Przetargi.pl
Zimowe utrzymanie dróg i chodników na terenie miejscowości Międzyrzecz i sołectw Bobowicko, Kęszyca Leśna, Bukowiec, Gorzyca, Jagielnik, Kalsko, Kaława, Kuligowo, Kursko, Nietoperek, Pieski, Pniewo, Rojewo, Szumiąca, Święty Wojciech, Wysoka, Wyszanowo, Żółwin stanowiących własność Gminy Międzyrzecz

Gmina Międzyrzecz ogłasza przetarg

  • Adres: 66300 Międzyrzecz, ul. Rynek
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 957 426 930 , fax. 957 426 979
  • Data zamieszczenia: 2017-12-13
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Międzyrzecz
    ul. Rynek 1
    66300 Międzyrzecz, woj. lubuskie
    tel. 957 426 930, fax. 957 426 979
    REGON: 21096684600000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.miedzyrzecz.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zimowe utrzymanie dróg i chodników na terenie miejscowości Międzyrzecz i sołectw Bobowicko, Kęszyca Leśna, Bukowiec, Gorzyca, Jagielnik, Kalsko, Kaława, Kuligowo, Kursko, Nietoperek, Pieski, Pniewo, Rojewo, Szumiąca, Święty Wojciech, Wysoka, Wyszanowo, Żółwin stanowiących własność Gminy Międzyrzecz
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    3.1. Przedmiotem zamówienia jest usługa zimowego utrzymania dróg i chodników na terenie miejscowości Międzyrzecz i sołectw Bobowicko, Kęszyca Leśna, Bukowiec, Gorzyca, Jagielnik, Kalsko, Kaława, Kuligowo, Kursko, Nietoperek, Pieski, Pniewo, Rojewo, Szumiąca, Święty Wojciech, Wysoka, Wyszanowo, Żółwin stanowiących własność Gminy Międzyrzecz. 3.2. Zamówienie zostało podzielone na trzy części: 3.2.1. Część 1: Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie miejscowości Międzyrzecz i sołectw Bobowicko, Kęszyca Leśna, Bukowiec, Gorzyca, Jagielnik, Kalsko, Kaława, Kuligowo, Kursko, Nietoperek, Pieski, Pniewo, Rojewo, Szumiąca, Święty Wojciech, Wysoka, Wyszanowo, Żółwin. 3.2.1.1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części 1. stanowi załącznik nr 8A do SIWZ. 3.2.1.2. Zakres zamówienia dotyczy: 1. utrzymania ciągłej przejezdności dróg w miejscowości Międzyrzecz, Bobowicko, Kęszyca Kolonia i Kęszyca Leśna z dopuszczalnym odstępstwami (standardy i zasady zimowego utrzymania określone w tabeli nr 1), polegającym na odśnieżaniu jezdni oraz obiektów im towarzyszących, jak zatoki autobusowe, parkingi itp. – załączniki 1.1., 1.3. Wykonanie tego obowiązku będzie wymagane niezależnie od dnia tygodnia i obejmuje: 1) odśnieżania jezdni na całej długości i szerokości z uwzględnieniem ograniczeń wynikających z odkładania się śniegu w strefie przykrawężnikowej w wyniku ciągłego odśnieżania jezdni; 2) odśnieżanie części przy krawężnikowych i wpustów, tak by woda i topniejący śnieg i lód spływały do nich bez przeszkód; 2. zimowego utrzymania nawierzchni dróg na terenie Gminy Międzyrzecz - wyszczególnionych w załączniku nr 1.2., których zlecenie może wystąpić sporadycznie, w zależności od panujących warunków atmosferycznych. 3. dysponowania i zapewnienia sprawnego sprzętu do prowadzenia zimowego utrzymania jezdni. W przypadku awarii sprzętu (pojazdu) zobowiązany jest do zapewnienia pojazdu zastępczego w czasie nie dłuższym niż 1 godz. od momentu stwierdzenia awarii pojazdu, na koszt własny. 4. dysponowania i zapewnienia środków niezbędnych do zwalczania śliskości zimowej w ilości zapewniającej prawidłowe, skuteczne zwalczanie śliskości, gołoledzi oraz odśnieżanie pasa drogowego określonego umową. 3.2.1.3. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności określone w opisie przedmiotu zamówienia – pkt 3.2.1.2.1 ust. 1)-2). Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a, uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań określa § 7 projektu umowy. 3.2.1.4. Zamawiający dopuszcza występowanie ubitego śniegu, przy jednoczesnym zastosowaniu materiałów uszorstniających. Środki użyte do zwalczania śliskości zimowej powinny odpowiadać warunkom określonym w następujących normach: 1) środki chemiczne: a. sól (NaCl) PN-86/0-84081/02, b. chlorek wapnia techniczny PN-75/C-84127, c. solanka BN/6011-07, 2) materiały uszorstniające: a. piasek o uziarnieniu do 2 mm PN-B-11113:1996, b. kruszywo naturalne o uziarnieniu do 4 mm (zalecane do uszorstnienia ubitego śniegu), wg PN-B-11111:1996, c. żużel wielkopiecowy kawałkowy, kruszywo niesortowane o uziarnieniu do 4 mm (zalecany do uszorstnienia ubitego śniegu), wg PN-88/B - 23004, 3) mieszanka piaskowo – solna (w swej masie powinna zawierać 40% zawartości ww. środków chemicznych używanych do zwalczania śliskości zimowej). Materiały chemiczne stosowane w ramach zimowego utrzymywania dróg muszą być składowane, tak by nie powodowały uciążliwości dla środowiska, a ich wykorzystywanie powinno odbywać się zgodnie z wymogami ochrony środowiska określonymi przepisami prawa. W trakcie usuwania nadmiaru śniegu z poboczy jezdni sprzętem mechanicznym należy, tak prowadzić prace, aby nie uszkadzać zasadzonych drzew, krzewów czy rabat kwiatowych. UWAGA ! Nie wolno stosować środków chemicznych przy jezdniach w miejscach gdzie znajdują się zespoły starodrzewu. Zabrania się składowania śniegu z zawartością środków chemicznych pod drzewami lub na trawnikach. 3.2.1.5. Wykonawca po podpisaniu umowy dostarczy Zamawiającemu aktualną opłaconą polisę ubezpieczeniową od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prac określonych Umową na kwotę nie mniejszą niż suma podpisanego kontraktu. 3.2.2. Część 2: Zimowe utrzymanie chodników w pasie drogowym, wzdłuż zieleńców, alejek na zieleńcach oraz ścieżek pieszo – rowerowych w miejscowości Międzyrzecz sektor 1. 3.2.2.1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części 2. stanowi załącznik nr 8B do SIWZ. 3.2.2.2. Zakres zamówienia dotyczy: 1. utrzymania ciągłej drożności ciągów pieszych w miejscowości Międzyrzecz sektor 1 z dopuszczalnymi odstępstwami (standardy i zasady zimowego utrzymania określone w tabeli nr 1), polegającym na odśnieżaniu chodników, alejek, placów, ścieżek pieszo – rowerowych zgodnie z załącznikiem nr 1.1. Wykonanie tego obowiązku będzie wymagane niezależnie od dnia tygodnia i obejmuje: 1) odśnieżania, posypywania materiałami uszorstniającymi chodnika na całej długości i szerokości z uwzględnieniem ograniczeń wynikających z odkładania się śniegu w wyniku odśnieżania, 2) posypywania piaskiem ciągów pieszych zlokalizowanych na mostach, kładkach po uprzednim ich odśnieżeniu oraz niezwłocznie po wystąpieniu śliskości, 2. zapewnienia gotowości sprzętu i maszyn przewidzianych do realizacji zamówienia wraz z całodobowym monitorowania stanu chodników. 3. dysponowania i zapewnienia sprawnego sprzętu do prowadzenia zimowego utrzymania chodników. W przypadku awarii sprzętu (pojazdu) zobowiązany jest do zastąpienia pojazdu zastępczego w czasie nie dłuższym niż 1 godz. od momentu stwierdzenia awarii pojazdu na koszt własny. 4. dysponowania i zapewnienia środków niezbędnych do zwalczania śliskości zimowej w ilości zapewniającej prawidłowe, skuteczne zwalczanie śliskości, gołoledzi oraz odśnieżanie pasa drogowego określonego umową. 3.2.2.3. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności określone w opisie przedmiotu zamówienia – pkt 3.2.2.2.1 ust. 1)-2). Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a, uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań określa § 7 projektu umowy. 3.2.2.4. Zamawiający dopuszcza występowanie ubitego śniegu, przy jednoczesnym zastosowaniu materiałów uszorstniających. Środki użyte do zwalczania śliskości zimowej powinny odpowiadać warunkom określonym w następujących normach: 1) środki chemiczne: a. sól (NaCl) PN-86/0-84081/02, b. chlorek wapnia techniczny PN-75/C-84127, c. solanka BN/6011-07, 2) materiały uszorstniające: a. piasek o uziarnieniu do 2 mm PN-B-11113:1996, b. kruszywo naturalne o uziarnieniu do 4 mm (zalecane do uszorstnienia ubitego śniegu), wg PN-B-11111:1996, c. żużel wielkopiecowy kawałkowy, kruszywo niesortowane o uziarnieniu do 4 mm (zalecany do uszorstnienia ubitego śniegu), wg PN-88/B - 23004, 3) mieszanka piaskowo – solna (w swej masie powinna zawierać 40% zawartości ww. środków chemicznych używanych do zwalczania śliskości zimowej). Materiały chemiczne stosowane w ramach zimowego utrzymywania dróg muszą być składowane, tak by nie powodowały uciążliwości dla środowiska, a ich wykorzystywanie powinno odbywać się zgodnie z wymogami ochrony środowiska określonymi przepisami prawa. W trakcie usuwania nadmiaru śniegu z poboczy jezdni sprzętem mechanicznym należy, tak prowadzić prace, aby nie uszkadzać zasadzonych drzew, krzewów czy rabat kwiatowych. UWAGA ! Nie wolno stosować środków chemicznych przy jezdniach w miejscach gdzie znajdują się zespoły starodrzewu. Zabrania się składowania śniegu z zawartością środków chemicznych pod drzewami lub na trawnikach. 3.2.2.5. Wykonawca po podpisaniu umowy dostarczy Zamawiającemu aktualną opłaconą polisę ubezpieczeniową od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prac określonych Umową na kwotę nie mniejszą niż suma podpisanego kontraktu. 3.2.3. Część 3: Zimowe utrzymanie chodników w pasie drogowym, wzdłuż zieleńców, alejek na zieleńcach oraz ścieżek pieszo – rowerowych w miejscowości Międzyrzecz sektor 2 i Bobowicko. 3.2.3.1. Szczegółowy opis przedmiotu zamówienia dla części 3. stanowi załącznik nr 8C do SIWZ. 3.2.3.2. Zakres zamówienia dotyczy: 1. utrzymania ciągłej drożności ciągów pieszych w miejscowości Międzyrzecz sektor 2 i Bobowicko z dopuszczalnymi odstępstwami (standardy i zasady zimowego utrzymania określone w tabeli nr 1), polegającym na odśnieżaniu chodników, alejek, placów, ścieżek pieszo – rowerowych zgodnie z załącznikiem nr 1.1. Wykonanie tego obowiązku będzie wymagane niezależnie od dnia tygodnia i obejmuje: 1) odśnieżania, posypywania materiałami uszorstniającymi chodnika na całej długości i szerokości z uwzględnieniem ograniczeń wynikających z odkładania się śniegu w wyniku odśnieżania, 2) posypywania piaskiem ciągów pieszych zlokalizowanych na mostach, kładkach po uprzednim ich odśnieżeniu oraz niezwłocznie po wystąpieniu śliskości, 2. zapewnienia gotowości sprzętu i maszyn przewidzianych do realizacji zamówienia wraz z całodobowym monitorowania stanu chodników. 3. dysponowania i zapewnienia sprawnego sprzętu do prowadzenia zimowego utrzymania chodników. W przypadku awarii sprzętu (pojazdu) zobowiązany jest do zastąpienia pojazdu zastępczego w czasie nie dłuższym niż 1 godz. od momentu stwierdzenia awarii pojazdu na koszt własny. 4. dysponowania i zapewnienia środków niezbędnych do zwalczania śliskości zimowej w ilości zapewniającej prawidłowe, skuteczne zwalczanie śliskości, gołoledzi oraz odśnieżanie pasa drogowego określonego umową. 3.2.3.3. Zgodnie z art. 29 ust. 3a ustawy Prawo zamówień publicznych Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności określone w opisie przedmiotu zamówienia – pkt 3.2.3.2.1 ust. 1)-2). Sposób dokumentowania zatrudnienia osób, o których mowa w art. 29 ust. 3a, uprawnienia zamawiającego w zakresie kontroli spełniania przez wykonawcę wymagań, o których mowa w art. 29 ust. 3a oraz sankcje z tytułu niespełnienia tych wymagań określa § 7 projektu umowy. 3.2.3.4. Zamawiający dopuszcza występowanie ubitego śniegu, przy jednoczesnym zastosowaniu materiałów uszorstniających. Środki użyte do zwalczania śliskości zimowej powinny odpowiadać warunkom określonym w następujących normach: 1) środki chemiczne: a. sól (NaCl) PN-86/0-84081/02, b. chlorek wapnia techniczny PN-75/C-84127, c. solanka BN/6011-07, 2) materiały uszorstniające: a. piasek o uziarnieniu do 2 mm PN-B-11113:1996, b. kruszywo naturalne o uziarnieniu do 4 mm (zalecane do uszorstnienia ubitego śniegu), wg PN-B-11111:1996, c. żużel wielkopiecowy kawałkowy, kruszywo niesortowane o uziarnieniu do 4 mm (zalecany do uszorstnienia ubitego śniegu), wg PN-88/B - 23004, 3) mieszanka piaskowo – solna (w swej masie powinna zawierać 40% zawartości ww. środków chemicznych używanych do zwalczania śliskości zimowej). Materiały chemiczne stosowane w ramach zimowego utrzymywania dróg muszą być składowane, tak by nie powodowały uciążliwości dla środowiska, a ich wykorzystywanie powinno odbywać się zgodnie z wymogami ochrony środowiska określonymi przepisami prawa. W trakcie usuwania nadmiaru śniegu z poboczy jezdni sprzętem mechanicznym należy, tak prowadzić prace, aby nie uszkadzać zasadzonych drzew, krzewów czy rabat kwiatowych. UWAGA ! Nie wolno stosować środków chemicznych przy jezdniach w miejscach gdzie znajdują się zespoły starodrzewu. Zabrania się składowania śniegu z zawartością środków chemicznych pod drzewami lub na trawnikach. 3.2.3.5. Wykonawca po podpisaniu umowy dostarczy Zamawiającemu aktualną opłaconą polisę ubezpieczeniową od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prac określonych Umową na kwotę nie mniejszą niż suma podpisanego kontraktu.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90620000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: 1) Dla części 1: 16000,00 PLN (słownie: szesnaście tysięcy złotych) przed upływem terminu składania ofert. 2) Dla części 2: 2000,00 PLN (słownie: dwa tysiące złotych) przed upływem terminu składania ofert. 3) Dla części 3: 4000,00 PLN (słownie: cztery tysiące złotych) przed upływem terminu składania ofert. 2. Wadium może być wniesione w: 1) pieniądzu; 2) poręczeniach bankowych, lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym, że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym; 3) gwarancjach bankowych; 4) gwarancjach ubezpieczeniowych; 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz. U. z 2016 r. poz. 359). 3. Wadium w formie pieniądza należy wnieść przelewem na konto Urzędu Miejskiego w Międzyrzeczu 06 2030 0045 1110 0000 0131 3280 z dopiskiem „Wadium – Zimowe utrzymanie dróg i chodników – część ……” . 4. Skuteczne wniesienie wadium w pieniądzu następuje z chwilą uznania środków pieniężnych na rachunku bankowym Zamawiającego, o którym mowa w pkt. 8.3. niniejszej SIWZ, przed upływem terminu składania ofert (tj. przed upływem dnia i godziny wyznaczonej jako ostateczny termin składania ofert). 5. Zamawiający zaleca, aby w przypadku wniesienia wadium w formie: 1) pieniężnej – dokument potwierdzający dokonanie przelewu wadium został załączony do oferty; 2) innej niż pieniądz – oryginał dokumentu został złożony w oddzielnej kopercie, a jego kopia w ofercie. 6. Z treści gwarancji/poręczenia winno wynikać bezwarunkowe, na każde pisemne żądanie zgłoszone przez Zamawiającego w terminie związania ofertą, zobowiązanie Gwaranta do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w okolicznościach określonych w art. 46 ust. 4a i 5 ustawy pzp. 7. Oferta wykonawcy, który nie wniesie wadium lub wniesie w sposób nieprawidłowy zostanie odrzucona. 8. Okoliczności i zasady zwrotu wadium, jego przepadku oraz zasady jego zaliczenia na poczet zabezpieczenia należytego wykonania umowy określa ustawa pzp.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: nie dotyczy
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Dokumenty i oświadczenia wymagane od każdego wykonawcy składającego ofertę: 1) Wypełniony formularz oferty wg załącznika nr 1A, 1B lub 1C do niniejszej SIWZ. 2) Pełnomocnictwo lub inny dokument określający zakres umocowania do reprezentowania wykonawcy, o ile ofertę składa pełnomocnik wykonawcy. Pełnomocnictwo zgodnie z działem VI rozdział II ustawy z dnia 23 kwietnia 1964 r. - Kodeks cywilny winno być złożone w formie oryginału lub kopii poświadczonej notarialnie. 3) Aktualne na dzień składania ofert oświadczenie o spełnianiu warunków udziału w postępowaniu oraz braku podstaw do wykluczenia w zakresie wskazanym w załączniku nr 2 do SIWZ. Informacje zawarte w oświadczeniu będą stanowić wstępne potwierdzenie, że wykonawca nie podlega wykluczeniu oraz spełnia warunki udziału w postępowaniu. 4) Dowód wniesienia wadium. 2. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez wykonawców oświadczenie o którym mowa w pkt 6.1.3) niniejszej SIWZ składa każdy z wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Oświadczenie te ma potwierdzać spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu, brak podstaw wykluczenia. 3. Zamawiającego żąda aby wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia z udziału w postępowaniu zamieścił informacje o podwykonawcach w oświadczeniu, o którym mowa w pkt. 6.1.3) niniejszej SIWZ. 4. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełnienia - w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby - warunków udziału w postępowaniu składa także oświadczenie o którym mowa w pkt 6.1.3) niniejszej SIWZ dotyczące tych podmiotów. 5. Wykonawca w terminie 3 dni od dnia zamieszczenia na stronie internetowej informacji z sesji otwarcia ofert, o której mowa w art. 86 ust. 5 ustawy, przekaże zamawiającemu oświadczenie o przynależności lub braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wzór oświadczenia stanowi załącznik nr 3 do SIWZ. Wraz ze złożeniem oświadczenia, wykonawca może przedstawić dowody, że powiązania z innym wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach