Przetargi.pl
Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie miasta i Gminy Góra Kalwaria

GMINA GÓRA KALWARIA ogłasza przetarg

  • Adres: 05-530 Góra Kalwaria, ul. 3 Maja 10
  • Województwo: mazowieckie
  • Telefon/fax: tel. 22 484 34 30
  • Data zamieszczenia: 2022-10-25
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: GMINA GÓRA KALWARIA
    ul. 3 Maja 10
    05-530 Góra Kalwaria, woj. mazowieckie
    tel. 22 484 34 30
    REGON: 013271134
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.gorakalwaria.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Zamawiający publiczny - jednostka sektora finansów publicznych - jednostka samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie miasta i Gminy Góra Kalwaria
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    OPIS PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA1. Przedmiot zamówienia1) Przedmiotem zamówienia jest „Zimowe utrzymanie dróg gminnych na terenie miasta i Gminy Góra Kalwaria w sezonie 2022/23”2) Zamówienie polega na świadczeniu usług przy zimowym utrzymaniu dróg (oznaczonych dalej w tekście niniejszego OPISU PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA w skrócie ZUD) sprzętem Wykonawcy.3) Świadczenie usług przy ZUD należy prowadzić zgodnie z opisem przedmiotu zamówienia wraz z załączonym standardem zimowego utrzymania dróg – zasadami odśnieżania i usuwania śliskości na drogach zarządzanych przez Urząd Miasta i Gminy Góra Kalwaria,4) Łączna długość dróg, na których będzie prowadzone zimowe utrzymanie wynosi ok. 167 km.5) W pierwszej kolejności odśnieżania będą drogi gminne utwardzone, którymi przebiega regularna linia przewozów pasażerskich oraz odbywa się dowóz dzieci do szkół (razem ok. 60 km.).6) W drugiej kolejności odśnieżania będą pozostałe drogi gminne utwardzone (razem ok. 64 km.).7) W trzeciej kolejności odśnieżania będą drogi gminne nieutwardzone, lokalne utwardzone i ślepe (razem ok. 43 km)2. Termin realizacji przedmiotu zamówienia:1) zamawiający wymaga, aby zamówienie realizowane było od dnia 15.11.2022 r. do dnia 31 marca 2023 r.;2) zamówienie realizowane będzie wyłącznie sprzętem Wykonawcy;3. Standard utrzymania1) Drogi gminne w sezonach 2021/2022 będą utrzymywane w III standardzie według poniższej tabeli przyjętymi dla dróg w pierwszej kolejności utrzymania:Lp.StandardOpis stanu utrzymania drogi dla danego standarduDopuszczalne odstępstwa od standardupo ustaniu opadów śniegu od stwierdzeniawystępowania zjawisk lub otrzymania o nim informacji1.IIIJezdnia odśnieżona na całej szerokości.Zwalczanie śliskości - jezdnia posypana na:• skrzyżowaniach z drogami utwardzonymi;• odcinkach o pochyleniu > 4 %;• przystankach autobusowych;• przejściach dla pieszych;• przed szkołami;• zaleganie luźnego śniegu do 6 godz.• zaleganie warstwy zajeżdżonego śniegu do 6 godz.• zaleganie zasp i języków śnieżnych do 6 godz.• lokalnie utrudnienia dla samochodów osobowychgołoledź - 6 godz.szron - 6 godz.sadź - 6 godz.śliskość pośniegowa - 6 godz.lodowica - 6 godz.2) W przypadku drugiej kolejności utrzymania przyjmuje się, że dopuszczalne odstępstwo od przyjętego standardu może występować przez maksymalnie 12 godzin. Natomiast w przypadku 3 kolejności utrzymania będzie to maksymalnie 48 godzin.3) W przypadku wystąpienia trudnych warunków atmosferycznych mogą być odstępstwa od przyjętych standardów – decyzję o odstępstwach podejmuje Zamawiający.4) Przez 1 km świadczonej usługi należy rozumieć doprowadzenie 1 km drogi na całej szerokości jezdni wraz z zatokami autobusowymi, chodnikami i ścieżkami rowerowymi na terenie miasta (o ile występują w pasie drogi) do wymaganego dla niej standardu zimowego utrzymania dróg,4. Ustalenia organizacyjne1) Po podpisaniu umowy, Wykonawca dostarcza Zamawiającemu aktualny wykaz kierowców wykonujących usługę w układzie dwuzmianowym z podaniem numerów telefonów komórkowych lub stacjonarnych.2) Po podpisaniu umowy, Wykonawca dostarcza do Zamawiającego aktualny wykaz pojazdów wraz z nr rejestracyjnymi oraz wykaz rodzaju sprzętu do zimowego utrzymania dróg zamontowanego na pojazdach.3) Po podpisaniu umowy Wykonawca przeszkoli kierowców w zakresie obsługi piaskarek i pługów odśnieżnych.4) Wykonawca we własnym zakresie przystosuje pojazdy do ZUD, dokona montażu sprzętu i urządzeń oraz wyposaży każdy pojazd w dwie lampy reflektorowe oraz jedną zespoloną lampę ostrzegawczą:5) Zamawiający wymaga, aby Wykonawca używał urządzenia GPS w celu kontroli świadczenia usług ZUD. Wykonawca umożliwi Zamawiającemu ich wykorzystywanie do celów kontroli świadczonych usług.6) Wszelkie koszty napraw sprzętu zimowego utrzymania pokrywa Wykonawca.7) Wykonawca do realizacji umowy będzie wykorzystywać wyłącznie w pełni sprawny sprzęt z zastrzeżeniem, że obok sprawności technicznej charakteryzować się on będzie również zadawalającym stanem wizualnym.8) Dodatkowo, w przypadku wydłużających się napraw sprzętu zasadniczego, aby zachować ciągłość pracy i zapewnić utrzymanie wymaganych standardów utrzymania zimowego dróg, Wykonawca powinien mieć możliwość dysponowania w pełni sprawnym sprzętem dodatkowym.9) Zamawiający wymaga zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia:a. Zwalczanie śliskości zimowej,b. Odśnieżanie,c. Odśnieżanie ze zwalczaniem śliskości.5. Ustalenia w zakresie prowadzenia prac ZUD.1) Zamawiający ma obowiązek przekazania Wykonawcy wszystkich niezbędnych informacji dotyczących realizacji usługi ZUD w tym: wykazu dróg do zimowego utrzymania wraz ze wskazaniem miejsc do zwalczania śliskości (posypywania).2) Wykonawca podejmuje decyzję o zakresie wykonywanych czynności niezbędnych do prawidłowego utrzymania stanu dróg gminnych.3) Działania akcji ZUD następować będą w oparciu o monitoring dróg przeznaczonych do zimowego utrzymania. W oparciu o prognozy meteorologiczne Wykonawca zabezpieczy dyżury sprzętu i ludzi.4) Wykonawca podstawia do pracy pojazdy zaopatrzone w materiały pędne i uzupełnia je we własnym zakresie. W przypadku wystąpienia skrajnie niskich temperatur Wykonawca zobowiązany jest zgromadzić zapas paliwa, niezbędnego do zapewnienia ciągłości pracy oraz wdroży środki zapobiegawcze w celu wyeliminowania sytuacji niesprawności sprzętu.5) W razie zaistnienia potrzeby pracy powyżej 12 godzin Wykonawca zapewnia dwuzmianową pracę kierowców. Niezależnie od tego Wykonawca odpowiedzialny jest za kontrolę czasu pracy kierowców z uwzględnieniem ograniczeń wynikających z Kodeksu Pracy. W przypadku stwierdzenia przekroczenia dopuszczalnego czasu pracy, Zamawiający ma prawo uznać sprzęt obsługiwany przez pracownika za niedopuszczony do pracy.6) Do realizacji zlecenia Wykonawca zapewnia we własnym zakresie sól i piasek, w zakresie niezbędnym do realizacji zlecenia.7) Mieszanka piasku i soli będzie przygotowana przez Wykonawcę w proporcjach i ilościach gwarantujących prawidłowe wykonanie usługi ZUD.8) W przypadku awarii sprzętu Wykonawca niezwłocznie wdroży środki zapobiegawcze zmierzające do zachowania ciągłości akcji ZUD, w tym w szczególności:- przystąpić do natychmiastowej naprawy nośnika;- jeśli przewidywany czas naprawy będzie wynosił powyżej 2 godzin, podstawi pojazd zastępczy.9) Wykonawca zobowiązany jest do zorganizowania takiego zaplecza serwisowo-naprawczego, aby wszelkie naprawy sprzętu ZUD realizowane były w trybie pilnym.10) Za awarię uważa się wyłącznie takie zdarzenie, które wystąpi w trakcie pracy sprzętu, który w momencie rozpoczęcia pracy pozostawał w pełni sprawny.11) Za awarię nie będzie uznane zdarzenie, które powstało w wyniku zaniedbań Wykonawcy w szczególności w sytuacji, w której niesprawność sprzętu stwierdzona zostaje w momencie jego uruchomienia.12) Wykonawca zobowiązany jest do stałego monitoringu nośników i sprzętu ZUD tak aby był on gotowy do użycia w każdej chwili według wezwań Zamawiającego. Niesprawność sprzętu w momencie uruchomienia traktowana będzie jako nie podstawienie tego sprzętu.13) W okresie obowiązywania umowy Zamawiający dopuszcza zwiększenie lub zmniejszenie ilości odcinków wyszczególnionych do świadczenia usług przy zimowym utrzymaniu dróg, o czym poinformuje Wykonawcę.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90620000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach