Przetargi.pl
Zmiana sposobu użytkowania budynku byłej Komendy Powiatowej Policji w Rykach na Ośrodek Pomocy Społecznej i podmiotów ekonomii społecznej, realizowana w ramach zadania pn. „Kompleksowa rewitalizacja centrum miasta Ryki”

Gmina Ryki, w imieniu której działa Burmistrz Ryk ogłasza przetarg

  • Adres: 08-500 Ryki, ul. Karola Wojtyły
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 081 865 71 10, , fax. 081 865 71 11
  • Data zamieszczenia: 2019-08-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Ryki, w imieniu której działa Burmistrz Ryk
    ul. Karola Wojtyły 29
    08-500 Ryki, woj. lubelskie
    tel. 081 865 71 10, , fax. 081 865 71 11
    REGON: 52596100000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: https://umryki.bip.lubelskie.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zmiana sposobu użytkowania budynku byłej Komendy Powiatowej Policji w Rykach na Ośrodek Pomocy Społecznej i podmiotów ekonomii społecznej, realizowana w ramach zadania pn. „Kompleksowa rewitalizacja centrum miasta Ryki”
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest robota budowlana na zadaniu inwestycyjnym pn. Zmiana sposobu użytkowania budynku byłej Komendy Powiatowej Policji w Rykach na Ośrodek Pomocy Społecznej i podmiotów ekonomii społecznej, realizowana w ramach zadania pn. „Kompleksowa rewitalizacja centrum miasta Ryki”. 2. Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje roboty budowlane związane z przystosowaniem budynku byłej Komendy Powiatowej Policji w Rykach na Ośrodek Pomocy Społecznej i podmiotów ekonomii społecznej – zmianą sposobu użytkowania. W ramach zadania zaplanowano roboty budowlane w zakresie branż: architektonicznej, konstrukcyjno-budowlanej, sanitarnej, elektrycznej i drogowej, w tym. m. in.: - prace rozbiórkowe – planuje się rozebrać następujące obiekty: wiaty stalowe, garaże murowane wolnostojące, podjazd do napraw samochodów, podziemny zbiornik na paliwo oraz fragment stalowego ogrodzenia; dodatkowo przewidziano zasypanie istniejących na działce nieużytkowanych szamb oraz rozebranie części ogrodzenia od strony południowej; budynek posiada następujące elementy podlegające rozbiórkom: kanały i centrale klimatyzacji zlokalizowane w niższej części budynku, schody na gruncie w korytarzu niższej części budynku, schody zewnętrzne prowadzące do kotłowni, kominy ponad połacią dachu oraz komin kolidujący z projektowaną centralą wentylacyjną (planowany do rozebrania do poziomu stropu nad ostatnią kondygnacją); - montaż szybowego podnośnika dla niepełnosprawnych (na wschodniej elewacji budynku), obsługującego wszystkie kondygnacje nadziemne obiektu, - remont elewacji (w tym m. in. skucie tynków istniejących, odkopanie fundamentów i wykonanie pionowej izolacji przeciwwilgociowej oraz osuszenie ścian budynku), - wymianę stolarki drzwiowej (zewnętrznej i wewnętrznej), - docieplenie budynku - ocieplenie ścian zewnętrznych oraz stropów / dachów nad ostatnią kondygnacją, - zabezpieczenie ppoż. istniejących stropów drewnianych, - nowe obróbki blacharskie, parapety oraz orynnowanie i rury spustowe, - prace remontowe wewnętrzne (w tym m. in. remont ścian - wykonanie nowego układu ścian działowych, wykończenia posadzek, sufitów), - wymianę instalacji: grzewczej - c.o., c.w.u., - wykonanie nowych instalacji: wodno-kanalizacyjnej, hydrantowej, wentylacji mechanicznej z klimatyzacją, - wykonanie instalacji elektrycznej, instalacji nisko prądowych (sieć internetowa, monitoring), instalacji odgromowej, - prace zw. z zagospodarowaniem terenu (docelowo na działce zaplanowano 31 miejsc postojowych - 12 istniejących, 18 projektowanych, w tym 2 przeznaczone dla osób niepełnosprawnych oraz 1 we wbudowanym garażu), budowę drogi dojazdowej (dojazd z ul. Kanałowej - w planowanej drodze oraz pod istniejącym utwardzonym placem planuje się budowę kanalizacji deszczowej i sanitarnej oraz dodatkowo instalacje oświetlenia i monitoringu terenu), a także budowę ogrodzenia oraz bram i furtek wejściowych (ogrodzenie będzie częściowo wyposażone w betonową podmurówkę); Dane charakterystyczne obiektu: Powierzchnia użytkowa - 997,59 m2, Powierzchnia zabudowy – 1 492,33 m2, Kubatura budynku – 11 662 m3, Wysokość maks. - 11,68 m, 3 kondygnacje nadziemne (cz. frontowa budynku), Kąt nachylenia połaci dach. - 18 stopni; Teren opracowania podlega ochronie konserwatorskiej - znajduje się w obrębie układu urbanistycznego objętego ochroną konserwatorską na podstawie ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Miasta Ryki, uchwalonego uchwałą nr XIX/122/2004 Rady Miejskiej w Rykach z dnia 27.02.2004 r. Zgodnie z prawomocną decyzją o pozwoleniu na budowę nr 378/2017 z dn. 30.11.2017 r. podczas realizacji robót ziemnych związanych z inwestycją należy prowadzić badania archeologiczne w formie nadzoru. Nadzór należy powierzyć uprawnionemu specjaliście archeologowi. Na prowadzenie badań archeologicznych należy uzyskać odrębne zezwolenie Lubelskiego Wojewódzkiego Konserwatora Zabytków zgodnie z art. 36 ust. 1 pkt 5 ustawy z 23 lipca 2003 r. o ochronie zabytków i opiece nad zabytkami. Zapewnienie nadzoru sprawowanego przez uprawnionego specjalistę archeologa oraz uzyskanie ww. zezwolenia LWKZ należy do obowiązków Wykonawcy. 3. Na szczegółowy opis przedmiotu zamówienia, stanowiący załącznik Nr 1 do SIWZ, opisujący zakres wykonywanych robot będących przedmiotem zamówienia składają się: - Projekty budowlane i wykonawcze, - Specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót budowlanych (STWiOR), - Przedmiary robót. Przedmiary robót załączone do SIWZ mają charakter pomocniczy. Wykonawca zobowiązany jest do dokładnego sprawdzenia ilości robót z dokumentacją projektową. Z uwagi na to, że umowa na roboty będzie umową ryczałtową w przypadku wystąpienia w trakcie prowadzenia robót większej ilości robót w jakiejkolwiek pozycji przedmiarowej nie będzie mogło być uznane za roboty dodatkowe z żądaniem dodatkowego wynagrodzenia. Ewentualny brak w przedmiarze robót lub we wzorze tabeli elementów rozliczeniowych robót koniecznych do wykonania wynikających z dokumentacji projektowej nie zwalnia Wykonawcy od obowiązku ich wykonania na podstawie projektu w cenie umownej. Wykonawca ma prawo skorygować w przedmiarze i wzorze tabeli elementów rozliczeniowych ilości robót do wielkości według własnych obliczeń na podstawie projektu oraz SST.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45000000-7
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca jest zobowiązany wnieść wadium w wysokości: 30.000,00 PLN (słownie zł: trzydzieści tysięcy złotych 00/100), 2. Wadium może być wniesione w jednej lub kilku następujących formach: a) pieniądzu; (wadium wnoszone w pieniądzu należy wpłacić przelewem na następujący rachunek bankowy Zamawiającego: BS Ryki nr rachunku: 22 8724 0005 2001 0000 4952 0007 z adnotacją „Wadium – Znak sprawy: WIR.271.30.2019”. b) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; c) gwarancjach bankowych; d) gwarancjach ubezpieczeniowych; e) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt. 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2019 r. poz. 310 ze zm.). 3. Za skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu, Zamawiający uzna wadium, które znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego przed upływem terminu składania ofert. 4. W przypadku wnoszenia wadium w formie gwarancji bankowej lub ubezpieczeniowej, gwarancja musi być gwarancją nieodwołalną, bezwarunkową i płatną na pierwsze pisemne żądanie Zamawiającego, sporządzoną zgodnie z obowiązującymi przepisami i powinna zawierać następujące elementy: a) nazwę dającego zlecenie (Wykonawcy), beneficjenta gwarancji (Zamawiającego), gwaranta (banku lub instytucji ubezpieczeniowej udzielających gwarancji) oraz wskazanie ich siedzib, b) kwotę gwarancji, c) termin ważności gwarancji w formule: „od dnia …….– do dnia ………”, d) zobowiązanie gwaranta do zapłacenia kwoty gwarancji na pierwsze żądanie zamawiającego w sytuacjach określonych w art. 46 ust. 4a oraz ust. 5 ustawy z dnia 29 stycznia 2004 r. Prawo zamówień publicznych. 5. W przypadku wnoszenia wadium w formie innej niż pieniężna, Zamawiający wymaga oryginału dokumentu wadialnego (gwarancji lub poręczenia). 6. Wadium musi zabezpieczać ofertę przez cały okres związania ofertą, począwszy od dnia, w którym upływa termin składania ofert. 7. Zamawiający zwraca wadium wszystkim Wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, z zastrzeżeniem przypadku określonego w art. 46 ust. 4a ustawy Pzp. 8. Zamawiający zwraca wadium Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie zamówienia publicznego. 9. Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek Wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert. 10. Zamawiający żąda ponownego wniesienia wadium przez Wykonawcę, któremu zwrócono wadium na podstawie 46 ust. 1 ustawy Pzp, jeżeli w wyniku rozstrzygnięcia odwołania jego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza. Wykonawca wnosi wadium w terminie określonym przez Zamawiającego. 11. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa w art. 26 ust. 3 i 3a ustawy Pzp, z przyczyn leżących po jego stronie, nie złożył oświadczeń lub dokumentów, potwierdzających okoliczności, o których mowa w art. 25 ust. 1 ustawy Pzp, oświadczenia, o którym mowa w art. 25a ust. 1 Pzp, pełnomocnictw lub nie wyraził zgody na poprawienie omyłki, o której mowa w art. 87 ust. 2 pkt. 3 ustawy Pzp, co spowodowało brak możliwości wybrania oferty złożonej przez Wykonawcę jako najkorzystniejszej. 12. Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli Wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie, b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy, c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy. 13. Zasady wnoszenia wadium określone w niniejszym Rozdziale dotyczą również przedłużania ważności wadium oraz wnoszenia nowego wadium w przypadkach określonych w ustawie.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie określa warunku w ww. zakresie.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy Pzp, jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu oświadczenia o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy Pzp z podmiotami, które złożyły oferty w postępowaniu. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia. Wzór oświadczenia stanowi Załącznik Nr 6 do SIWZ.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach