Zarząd Zieleni Miejskiej w Olsztynie ogłasza przetarg
- Adres: 10-229 Olsztyn, Al. Wojska Polskiego 30B
- Województwo: warmińsko-mazurskie
- Telefon/fax: tel. 895266462 , fax. 895356471
- Data zamieszczenia: 2010-12-03
- Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe
Sekcja I - Zamawiający
- I.1. Nazwa i adres: Zarząd Zieleni Miejskiej w Olsztynie
Al. Wojska Polskiego 30B 30B
10-229 Olsztyn, woj. warmińsko-mazurskie
tel. 895266462, fax. 895356471
REGON: 28046060600000 - Adres strony internetowej zamawiającego: www.zzmolsztyn.pl
- I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa
Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu
- II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
- II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
Zimowe utrzymanie terenów administrowanych przez Zarząd Zieleni Miejskiej w Olsztynie w okresie od 01 stycznia do 31 marca 2011 r. - II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
- II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
Przedmiot zamówienia. 1. Przedmiotem niniejszego szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia są wymagania dotyczące wykonania i odbioru prac w zakresie zimowego utrzymania czystości na terenach miasta Olsztyn, w okresie od 1 stycznia 2011 roku do 30 marca 2011 roku. 2. Zamówienie obejmuje odśnieżanie terenów parkowych, zieleńców i skwerów, a także ciągów pieszych wykazanych w zestawieniu oraz oczyszczanie terenu z zanieczyszczeń i usuwanie śmieci z koszy na terenie parków, zieleńców i skwerów. 3. Zamówienie zostało podzielone na poszczególne zadania: Zadanie 1 - Park Kusocińskiego, Park Jar I i Jar II oraz zieleńce i skwery w dzielnicy Pojezierze Zadanie 2 - Park Podzamcze, oraz obszary skwerów i zieleńców w Centrum oraz ciąg pieszy wzdłuż jez. Długiego Zadanie 3 - Jakubowo i Rataja oraz skwery i zieleńce w dzielnicy Zatorze Zadanie 4 - zieleńce i skwery w dzielnicy Jaroty i Zachód. 4. Wykazy terenów objętych niniejszym zamówieniem określa Tabela nr 1 i Tabela nr 2. Powierzchnie podane w tabelach są powierzchniami szacunkowymi, podanymi w celu oszacowania wartości zamówienia. Zakres rzeczowy, obowiązki Wykonawcy i terminy wykonania prac 5. Do zakresu prac wykonywanych w ramach zimowego utrzymania wchodzić będą następujące czynności: 1) Mechaniczne odśnieżanie specjalistycznym sprzętem wyposażonym w obrotową szczotkę do odśnieżania (o masie całkowitej zespołu pojazdów do 2,5 tony), 2) Oczyszczanie obfitej warstwy śniegu pługiem śnieżnym, 3) Odśnieżanie ręczne - w miejscach trudno dostępnych, 4) Posypywanie piaskiem w celu z likwidowania śliskości, 5) Skuwanie lodu ze schodów, 6) Opróżnianie koszy ze śmieci, 7) Zbieranie papierów, gałęzi, butelek itp. z wyszczególnionych terenów, 8) Wywożenie śmieci z oczyszczanych terenów. DEFINICJE POJĘĆ 6. Definicje podstawowych pojęć zawartych w opisie przedmiotu zamówienia: zanieczyszczenia - wszelkie zanieczyszczenia i odpady komunalne, o których mowa w ustawie z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach ( Tj. Dz. U. z 2005 r. nr 236 poz. 2008 z późń. zm.) znajdujące się na terenach użyteczności publicznej, podlegających oczyszczaniu zgodnie z treścią szczegółowego opisu przedmiotu zamówienia. Zanieczyszczeniami są w szczególności: niedopałki papierosów, połamane gałęzie, liście, zwierzęce odchody, wszelkiego rodzaju opakowania, papier, szkło, butelki, worki, folie, resztki pokarmów, zwłoki zwierząt lub ich części itp. oczyszczanie ciągów pieszych - usuwanie mechaniczne lub ręczne z powierzchni ciągów pieszych wszelkiego rodzaju zanieczyszczeń. Usunięte zanieczyszczenia należy wywieźć na składowisko lub do utylizacji. ciąg pieszy - nawierzchnia utwardzona lub nie utwardzona, przeznaczona do ruchu pieszego bądź rowerowego wraz ze schodami terenowymi (w tym pochylnią). usuwanie zanieczyszczeń - każde działanie mające na celu sprzątanie zanieczyszczeń i odpadów komunalnych i ich transport na wysypiska. oczyszczanie mechaniczne - usuwanie zanieczyszczeń przy zastosowaniu maszyn i urządzeń czyszczących samobieżnych bądź ciągnionych przez inny pojazd. zadania (prace) planowe - rozumie się przez to zadania wykonywane na terenach objętych umową, zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia. zadania (prace) interwencyjne - rozumie się przez to zadania, których podjęcie wymaga pisemnego zlecenia Zamawiającego; W razie wystąpienia potrzeby wykonania prac interwencyjnych, Wykonawca będzie je realizować na podstawie każdorazowo wystawianych przez Zamawiającego zleceń, z określeniem ich zakresu, miejsca i terminu wykonania. Zlecenie dokonywane będzie za pośrednictwem faxu lub telefonicznie i potwierdzone zleceniem pisemnym w najbliższym możliwym terminie. Prace interwencyjne będą rozliczane wg cen jednostkowych podanych w ofercie dla poszczególnych prac. błoto pośniegowe - jest to topniejący śnieg pozostały na nawierzchni ciągu pieszego, gołoledź - jest to rodzaj śliskości zimowej powstałej w wyniku utworzenia się warstwy lodu grubości do 1,0 mm. śliskość zimowa - jest to rodzaj śliskości powstającej w wyniku zalegania na ciągach pieszych, przymarzniętej do nawierzchni pozostałości nie usuniętego ubitego śniegu. MATERIAŁY i SPRZĘT 7. Użyte w czasie wykonywania prac wszelkie materiały muszą być bezpieczne dla ludzi i środowiska. Za jakość stosowanych materiałów lub ich niewłaściwe użycie odpowiada Wykonawca. UWAGA! Zakaz stosowania środków chemicznych na terenach zieleni miejskiej. Do likwidacji śliskości zimowej używać można jedynie piasku, w ilości 50-100 g/m2. 8. Zamawiający zastrzega sobie, aby prace wykonywane były specjalistycznym sprzętem do odśnieżania wyposażonym w obrotową szczotkę. W przypadku wystąpienia obfitych śniegów zaleca się najpierw odśnieżenie pługiem śnieżnym, a następnie użycie sprzętu wyposażonego w szczotkę obrotową. 9. Wykonawca jest zobowiązany do użycia jedynie takiego sprzętu, który nie spowoduje niekorzystnego wpływu na jakość wykonywanych prac, a także na oczyszczaną nawierzchnię i istniejącą w ciągach pieszych infrastrukturę. Sprzęt, którym dysponuje wykonawca, powinien być utrzymany w dobrym stanie technicznym i gotowości do pracy. Musi być zgodny z normami ochrony środowiska i przepisami dotyczącymi jego użytkowania. 10. Pracownicy wykonujący czynności związane z przedmiotem zamówienia winni być oznakowani emblematem (nadrukiem) zawierającym logo firmy Wykonawcy. 11. Do pracy na ciągach pieszych można zastosować wyłącznie maszyny (pojazdy), o masie całkowitej zespołu pojazdów do 2,5 tony. WYKONANIE I JAKOŚĆ PRAC ZWIĄZANYCH Z ZIMOWYM UTRZYMANIEM MIASTA. 12. Oczyszczanie parków, skwerów, zieleńców, a także ciągów pieszych powinno pozostawiać po sobie efekt wizualnej czystości. Oczyszczana powierzchnia powinna być wolna od wszelkich zanieczyszczeń opisanych w rozdziale II. 13. Opróżnianie koszy ze śmieci powinno odbywać się z taką częstotliwością, aby nie doprowadzić do ich przepełnienia. 14. Odśnieżanie ciągów pieszych i dróg: 1) Oczekiwanym standardem odśnieżania jest doprowadzenie nawierzchni do takiego stanu, aby nie występował na niej śnieg, a nawierzchnia miała widoczną strukturę. 2) Po przejechaniu sprzętu wyposażonego w szczotkę obrotową powierzchnia chodników i placów powinna pozostać wolna od zalegającego śniegu. Jednak w miejscach trudno dostępnych, zagłębieniach, nierównościach, nawierzchnia powinna być posypana piaskiem w takiej ilości, aby wyeliminować śliskość. Odgarnianie śniegu i posypywanie piaskiem musi być sukcesywnie ponawiane, w miarę potrzeby i z częstotliwością taką, ażeby nie tworzyła się śliskość. 3) W przypadku powstania gołoledzi Wykonawca zobowiązany jest niezwłocznie przystąpić do likwidowania śliskości poprzez posypanie piaskiem. 4) W przypadku obfitych opadów śniegu czynności odgarniania śniegu i ewentualnego posypywania muszą być ponawiane z częstotliwością uniemożliwiającą tworzenia się grubej warstwy śniegu, aż do ustania opadu; 5) uprzątanie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń może być wykonywane mechanicznie i/lub ręcznie. 15. Standardy czasowe wykonania zadania dla ciągów pieszych, wyszczególnionych jako zakres opracowania zakładają obowiązek uprzątnięcia pokrywy śnieżnej oraz ewentualne posypanie piaskiem do 4 godzin, licząc od chwili ustąpienia zjawiska. 16. Świadczenie usług obejmuje wszystkie dni kalendarzowe w godzinach od 5 rano do 19 wieczorem. Realizacja prac powinna następować w takim okresie, aby w godzinach od 6-19 zostały utrzymane standardy odśnieżania, jakie zastrzegł sobie Zamawiający w rozdziale III. 17. Podczas prowadzenia prac zimowego utrzymania, szczególną uwagę należy zwrócić na usuwanie na bieżąco zmarzliny wokół wpustów ulicznych, w celu zapewnienia spływu wody z topniejącego śniegu. 18. Wykonawca jest odpowiedzialny za ewentualne zniszczenia roślinności obecnej w parkach lub skwerach, w wyniku odśnieżania. W razie jakichkolwiek uszkodzeń ponosi odpowiedzialność i jest zobowiązany do naprawienia szkód w sezonie wiosennym, nie później jednak niż do 30 marca 2011 r. tj. zakończenia okresu umowy. 19. W ramach zadania dopuszcza się zlecenia prac interwencyjnych za dodatkowym wynagrodzeniem (poza ustalonym miesięcznym ryczałtem) wyliczanym według ustalonych stawek za poszczególne prace. PODSTAWOWE OBOWIĄZKI WYKONAWCY 1. Wykonawca jest zobowiązany do informowania na bieżąco Zamawiającego o problemach lub okolicznościach, które mogą wpłynąć na zakres lub termin realizacji prac; 2. Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienie stałego, całodobowego kontaktu telefonicznego z upoważnionym przedstawicielem Wykonawcy tj. podania kontaktowego numeru telefonu; 3. Wykonawca jest zobowiązany w trakcie trwania umowy do utrzymania w gotowości technicznej odpowiedniej ilości sprzętu, celem zapewniania koordynacji oraz kontroli działań. 4. Wykonawca zobowiązany jest do dysponowania niezbędną ilością piasku, gwarantującą należyte i zgodne ze standardami wykonywanie prac. UWAGA! Zakaz stosowania środków chemicznych na terenach zieleni miejskiej. 5. Dla wszystkich zadań, dotyczących zimowego utrzymania Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia stałego monitoringu rejonu i podejmowania prac niezbędnych dla zachowania standardów utrzymania zimowego oraz czystościowego - bez wezwania ze strony Zamawiającego. Nie jest planowane systemowe wspieranie działań Wykonawcy poprzez monitoring rejonów prowadzony przez Zamawiającego. Kontrole Zamawiającego prowadzone będą przede wszystkim w celu oceny działań Wykonawcy oraz udokumentowania ewentualnych uchybień. 6. Wykonawca prac jest odpowiedzialny za jakość stosowanych materiałów, wykonanych prac oraz za ich zgodność z wymaganiami określonymi w niniejszym opisie i poleceniami Inspektora nadzorującego wykonanie prac. - II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 906200009
- II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
- II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
- II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie
- II.2. Czas trwania zamówienia lub termin wykonania: 12 miesięcy
Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym
- III.1. Warunki dotyczące zamówienia
- Informacja na temat wadium: Zamawiający żąda wniesienia wadium na poszczególne zadania: Zadanie 1 w wysokości 2 500 PLN (słownie: dwa tysiące pięćset złotych 00/100) Zadanie 2 w wysokości 4 500 PLN (słownie: cztery tysiące pięćset złotych00/100) Zadanie 3 w wysokości 3 000 PLN (słownie: trzy tysiące złotych 00/100) Zadanie 4 w wysokości 1 500 PLN (słownie: tysiąc pięćset złotych 00/100)
Sekcja IV - Procedura przetargowa
- IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
- IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
- IV.2. Kryteria oceny ofert
- IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
- IV.3. Informacje administracyjne
- IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: http://bip.zzmolsztyn.pl
- IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)
Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną
Podobne ogłoszenia o przetargach
- ZIMOWE UTRZYMANIE DRÓG GMINNYCH I CHODNIKÓW NA TERENIE GMINY IŁAWA W SEZONIE ZIMOWYM 2016 - 2017
Dodano: 2016-07-15 - Zimowe utrzymanie jezdni, ulic na terenie miasta Mrągowo w sezonie 2016-2018
Dodano: 2016-07-15 - Montaż, utrzymanie i demontaż siatki przeciwśnieżnej w sezonie zimowym 2016-2017, w ciągach dróg krajowych nr 51, 51a i 57 administrowanych przez GDDKiA Rejon w Lidzbarku Warmińskim.
Dodano: 2016-07-14 - Montaż i demontaż siatki przeciwśnieżnej w sezonie zimowym 2016/2017 w ciągu dróg krajowych nr 7, 15 i 16 administrowanych przez Rejon w Ostródzie
Dodano: 2016-07-05 - Zimowe utrzymanie chodników i dróg osiedlowych na terenie administrowanym przez Zarząd Budynków Komunalnych w Elblągu
Dodano: 2016-06-30 - Montaż i demontaż siatki przeciwśnieżnej w sezonie zimowym 2016/2017 w ciągu dróg krajowych nr 53, 57, 58 i 59 administrowanych przez Rejon w Szczytnie
Dodano: 2016-06-10 - Zimowe utrzymanie dróg i ulic na terenie Gminy Susz w sezonie zimowym 2016/2017
Dodano: 2016-03-16 - Zimowe utrzymanie cmentarzy komunalnych na terenie Gminy Gołdap
Dodano: 2016-02-15 - Zimowe utrzymanie cmentarzy komunalnych na terenie gminy Gołdap
Dodano: 2016-01-22 - Zimowe utrzymanie dróg gminnych oraz usuwanie śliskości w Gminie Wydminy w sezonie zimowym 2016: część I; część II; część III
Dodano: 2016-01-12