Przetargi.pl
Zimowe utrzymanie dróg wojewódzkich na terenie powiatu zgorzeleckiego w sezonie zimowym 2017/2018

Powiatowy Zarząd Dróg ogłasza przetarg

  • Adres: 59800 Lubań, ul. J. Dąbrowskiego
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. 756 463 750 , fax. 756 462 192
  • Data zamieszczenia: 2017-09-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Powiatowy Zarząd Dróg
    ul. J. Dąbrowskiego
    59800 Lubań, woj. dolnośląskie
    tel. 756 463 750, fax. 756 462 192
    REGON: 23082738800000

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zimowe utrzymanie dróg wojewódzkich na terenie powiatu zgorzeleckiego w sezonie zimowym 2017/2018
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Zamówienie obejmuje : 1) Pracę pojazdów wyposażonych w posypywarko – solarki, piaskarki i pługi odśnieżne przy odśnieżaniu dróg i zwalczaniu śliskości na drogach wojewódzkich. Minimalna ładowność posypywarko – solarek oraz piaskarek – 5 Mg – materiałów sypkich. Ponadto posypywarko – solarki powinny posiadać sprawną instalację zraszania, a pojemność zbiorników na solankę nie powinna być mniejsza niż 1000 litrów. Utrzymanie zimowe dróg powinno odbywać się zgodnie z zasadami odśnieżania dróg (SST D – 10.10.01b) oraz zapobiegania powstawaniu i likwidacji śliskości (SST D – 10.10.01c). 2) Pracę sprzętu przy załadunku materiałów likwidujących gołoledź. Ładowarki kołowe do sprawnego załadunku materiałów likwidujących śliskość na posypywarko – solarki i piaskarki. 3) Pracę sprzętu ciężkiego przy likwidacji powstałych zasp śnieżnych poprzez odkładanie poza jezdnię a w przypadku braku miejsca, załadunku śniegu na pojazdy. 4) Pracę sprzętu mechanicznego oraz w miejscach niedostępnych prace ręczne przy odśnieżaniu i posypywaniu chodników, ścieżek rowerowych i przejść dla pieszych na wysokości odśnieżanych chodników. Wykonawca zobowiązany jest w sposób szczególny do zachowania bezpieczeństwa uczestników ruchu odbywającego się chodnikami, ścieżkami rowerowymi oraz przejściami przez jednię w ciągu utrzymywanych chodników. Wykonawca ponosi całą odpowiedzialność za ewentualne szkody powstałe w wyniku nienależytego utrzymania ww. obiektów. 5) Zamawiający zobowiązuje się do sukcesywnego dostarczania piasku i soli na bazy materiałowe w okresie obowiązywania umowy. 6) Dysponowanie bazą na materiały przeciwgołoledziowe o pojemności min 1000 Mg w celu sprawnej realizacji prac przy zimowym utrzymaniu dróg – baza Tylice. 7) Dysponowanie lokalem do prowadzenia akcji ZUD przez pracowników Wykonawcy. Wykonawcę zobowiązuje się do posiadania sprzętu do komunikacji internetowej (komputer laptop lub tym podobny) wraz z dostępem do Internetu i posiadający pocztę elektroniczną (skrzynkę e – mailową) potrzebne do składania meldunków z wykonanej pracy codziennie o godzinie: 6:30; 11:30; 17:30. Wszystkie niezbędne urządzenia wymagane w lokalu do prowadzenia akcji ZUD oraz łączność w lokalu zapewnia Wykonawca. Ilość godzin pracy sprzętu i dyżurów oraz ilości i typy sprzętu wymaganego przez Zamawiającego wskazano i wyliczono na podstawie średniego zapotrzebowania opierając się na doświadczeniach lat ubiegłych. W zależności od warunków zimowych w sezonie 2017/2018 Zamawiający zastrzega, iż sprzęt oraz godziny pracy nie muszą zostać w pełni wykorzystane. Bez względu na wykorzystanie zaangażowanych środków na umowach, Wykonawcy nie należy się odszkodowanie. Zamawiający w przypadku zaistnienia uzasadnionej okoliczności będzie mógł zwiększyć zakres godzin pracy na poszczególnych pozycjach w obrębie zadania jednak jedynie w ramach posiadanych środków na realizację umowy tj. kosztem pomniejszenia zakresu robót wyszczególnionych w innych pozycjach. Wymagania przy realizacji ZUD Wykonawca powinien dysponować pracownikami przeszkolonymi na stanowisku pracy, posiadającymi stosowne kwalifikacje i uprawnienia, wymagane przepisami umożliwiające prawidłowe wykonanie zadania. O zasadności prowadzenia dyżurów decyduje Zamawiający, o czym powiadamia Wykonawcę. Wykonawca w czasie 2 godzin od powiadomienia uruchamia dyżur. Wykonawca zobowiązany jest do: 1) Pełnienia i koordynowania prac na placu z materiałami i sprzętem, zgodnie ze standardami zimowego utrzymania dróg. Standardy mogą w okresie trwania umowy ulec zmianie o czym zostanie Wykonawca powiadomiony pisemnie. 2) Dobrej znajomości aktualnego układu utrzymywanej sieci drogowej zgodnie z załączonym zestawieniem dróg do utrzymania w ramach umowy. Wykaz dróg może ulec zmianie o czym wykonawca zostanie powiadomiony. 3) Przekazywania meldunków pocztą elektroniczną, w godzinach wymaganych przez Zamawiającego i informacji o warunkach panujących na utrzymywanych drogach. Wzór meldunku stanowi ZAŁĄCZNIK NR 3 DO UMOWY i może ulec zmianie w czasie trwania umowy. 4) Prowadzenia na bieżąco dziennika pracy sprzętu, pracy dyżurów wg ZAŁĄCZNIKA NR 2 DO UMOWY. Wzory mogą ulec zmianie w czasie trwania umowy. 5) Koordynowanie prac związanych z ZUD. 6) Prowadzenie akcji bezpośredniej przez wysyłanie odpowiedniego do sytuacji na drogach sprzętu w celu likwidacji śliskości i odśnieżania zgodnie ze specyfikacją techniczną zimowego utrzymania dróg wojewódzkich z każdorazowym odnotowywaniem wyjazdu, przyjazdu, załadunku, dyżuru itp. w dzienniku pracy sprzętu. 7) Racjonalnego gospodarowania sprzętem do ZUD w zależności od panujących warunków atmosferycznych, prognoz i innych dostępnych informacji. 8) Przyjmowania i zapisywania w dzienniku dyżurów interwencji z dotyczących sytuacji na drogach i ewentualnych zagrożeń bezpieczeństwa i utrudnień ruchu. 9) Przyjmowania i wydawania materiału do zimowego utrzymania dróg oraz ewidencjonowanie tych czynności i ilości. 10) Przestrzegać dyscypliny i przepisów dotyczących wykonywanych czynności. 11) Wykonywania wszystkich poleceń dotyczących ZUD od osób odpowiedzialnych za utrzymanie – dyżurnych PZD. Wykonawca jest zobowiązany przystąpić do prac jedynie za zgodą Zamawiającego tj. Wykonawca może powiadomić Zamawiającego o potrzebie podjęcia działań, ale może podjąć działania dopiero po otrzymaniu akceptacji Zamawiającego. Dodatkowe usługi nie zaakceptowane w formie pisemnej przez pracownika PZD nie będą pokryte przez Zamawiającego. Zamawiający wprowadza i odwołuje prowadzenie dyżuru ZUD. Zamawiający zastrzega sobie możliwość w każdej chwili obsadzenia dyżuru swoimi pracownikami. Odpowiedzialność za pracowników Wykonawcy i ich działania ponosi Wykonawca. W przypadku zadań dotyczących pracy sprzętu, Wykonawca zapewnia kadrowo możliwość wykonywania pracy w systemie całodobowym i obsadę sprzętu zgodnie z obowiązującymi przepisami dotyczącymi czasu pracy kierowcy pojazdów samochodowych. Pracownicy powinni być przeszkoleni w zakresie obsługi sprzętu, którym dysponują oraz zasad wykonywania prac przy ZUD na drogach publicznych. Sprzęt powinien być podstawiony nie później niż: 1 godz. (od 7.00 do 15.00) oraz 2 godz. (od 15.00.do 7.00) od wezwania przez dyżurnego. Za wszelkie wyrządzone szkody w imieniu oraz osobom trzecim podczas wykonywania zadań przy ZUD odpowiada Wykonawca. Wykonawca od dnia podpisania umowy w ciągu 1 tygodnia musi być gotowy do okazania wymaganego sprzętu Zamawiającemu wraz z dokonaniem próby sprzętu w terenie oraz sprawdzenia poprawności działania systemu GPS i czujników sypania. Brak gotowości sprzętu po ustalonym terminie będzie skutkować karami umownymi. Wykonawca we własnym zakresie i cenie oferty zobowiązany jest do: 1) Montażu i demontażu pługów i piaskarek/posypywarko – solarek. 2) Wykonania niezbędnego oznakowania środków transportu i sprzętu uczestniczącego w akcji zimowej prowadzonej na drogach wojewódzkich, zgodnie z obowiązującymi przepisami. 3) Zapewnienia stałej łączności telefonicznej (sieci komórkowej na nośnikach wszystkich pojazdów realizujących w/w zadania). 4) Wyposażenia nośników posypywarko – solarek i piaskarek biorących udział w ZUD w sprzęt typu GPS i czujniki sypania materiału przeciwgołoledziowego oraz udostępni Zamawiającemu zdalny odczyt danych na sprzęcie komputerowym w siedzibie PZD poprzez sieć internetową. Wykonawca jest zobowiązany utrzymywać urządzenia w ciągłej sprawności oraz wyraża zgodę na weryfikację czasu pracy sprzętu i zużytego materiału wykazanych w dziennikach ZUD, zgodnie ze wskazaniami tych urządzeń. 5) Uwzględnienia kosztów dojazdu do bazy – placu materiałowego i oczekiwanie na dyspozycję. Które to czynności nie są wliczane do czasu pracy sprzętu. 6) Stawki godzinowe i ceny jednostkowe określone przez wykonawcę w ofercie winny uwzględniać wszystkie niezbędne składniki kalkulacyjne, w tym robociznę, materiały, sprzęt, bazę oraz koszty pośrednie i zysk. Ustalone stawki nie będą podlegały zmianom w okresie wykonywania umowy. Odbiór robót Odbiór robót odbywać się będzie poprzez podpisanie przez Zamawiającego protokołu odbioru robót przy zimowym utrzymaniu dróg za przepracowany okres. Wymagania sprzętowe 1) W celu realizacji zadania Wykonawca musi dysponować następującym sprzętem: a. 4 szt. solarka – nośnik ciężki z posypywarką i pługiem, b. 1 szt. pług – nośnik ciężki z pługiem, c. 2 szt. pług – nośnik średni z pługiem, d. 1 szt. ładowarka – do załadunku materiałów. 2) Miejsce pełnienia dyżurów przez pracowników Wykonawcy: Punkt utrzymywany przez Wykonawcę zlokalizowany na terenie bazy materiałowej lub w jej bezpośrednim pobliżu. 3) Lokalizacja bazy materiałowej: Baza Zamawiającego zlokalizowana na terenie Tylic.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90620000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie precyzuje w tym zakresie szczególnych wymagań.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1) wypełniony i podpisany formularz ofertowy – załącznik nr 1 do SIWZ, 2) wypełniona i podpisana kalkulacja ofertowa – załącznik nr 2 do SIWZ 3) oświadczenia o braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ustawy PZP – załącznik nr 3 do SIWZ, 4) oświadczenie wykonawcy o spełnieniu warunków w postępowaniu na podstawie art.22 ustawy PZP – załącznik nr 4 do SIWZ, 5) wykaz wykonanych usług, a w przypadku świadczeń okresowych lub ciągłych również ich należyte wykonanie, w okresie ostatnich 3 lat przed upływem terminu składania ofert, albo wniosków o dopuszczenie do udziału w postępowaniu, a jeżeli okres prowadzenia działalności jest krótszy – w tym okresie, minimum realizacji jednego zimowego utrzymania dróg, o wartości brutto co najmniej 500 000,00 zł wraz z podaniem jej wartości, przedmiotu, daty wykonania i podmiotów na rzecz których usługa została wykonana oraz załączy dowody czy została wykonana lub jest wykonywana należycie – załącznik nr 5 do SIWZ 6) wykaz sprzętu wykonawcy usług w celu wykonania zamówienia wraz z informacją o podstawie do dysponowania tymi zasobami – załącznik nr 6 do SIWZ wraz z kserokopiami dowodów rejestracyjnych pojazdów, 7) Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy PZP, przekaże Zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy PZP. Wraz ze złożeniem oświadczenia, Wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia –załącznik nr 7 do SIWZ, 8) informacji z Krajowego Rejestru Karnego w zakresie określonym w art.24 ust.1 pkt 13,14 i 21 ustawy PZP oraz odnośnie skazania za wykroczenie na karę aresztu, w zakresie określonym przez zamawiającego na podstawie art 24 ust.5 pkt 5 i 6 ustawy PZP, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 9) aktualny odpis z właściwego rejestru lub z centralnej ewidencji i informacji o działalności gospodarczej, jeżeli odrębne przepisy wymagają wpisu do rejestru lub ewidencji, w celu wykazania braku podstaw do wykluczenia na podstawie art. 24 ust. 5 pkt 1 ustawy PZP, wystawionego nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert, 10) aktualne zaświadczenie właściwego naczelnika urzędu skarbowego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem podatków lub zaświadczenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawione nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert; 11) aktualne zaświadczenie właściwego oddziału Zakładu Ubezpieczeń Społecznych lub Kasy Rolniczego Ubezpieczenia Społecznego potwierdzające, że Wykonawca nie zalega z opłacaniem składek na ubezpieczenie zdrowotne i społeczne, lub potwierdzenie, że uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu - wystawionego nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem terminu składania ofert, 12) Wypełniony i podpisany projekt umowy świadczący o zapoznaniu się z warunkami umowy 13) opłacona polisa, a w przypadku jej braku innego dokumentu potwierdzającego, że Wykonawca jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, 14) W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia w myśl art. 23 ustawy PZP: - należy dostarczyć pełnomocnictwo do reprezentowania wszystkich Wykonawców. Pełnomocnik może być ustanowiony do reprezentowania Wykonawców w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie przedmiotowego zamówienia. Zamawiający dopuszcza złożenie przedmiotowego dokumentu w formie oryginału lub kopii poświadczonej przez notariusza, - dokumenty składane w zakresie potwierdzenia niepodlegania wykluczeniu na podstawie art. 24 ust 1 ustawy PZP dotyczące Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia winien złożyć każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie, - informację o przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 2 pkt. 5 ustawy PZP składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia. 15) Jeżeli wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt 8-11: a) pkt 8 – składa informację z odpowiedniego rejestru albo, w przypadku braku takiego rejestru, inny równoważny dokument wydany przez właściwy organ sądowy lub administracyjny kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dotyczy informacja albo dokument, w zakresie określonym w art. 24 ust. 1 pkt 13, 14 i 21 oraz ust. 5 pkt 5 i 6 ustawy PZP; b) pkt 9 – 11 – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: - nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, - nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 16) Dokumenty, o których mowa w ust. 15 pkt a) i pkt b) myślnik drugi, powinny być wystawione nie wcześniej niż 6 miesięcy przed upływem terminu składania ofert. Dokument, o którym mowa w ust. 15 pkt b) myślnik pierwszy, powinien być wystawiony nie wcześniej niż 3 miesiące przed upływem tego terminu. 17) Jeżeli w kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt 16 ust. a), zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub przed organem sądowym, administracyjnym albo organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby 18) W przypadku wątpliwości co do treści dokumentu złożonego przez wykonawcę, zamawiający może zwrócić się do właściwych organów odpowiednio kraju, w którym wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, o udzielenie niezbędnych informacji dotyczących tego dokumentu. 19) Wykonawca może polegać na wiedzy i doświadczeniu, potencjale technicznym, osobach zdolnych do wykonania zamówienia, zdolnościach finansowych lub ekonomicznych (jeśli dotyczy) innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nimi stosunków. W takiej sytuacji Wykonawca zobowiązany jest udowodnić Zamawiającemu, iż będzie dysponował tymi zasobami w trakcie realizacji zamówienia, w szczególności przedstawiając w tym celu pisemne zobowiązanie tych podmiotów (oryginał) do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby wykonania zamówienia. Treść zobowiązania powinna bezspornie i jednoznacznie wskazywać na zakres zobowiązania innego podmiotu, określać czego dotyczy zobowiązanie oraz w jaki sposób i w jakim okresie będzie ono wykonywane. W sytuacji, gdy przedmiotem udostępnienia są zasoby nierozerwalnie związane z podmiotem ich udzielającym, niemożliwe do samodzielnego obrotu i dalszego udzielenia ich bez zaangażowania tego podmiotu w wykonanie zamówienia (np. wiedza, doświadczenie), taki dokument powinien zawierać wyraźne nawiązanie do uczestnictwa tego podmiotu w wykonaniu zamówienia (uczestnictwo polegające na podwykonawstwie lub uczestnictwo o innym charakterze, sposobie i zasadach). 20) Zamawiający żąda od Wykonawcy, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy PZP, przedstawienia w odniesieniu do tych podmiotów dokumentu wymienionego w pkt 9. 21) Zamawiający ocenia, czy udostępniane wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa lub ekonomiczna, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz bada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 i ust. 5 ustawy PZP.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach