Przetargi.pl
Zorganizowanie i prowadzenie obsługi strefy płatnego parkowania w Świeciu

Gmina Świecie ogłasza przetarg

  • Adres: 86-100 Świecie, ul. Wojska Polskiego 124
  • Województwo: kujawsko-pomorskie
  • Telefon/fax: tel. 052 3332310 , fax. 052 3311306, 3332360
  • Data zamieszczenia: 2010-05-19
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Świecie
    ul. Wojska Polskiego 124 124
    86-100 Świecie, woj. kujawsko-pomorskie
    tel. 052 3332310, fax. 052 3311306, 3332360
    REGON: 00052518000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.um-swiecie.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zorganizowanie i prowadzenie obsługi strefy płatnego parkowania w Świeciu
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA - POJĘCIA PODSTAWOWE 1.1. Obszar Strefy Płatnego Parkowania - Strefa Płatnego Parkowania, zwana także SPP w dalszej treści SIWZ, zgodnie z uchwałą Nr 309:10 Rady Miejskiej w Świeciu z dnia 29 kwietnia 2010 r. w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania na terenie Świecia, wysokości stawek opłaty za parkowanie oraz określenia sposobu pobierania opłaty (która wejdzie w życie 14 dni po ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko - Pomorskiego), ustalona została przy następujących ulicach: - ul. Klasztorna od ul. Mickiewicza do ul. Sądowej, - ul. 10-go Lutego od ul. Mickiewicza do ul. Sądowej, - ul. Kopernika, - ul. Batorego, - Duży Rynek. 1.2. Uiszczanie opłat za czas parkowania pojazdów samochodowych w Strefie Płatnego Parkowania obowiązuje w dni powszednie od poniedziałku do piątku w godzinach od 9:00 do 17:00 oraz w soboty w godzinach od 9:00 do 13:00. Opłaty za parkowanie w SPP nie obowiązują w niedziele i dni ustawowo wolne od pracy. 1.3. Obowiązujące stawki opłat za parkowanie w Strefach Płatnego Parkowania zgodnie z uchwałą Nr 309:10 Rady Miejskiej w Świeciu z dnia 29 kwietnia 2010 r. w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania na terenie Świecia, wysokości stawek opłaty za parkowanie oraz określenia sposobu pobierania opłaty (która wejdzie w życie 14 dni po ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko - Pomorskiego) - są następujące: LP. Wyszczególnienie Stawki opłat 1 Parkowanie za pierwsze 30 minut 1,00 zł 2 Parkowanie za pierwszą godzinę 2,00 zł 3 Parkowanie za drugą godzinę 2,20 zł 4 Parkowanie za trzecią godzinę 2,50 zł 5 Parkowanie za czwartą i każdą następną godzinę 2,00 zł 6 Abonament miesięczny dla mieszkańca zamieszkującego stale lub czasowo na terenie strefy płatnego parkowania 10,00 zł 7 Abonament miesięczny dla pozostałych 150,00 zł 8 Opłata miesięczna za wyznaczenie zastrzeżonego stanowiska postojowego (koperty) w celu korzystania z niego na prawach wyłączności całodobowo 150,00 zł 9 Opłata dodatkowa za nieuiszczenie opłaty za parkowanie lub przekroczenie czasu opłaconego parkowania w SPP 50,00 zł Opłata dodatkowa wniesiona do następnego roboczego dnia po dniu stwierdzonego nieuiszczenia opłaty za parkowanie lub przekroczenie czasu opłaconego parkowania w SPP 25,00 zł 10 Zerowa stawka opłaty dla następujących użytkowników drogi: 1) osób niepełnosprawnych o obniżonej sprawności ruchowej, kierujących pojazdami samochodowymi oraz kierowców przewożących osobę niepełnosprawną o obniżonej sprawności ruchowej, parkujących na zastrzeżonych stanowiskach postojowych oznakowanych znakiem D - 18a (parking - miejsce zastrzeżone) z tabliczką T - 29, informującą o miejscach dla pojazdów przewożących lub kierowanych przez osoby niepełnosprawne mające trudności w poruszaniu się oraz znakiem poziomym P - 24 (miejsce dla pojazdu osoby niepełnosprawnej); 2) kierujących oznakowanymi pojazdami służb komunalnych: pogotowia gazowego, energetycznego i wodno-kanalizacyjnego podczas usuwania skutków awarii; 3) kierujących oznakowanymi pojazdami Policji, Straży Miejskiej, Inspekcji Transportu Drogowego, ABW, Agencji Wywiadu, Państwowej Straży Pożarnej, Straży Granicznej, Pogotowia Ratunkowego, Służby Więziennej, Służby Celnej, Urzędu Miejskiego w Świeciu i Sił Zbrojnych RP; 4) kierujących pojazdami TAXI na wyznaczonych miejscach postojowych, oznaczonych znakami D-19 (postój taksówek) i D-20 (koniec postoju taksówek); 5) kierujących pojazdami przedstawicielstw państw obcych oznaczonymi symbolem CD lub CC; 0,00 zł 1.4. Strefa posiada ok. 180 miejsc postojowych. 1.5. Wynagrodzenie brutto Wykonawcy będzie stanowić kwotę, jaką Zamawiający zapłaci Wykonawcy, stanowiącą zaproponowany w Ofercie procent od udokumentowanych wpływów miesięcznych z tytułu opłat wniesionych w parkometrach, opłat abonamentowych oraz opłat dodatkowych za nieopłacenie postoju lub przekroczenie czasu opłaconego postoju wniesionych w Biurze operatora SPP lub na konto operatora SPP. 1.6. Opłaty dodatkowe za nieuiszczenie opłaty za parkowanie lub nieprzedłużenie opłaty za parkowanie pojazdu w SPP będą pobierane przez Biuro Strefy Płatnego Parkowania lub wpłacane lub na konto operatora SPP. 2. PRZEDMIOTEM ZAMÓWIENIA JEST: 2.1.Urządzenie i wyposażenie SPP zgodnie z warunkami podanymi w SIWZ. 2.2.Dostawa i montaż wszystkich urządzeń technicznych niezbędnych do zorganizowania SPP, w tym zwłaszcza urządzeń do pobierania i rozliczania opłat parkingowych, które muszą spełniać wymagania zawarte w pkt 3. 2.3. Opracowanie wzorów identyfikatorów i kart abonamentowych. 2.4.Koordynowanie całości problematyki w trakcie organizacji SPP, w szczególności: a) organizacja wykonawstwa, b) koordynacja poczynań ewentualnych podwykonawców, c) dostawa i montaż wszystkich materiałów, maszyn i urządzeń, potrzebnych do realizacji zamówienia, d) stosowanie przy organizowaniu SPP wyrobów dopuszczonych do obrotu i powszechnego lub jednostkowego stosowania na podstawie odrębnych przepisów, e) wykonanie wszelkich prac związanych z dostosowaniem terenu SPP do jej właściwego funkcjonowania, f) wykonanie wszystkich niezbędnych prób, pomiarów, rozruchu, g) zorganizowanie i wyposażenie biura SPP zgodnie z wymaganiami określonymi w pkt 4 . 2.5.Prowadzenie i administrowanie SPP zgodnie z wymaganiami wskazanymi w pkt 5, gwarantującymi jej właściwe funkcjonowanie w okresie realizacji niniejszego zamówienia. 3. WYMAGANIA TECHNICZNE DLA URZĄDZEŃ DO POBIERANIA I ROZLICZANIA OPŁAT PARKINGOWYCH. 3.1. Wymaga się, aby urządzenie do pobierania i rozliczania opłat parkingowych (parkometr): 1) posiadało bezprzewodowe zasilanie, gwarantujące ciągłą eksploatację przez okres minimum 6 miesięcy, 2) posiadało zabezpieczenie przed: a) fałszowaniem dowodów wpłat, b) kradzieżą i wandalizmem, 3) akceptowało uiszczenie opłat monetami, pobór opłat w systemie liniowym, 4) spełniało wymagania określone w Polskich Normach w zakresie: a) bezpieczeństwa, b) odporności na uszkodzenia mechaniczne, c) niezakłóconego działania i wytrzymałości w trakcie pracy na otwartej przestrzeni w naszym klimacie, 5) posiadało na obudowie czytelne etykiety (napisane w języku polskim, angielskim i niemieckim) z informacjami o stawkach opłat parkingowych i godzinach obowiązywania opłat w SPP oraz wszelkie niezbędne informacje zapewniające poprawną obsługę, 6) posiadało system monitorowania pracy serwisu technicznego oraz służb kontrolnych polegający na zastosowaniu specjalnej karty elektronicznej (2 szt.) przypisanej do danego pracownika poprzez unikatowy numer, po użyciu której parkometr drukuje bilet stanowiący dowód obecności pracownika w określonym dniu i godzinie przy danym parkometrze oraz zapisuje ten fakt w swojej pamięci. Otwarcie drzwi parkometru bez użycia ww. karty musi spowodować zapis w pamięci parkometru zdarzenie nieautoryzowanego otwarcia. 7) dokumentowało wpływy z tytułu parkowania, czas opłaconego parkowania oraz: a) dane specyficzne dla urządzeń (nazwy i numery, miejsce ustawienia, daty oddania do użytku, zmiany dot. nowego miejsca instalacji urządzeń, demontażu itd.), b) liczbę wydanych biletów, c) aktualną sumę przychodów, d) informację o statusie każdego automatu (sprawny, niesprawny), e) meldunek o rodzaju usterki (np. brak papieru, awaria), f) aktualną zawartość pojemnika na monety, g) inne informacje niezbędne do właściwej realizacji niniejszego zamówienia, 8) drukowało jednoczęściowy bilet parkingowy informujący o dacie, czasie rozpoczęcia i zakończenia parkowania, miejscu parkowania, kolejnym numerze biletu (zapisanym w postaci alfanumerycznej), wysokości przyjętej wpłaty, sposobie umieszczenia go w pojeździe oraz numerze kontaktowym Wykonawcy. 9) drukowało bilet z wykorzystaniem rolek o szerokości papieru do 80mm, 10)parkometr powinien posiadać dostęp do funkcji serwisowych za pomocą bezstykowej karty zbliżeniowej (wyklucza się czytniki szczelinowe kart powodujące konieczność włożenia karty do urządzenia). 11) parkometr powinien być wykonany ze stali nierdzewnej. 3.2. Urządzenia po zakończeniu niniejszego zamówienia pozostają własnością Wykonawcy. 3.3. Minimalną ilość parkometrów do obsługi obszaru SPP określono na 10 sztuk. Wykonawca rozmieszcza parkometry w lokalizacji uzgodnionej z Zamawiającym. Wykonawca może zaproponować większą ilość urządzeń. 3.4. Zamawiający nie określa koloru ani wysokości urządzenia, wszystkie urządzenia winny być w jednym kolorze i o tej samej wysokości, a kolor uzgodniony z Zamawiającym. Wskazane jest, aby urządzenia były dobrze widoczne na ulicy. 3.5. Urządzenia muszą być fabrycznie nowe, wyprodukowane w 2010 r. 4. WYMAGANIA DOTYCZĄCE ZORGANIZOWANIA I WYPOSAŻENIA BIURA SPP. 4.1. Utworzenie biura SPP na obszarze strefy określonej uchwałą lub w jej bezpośredniej bliskości (do 100 m). 4.2. Wyposażenie biura SPP w urządzenia niezbędne do jego prawidłowego funkcjonowania: 1) komputer klasy PC w minimalnej lub równoważnej konfiguracji: a) procesor klasy Pentium 4 b) 512 MB pamięci RAM c) dysk twardy 120 GB d) nagrywarka DVD e) system operacyjny Windows XP f) przeglądarka do zdjęć 2) telefon z faksem 3) dwa aparaty fotograficzne o minimalnej rozdzielczości 5 megapiksela. 4.3. Opracowanie i uzgodnienie z Zamawiającym wzorów zawiadomień o stwierdzeniu parkowania bez uiszczenia opłaty obligujących do uiszczenia opłaty dodatkowej na podstawie przepisów: 1) ustawy z dnia 21 marca 1985 roku o drogach publicznych (tekst jednolity Dz. U. z 2007 r. Nr 19 poz. 115 ze zmianami), 2) uchwała Nr 309:10 Rady Miejskiej w Świeciu z dnia 29 kwietnia 2010 r. w sprawie ustalenia strefy płatnego parkowania na terenie Świecia, wysokości stawek opłaty za parkowanie oraz określenia sposobu pobierania opłaty (która wejdzie w życie 14 dni po ogłoszeniu w Dzienniku Urzędowym Województwa Kujawsko - Pomorskiego). 4.4. Stworzenie w biurze SPP komputerowej bazy danych, niezbędnej do rzetelnej kontroli wszystkich wpływów z opłat parkingowych. 4.5. Stworzenie w biurze SPP komputerowej bazy wystawionych zawiadomień o nieuiszczeniu opłaty parkingowej lub nieprzedłużeniu opłaty za parkowanie pojazdu w SPP. 4.6. Stworzenie w biurze SPP fotograficznej bazy potwierdzającej datę i miejsce postoju pojazdu każdorazowo dokumentującej wystawienie zawiadomienia. 4.7. Dysponowanie minimum 2 pracownikami biurowymi (w tym kierownik SPP, czyli osoba odpowiedzialna za realizację zamówienia) oraz minimum 2 kontrolerami-serwisantami - przewidzianymi do realizacji przedmiotu zamówienia, przeszkolenie ich i wyposażenie. 4.8. Zorganizowanie służb serwisowych. 4.9. Uruchomienie SPP. 5. WYMAGANIA DOTYCZĄCE PROWADZENIA I ADMINISTROWANIA SPP - OBOWIĄZKI WYKONAWCY ZAMÓWIENIA. 5.1. Pobieranie opłat za parkowanie przy wykorzystaniu parkometrów zainstalowanych w SPP oraz opłat dodatkowych określonych uchwałą, o której mowa w pkt 1.1. 5.2. Dystrybucja i ewidencjonowanie abonamentów miesięcznych. 5.3. Dokumentowanie wszystkich wpływów oraz raportów dochodowych SPP do celów rozrachunkowych z Zamawiającym. 5.4. Bieżące kontrolowanie uiszczania opłat za postój. 5.5. Wystawianie za pomocą przenośnych urządzeń do kontroli wnoszenia opłat w SPP zawiadomień informujących o nieuiszczeniu opłaty za parkowanie lub nieprzedłużeniu opłaty za parkowanie pojazdu w SPP obligujących do zapłaty opłaty dodatkowej i umieszczanie ich za wycieraczką samochodu. 5.6. Wykonywanie dokumentacji fotograficznej potwierdzającej datę i miejsce postoju pojazdu (fotografia winna wyraźnie wskazywać datę i godzinę postoju, numer rejestracyjny pojazdu, charakterystyczny element infrastruktury miasta pozwalający w sposób jednoznaczny określić faktyczne miejsce postoju pojazdu). 5.7. Rozpatrywanie reklamacji w oparciu o wytyczne Zamawiającego. 5.8. Codzienna aktualizacja komputerowej bazy danych o wystawione w danym dniu zawiadomienia o nieuiszczeniu opłaty parkingowej lub nieprzedłużeniu opłaty za parkowanie pojazdu w SPP. 5.9. Codzienna aktualizacja fotograficznej bazy potwierdzającej datę i miejsce postoju pojazdu każdorazowo dokumentującej wystawienie zawiadomienia. 5.10. Przekazywanie Zamawiającemu wszystkich kopii nieopłaconych (w Biurze SPP lub na konto Operatora SPP) zawiadomień o obowiązku zapłaty opłaty dodatkowej za nieuiszczenie opłaty za parkowanie lub parkowanie ponad opłacony czas w SPP, w terminie do 16 dnia miesiąca następującego po miesiącu wystawienia zawiadomienia, celem sprawdzenia dokonanych wpłat, ich ewidencji i dalszego dochodzenia przez Zamawiającego należności wg przepisów o postępowaniu egzekucyjnym w administracji. 5.11. Przekazywanie Zamawiającemu aktualnej bazy wystawionych rozliczonych (opłaconych) zawiadomień nie rzadziej niż raz na miesiąc. 5.12. Przegrywanie na płytę CD lub DVD i przekazywanie Zamawiającemu aktualnej bazy fotograficznej za miniony miesiąc w czasie do trzeciego dnia kolejnego miesiąca. 5.13. Tworzenie kopii bezpieczeństwa na płytach CD lub DVD nie rzadziej niż: 1) jeden raz na tydzień dla bazy wystawionych zawiadomień, 2) jeden raz na miesiąc dla bazy fotograficznej. 5.14. Zagwarantowanie na własny koszt i ryzyko bezpiecznego dowiezienia do banku pieniędzy pobranych z parkometrów i opłat, celem dokonania wpłaty na konto. 5.15. Wpływy z parkometrów, abonamentów i opłat dodatkowych pobrane w danym tygodniu, winny być wpłacone na konto Zamawiającego w każdy czwartek następnego tygodnia, lub jeśli w czwartek przypada dzień wolny - w następny dzień roboczy. Rozliczenie całości wpływów nastąpi po zakończeniu miesiąca, poprzez sporządzenie miesięcznego protokołu rozliczeń pobranych wpływów, do którego załącznikami będą: wydruki kasowe z parkometrów, dowody wpłat opłat abonamentowych i opłat dodatkowych. 5.16. Dozór techniczny oraz kompleksowy serwis gwarantujący stałą gotowość operacyjną urządzeń, obejmujący między innymi naprawy i wymiany wszystkich urządzeń, w tym zwłaszcza urządzeń do pobierania i rozliczania opłat parkingowych lub ich elementów, części zamiennych, oznakowanie urządzeń nieczynnych. 5.17. Usuwanie wszelkich awarii w SPP w terminie nie dłuższym niż 12 godzin od powzięcia wiadomości o ich zaistnieniu, z zastrzeżeniem, iż wszelkie szkody w zakresie oznakowania, awarii, kradzieży czy uszkodzenia urządzeń SPP, kradzieży pojemników z pieniędzmi usuwa na swój koszt Wykonawca oraz będzie dochodzić na własny koszt i we własnym zakresie odszkodowania od osoby, która ww. szkody spowodowała. 5.18. Usuwanie uszkodzeń parkometru w terminie nie dłuższym niż 2 godziny od powzięcia wiadomości o ich zaistnieniu (z wyłączeniem awarii, dla których czas naprawy określa się na 24 godziny przy jednoczesnym zachowaniu warunku powiadomienia Zamawiającego). 5.19. Zagwarantowanie nieodpłatnych dostaw części zamiennych od producenta urządzeń do pobierania i rozliczania opłat parkingowych, wszelkich materiałów eksploatacyjnych w okresie realizacji umowy. 5.20. Czyszczenie i utrzymywanie w estetycznym stanie parkometrów, usuwanie szkód spowodowanych wandalizmem, kradzieżą. 5.21. Koordynowanie napraw i prac serwisowo - nadzorczych. 5.22. Kontrola czytelności i pełności oznakowania. 5.23. Współpraca ze Strażą Miejską i Policją.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 637124007
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak
  • II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 48 miesięcy

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 12.000,00 zł

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: zadeklarowana do zatrudnienia ilość osób obecnie zatrudnionych przy obsłudze SPP w Świeciu
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip3.lo.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach