Przetargi.pl
ZIMOWE UTRZYMANIE DRÓG GMINNYCH I CHODNIKÓW NA TERENIE GMINY IŁAWA W SEZONIE ZIMOWYM 2016 - 2017

Wójt Gminy Iława ogłasza przetarg

  • Adres: 14-200 Iława, ul. Gen. Władysława Andersa 2a
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 089 6492418 , fax. 089 6494882
  • Data zamieszczenia: 2016-07-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Wójt Gminy Iława
    ul. Gen. Władysława Andersa 2a 2a
    14-200 Iława, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 089 6492418, fax. 089 6494882
    REGON: 00053276000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.gmina-ilawa.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ZIMOWE UTRZYMANIE DRÓG GMINNYCH I CHODNIKÓW NA TERENIE GMINY IŁAWA W SEZONIE ZIMOWYM 2016 - 2017
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Ogólna charakterystyka zamówienia: Zimowe utrzymanie dróg i chodników polegać będzie na ośnieżaniu dróg poprzez mechaniczne usuwanie na boki śniegu z jezdni, poboczy i chodników oraz zwalczaniu śliskości zimowej i gołoledzi, polegające na zapobieganiu i usuwaniu jej za pomocą materiału uszarstniającego (piasek) zgodnego z obowiązującymi przepisami. Szerokość odśnieżanej drogi musi zapewnić dostatecznie dużo miejsca dla mijających się pojazdów (dopuszcza się używanie pługów z krawędzią dolną (lemiesz) gumową (elastyczną)). W każdym zadaniu obejmującym kompleksowe utrzymanie dróg należy zapewnić odśnieżenie zatok oraz przystanków autobusowych, parkingów i placów gminnych w obrębie kościołów, cmentarzy, remiz i szkół, oraz wszystkich miejsc manewrowych służących do zawracania autobusów. Wykonawca ma obowiązek posprzątać do 5 maja danego roku pozostały po zimie na drogach i chodnikach żwir. Rozliczenie odbywać się będzie na podstawie podanej w ofercie jednostkowej ceny za posypywanie dróg, chodników rozliczenie za 1km zabezpieczonej (posypanej) drogi (cała szerokość!) i chodnika oraz jednostkowej ceny za odśnieżanie dwustronne dróg oraz chodników - rozliczenie godzinowe za oczyszczoną (odśnieżoną) drogę i chodnik. Szczegółowy zakres w planie ulic, dróg i chodników gminnych w załącznikach. Warunki realizacji zamówienia: Drogi gminne i ulice należy odśnieżać obustronnie na całej jej szerokości (nie dopuszcza się zawężania istniejących dróg gminnych podczas odśnieżania). Odcinki dróg proste i równe nie zlodowaciałe (nie śliskie) nie podlegają posypywaniu materiałami szorstkimi, za wyjątkiem zaistnienia gołoledzi lub zbitej, śliskiej warstwy śniegu. W przypadku braku opadów śniegu i gołoledzi, akcji zimowego utrzymania dróg nie prowadzi się. Wykonawcy przez okres wstrzymania akcji nie przysługuje wynagrodzenie. Zamawiający nie przewiduje również płatności z tytułu pełnionych dyżurów nocnych i dziennych i utrzymywania sprzętu i operatorów w gotowości. Warunki utrzymania chodników w okresie trwania sezonu zimowego: 1) ciągi piesze winny być odśnieżone na całej szerokości chodnika, dopuszcza się pozostawienie po opługowaniu cienkiej warstwy śniegu o grubości ok. 2 - 3 cm tzw. śladu pługa, 2) ciągi piesze winny być posypywane równomiernie na całej szerokości chodnika warstwą piasku, nie powinna występować śliskość zimowa, 3) nie dopuszcza się rozsypywania zbrylonego piasku i występowania nieciągłości w posypywaniu, 4) ciągi piesze winny osiągnąć warunki wymienione w pkt. 1 i 2 w ciągu 4 godz. od momentu ustania opadów śniegu. Od tego czasu winna być utrzymywana cienka równomierna warstwa piasku zapobiegająca powstawaniu śliskości zimowej, 5) bez względu na występujące opady śniegu piaskowanie należy stosować, gdy występuje śliskość zimowa lub istnieje uzasadnione podejrzenie jej występowania. Wznowienie akcji następuje z chwilą stwierdzenia takiej konieczności przez Wykonawcę w porozumieniu z pracownikiem Urzędu Gminy. Wykonawca zobowiązany jest do zapewnienia swojej gotowości do prowadzenia zimowego utrzymania dróg od 15 października do 30 kwietnia w każdym sezonie zimowym. Trasy pierwszej kolejności należy odśnieżyć do godz. 7:30 po zaistniałych opadach nocnych. Zaś trasy drugiej kolejności - do godz. 11,00. Po rozpoczęciu ZUD Wykonawca zobowiązany jest do dokumentowania swojej pracy na kartach pracy sprzętu. W kartach drogowych muszą być, co najmniej zapisy o godzinach i kilometrach oraz miejscu pracy sprzętu, stanie utrzymania dróg i utrudnieniach. Natomiast pozostałe informacje o warunkach pogodowych powinny się znaleźć w karcie zbiorczej - załącznik nr 4. Zamawiający przeprowadzał będzie na wybranych odcinkach dróg i ulic sprawdzenie użytych materiałów, sposobu prowadzenia prac w zakresie zimowego utrzymania dróg na danym zadaniu, oraz zachowanie utrzymania, a przede wszystkim przejezdności dróg. Osobą z ramienia Zamawiającego, upoważnioną do prowadzenia kontroli i koordynowania akcji zimowego utrzymania dróg będzie pracownik Urzędu Gminy Iława. W przypadku, gdy Wykonawca ze względu na bardzo trudne warunki pogodowe nie jest w stanie prowadzić robót zgodnie z poleceniem, powinien zawiadomić kontrolującego o tym fakcie Koordynatora celem ustalenia i wspólnego wytyczenia dalszych kroków postępowania dla odpowiedniego utrzymania bądź doprowadzenia do należytego stanu zasypanych jezdni. Zamawiający wymaga, aby łączność z Wykonawcą była możliwa przez całą dobę przy pomocy telefonów stacjonarnych, komórkowych. Zamawiający wymaga również, aby w czasie prowadzenia akcji możliwa była bezpośrednia łączność Koordynatora z operatorami (telefon komórkowy) sprzętu. Miejsce realizacji zamówienia: Sołectwa Gminy Iława - Dziarny, Franciszkowo, Frednowy, Gałdowo, Gulb, Gromoty, Kałduny, Kamień, Karaś, Gardzień, Ławice, Mątyki, Mózgowo, Nowa Wieś, Radomek, Siemiany, Skarszewo, Stradomno, Szymbark, Tynwałd, Rudzienice, Laseczno, Szałkowo, Wikielec, Ząbrowo, Dół, Starzykowo. Wymagania sprzętowe: W interesie Wykonawcy pozostaje zapewnienie takiej ilości sprzętu, która pozwoli mu wykonać usługę w określonym standardzie (np. w przypadku awarii jednostki). Pojazd wykonujący na drodze prace związane z zimowym utrzymaniem dróg powinien zgodnie z art. 54 ustawy prawo o ruchu drogowym / Dz. U 2016 r., poz. 266, 352. / być wyposażony i wysyłać żółty sygnał błyskowy odpowiadający warunkom określonym w § 38 i 39 Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 31 grudnia 2002r / Dz. U z 2015 r poz. 305 / w sprawie warunków technicznych pojazdów oraz zakresu ich niezbędnego wyposażenia. Natomiast części urządzeń zamontowanych na pojeździe wystające poza obrys pojazdu powinny odpowiadać warunkom określonym w § 9 wyżej wymienionego rozporządzenia. Wymagania materiałowe: Do zwalczania i zapobiegania śliskości zimowej należy zastosować materiały zgodne z obowiązującymi przepisami prawa - piasek. Wykonawca będzie dysponował we własnym zakresie i w swoim imieniu zapewni załadunek materiałów uszarstniających przeznaczonych do zwalczania i zapobiegania śliskości zimowej. Wykonawca zapewni we własnym zakresie miejsca składowe, z których będzie prowadził zimowe utrzymanie dla poszczególnych zadań. Rozliczenie: Za wykonane usługi ZUD strony rozliczać się będą za pomocą faktur wystawionych przez Wykonawcę w dwutygodniowych okresach rozliczeniowych, na podstawie zatwierdzonych przez przedstawicieli Zamawiającego(Sołtysów oraz pracownika Urzędu Gminy w Iławie) kart pracy sprzętu i związaną z tym ilością wyjazdów w ciągu doby, oraz stawek jednostkowych za godz. (km) pracy sprzętu zgodnie z przyjętą ofertą. Do każdej faktury dołączane będzie zestawienie dotyczące warunków atmosferycznych - załącznik nr 4. Uwaga: 1. W interesie Wykonawcy pozostaje zdobycie wszelkich niezbędnych informacji koniecznych do przygotowania i złożenia oferty. 2. Zamawiający wyklucza możliwość wysuwania przez Wykonawcę roszczeń pod jego adresem z uwagi na błędne skalkulowanie ceny. 3. Zamawiający nie bierze odpowiedzialności z tytułu uszkodzeń mienia wskutek działań w ramach akcji zimowego utrzymania dróg, takich jak np. odpryski lakieru na samochodach wskutek działania piaskarki, uszkodzenia ogrodzeń i innych obiektów bądź elementów zabudowy wskutek działania pługów lemieszowych lub wirnikowych itp., a wynikające z niestarannego wykonywania usługi przez operatorów. W związku z powyższym w interesie Wykonawcy jest zwrócenie szczególnej uwagi operatorom pojazdów na zachowanie najwyższej staranności w trakcie prowadzonej akcji, zwłaszcza w miejscach wąskich, słabo dostępnych, z małą możliwością manewru. 4. W czasie realizacji zadania Wykonawca odpowiada za mechaniczne uszkodzenia nawierzchni dróg, powstałe w wyniku użytkowania sprzętu odśnieżającego i związane z tym późniejsze naprawy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 906200009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.1. Kryteria oceny ofert: czas reakcji na interwencję
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.gmina-ilawa.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach