Przetargi.pl
Zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie powiatu polkowickiego w sezonie 2018-2019 - część 2 i część 3

Polkowicki Zarząd Dróg Powiatowych ogłasza przetarg

  • Adres: 59-170 Przemków, ul. Fabryczna
  • Województwo: dolnośląskie
  • Telefon/fax: tel. -
  • Data zamieszczenia: 2018-09-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Polkowicki Zarząd Dróg Powiatowych
    ul. Fabryczna 16
    59-170 Przemków, woj. dolnośląskie
    tel. -
    REGON: -
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.pzdp.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie powiatu polkowickiego w sezonie 2018-2019 - część 2 i część 3
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest realizacja usługi pn.: „Zimowe utrzymanie dróg powiatowych na terenie powiatu polkowickiego w sezonie 2018-2019” część 2 i część 3. Zamawiający ZUD realizuje poprzez prace zlecane w częściach zamówienia od nr 1 do nr 10, polegające na realizacji zadań: 1) przygotowanie materiałów do usuwania śliskości zimowej, przy czym przez usuwanie rozumie się również zapobieganie, 2) działania profilaktyczne w tym np. bierną osłonę dróg przed zawiewaniem, analizę meteo itp., 3) odśnieżanie ciągów dróg (tj. jezdni, poboczy, chodników), 4) zwalczanie śliskości pośniegowej nawierzchni dróg oraz gołoledzi (poprzez posypywanie), 5) usuwanie śliskości zimowej poprzez stosowanie topników do odladzania jezdni lub materiałów uszorstniających, 6) utrzymanie sprzętu do zwalczania skutków zimy w stałej gotowości, 7) gotowość do świadczenia usług, 8) prace porządkowe po sezonie zimowym. Rodzaj wykonywanych zadań jest uzależniony od rodzaju zlecanych prac, wykonywanych na poszczególnych częściach zamówienia. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części 2 i dla części 3, został zawarty w Planie Zimowego Utrzymania Dróg Powiatowych Powiatu Polkowickiego w sezonie zimowym 2018 -2019, stanowiącym element załącznika nr 7 - Specyfikacji techniczna. Dla części 2 – REJON POLKOWICE i dla części 3 – REJON CHOCIANÓW, zakres prac zleconych Wykonawcy obejmuje realizacje zadań wymienionych w pkt. 3-7 powyżej. Warunki zamówienia: 1. Zamawiający zapewnia Wykonawcom materiały szorstkie do posypywania dróg i chodników. 2. Zamawiający nie ponosi odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez Wykonawcę, jak i podwykonawcę podczas wykonywania przedmiotu zamówienia. 3. Wykonawca ponosi pełną odpowiedzialność za szkody i następstwa nieszczęśliwych wypadków spowodowane nieprawidłową realizacją zamówienia lub zaniechaniem prac. 4. Wykonawca zobowiązany jest w trakcie realizacji niniejszego zamówienia posiadać ubezpieczenie od odpowiedzialności cywilnej za szkody i następstwa nieszczęśliwych wypadków. 5. Wykonawca przy realizacji zamówienia powinien dysponować pracownikami niezbędnymi do wykonania zamówienia (kierowcy, operatorzy), przeszkolonymi na stanowisku pracy. Operatorzy powinni posiadać odpowiednie kwalifikacje i uprawnienia wymagane przepisami prawa - za co całkowitą odpowiedzialność ponosi Wykonawca. 6. Przed rozpoczęciem pracy operator powinien dokonać oględzin sprzętu oraz sprawdzić prawidłowość działania układu hydraulicznego, zaczepu nośnika i stanu technicznego nośnika. W czasie pracy operator powinien wykonywać wyłącznie czynności związane z obsługą sprzętu, w sposób ciągły obserwować sprzęt roboczy, zwracać baczną uwagę na bezpieczeństwo osób i pojazdów znajdujących się w pobliżu, przestrzegać obowiązujących zasad Kodeksu Drogowego. 7. Wykonawca jest zobowiązany do zapewnienia stałego kontaktu Zamawiającego z osobami uczestniczącymi w zimowym utrzymaniu dróg lub chodników, w trakcie świadczonych usług. 8. Zamawiający zastrzega sobie prawo zainstalowania systemu monitorowania pracy sprzętu (typu GPS). W przypadku uszkodzenia w/w sprzętu należy niezwłocznie powiadomić pracownika Zamawiającego. Uszkodzenie systemu monitorowania powstałe z winy Wykonawcy będzie naprawiane na jego koszt, 9. Ilość godzin zimowego utrzymania dróg każdej części zamówienia będzie zależna od rzeczywistych potrzeb Zamawiającego wynikających z warunków pogodowych. 10. Ilość kilometrów pokonanych od placu składowego środka uszorstniającego do poszczególnych dróg objętych zamówieniem rozliczona zostanie na podstawie pomiarów GPS zainstalowanych na środkach transportowych Wykonawcy. 11. Każdorazowo przed rozpoczęciem i po zakończeniu pracy operator pojazdu ZUD (kierowca) przekaże telefoniczną informację dyżurnemu PZDP. Powyższa informacja potwierdzona przez dyżurnego PZDP stanowić będzie podstawę ustalenia czasu pracy sprzętu wykonującego usługę ZUD w terenie oraz kilometrów należnych za dojazd z miejsca załadunku środków uszorstniających do miejsca rozpoczęcia usługi. Trasa przejazdu „powrotna” po zakończeniu usługi do miejsca załadunku zostanie zaliczona dopiero w momencie konieczności ponownego załadunku środka transportującego. 12. Sprzęt powinien być przygotowany w takim stopniu, aby Wykonawca mógł go użyć do pracy w ciągu max. 2 godzin od momentu telefonicznego zlecenia Zamawiającego. Pojazdy używane do wykonywania prac przy zimowym utrzymaniu dróg i chodników, powinny być wyposażone w ostrzegawczy sygnał świetlny błyskowy barwy żółtej zgodnie z wymaganiami ustawy - Prawo o ruchu drogowym. 13. W cenie oferty, Wykonawca zobowiązany jest wliczyć gotowości techniczną, tzw. dyżur dyspozytorski, w czasie, kiedy Wykonawca nie znajduje się w bezpośredniej dyspozycji Zamawiającego. Pełnienie powyższego dyżuru będzie realizowane w terminie od 01.11.2018 r. do 31.03.2019 r. 14. Do ceny oferty Wykonawca zobowiązany jest wliczyć koszt załadunku piasku na środki transportowe. 15. Ponadto w cenie oferty Wykonawca, ma możliwość wliczyć dodatkowo koszt utrzymania placu dla składowania piasku, który powinien znajdować się w rejonie ofertowym. 16. W przypadku braku oferty na utrzymanie placu składowania, przez Wykonawcę usługi, Zamawiający wskaże miejsce składowania piasku w siedzibie PZDP. 17. W przypadku wyłonienia jednego Wykonawcy dla obu części, Zamawiający zastrzega sobie prawo utrzymania placu składowania piasku dla jednej lokalizacji – uzgodnionej uprzednio z Wykonawcą usługi. 18. W przypadku niekorzystnej lokalizacji proponowanych miejsc składowania, Zamawiający zastrzega sobie prawo wskazania miejsca składowania piasku w siedzibie PZDP 19. W przypadku, gdy proponowana przez Wykonawcę cena za utrzymanie placu składowego piasku będzie większa o ponad 20%, w stosunku do średniej arytmetycznej wyliczonej z cen utrzymania placu składowania pozostałych części zamówienia, Zamawiający zastrzega sobie prawo wskazania miejsc składowania piasku w siedzibie PZDP. 20. Zakres zadań w ramach zimowego utrzymania dróg (ZUD), warunki utrzymania dróg według standardów ZUD oraz wykaz dróg objętych zamówieniem wraz ich lokalizacją zawarte zostały w Specyfikacji technicznej - załączniku nr 7 do SIWZ. 21. Pozostałe warunki związane z wykonaniem zamówienia określa wzór umowy oraz załączniki do SIWZ. Zamówienie zostało podzielone na 2 części: Część 2: REJON POLKOWICE Zimowe utrzymanie dróg powiatowych nr: 1013D, 1128D, 1129D, 1130D, 1135D, 1136D, 1141D, 1169D. Łączna długość dróg objętych zadaniem wynosi: ok. 37,1 km. Usługę należy wykonać przy użyciu środków transportowych Wykonawcy tj. min. 1 pojazd (samochodów ciężarowych o ładowności min. 5 Mg lub ciągnik rolniczy o mocy min 100 KM) wyposażonych w pług odśnieżny o szerokości roboczej min. 2,6 m zawieszany z przodu oraz piaskarkę (min. P-1). W celu wykonania załadunku środków uszorstniających z placu składowania, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował ładowarką (1 szt.) wraz z operatorem. Usługa wykonywana będzie na bieżąco - zgodnie z poleceniami Zamawiającego. Wykonawca zadania ma możliwość wskazania utwardzonego placu składowania na terenie Gminy Polkowice, na który zostanie przewieziony materiał w postaci mieszanki piaskowo-solnej. Cena utrzymania placu składowania powinna zostać wliczona do ceny oferty i powinna być wyszczególniona w kosztorysie ofertowym. Do Wykonawcy usługi należy wówczas odpowiednie utrzymanie placu składowania oraz zabezpieczenie, zmagazynowanych na placu materiałów, przed wypłukiwaniem soli (np. plandeka, zadaszenie). Okresową dostawę materiału na plac zapewni Zamawiający. Część 3: REJON CHOCIANÓW Zimowe utrzymanie dróg powiatowych nr: 1219D, 1126D, 1137D, 1154D, 1155D, 1234D, 2272D, 1176D, 1177D, 1178D. Łączna długość dróg objętych zadaniem wynosi: ok. 46,4 km. Usługę należy wykonać przy użyciu środków transportowych Wykonawcy tj. min. 1 pojazd (samochodów ciężarowych o ładowności min. 5 Mg lub ciągnik rolniczy o mocy min 100 KM) wyposażonych w pług odśnieżny o szerokości roboczej min. 2,6 m zawieszany z przodu oraz piaskarkę (min. P-1). W celu wykonania załadunku środków uszorstniających z placu składowania, Zamawiający wymaga, aby Wykonawca dysponował ładowarką (1 szt.) wraz z operatorem. Usługa wykonywana będzie na bieżąco - zgodnie z poleceniami Zamawiającego. Wykonawca zadania ma możliwość wskazania utwardzonego placu składowania na terenie Gminy Chocianów, na który zostanie przewieziony materiał w postaci mieszanki piaskowo-solnej. Cena utrzymania placu składowania powinna zostać wliczona do ceny oferty i powinna być wyszczególniona w kosztorysie ofertowym. Do Wykonawcy usługi należy wówczas odpowiednie utrzymanie placu składowania oraz zabezpieczenie, zmagazynowanych na placu materiałów, przed wypłukiwaniem soli (np. plandeka, zadaszenie). Okresową dostawę materiału na plac zapewni Zamawiający. Inne informacje mogące mieć wpływ na wycenę oferty: 1. W przypadku zmiany przebiegu dróg wojewódzkich, powiatowych i gminnych, w trakcie realizacji przedmiotu zamówienia, Wykonawca zobowiązany będzie do wykonywania usługi ZUD w oparciu o układ ciągu i długości dróg po zmianach. Ewentualna zmiana nie stanowi podstawy do zmiany stawek ofertowych. Ewentualne zmiany przebiegu i długości dróg wprowadzone zostaną do umowy w drodze aneksu. 2. W przypadku wystąpienia szczególnie niekorzystnych warunków atmosferycznych wymagających zwiększonych sił i intensywności działań w celu utrzymania przejezdności dróg, Zamawiający zastrzega sobie prawo do doraźnych decyzji w trybie awaryjnym do skierowania innych sił na rejon obsługiwany przez Wykonawcę lub do wydania w trybie awaryjnym doraźnych dyspozycji przesunięcia sprzętu Wykonawcy dla realizacji czynności ZUD w innych rejonach działania nieobjętych umową z Wykonawcą. Wykonawca zobowiązany jest dyspozycje powyższe zrealizować. Wykonawca z tytułu ww. awaryjnie podejmowanych decyzji nie ma podstaw do zmiany stawek ofertowych, a rozliczenie za wykonane roboty odbędzie się na zasadach ogólnych wg. stawek ofertowych. Wydawanie powyższych doraźnych dyspozycji odbywać się będzie w trybie awaryjnym i nastąpi poprzez zgłoszenie telefoniczne, a potwierdzone następnie zleceniem pisemnym.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90622000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Warunkiem udziału w rozpatrywaniu ofert jest wniesienie wadium w wysokości: - Część 2: 500,00 zł (słownie: pięćset złotych 00/100), - Część 3: 500,00 zł (słownie: pięćset złotych 00/100),

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach