Przetargi.pl
Zimowe utrzymanie dróg gminnych i wewnętrznych w sezonie 2022/2023 na terenie gminy Lipowa

Gmina Lipowa ogłasza przetarg

  • Adres: 34-324 Lipowa, Wiejska 44
  • Województwo: śląskie
  • Telefon/fax: tel.
  • Data zamieszczenia: 2022-09-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: nieobowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Lipowa
    Wiejska 44
    34-324 Lipowa, woj. śląskie
    REGON: 072182628
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.lipowa.pl

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zimowe utrzymanie dróg gminnych i wewnętrznych w sezonie 2022/2023 na terenie gminy Lipowa
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: „Zimowe utrzymanie dróg gminnych i wewnętrznych w sezonie 2022/2023 na terenie gminy Lipowa”Wykonawca zobowiązuje się do realizacji usług związanych z kompleksowym zimowym utrzymaniem:- nawierzchni dróg gminnych i wewnętrznych zarządzanych przez Gminę,- obiektów inżynierskich związanych z drogami gminnymi (w rozumieniu Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie. z dnia 30 maja 2000r. r.) , - urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogami gminnymi na terenie Gminy Lipowa,- placów i dróg zarządzanych przez Gminę, w szczególności w miejscach niebezpiecznych tj. na zakrętach, spadkach podłużnych oraz na skrzyżowaniach i przed skrzyżowaniami,- obiektów towarzyszących ww. drogom tj. zatoki autobusowe, parkingi, placepolegających na odśnieżaniu i usuwaniu śliskości zimowej, zgodnie z zasadami odśnieżania i usuwania śliskości zimowej na drogach Gminy Lipowa.A. Część I - Rejon nr 1 - Sołectwo Słotwina i Lipowa:Sołectwo Słotwina• standard IV: ul. Księdza Jerzego Popiełuszki - 2,300 km Parking przy szkole w Słowinie ul. Jaskółki – 0,800 km• standard V: ul. Rudzika – 0,180 km ul. Łabędzia – 0,180 km ul. Słowika – 0,250 km ul. Szczygła – 0,260 km ul. Jastrzębia – 0,140 km Sołectwo Lipowa • standard IV: Lipowa ul. Boczna – 0,185 km Lipowa ul. Bugaj – 0,650 km Lipowa ul. Zorzy Polarnej – 0,300 km Lipowa ul. Słoneczne Wzgórze – 0,520 km Lipowa ul. Wichrowe Wzgórza – 0,650 km Lipowa ul. Jastrząbka – 0,800 km Lipowa ul. Mroźna – 1,200 km Lipowa ul. Przedwiośnie – 0,780 kmPlanowana liczba godzin pracy w jednym sezonie wynosi około 230 godzin, w tym: 210 godzin ciągnika, 20 godzin koparko-ładowarki. Dopuszcza się możliwość zwiększenia ilości dróg przeznaczonych do odśnieżania o drogi wewnętrzne zarządzane przez Gminę, po ustaniu intensywnych opadów śniegu.3. Do zadań Wykonawcy należy:a) usunięcie zalegającego opadu śnieżnego ;b) zwalczanie śliskości zimowej;z elementów wskazanych w pkt. 1 powyżej tj. przedmiotu zamówienia.4. Realizację przedmiotu zamówienia zapewnia Wykonawca przy zastosowaniu własnego lub pozostającego w dyspozycji Wykonawcy i sprawnego technicznie sprzętu. Sprzęt, którym realizowana będzie usługa musi być bezwzględnie sprawny technicznie.5. Zamówienie obejmuje odśnieżanie powierzchni oraz usuwanie śliskości zimowej przez posypywanie materiałami (piaskiem, solą drogową). Materiały niezbędne do usuwania śliskości zimowej takie jak: piasek, sól drogowa dostarcza Zamawiający.6. Wszystkie pojazdy wykonujące prace na drodze powinien wysyłać żółte sygnały błyskowe.7. Drogi odśnieżane są według standardu IV i V. Wymogi dla każdego ze standardów określono w załączniku do umowy, stanowiącej załącznik nr 4 do SWZ.8. Wykonawca ma obowiązek podjąć działania związane z zimowym utrzymaniem dróg w czasie podanym w ofercie lecz nie dłuższym niż 90 minut od wystąpienia opadów czy śliskości lub wydania dyspozycji wyjazdu przez upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego, dla każdej części przedmiotu zamówienia.9. Podany powyżej kilometraż dróg jest orientacyjny, Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia do ośnieżania dodatkowych odcinków dróg, weryfikacji ich długości. Podanie faktycznej ilości kilometrów zimowego utrzymania w/w dróg w okresie umownym nie jest możliwe do określenia – związane jest to z warunkami meteorologicznymi, niezależnymi od Zamawiającego. 10. Zasady postępowania w czasie wykonywania prac zleconych przez Zamawiającego: 1) Przestrzeganie przepisów: a) ustawy z 20.06.1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 1990 ze. zm.), b) ustawy z 21.03.1985 r. o drogach publicznych (tj. Dz. U z 2018 r. poz.2068 ze.zm.),c) ustawy z 14.12.2012 r. o odpadach (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 699 ze.zm.) d) ustawy z 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 1297 ze.zm.) e) rozporządzenie Ministra Środowiska z 27.10.2005 r. w sprawie rodzaju i warunków stosowania środków jakie mogą być stosowane na drogach publicznych, ulicach i placów (Dz. U. Nr 230 poz. 1960) 2) Wykonawca dostosowuje organizację pracy w taki sposób, aby była możliwość obsługi kilku zleceń jednocześnie.1. Przedmiotem zamówienia jest: „Zimowe utrzymanie dróg gminnych i wewnętrznych w sezonie 2022/2023 na terenie gminy Lipowa”Wykonawca zobowiązuje się do realizacji usług związanych z kompleksowym zimowym utrzymaniem:- nawierzchni dróg gminnych i wewnętrznych zarządzanych przez Gminę,- obiektów inżynierskich związanych z drogami gminnymi (w rozumieniu Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie. z dnia 30 maja 2000r. r.) , - urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogami gminnymi na terenie Gminy Lipowa,- placów i dróg zarządzanych przez Gminę, w szczególności w miejscach niebezpiecznych tj. na zakrętach, spadkach podłużnych oraz na skrzyżowaniach i przed skrzyżowaniami,- obiektów towarzyszących ww. drogom tj. zatoki autobusowe, parkingi, placepolegających na odśnieżaniu i usuwaniu śliskości zimowej, zgodnie z zasadami odśnieżania i usuwania śliskości zimowej na drogach Gminy Lipowa.B. Część II - Rejon nr 2 - Sołectwo Sienna i Leśna:Sołectwo Sienna• standard IV: ul. Świętej Jadwigi Śląskiej + ul. Kardynała Macharskiego - 2,300 km Pętla do zawracania autobusów - ul. Świętej Jadwigi Śląskiej ul. Leszczynowa – 0,272 km• standard V: ul. Śliwkowa - 0,600km ul. Klonowa - 0,228 km  ul. Jodłowa – 0,160 km ul. Miłorzębowa – 0,150 km ul. Głogowa – 0,100 km  ul. Brzozowa – 0,135 km  ul. Topolowa – 0,207 km ul. Dębowa – 0,130 kmSołectwo Leśna• standard IV: ul. Łączna – 0,800 km ul. Świętego Alberta - 0,600 km ul. Wiązowa - 0,400 km ul. Agrestowa i Żylistka – 0,459 km • standard V: ul. Malinowa – 0,300 km ul. Jagodowa - 0,250 km ul. Sportowa – 0,280 km ul. Wawrzynka – 0,150 km ul. Żurawinowa – 0,200 km ul. Liliowa – 0,265 km ul. Konwaliowa – 0,315 km ul. Berberysowa - 0,444 km ul. Złotliny – 0,170 km ul. Goździkowa – 0,314 km ul. Forsycji – 0,419 km ul. Astrowa – 0,278 km ul. Malwy – 0,274 km ul. Groszkowa – 0,300 kmPlanowana liczba godzin pracy w jednym sezonie wynosi około 280 godzin. Dopuszcza się możliwość zwiększenia ilości dróg przeznaczonych do odśnieżania o drogi wewnętrzne zarządzane przez Gminę, po ustaniu intensywnych opadów śniegu.3. Do zadań Wykonawcy należy:a) usunięcie zalegającego opadu śnieżnego ;b) zwalczanie śliskości zimowej;z elementów wskazanych w pkt. 1 powyżej tj. przedmiotu zamówienia.4. Realizację przedmiotu zamówienia zapewnia Wykonawca przy zastosowaniu własnego lub pozostającego w dyspozycji Wykonawcy i sprawnego technicznie sprzętu. Sprzęt, którym realizowana będzie usługa musi być bezwzględnie sprawny technicznie.5. Zamówienie obejmuje odśnieżanie powierzchni oraz usuwanie śliskości zimowej przez posypywanie materiałami (piaskiem, solą drogową). Materiały niezbędne do usuwania śliskości zimowej takie jak: piasek, sól drogowa dostarcza Zamawiający.6. Wszystkie pojazdy wykonujące prace na drodze powinien wysyłać żółte sygnały błyskowe.7. Drogi odśnieżane są według standardu IV i V. Wymogi dla każdego ze standardów określono w załączniku do umowy, stanowiącej załącznik nr 4 do SWZ.8. Wykonawca ma obowiązek podjąć działania związane z zimowym utrzymaniem dróg w czasie podanym w ofercie lecz nie dłuższym niż 90 minut od wystąpienia opadów czy śliskości lub wydania dyspozycji wyjazdu przez upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego, dla każdej części przedmiotu zamówienia.9. Podany powyżej kilometraż dróg jest orientacyjny, Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia do ośnieżania dodatkowych odcinków dróg, weryfikacji ich długości. Podanie faktycznej ilości kilometrów zimowego utrzymania w/w dróg w okresie umownym nie jest możliwe do określenia – związane jest to z warunkami meteorologicznymi, niezależnymi od Zamawiającego. 10. Zasady postępowania w czasie wykonywania prac zleconych przez Zamawiającego: 1) Przestrzeganie przepisów: a) ustawy z 20.06.1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 1990 ze. zm.), b) ustawy z 21.03.1985 r. o drogach publicznych (tj. Dz. U z 2018 r. poz.2068 ze.zm.),c) ustawy z 14.12.2012 r. o odpadach (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 699 ze.zm.) d) ustawy z 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 1297 ze.zm.) e) rozporządzenie Ministra Środowiska z 27.10.2005 r. w sprawie rodzaju i warunków stosowania środków jakie mogą być stosowane na drogach publicznych, ulicach i placów (Dz. U. Nr 230 poz. 1960) 2) Wykonawca dostosowuje organizację pracy w taki sposób, aby była możliwość obsługi kilku zleceń jednocześnie.1. Przedmiotem zamówienia jest: „Zimowe utrzymanie dróg gminnych i wewnętrznych w sezonie 2022/2023 na terenie gminy Lipowa”Wykonawca zobowiązuje się do realizacji usług związanych z kompleksowym zimowym utrzymaniem:- nawierzchni dróg gminnych i wewnętrznych zarządzanych przez Gminę,- obiektów inżynierskich związanych z drogami gminnymi (w rozumieniu Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie. z dnia 30 maja 2000r. r.) , - urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogami gminnymi na terenie Gminy Lipowa,- placów i dróg zarządzanych przez Gminę, w szczególności w miejscach niebezpiecznych tj. na zakrętach, spadkach podłużnych oraz na skrzyżowaniach i przed skrzyżowaniami,- obiektów towarzyszących ww. drogom tj. zatoki autobusowe, parkingi, placepolegających na odśnieżaniu i usuwaniu śliskości zimowej, zgodnie z zasadami odśnieżania i usuwania śliskości zimowej na drogach Gminy Lipowa.C. Część III - Rejon nr 3- Sołectwo Ostre:• standard IV: ul. Tymiankowa – 0,400 km ul. Miętowa – 0,300 km ul. Świetlika - 0,350 km ul. Kminkowa i Anyżowa - 0,200 km ul. Szałwi – 0,150 km Ostre pętla do zawracania autobusów- ul. Szałwi – 225,5 m2 ul. Bazyliowa - 0,040 km ul. Nagietkowa – 0,085 km ul. Macierzanki – 0,295 kmPlanowana liczba godzin pracy w jednym sezonie wynosi około 120 godzin.Dopuszcza się możliwość zwiększenia ilości dróg przeznaczonych do odśnieżania o drogi wewnętrzne zarządzane przez Gminę, po ustaniu intensywnych opadów śniegu.3. Do zadań Wykonawcy należy:a) usunięcie zalegającego opadu śnieżnego ;b) zwalczanie śliskości zimowej;z elementów wskazanych w pkt. 1 powyżej tj. przedmiotu zamówienia.4. Realizację przedmiotu zamówienia zapewnia Wykonawca przy zastosowaniu własnego lub pozostającego w dyspozycji Wykonawcy i sprawnego technicznie sprzętu. Sprzęt, którym realizowana będzie usługa musi być bezwzględnie sprawny technicznie.5. Zamówienie obejmuje odśnieżanie powierzchni oraz usuwanie śliskości zimowej przez posypywanie materiałami (piaskiem, solą drogową). Materiały niezbędne do usuwania śliskości zimowej takie jak: piasek, sól drogowa dostarcza Zamawiający.6. Wszystkie pojazdy wykonujące prace na drodze powinien wysyłać żółte sygnały błyskowe.7. Drogi odśnieżane są według standardu IV i V. Wymogi dla każdego ze standardów określono w załączniku do umowy, stanowiącej załącznik nr 4 do SWZ.8. Wykonawca ma obowiązek podjąć działania związane z zimowym utrzymaniem dróg w czasie podanym w ofercie lecz nie dłuższym niż 90 minut od wystąpienia opadów czy śliskości lub wydania dyspozycji wyjazdu przez upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego, dla każdej części przedmiotu zamówienia.9. Podany powyżej kilometraż dróg jest orientacyjny, Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia do ośnieżania dodatkowych odcinków dróg, weryfikacji ich długości. Podanie faktycznej ilości kilometrów zimowego utrzymania w/w dróg w okresie umownym nie jest możliwe do określenia – związane jest to z warunkami meteorologicznymi, niezależnymi od Zamawiającego. 10. Zasady postępowania w czasie wykonywania prac zleconych przez Zamawiającego: 1) Przestrzeganie przepisów: a) ustawy z 20.06.1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 1990 ze. zm.), b) ustawy z 21.03.1985 r. o drogach publicznych (tj. Dz. U z 2018 r. poz.2068 ze.zm.),c) ustawy z 14.12.2012 r. o odpadach (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 699 ze.zm.) d) ustawy z 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 1297 ze.zm.) e) rozporządzenie Ministra Środowiska z 27.10.2005 r. w sprawie rodzaju i warunków stosowania środków jakie mogą być stosowane na drogach publicznych, ulicach i placów (Dz. U. Nr 230 poz. 1960) 2) Wykonawca dostosowuje organizację pracy w taki sposób, aby była możliwość obsługi kilku zleceń jednocześnie.1. Przedmiotem zamówienia jest: „Zimowe utrzymanie dróg gminnych i wewnętrznych w sezonie 2022/2023 na terenie gminy Lipowa”Wykonawca zobowiązuje się do realizacji usług związanych z kompleksowym zimowym utrzymaniem:- nawierzchni dróg gminnych i wewnętrznych zarządzanych przez Gminę,- obiektów inżynierskich związanych z drogami gminnymi (w rozumieniu Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie. z dnia 30 maja 2000r. r.) , - urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogami gminnymi na terenie Gminy Lipowa,- placów i dróg zarządzanych przez Gminę, w szczególności w miejscach niebezpiecznych tj. na zakrętach, spadkach podłużnych oraz na skrzyżowaniach i przed skrzyżowaniami,- obiektów towarzyszących ww. drogom tj. zatoki autobusowe, parkingi, placepolegających na odśnieżaniu i usuwaniu śliskości zimowej, zgodnie z zasadami odśnieżania i usuwania śliskości zimowej na drogach Gminy Lipowa.D. Część IV - Rejon nr 4 - Sołectwo Twardorzeczka: • standard IV:  ul. Górska (od skrzyżowania z ul. Kryształową do skrzyżowania z ul. Widokową) – 0,240 km  ul. Leśna - 1,100 km ul. Bursztynowa - 0,200 km ul. Szafirowa – 2,203 km  ul. Platynowa - 0,700 km boisko Gimnazjum w Twardorzeczce• w standard V: ul. Bazaltowa - 0,150 km ul. Perłowa – 0,250 km ul. Srebrna – 0,260 km ul. Złota – 0,162 km ul. Diamentowa – 0,110 km ul. Plazmowa – 0,150 kmPlanowana liczba godzin pracy w jednym sezonie wynosi około 150 godzin.Dopuszcza się możliwość zwiększenia ilości dróg przeznaczonych do odśnieżania o drogi wewnętrzne zarządzane przez Gminę, po ustaniu intensywnych opadów śniegu.3. Do zadań Wykonawcy należy:a) usunięcie zalegającego opadu śnieżnego ;b) zwalczanie śliskości zimowej;z elementów wskazanych w pkt. 1 powyżej tj. przedmiotu zamówienia.4. Realizację przedmiotu zamówienia zapewnia Wykonawca przy zastosowaniu własnego lub pozostającego w dyspozycji Wykonawcy i sprawnego technicznie sprzętu. Sprzęt, którym realizowana będzie usługa musi być bezwzględnie sprawny technicznie.5. Zamówienie obejmuje odśnieżanie powierzchni oraz usuwanie śliskości zimowej przez posypywanie materiałami (piaskiem, solą drogową). Materiały niezbędne do usuwania śliskości zimowej takie jak: piasek, sól drogowa dostarcza Zamawiający.6. Wszystkie pojazdy wykonujące prace na drodze powinien wysyłać żółte sygnały błyskowe.7. Drogi odśnieżane są według standardu IV i V. Wymogi dla każdego ze standardów określono w załączniku do umowy, stanowiącej załącznik nr 4 do SWZ.8. Wykonawca ma obowiązek podjąć działania związane z zimowym utrzymaniem dróg w czasie podanym w ofercie lecz nie dłuższym niż 90 minut od wystąpienia opadów czy śliskości lub wydania dyspozycji wyjazdu przez upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego, dla każdej części przedmiotu zamówienia.9. Podany powyżej kilometraż dróg jest orientacyjny, Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia do ośnieżania dodatkowych odcinków dróg, weryfikacji ich długości. Podanie faktycznej ilości kilometrów zimowego utrzymania w/w dróg w okresie umownym nie jest możliwe do określenia – związane jest to z warunkami meteorologicznymi, niezależnymi od Zamawiającego. 10. Zasady postępowania w czasie wykonywania prac zleconych przez Zamawiającego: 1) Przestrzeganie przepisów: a) ustawy z 20.06.1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 1990 ze. zm.), b) ustawy z 21.03.1985 r. o drogach publicznych (tj. Dz. U z 2018 r. poz.2068 ze.zm.),c) ustawy z 14.12.2012 r. o odpadach (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 699 ze.zm.) d) ustawy z 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 1297 ze.zm.) e) rozporządzenie Ministra Środowiska z 27.10.2005 r. w sprawie rodzaju i warunków stosowania środków jakie mogą być stosowane na drogach publicznych, ulicach i placów (Dz. U. Nr 230 poz. 1960) 2) Wykonawca dostosowuje organizację pracy w taki sposób, aby była możliwość obsługi kilku zleceń jednocześnie.1. Przedmiotem zamówienia jest: „Zimowe utrzymanie dróg gminnych i wewnętrznych w sezonie 2022/2023 na terenie gminy Lipowa”Wykonawca zobowiązuje się do realizacji usług związanych z kompleksowym zimowym utrzymaniem:- nawierzchni dróg gminnych i wewnętrznych zarządzanych przez Gminę,- obiektów inżynierskich związanych z drogami gminnymi (w rozumieniu Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie. z dnia 30 maja 2000r. r.) , - urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogami gminnymi na terenie Gminy Lipowa,- placów i dróg zarządzanych przez Gminę, w szczególności w miejscach niebezpiecznych tj. na zakrętach, spadkach podłużnych oraz na skrzyżowaniach i przed skrzyżowaniami,- obiektów towarzyszących ww. drogom tj. zatoki autobusowe, parkingi, placepolegających na odśnieżaniu i usuwaniu śliskości zimowej, zgodnie z zasadami odśnieżania i usuwania śliskości zimowej na drogach Gminy Lipowa.E. Część V - Rejon nr 5 - Sołectwo Lipowa :• standard IV: ul. Dalii i Liliowca – 0,470 km ul. Zadolne – 0,776 km ul. Bratków i Stokrotek - 1,905 km ul. Piwniczna, ul. Azalii, ul. Maciejek – 1,446 km ul. Promienna, ul. Dobra – 1,108 km ul. Brzegi - 0,730 km ul. Spokojna – 0,180 km• standard V: ul. Frezji – 0,500 km ul. Aksamitek – 0,400 km ul. Astrów – 0,440 km ul. Konwalii – 0,120 km ul. Cicha - 0,440 km ul. Przyjazna – 0,120 km ul. Radosna – 0,095 km ul. Piękna – 0,300 km ul. Uczuciowa (do posesji nr 6) – 0,155 kmPlanowana liczba godzin pracy w jednym sezonie wynosi około 170 godzin.Dopuszcza się możliwość zwiększenia ilości dróg przeznaczonych do odśnieżania o drogi wewnętrzne zarządzane przez Gminę, po ustaniu intensywnych opadów śniegu.3. Do zadań Wykonawcy należy:a) usunięcie zalegającego opadu śnieżnego ;b) zwalczanie śliskości zimowej;z elementów wskazanych w pkt. 1 powyżej tj. przedmiotu zamówienia.4. Realizację przedmiotu zamówienia zapewnia Wykonawca przy zastosowaniu własnego lub pozostającego w dyspozycji Wykonawcy i sprawnego technicznie sprzętu. Sprzęt, którym realizowana będzie usługa musi być bezwzględnie sprawny technicznie.5. Zamówienie obejmuje odśnieżanie powierzchni oraz usuwanie śliskości zimowej przez posypywanie materiałami (piaskiem, solą drogową). Materiały niezbędne do usuwania śliskości zimowej takie jak: piasek, sól drogowa dostarcza Zamawiający.6. Wszystkie pojazdy wykonujące prace na drodze powinien wysyłać żółte sygnały błyskowe.7. Drogi odśnieżane są według standardu IV i V. Wymogi dla każdego ze standardów określono w załączniku do umowy, stanowiącej załącznik nr 4 do SWZ.8. Wykonawca ma obowiązek podjąć działania związane z zimowym utrzymaniem dróg w czasie podanym w ofercie lecz nie dłuższym niż 90 minut od wystąpienia opadów czy śliskości lub wydania dyspozycji wyjazdu przez upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego, dla każdej części przedmiotu zamówienia.9. Podany powyżej kilometraż dróg jest orientacyjny, Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia do ośnieżania dodatkowych odcinków dróg, weryfikacji ich długości. Podanie faktycznej ilości kilometrów zimowego utrzymania w/w dróg w okresie umownym nie jest możliwe do określenia – związane jest to z warunkami meteorologicznymi, niezależnymi od Zamawiającego. 10. Zasady postępowania w czasie wykonywania prac zleconych przez Zamawiającego: 1) Przestrzeganie przepisów: a) ustawy z 20.06.1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 1990 ze. zm.), b) ustawy z 21.03.1985 r. o drogach publicznych (tj. Dz. U z 2018 r. poz.2068 ze.zm.),c) ustawy z 14.12.2012 r. o odpadach (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 699 ze.zm.) d) ustawy z 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 1297 ze.zm.) e) rozporządzenie Ministra Środowiska z 27.10.2005 r. w sprawie rodzaju i warunków stosowania środków jakie mogą być stosowane na drogach publicznych, ulicach i placów (Dz. U. Nr 230 poz. 1960) 2) Wykonawca dostosowuje organizację pracy w taki sposób, aby była możliwość obsługi kilku zleceń jednocześnie.1. Przedmiotem zamówienia jest: „Zimowe utrzymanie dróg gminnych i wewnętrznych w sezonie 2022/2023 na terenie gminy Lipowa”Wykonawca zobowiązuje się do realizacji usług związanych z kompleksowym zimowym utrzymaniem:- nawierzchni dróg gminnych i wewnętrznych zarządzanych przez Gminę,- obiektów inżynierskich związanych z drogami gminnymi (w rozumieniu Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie. z dnia 30 maja 2000r. r.) , - urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogami gminnymi na terenie Gminy Lipowa,- placów i dróg zarządzanych przez Gminę, w szczególności w miejscach niebezpiecznych tj. na zakrętach, spadkach podłużnych oraz na skrzyżowaniach i przed skrzyżowaniami,- obiektów towarzyszących ww. drogom tj. zatoki autobusowe, parkingi, placepolegających na odśnieżaniu i usuwaniu śliskości zimowej, zgodnie z zasadami odśnieżania i usuwania śliskości zimowej na drogach Gminy Lipowa.F. Część VI - Rejon nr 6 - Sołectwo Lipowa:• standard IV: ul. Dworska – 1,398 km ul. Zbożowa – 0,602 km ul. Siewna i Desantowa – 0,522 km ul. Sportowa – 0,225 km ul. Podlas – 1,577 km  ul. Pod Grapą - 0,250 km  ul. Borowikowa – 0,680 km ul. Runa Leśnego – 0,577 km • standard V:  ul. Urodzajna – 0,250 km ul. Iglasta - 0,300 km ul. Mysłówek – 0,450 km Planowana liczba godzin pracy w jednym sezonie wynosi około 160 godzin.Dopuszcza się możliwość zwiększenia ilości dróg przeznaczonych do odśnieżania o drogi wewnętrzne zarządzane przez Gminę, po ustaniu intensywnych opadów śniegu.3. Do zadań Wykonawcy należy:a) usunięcie zalegającego opadu śnieżnego ;b) zwalczanie śliskości zimowej;z elementów wskazanych w pkt. 1 powyżej tj. przedmiotu zamówienia.4. Realizację przedmiotu zamówienia zapewnia Wykonawca przy zastosowaniu własnego lub pozostającego w dyspozycji Wykonawcy i sprawnego technicznie sprzętu. Sprzęt, którym realizowana będzie usługa musi być bezwzględnie sprawny technicznie.5. Zamówienie obejmuje odśnieżanie powierzchni oraz usuwanie śliskości zimowej przez posypywanie materiałami (piaskiem, solą drogową). Materiały niezbędne do usuwania śliskości zimowej takie jak: piasek, sól drogowa dostarcza Zamawiający.6. Wszystkie pojazdy wykonujące prace na drodze powinien wysyłać żółte sygnały błyskowe.7. Drogi odśnieżane są według standardu IV i V. Wymogi dla każdego ze standardów określono w załączniku do umowy, stanowiącej załącznik nr 4 do SWZ.8. Wykonawca ma obowiązek podjąć działania związane z zimowym utrzymaniem dróg w czasie podanym w ofercie lecz nie dłuższym niż 90 minut od wystąpienia opadów czy śliskości lub wydania dyspozycji wyjazdu przez upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego, dla każdej części przedmiotu zamówienia.9. Podany powyżej kilometraż dróg jest orientacyjny, Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia do ośnieżania dodatkowych odcinków dróg, weryfikacji ich długości. Podanie faktycznej ilości kilometrów zimowego utrzymania w/w dróg w okresie umownym nie jest możliwe do określenia – związane jest to z warunkami meteorologicznymi, niezależnymi od Zamawiającego. 10. Zasady postępowania w czasie wykonywania prac zleconych przez Zamawiającego: 1) Przestrzeganie przepisów: a) ustawy z 20.06.1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 1990 ze. zm.), b) ustawy z 21.03.1985 r. o drogach publicznych (tj. Dz. U z 2018 r. poz.2068 ze.zm.),c) ustawy z 14.12.2012 r. o odpadach (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 699 ze.zm.) d) ustawy z 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 1297 ze.zm.) e) rozporządzenie Ministra Środowiska z 27.10.2005 r. w sprawie rodzaju i warunków stosowania środków jakie mogą być stosowane na drogach publicznych, ulicach i placów (Dz. U. Nr 230 poz. 1960) 2) Wykonawca dostosowuje organizację pracy w taki sposób, aby była możliwość obsługi kilku zleceń jednocześnie.1. Przedmiotem zamówienia jest: „Zimowe utrzymanie dróg gminnych i wewnętrznych w sezonie 2022/2023 na terenie gminy Lipowa”Wykonawca zobowiązuje się do realizacji usług związanych z kompleksowym zimowym utrzymaniem:- nawierzchni dróg gminnych i wewnętrznych zarządzanych przez Gminę,- obiektów inżynierskich związanych z drogami gminnymi (w rozumieniu Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej w sprawie warunków jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie. z dnia 30 maja 2000r. r.) , - urządzeń zabezpieczających ruch i innych urządzeń związanych z drogami gminnymi na terenie Gminy Lipowa,- placów i dróg zarządzanych przez Gminę, w szczególności w miejscach niebezpiecznych tj. na zakrętach, spadkach podłużnych oraz na skrzyżowaniach i przed skrzyżowaniami,- obiektów towarzyszących ww. drogom tj. zatoki autobusowe, parkingi, placepolegających na odśnieżaniu i usuwaniu śliskości zimowej, zgodnie z zasadami odśnieżania i usuwania śliskości zimowej na drogach Gminy Lipowa.G. Część VII - Rejon nr 7 - Sołectwo Lipowa. • standard IV: ul. Barwna - 1,474 km ul. Nadkościół – 1,300 km  ul. Podkościół – 1,000 km  Parking Lipowa Karczma - 700 m2  Plac przy pomniku w Lipowej -Plac Ks. Ferdynanda Sznajdrowicza Parking przy Urzędzie Gminy Plac Szkoły Podstawowej w Lipowej ul. Bindowa – 0,300 km ul. Polna - 0,430 km• standard V: ul. Błękitna – 0,240 km ul. Zielona i Kremowa – 0,140 km  ul. Kolorowa – 0,180 km ul. Pszczela – 0,170 km ul. Sarny – 0,95 m ul. Niebieska – 0,227 km ul. Jodłowa – 0,247 km ul. Limbowa – 0,150 km Planowana liczba godzin pracy w jednym sezonie wynosi około 190 godzin.Dopuszcza się możliwość zwiększenia ilości dróg przeznaczonych do odśnieżania o drogi wewnętrzne zarządzane przez Gminę, po ustaniu intensywnych opadów śniegu.3. Do zadań Wykonawcy należy:a) usunięcie zalegającego opadu śnieżnego ;b) zwalczanie śliskości zimowej;z elementów wskazanych w pkt. 1 powyżej tj. przedmiotu zamówienia.4. Realizację przedmiotu zamówienia zapewnia Wykonawca przy zastosowaniu własnego lub pozostającego w dyspozycji Wykonawcy i sprawnego technicznie sprzętu. Sprzęt, którym realizowana będzie usługa musi być bezwzględnie sprawny technicznie.5. Zamówienie obejmuje odśnieżanie powierzchni oraz usuwanie śliskości zimowej przez posypywanie materiałami (piaskiem, solą drogową). Materiały niezbędne do usuwania śliskości zimowej takie jak: piasek, sól drogowa dostarcza Zamawiający.6. Wszystkie pojazdy wykonujące prace na drodze powinien wysyłać żółte sygnały błyskowe.7. Drogi odśnieżane są według standardu IV i V. Wymogi dla każdego ze standardów określono w załączniku do umowy, stanowiącej załącznik nr 4 do SWZ.8. Wykonawca ma obowiązek podjąć działania związane z zimowym utrzymaniem dróg w czasie podanym w ofercie lecz nie dłuższym niż 90 minut od wystąpienia opadów czy śliskości lub wydania dyspozycji wyjazdu przez upoważnionego przedstawiciela Zamawiającego, dla każdej części przedmiotu zamówienia.9. Podany powyżej kilometraż dróg jest orientacyjny, Zamawiający zastrzega sobie możliwość wprowadzenia do ośnieżania dodatkowych odcinków dróg, weryfikacji ich długości. Podanie faktycznej ilości kilometrów zimowego utrzymania w/w dróg w okresie umownym nie jest możliwe do określenia – związane jest to z warunkami meteorologicznymi, niezależnymi od Zamawiającego. 10. Zasady postępowania w czasie wykonywania prac zleconych przez Zamawiającego: 1) Przestrzeganie przepisów: a) ustawy z 20.06.1997 r. – Prawo o ruchu drogowym (tj. Dz. U. z 2018 r. poz. 1990 ze. zm.), b) ustawy z 21.03.1985 r. o drogach publicznych (tj. Dz. U z 2018 r. poz.2068 ze.zm.),c) ustawy z 14.12.2012 r. o odpadach (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 699 ze.zm.) d) ustawy z 13.09.1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach (tj. Dz. U. z 2022 r. poz. 1297 ze.zm.) e) rozporządzenie Ministra Środowiska z 27.10.2005 r. w sprawie rodzaju i warunków stosowania środków jakie mogą być stosowane na drogach publicznych, ulicach i placów (Dz. U. Nr 230 poz. 1960) 2) Wykonawca dostosowuje organizację pracy w taki sposób, aby była możliwość obsługi kilku zleceń jednocześnie.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 90620000-9
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: 3. Warunki udziału w postępowaniu, określone przez Zamawiającego zgodnie z art. 112 ustawy pzp:1) zdolności do występowania w obrocie gospodarczym:Zamawiający nie wskazuje w tym zakresie szczegółowych warunków.2) uprawnień do prowadzenia określonej działalności gospodarczej lub zawodowej, o ile wynika to z odrębnych przepisów:Zamawiający nie stawia warunków w tym zakresie3) sytuacji ekonomicznej lub finansowej:Wykonawca spełni ten warunek, jeżeli wykaże, że:- posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę gwarancyjną nie niższą niż 20 000,00 zł – część I,- posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę gwarancyjną nie niższą niż 10 000,00 zł – część II,- posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę gwarancyjną nie niższą niż 10 000,00 zł – część III,- posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę gwarancyjną nie niższą niż 10 000,00 zł – część IV,- posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę gwarancyjną nie niższą niż 10 000,00 zł – część V,- posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę gwarancyjną nie niższą niż 10 000,00 zł – część VI,- posiada ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę gwarancyjną nie niższą niż 10 000,00 zł – część VII,W przypadku złożenia oferty na wszystkie części przedmiotu zamówienia, Wykonawca spełni warunek Zamawiającego, jeżeli będzie posiadał ubezpieczenie odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia, na sumę gwarancyjną nie niższą niż 80 000,00 zł.4) zdolności technicznej lub zawodowej1) o zamówienie mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy dysponują lub będą dysponować technicznie sprawnymi jednostkami sprzętowymi gwarantującymi efektywne prowadzenie akcji zimowej (w przypadku wspólnego ubiegania się o udzielenie niniejszego zamówienia przez dwóch lub więcej Wykonawców ich potencjał techniczny będzie oceniany łącznie), tj.:- w rejonie nr 1, 3, 4, 5, 6, 7 : Wykonawca musi dysponować ciągnikiem z napędem na dwie osie oraz z pługiem posiadającym możliwość ustawiania kierunku odśnieżania (lewo-prawo),- w rejonie nr 1 Wykonawca musi dodatkowo dysponować koparko-ładowarką o pojemności łyżki min.1,5 m3 ,- w rejonie nr 2 Wykonawca musi dysponować ciągnikiem z napędem na jedną oś oraz z pługiem posiadającym możliwość ustawiania kierunku odśnieżania (lewo-prawo),- w rejonie nr 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 Wykonawca musi dysponować dodatkowo rozrzutnikiem.- wszystkie w/w pojazdy wykonujące prace na drodze winny wysyłać żółte sygnały błyskowe.Uwaga W przypadku składania oferty na więcej niż jedną część przedmiotu zamówienia, Wykonawca musi dysponować odpowiednim sprzętem dla każdej części oddzielnie. Niedopuszczalne jest dysponowanie tym samym sprzętem w różnych rejonach – akcja zima musi być prowadzona w sposób sprawny, zgodnie z wymaganymi standardami.Jeżeli Wykonawca złoży oferty częściowe – dla części I, II, III, IV, V, VI, VII przedmiotu zamówienia w poszczególnych rejonach, a wykaże w nich ten sam sprzęt, jego oferta zostanie odrzucona.o Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej na terenie objętym zakresem rzeczowym zadania oraz zdobył wszelkie informacje, które mogą być konieczne do przygotowania ofertyo Obowiązkiem Wykonawcy jest zapewnienie całodobowej dyspozycyjności operatorów i sprzętuo Wykonawca jest zobowiązany w cenie ofertowej uwzględnić wszystkie koszty niezbędne do prawidłowej realizacji przedmiotu zamówienia (również ciągłego prowadzenia monitoringu stanu dróg).
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: Tak

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: Zamówienie udzielane jest w trybie podstawowym na podstawie: art. 275 pkt 1 ustawy
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą: 2022-09-28

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach