamawiającego z podziałem na ilość i rodzaj odpadów pochodzących od właścicieli nieruchomości zamieszkałych oraz właścicieli nieruchomości niezamieszkałych na których powstają odpady komunalne- wraz z podsumowaniem całości; d) prowadzenia w formie elektronicznej edytowalnej i papierowej ewidencji ilości, masy i rodzaju odpadów przekazywanych do odzysku lub unieszkodliwiania; e) sporządzania w formie elektronicznej edytowalnej i papierowej comiesięcznych raportów dot. Ilości, masy oraz rodzaju odebranych w PSZOK odpadów wraz z ewidencją osób przekazujących odpady do PSZOK z podziałem na nieruchomości zamieszkałe i niezamieszkałe oraz sumujące całość i przekazywania w/w raportów Zamawiającemu do dnia 15 każdego miesiąca za miesiąc poprzedni; f) sporządzania comiesięcznych raportów dot. ilości przekazanych do unieszkodliwienia lub odzysku odpadów i przekazywania w/w raportów w formie elektronicznej edytowalnej i papierowej wraz z kartami przekazania odpadów Zamawiającemu do dnia 15 każdego miesiąca za miesiąc poprzedni; g) przekazywania odpadów do odzysku lub unieszkodliwiania uprawnionym podmiotom z częstotliwością zapewniającą odpowiednie utrzymanie w czystości i porządku terenu PSZOK, h) prowadzenia w formie elektronicznej edytowalnej i papierowej ewidencji ilości i rodzaju przyjmowanych przedmiotów w PDŻ wraz z ewidencją osób przekazujących przedmioty oraz wydawania, w formie papierowej, właścicielom nieruchomości przekazującym przedmioty do PDŻ, potwierdzeń przyjęcia lub wydania przedmiotów wg wzoru zatwierdzonego przez Zamawiającego. Ewidencja ma być prowadzona z podziałem na nieruchomości zamieszkałe i niezamieszkałe i) sporządzania w formie elektronicznej edytowalnej i papierowej comiesięcznych raportów dotyczących ilości i rodzaju odebranych i wydanych przedmiotów w PDŻ wraz z ewidencją osób przekazujących przedmioty z podziałem na nieruchomości zamieszkałe i niezamieszkałe i przekazywania w/w raportów Zamawiającemu do dnia 15 każdego miesiąca za miesiąc poprzedni; j) utrzymywania w odpowiednim stanie technicznym i higieniczno-sanitarnym kontenery, pojemniki oraz teren całego PSZOK; k) opracowania i podania do publicznej wiadomości w prasie lokalnej Regulaminu PSZOK i PDŻ, po uzgodnieniu jego treści z Zamawiającym do dnia 29.01.2018r. l) sporządzania rocznych sprawozdań. 1. Sprawozdanie jest przekazywane do biura Związku Komunalnego Gmin Ziemi Lubartowskiej w terminie do 31 stycznia za poprzedni rok kalendarzowy. 2. Sprawozdanie należy wypełnić zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Środowiska z dnia 17 czerwca 2016 r. w sprawie wzorów sprawozdań o odebranych i zebranych odpadach komunalnych, odebranych nieczystościach ciekłych oraz realizacji zadań z zakresu gospodarki odpadami komunalnymi Dz.U. 2016, poz.934 ( zał. 2 do rozporządzenia). Prowadzący PSZOK powinien spełniać wymagania prawne związane z prowadzeniem działalności w zakresie prowadzenia PSZOK i PDŻ w tym posiadać min. zezwolenie na zbieranie odpadów i magazynowanie przedmiotowych odpadów, oraz wpis do właściwych rejestrów. Prowadzący PSZOK zobowiązany jest do przyjmowania w Punkcie odpadów wymienionych w punkcie 3.1. oraz przyjmowania przedmiotów w PDŻ wymienionych w punkcie 3.2.4. Wykonawca zobowiązany jest do przestrzegania obowiązujących w trakcie trwania umowy przepisów prawnych, a w szczególności; - ustawy z dnia 14 grudnia 2012r. o odpadach (Dz.U. 2016. 1987 tj) - ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Dz.U 2017 r. poz. 1289 ) - Uchwały nr XXIII/88/2017 Zgromadzenia Związku Komunalnego Gmin Ziemi Lubartowskiej z dnia 12 września 2017 roku w sprawie uchwalenia Regulaminu czystości i porządku na terenie Związku Komunalnego Gmin Ziemi Lubartowskiej, obowiązującej od 1 stycznia 2018 r . 3.6. Zamawiający nie dopuszcza możliwości składania ofert wariantowych. Zamawiający nie dopuszcza możliwość składania ofert częściowych. 3.7. Zamawiający nie przewiduje udzielania zamówień uzupełniających . 3.8. Zamawiający nie przewiduje wyboru oferty najkorzystniejszej z zastosowaniem aukcji elektronicznej 3.9. Zamawiający nie przewiduje zawarcia umowy ramowej. 3.10 Zamawiający nie przewiduje ustanowienia dynamicznego systemu zakupów.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Udział w postępowaniu mogą wziąć wykonawcy, którzy spełniają niżej wymienione warunki udziału w postępowaniu o udzielenie zamówienia określone w oparciu o art. 22 ust. 1 ww. ustawy. W zakresie uprawnień do wykonywania działalności lub czynności : wymagane jest wykazanie: posiadania uprawnienia do wykonywania działalności, zgodnie z ustawą o odpadach tj. zezwolenie na zbieranie odpadów wskazanych w niniejszym SIWZ. Nie podlegają wykluczeniu z postępowania o udzielenie zamówienia na podstawie art. 24 ww. ustawy. W zakresie posiadania potencjału technicznego: prawo do dysponowania nieruchomością na cele związane z gospodarką odpadami, na terenie Miasta Lubartów. W przypadku wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia muszą oni wykazać, że łącznie spełniają warunki udziału w postępowaniu określone w oparciu o art. 22 ust. 1 ww. ustawy. Stosownie do art. 23 ust. 3 ustawy p.z.p. do wykonawców biorących wspólnie udział w postępowaniu stosuje się odpowiednio przepisy dotyczące wykonawcy.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach