Przetargi.pl
Zmiana sposobu użytkowania piętra południowo-zachodniego skrzydła budynku Gimnazjum na Przedszkole wraz z projektem przebudowy części parteru w celu lokalizacji nowej kuchni oraz budową nowego węzła sanitarnego w miejscu istniejącego magazynu – ETAP I

Gmina Milówka ogłasza przetarg

  • Adres: 34360 Milówka, ul. Jana Kazimierza
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel. 338 637 190 , fax. 338 637 600
  • Data zamieszczenia: 2017-07-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Milówka
    ul. Jana Kazimierza 123
    34360 Milówka, woj. śląskie
    tel. 338 637 190, fax. 338 637 600
    REGON: 54902200000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.milowka.com.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zmiana sposobu użytkowania piętra południowo-zachodniego skrzydła budynku Gimnazjum na Przedszkole wraz z projektem przebudowy części parteru w celu lokalizacji nowej kuchni oraz budową nowego węzła sanitarnego w miejscu istniejącego magazynu – ETAP I
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest wykonanie robót budowlanych objętych projektem pn. Zmiana sposobu użytkowania piętra południowo-zachodniego skrzydła budynku Gimnazjum na Przedszkole wraz z projektem przebudowy części parteru w celu lokalizacji nowej kuchni oraz budową nowego węzła sanitarnego w miejscu istniejącego magazynu. Projekt zakłada wykonanie robót dwuetapowo. Niniejsze postępowanie obejmuje wykonanie ETAPU I. Obiekt objęty opracowaniem obecnie w całości przeznaczony jest na funkcję usług szkolnictwa – mieści gimnazjum oraz 5-cio oddziałowe przedszkole w poziomie parteru południowo-zachodniego skrzydła. Budynek poza podstawowymi salami lekcyjnymi posiada również swoją stołówkę i salę gimnastyczną wraz z siłownią. Całość zlokalizowana jest na dwóch kondygnacjach – parter i piętro. Poddasze, z wyjątkiem części północnego skrzydła, pozostaje nieużytkowe. W związku z wchodzącą w życie reformą szkolnictwa skutkującą likwidacją gimnazjów, Zamawiający podjął decyzję o adaptacji części piętra na przedszkole oraz przebudowie części jego parteru w celu lokalizacji nowej kuchni. Rozwiązanie to docelowo umożliwi wydzielenie całego południowo-zachodniego skrzydła, a tym samym uniezależnienie funkcji przedszkolnej od pozostałej części budynku. Przyjęte w projekcie dwuetapowe rozwiązanie funkcjonalno-przestrzenne ma ścisły związek z dwuletnim procesem „wygaszania” gimnazjum i uwzględnia potrzeby lokalowe zarówno szkoły, jak i przedszkola w tym czasie. W ETAPIE 1 planowane jest przyłączenie do przedszkola jedynie dwóch sal lekcyjnych w poziomie piętra. Wiąże się to z koniecznością wydzielenia osobnych stref pożarowych: ZLII i ZLIII. Konsekwencją tego faktu jest konieczność wykonania ściany oddzielenia pożarowego o klasie odporności REI120 (drzwi EI60) na ciągu komunikacyjnym piętra oraz zamurowanie jednego otworu okiennego, aby zachować wymaganą szerokość pasa oddzielenia pożarowego. Rozwiązanie to zakłada jeden kierunek ewakuacji, poprzez istniejącą, wydzieloną pożarowo, klatkę schodową. Z tego względu musi zostać zmieniona lokalizacja drzwi wejściowych do jednej z sal tak, aby długość dojścia ewakuacyjnego nie przekraczała 10 metrów. Przedszkole klasyfikuje się do strefy zagrożenia ludzi ZLII co powoduje konieczność wyposażenia klatki schodowej w klapę oddymiającą. Zgodnie z wytycznymi opracowanej ekspertyzy konstrukcyjnej , projekt uwzględnia wycięcie jednej ze stropowych płyt kanałowych o wymiarach 430x120cm i obudowaniu kanału oddymiającego systemowymi ściankami o klasie odporności pożarowej EI60 np. systemowe rozwiązanie RIGIPS. Na tym etapie również przewidziano wymianę balustrady klatki schodowej z dodatkowym pochwytem dla dzieci. Pierwsza z adaptowanych sal będzie pełnić funkcję sali gimnastycznej dla przedszkolaków i nie ma potrzeby wyposażania jej w dodatkowy węzeł sanitarny. Druga sala zostanie wyposażona w dodatkowy węzeł sanitarny. Zostanie on wydzielony z podziału istniejącego szkolnego wc. Podobnie jak każdy zintegrowany z salą oddziałową przedszkola węzeł, zostanie wyposażony w trzy kabiny ustępowe, z drzwiami wahadłowymi, przystosowane do użytkowania przez dzieci, trzy umywalki oraz kabinę prysznicową. Pozostała z podziału część szkolnego wc może być w pierwszym etapie wykorzystana jako pomieszczenie magazynowe dostępne z sali lekcyjnej. Zlikwidowane toalety szkolne zostaną „odtworzone” w nowej lokalizacji poprzez przebudowę pomieszczenia magazynowego przylegającego do jednej z sal lekcyjnych w środkowym skrzydle budynku. Wiąże się to z koniecznością likwidacji dużego otworu okiennego i zastąpieniu go, po uprzednim podmurowaniu ściany do wysokości parapetu h=208cm, typowym dla całego budynku oknem 100x200cm. Do likwidacji przeznaczona zostaje także ścianka od strony korytarza szkolnego wykonana z luksferów. Zastąpi ją murowana ściana z osadzonymi w niej drzwiami wejściowymi do projektowanego przedsionka wc mężczyzn. W ramach projektu przeprowadzone zostaną następujące prace : a) roboty remontowo-budowlane : roboty rozbiórkowe i demontażowe, stolarka okien i drzwi, roboty budowlane, posadzki i oblicowania. b) instalacje sanitarne: instalacje ogrzewania, instalacje wentylacji, instalacja wodociągowa, przeniesienie hydrantu, instalacja kanalizacji sanitarnej, roboty pomocnicze. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia zawarty został w dokumentacjach projektowych, specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót (STWiOR) oraz przedmiarach robót, które zostały umieszczone w załącznikach i stanowią integralną część Specyfikacji Istotnych Warunków Zamówienia (SIWZ). Niniejsze postępowanie obejmuje wykonanie ETAPU I. Roboty realizowane będą na podstawie : - dokumentacji projektowej, - prawa budowlanego, - sztuki budowlanej, - zaleceń Zamawiającego. Inne uwarunkowania: 1. Podane w dokumentacji projektowej przykładowe nazwy handlowe materiałów i ich producentów nie stanowią nakazu ich stosowania. Nazwami handlowymi posłużono się w celu opisania parametrów jakościowych danego wyrobu. 2. Wszystkie elementy wymienione powyżej mogą być zastąpione przez inne, równoważne, posiadające wszystkie wymagane atesty, certyfikaty i pozwolenia pod warunkiem, że zagwarantują one realizacje robót zgodnie z SIWZ i pozwolą na uzyskanie parametrów nie gorszych niż przewidzianych w dokumentacji technicznej. Wykonawca ponosi wszelkie koszty związane z zastosowaniem rozwiązań równoważnych. Ciężar udowodnienia, że wyroby przyjęte przez Wykonawcę są równoważne w stosunku do zaproponowanych w dokumentacji projektowej, spoczywa na Wykonawcy. 3. Wszystkie wymiary i powierzchnie należy sprawdzić przed zamówieniem materiałów. 4. Wykonawca winien wydzielić i zabezpieczyć teren prowadzonych prac. 5. Wykonywanie robót, odbiory oraz organizację (bhp, ppoż. oraz koordynacja w zakresie bhp) na terenie prowadzonych robót należy prowadzić w oparciu o aktualne normy i przepisy. 6. Roboty należy prowadzić pod nadzorem osoby posiadającej odpowiednie kwalifikacje zawodowe. 7. Użyte materiały musza posiadać wszystkie wymagane przepisami świadectwa dopuszczenia do stosowania w budownictwie. 8. Roboty zanikowe podlegają zgłoszeniu do odbioru inspektorowi nadzoru inwestorskiego. 9. Cechy techniczne i jakościowe przedmiotu zamówienia winny odpowiadać Polskim Normom przenoszącym europejskie normy lub normy innych państw członkowskich Europejskiego Obszaru Gospodarczego. 10.Zamawiający dopuszcza zastosowanie rozwiązań równoważnych do opisanych w SIWZ na warunkach określonych w ustawie. Jeśli dokumentacja projektowa lub inna część SIWZ przywołuje nazwy markowe, bądź nazwę producenta lub niektóre charakterystyczne dla producenta wymiary, dopuszcza się – w celu zapewnienia odpowiedniego poziomu konkurencji na rynku - dostarczenie w ramach zamówienia materiałów, rozwiązań równoważnych, spełniających wymagania opisane w SIWZ wraz z jej załącznikami, w tym: w dokumentacji projektowej (Specyfikacjach technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych, przedmiarach robót, rysunkach, itd.). W SIWZ wraz z jej załącznikami, mogą występować nazwy własne, znaki towarowe lub być podane niektóre charakterystyczne dla konkretnego producenta wymiary. Gdziekolwiek takie zapisy występują, niezależnie od kontekstu, w jakim zostały użyte, nie stanowią elementu opisu przedmiotu zamówienia i tym samym nie są one wiążące dla wykonawcy. W szczególności ew. nazwy własne lub znaki towarowe nie mogą być odczytywane, jako wskazanie preferencji zamawiającego odnośnie przedmiotu zamówienia. Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć materiały/urządzenia/sprzęt spełniające wymagania techniczne, jakościowe i użytkowe zawarte w SIWZ wraz z załącznikami, które łącznie stanowią opis przedmiotu zamówienia. W przypadku, kiedy jakikolwiek element przedmiotu zamówienia został opisany za pomocą norm, aprobat, specyfikacji technicznych i systemów odniesienia, Zamawiający dopuszcza rozwiązania równoważne opisywanym. 15. Zamawiający w oparciu o art. 29 ust. 3a ustawy PZP wymaga, aby pracownicy fizyczni skierowani przez wykonawcę lub podwykonawcę do wykonania czynności: roboty budowlane wchodzące w zakres przedmiotu zamówienia, byli zatrudnieni na podstawie umowy o pracę. Sposób udokumentowania zatrudnienia, kontroli oraz sankcji z tytułu niespełnienia tych wymagań opisano w Istotnych warunkach umowy (wzór umowy załącznik nr 7 do SIWZ). 16. Minimalny wymagany przez Zamawiającego okres gwarancji i rękojmi za przedmiot zamówienia wynosi 36 miesięcy, z zastrzeżeniem że Wykonawca może wskazać okres dłuższy, zgodnie z treścią Formularz ofertowego. Jeżeli Wykonawca nie wskaże w formularzu ofertowym -załącznik nr 1 do SIWZ okresu gwarancji i rękojmi, wtedy Zamawiający za ten okres przyjmuje minimalny wymagany okres tj. 36 miesięcy. Okres gwarancji i rękojmi na wykonane roboty budowlane rozpoczyna się od daty zakończenia robót potwierdzonych bezusterkowym protokołem odbioru końcowego zakończenia robót. 17. Prace należy prowadzić w sposób zapewniający prowadzenie zajęć lekcyjnych w pozostałej części budynku. Harmonogram robót należy ustalać na bieżąco z dyrektorami placówki. 18. Roboty budowlano–montażowe objęte przedmiotem zamówienia odbywać się będą w funkcjonującym obiekcie szkolnym i przedszkolnym. 19. Obowiązki Wykonawcy: a) Wykonawca jest zobowiązany do podjęcia wszelkich czynności w celu terminowego i prawidłowego zakończenia zadania inwestycyjnego wraz z niezbędnymi dokumentami, odbiorami, b) Wykonawca zobowiązany jest do systematycznego prowadzenia prac porządkowych w rejonie placu budowy a w szczególności: segregowania, składowania i unieszkodliwiania odpadów oraz gruzu budowlanego pochodzących z rozbiórki, ich wywozu, c) zapewnić pełne bezpieczeństwo użytkownikom szkoły, mieszkańcom sąsiednich posesji oraz osobom przebywającym w sąsiedztwie placu budowy, d) zapewnić bezpieczne przejścia piesze i dojazd, e) zapewnić bezpieczeństwo konstrukcji, budowli, budynków i urządzeń oraz właściwe warunki eksploatacyjne przebudowywanego obiektu oraz obiektów zlokalizowanych w sąsiedztwie placu budowy oraz dróg dojazdowych w tym terenie, f) przyjąć technologię i organizację robót, która nie spowoduje dewastacji obiektu oraz obiektów zlokalizowanych w sąsiedztwie placu budowy, dróg dojazdowych oraz wykonanych robót, po zakończeniu robót teren doprowadzić do stanu pierwotnego, g) prowadzić roboty zgodnie z obowiązującymi przepisami, polskimi normami i zasadami wiedzy technicznej, należytą starannością w ich wykonywaniu, bezpieczeństwem, dobrą jakością i właściwą organizacją.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45453000-7

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach