Przetargi.pl
Zimowe utrzymanie dróg i ulic stanowiących własność Gminy Żabia Wola w sezonie zimowym 2016/2017

Gmina Żabia Wola ogłasza przetarg

  • Adres: 96321 Żabia Wola, ul. Główna
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 046 8578182, 8578224 , fax. 468 578 181
  • Data zamieszczenia: 2016-11-09
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Żabia Wola
    ul. Główna 3
    96321 Żabia Wola, woj. mazowieckie
    tel. 046 8578182, 8578224, fax. 468 578 181
    REGON: 75014857800000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zimowe utrzymanie dróg i ulic stanowiących własność Gminy Żabia Wola w sezonie zimowym 2016/2017
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    Przedmiotem zamówienia jest usługa zimowego utrzymania dróg stanowiących własność gminy. Zimowe utrzymanie dróg ma na celu złagodzenie niedogodności związanych z wystąpieniem zjawisk atmosferycznych w okresie zimowym. Zasady prowadzonych prac oraz technologia usługi wynikają z aktualnie obowiązujących standardów zimowego utrzymania dróg (zał. nr 9). Standardy zimowego utrzymania dróg opisują stan utrzymania drogi dla danego standardu oraz dopuszczalne odstępstwa od standardów po ustaniu opadów śniegu i od stwierdzenia wystąpienia zjawiska(Standardy opracowane zostały na cały teren gminy. Niniejsze postepowanie dotyczy rejonu/części VII-VIII i należy brać pod uwagę niniejszy dokument w zakresie części/rejonu VII-VIII). Usługa polega na oczyszczaniu dróg, ulic oraz obiektów towarzyszących ( zatoki autobusowe, parkingi) ze śniegu, lodu, błota i likwidacji śliskości zimowej, monitorowaniu i kontrolowaniu stanu nawierzchni dróg i ulic oraz jednokrotnym oczyszczeniu po okresie zimowym dróg. Ponad 50% dróg stanowią drogi o nawierzchni gruntowej i szerokości około 2,5-5,0 m, pozostałe o nawierzchni: bitumicznej, destruktowej, powierzchniowo utrwalonej emulsją asfaltową. Rejon VII Odśnieżanie dróg gminnych oraz zwalczanie śliskości dróg według I i II kolejności. Zakres usługi zgodnie z załączonym Formularzem cenowym i warunkami SIWZ Rejon VIII Odśnieżanie dróg gminnych oraz zwalczanie śliskości dróg według I i II kolejności. Zakres usługi zgodnie z załączonym Formularzem cenowym i warunkami SIWZ UWAGA! Przystąpienie do usuwania zjawisk na drogach w zakresie zwalczania śliskości: • dla I kolejności śliskość 2 godziny od wystąpienia zjawisk po telefonicznym zgłoszeniu Zamawiającego. • dla II kolejności śliskość po telefonicznym zgłoszeniu Zamawiającego do 3 godzin. Wykonawcy przystąpią do wykonywania usługi w zakresie odśnieżania po telefonicznym uzgodnieniu z Zamawiającym z tym, że w pierwszej kolejności należy odśnieżyć drogi o nawierzchni utwardzonej. Przy opracowaniu oferty należy wziąć pod uwagę fakt, że Zamawiający nie przewiduje zapłaty za gotowość, a tylko za efektywną pracę (wykonane usługi). 3.2 Zakres rzeczowy dla każdej części/rejonu 1) Okres zimowego utrzymania dróg ustala się od dnia podpisania umowy do 30 kwietnia 2017r. W tym czasie Wykonawca zobowiązany jest do prowadzenia usługi zimowego utrzymania dróg, która oprócz akcji czynnej obejmuje również prowadzenie całodobowych dyżurów dyspozytorskich. 2) Rozpoczęcie i zakończenie utrzymania zimowego będzie uzależnione od warunków atmosferycznych i następuje na wyłączne polecenie Zamawiającego. 3) Upoważniony przedstawiciel Zamawiającego może zawiesić prowadzenie akcji zimowej, a także dokonać odwołania zawieszenia. 4) Rozpoczęcie pracy sprzętu winno nastąpić nie później niż 2 godziny od momentu wystąpienia zjawiska (np. gołoledź, szron, szadź, śliskość pośniegowa, lodowica, śnieg) lub zgłoszenia interwencji dotyczących utrudnień w ruchu na drodze przez Zamawiającego, natomiast zakończenie do 4 godzin po ustąpieniu zjawiska 5) Rozpoczęcie pracy na drogach o nawierzchni utwardzonej niezwłocznie po zgłoszeniu przez Zamawiającego. 6) Wykonawca w czasie prowadzenia utrzymania zimowego dróg przyjmuje interwencje, oraz wykonuje prace związane z usunięciem przyczyn zgłaszanych interwencji i pełni całodobowy dyżur dyspozytorski. 7) Na drogach objętych zimowym utrzymaniem mogą wystąpić utrudnienia i krótkotrwałe ( do 2 godz.) przerwy w ruchu. Czas trwania utrudnień uzależniony jest od stanu zjawiska i czasu jego trwania. W przypadku skrajnie niekorzystnych warunków atmosferycznych i pogodowych (zawieje, zamiecie śnieżne, długotrwałe burze śnieżne niweczące efekty odśnieżania dróg) uniemożliwiających osiągnięcie i utrzymanie na drogach standardu docelowego, przejezdności, organizacje pracy wtedy należy dostosować do aktualnych zmieniających się warunków na drogach. 8) Termin zakończenia prac związanych z poziomym oczyszczeniem ulic i mostów z materiałów po zimowym utrzymaniu dróg ustala się do końca kwietnia 2017r. 9) Poziome oczyszczanie dróg z materiałów po zimowym utrzymaniu dróg obejmuje oczyszczanie jezdni w miejscu występowania chodników wraz z nimi oraz obiektów mostowych. 10) Po rozpoczęciu zimowego utrzymania dróg Wykonawca jest zobowiązany do całodobowego pełnienia dyżurów przy uwzględnieniu następujących warunków; a) całodobowa dostępność telefoniczna b) każda jednostka sprzętowa jest wyposażona w telefon komórkowy, z którym jest możliwy kontakt przez całą dobę. c) prowadzenia dokumentacji dyżurów i pracy sprzętu oraz miesięczne przekazywania jej do Urzędu Gminy, w formie zgłoszenia do rozliczenia akcji z wyszczególnieniem wsi i poszczególnych ulic potwierdzonych wykonanie usługi przez sołtysa lub radnego z danego terenu, d) składania telefonicznych meldunków o stanie dróg Zamawiającemu w czasie akcji i codziennie- podczas wystąpienia niekorzystnych warunków atmosferycznych. e) prowadzenia zimowego utrzymania dróg zgodnie zobowiązującymi standardami zimowego utrzymania dróg ( zał. nr 9) 11) Wykonawca w czasie zimowego utrzymania prowadzi akcję czynną i pełni całodobowy dyżur dyspozytorski 12) Potwierdzenie wykonania akcji czynnej odśnieżania lub zwalczania śliskości na poszczególnych ulicach w następujących wsiach rejonu Wykonawcy przez przedstawiciela Zamawiającego – Sołtysa wsi lub Radnego powinno nastąpić niepóźnej niż w dniu następnym, po zakończeniu akcji. 13) Odśnieżanie dróg: a) Odśnieżanie dróg ma na celu usunięcie śniegu z jezdni i poboczy dróg oraz zatok autobusowych parkingów i chodników dróg, przy których są chodniki. b) W przypadku skrajnie niekorzystnych warunków atmosferycznych i pogodowych (np. zawieje, zamiecie śnieżne) dopuszczalne jest odstępstwo od utrzymania w standardzie zgodnie z przyjętymi zasadami przy odśnieżaniu i zwalczaniu gołoledzi. c) W trudnych warunkach organizację pracy należy wtedy dostosować do aktualnych, zmieniających się warunków na drogach i przyjmować niekonwencjonalne rozwiązanie, np. odśnieżanie tylko jednego pasa ruchu i prowadzenie pojazdów konwojami organizowanymi przy udziale policji, zaczynając od dróg o największym natężeniu ruchu, należy odśnieżać tylko jeden pas ruchu i wykonać mijanki w zasięgu widoczności 100-200 m d) Odśnieżanie mostów odbywa się jednocześnie podczas prac na danym ciągu drogowym. e) Śnieg zalegający na jezdni jest spychany na krawędź jezdni i chodnika. Należy zachować na chodniku przejście dla pieszych min. 0.7m. place parkingowe i zatoki autobusowe odśnieża się jednocześnie z jezdnią i chodnikami. f) Przy odśnieżaniu dróg prace należy wykonać tak, aby śnieg usuwany z drogi nie był przenoszony na inne krzyżujące się drogi jak i zjazdy. W przypadku utworzenia się wału na krawędzi drogi jak i zjazdu należy usunąć zalegający śnieg. Zjazdy do posesji odśnieżają we własnym zakresie właściciele posesji. Wjazdy na drogi prostopadłe do drogi objętej zimowym utrzymaniem odśnieża Wykonawca prowadzący akcję odśnieżania. g) Technika odśnieżania chodników jest uzależniona od ich długości i szerokości oraz rodzaju i ilości śniegu. Do odśnieżania tego typu elementów drogi należy używać przede wszystkim sprzętu specjalistycznego przeznaczonego do tego celu oraz pługów, szczotek mechanicznych i odśnieżarek prowadzonych ręcznie. Nie dopuszcza się odkładania śniegu z chodników na jezdnię. Stosowanie dużych nośników uzależnione jest od nośności i szerokości tych dróg. h) Śnieg, w przypadku, kiedy jest to konieczne, powinien być wywożony z dróg przebiegających przez poszczególne miejscowości i inne obszary zabudowane. Wywożenie śniegu odbywa się w przypadku zalegania dużej ilości śniegu na chodnikach uniemożliwiających poruszanie się pieszych. Do załadunku należy używać ładowarek, koparek śniegoładowarek, a do wywozu – samochodów – samowyładowawczych. Nadmiar śniegu z dróg, parkingów, chodników należy wywieźć w miejsce zorganizowane we własnym zakresie Wykonawcy. 14) Zwalczanie śliskości dróg: a) Do zapobiegania powstawania, likwidacji i łagodzenia śliskości zimowej stosuje się materiały uszorstniające. b) rozsypanie środków uszorstniających z domieszką soli 30% c) Zapobieganie powstawania gołoledzi i szronu - Działalność należy rozpocząć po stwierdzeniu, że temperatura nawierzchni jest ujemna i dalej wzrasta. d) Likwidowanie grubych warstw lodu, zlodowaciałego lub zbitego śniegu - Warstwy takie powinny być usuwane z nawierzchni mechanicznie. e) Do rozsypywania materiałów uszorstniających należy używać urządzeń dających gwarancję użycia materiałów w ilości 100-150 g/m2 f) Zamawiający zastrzega sobie prawo do kontrolowania (badania) środków z domieszką, podczas wykonywania prac na drogach (tj. bezpośrednio pobierać próbki materiału z samochodu) g) Efektem uznania prawidłowo wykonanych prac przez zamawiającego jest osiągnięcie stanu nawierzchni z warstwą śniegu lub błota pośniegowego w grubości nie więcej niż 2 cm dla Standardu I pierwsza kolejność , 5 cm dla Standardu I druga kolejność, 10 cm dla Standardu II h) rozsypywarki środków chemicznych i materiałów uszorstniających muszą być łatwe w montażu i demontażu na środki transportowe, zapewnić płynną regulację rozsypywanych środków do zwalczania śliskości zimowej, równomierny wydatek na m2 bez względu na prędkość jazdy rozsypywarki. i) Talerz lub talerze rozsypujące muszą być usytuowane na odpowiedniej wysokości, aby rozsypywany materiał nie powodował uszkodzeń karoserii pojazdów będących w ruchu lub zaparkowanych przy drogach. j) Zabrania się stosowania wszelkich mieszanek zawierających sól do usuwania śliskości na niżej wymienionych drogach:  m. Skuły ul. Okrężna  m. Grzegorzewice, ul. Daleka, ul. Słoneczna, ul. Pałacowa  m Bartoszówka ul. Strażacka  m. Lasek ul. Popiele i ul. Słoneczna Na przedmiotowych drogach do usuwania śliskości należy stosować materiały uszorstniające o uziarnieniu do 2 mm, kruszywo naturalne bez składników spoistych o uziarnieniu do 4 mm (zalecane do uszorstnienia ubitego śniegu) (piasek i żwir) bez domieszki soli. Ziarna kruszyw powinny mieć kształt regularny i wykazywać dostateczną wytrzymałość na niszczenie przez ruch kołowy, zawartość ziaren drobnych (mniejszych niż 0,075 mm) powinna być minimalna do 3%. k) Materiał do posypywania nawierzchni zapewnia Wykonawca. Szczegółowo przedmiot zamówienia określa SIWZ
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90620000-9

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach