Przetargi.pl
Zimowe utrzymanie dróg, chodników i placów na terenie miasta i gminy Wolin - na okres zimy 2012/2013 r

Gmina Wolin reprezentowana przez Burmistrza Wolina ogłasza przetarg

  • Adres: 72-510 Wolin, ul. Zamkowa 23
  • Województwo: zachodniopomorskie
  • Telefon/fax: tel. 091 3261322, 3220809 , fax. 091 3261333
  • Data zamieszczenia: 2012-10-16
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Gmina Wolin reprezentowana przez Burmistrza Wolina
    ul. Zamkowa 23 23
    72-510 Wolin, woj. zachodniopomorskie
    tel. 091 3261322, 3220809, fax. 091 3261333
    REGON: 00052974600000
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zimowe utrzymanie dróg, chodników i placów na terenie miasta i gminy Wolin - na okres zimy 2012/2013 r
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest: Zimowe utrzymanie dróg, chodników i placów na terenie miasta i gminy Wolin w okresie zimy 2012-2013 r. Ilekroć w niniejszej specyfikacji jest mowa o: - drogach - należy przez to rozumieć zarówno drogi - ulice, jak i drogi gminne. Wspólny Słownik zamówień CPV: 90620000-9 - Usługi odśnieżania 90630000-2 - Usługi usuwania oblodzeń 90610000-6 - Usługi sprzątania i zamiatania ulic 2. Przedmiot zamówienia obejmuje zimowe utrzymanie dróg, chodników i placów na terenie miasta i gminy Wolin w okresie zimy 2012- 2013 r. 3. Opis zadania: 3.1. mechaniczne odśnieżanie i posypywanie dróg na terenie miasta Wolin , 3.2. mechaniczne posypywanie dróg na terenie miasta Wolin, 3.3. mechaniczne odśnieżanie dróg na terenie miasta Wolin, 3.4. mechaniczne odśnieżanie i posypywanie dróg gminnych na terenie Gminy Wolin , 3.5. mechaniczne posypywanie dróg gminnych na terenie Gminy Wolin , 3.6. mechaniczne odśnieżanie dróg gminnych na terenie Gminy Wolin , 3.7. mechaniczne lub ręczne odśnieżanie i posypywanie chodników i placów na terenie miasta i gminy Wolin, 3.8. posypywanie chodników i placów na terenie miasta i gminy Wolin , 3.9. mechaniczne lub ręczne odśnieżanie chodników i placów na terenie miasta i gminy Wolin , 3.10. dokładne usunięcie piasku, łącznie z wywiezieniem go na wysypisko z dróg -ulic oraz chodników i placów objętych - Akcją Zima- z terenu miasta Wolin oraz z terenu m. Wisełki i Kołczewa . 3. 11. Wykaz dróg , chodników i placów stanowi załącznik nr 9 do SIWZ. 3. 12. Wykaz przystanków autobusowych stanowi załącznik nr 11 do SIWZ 3.13. Z ogólnej powierzchni 19 212 m 2 chodników, wykazanych na załączniku nr 9 do ISWZ przewiduje się do zimowego utrzymania w ramach niniejszego zamówienia max 15 000 m 2. 4. Warunki organizacyjne i techniczne podczas wykonywania prac przy zimowym utrzymaniu dróg i chodników na terenie Gminy Wolin : 4.1. Sprzęt powinien być przygotowany w takim stopniu, aby mógł być gotowy do użycia w przypadku wystąpienia zjawisk powodujących konieczność odśnieżania lub zwalczania śliskości biorąc pod uwagę standardy odśnieżania i posypywania, opisane w załączniku nr 7 do SIWZ. 4.2. W przypadku awarii sprzętu Wykonawca zobowiązany jest podstawić do pracy zastępczy środek transportu z zamontowanymi urządzeniami technicznymi, aby nie dopuścić do sytuacji, w której brak sprzętu uniemożliwi wykonywanie usługi. 4.3. Wykonawca wyznaczy osobę odpowiedzialną za wykonywanie usług w zakresie zimowego utrzymania dróg, chodników i placów wyposażaną w telefon komórkowy, z którą jest możliwy kontakt przez całą dobę, 4.4. Prace wykonywane będą na podstawie standardów odśnieżania i posypywania dróg, chodników i placów opisanych w załączniku nr 7 do SIWZ. 4.5. Osoba wyznaczona przez Wykonawcę do kontaktu zobowiązana jest do telefonicznego zgłaszania osobie merytorycznie odpowiedzialnej o rozpoczęciu i zakończeniu prac w godz. od 7.30 do 15.00 w dni robocze. 4.6. Prace na drogach gminnych poza miastem będą odbywały się wyłącznie po uprzednim telefonicznym zgłoszeniu Zamawiającego lub sołtysa właściwego dla terenu na której dana droga jest zlokalizowana ( wykaz sołtysów zostanie przekazana Wykonawcy ). 4.7. Do zapobiegania powstawaniu, likwidacji i łagodzenia skutków śliskości zimowej należy stosować następujące środki chemiczne i materiały uszorstniające: - materiały chemiczne: a. sól (NaCl) wg PN-86/C-84081/02 b. sól drogowa - 97% NaCl +2,5% CaCl2+ 0,2% K4Fe(CN6 ) c. mieszanina piaskowo - solna w stosunku wagowym - 95% piasek +5% NaCL - do zadań Wykonawcy należy dobór materiałów do usuwania śliskości w zależności od panujących warunków pogodowych : w zależności od typu spodziewanej lub już występującej śliskości należy stosować odpowiednie metody i materiały. 4.8. Materiały do likwidacji, łagodzenia skutków śliskości Wykonawca winien przechowywać w sposób gwarantujący przestrzeganie przepisów ochrony środowiska. 4.9. Przy odśnieżaniu należy zwrócić uwagę, aby śnieg usuwany z jezdni nie był przemieszczany na inne krzyżujące się drogi. W wale formowanym przy krawężniku należy wykonać przerwy w miejscach przejść dla pieszych, pozwalające na swobodne przejście co najmniej dwóch osób. W przypadku ulicy Mickiewicza przy skrzyżowaniu z ul. Świerczewskiego oraz przy CPN Orlen należy odśnieżyć także azyle dla pieszych znajdujące się pośrodku jezdni. 4.10. Zasady odbioru robót przy odśnieżaniu dróg. - odbiorem są objęte roboty wykonywane na drogach na podstawie zapisów w dziennikach pracy sprzętu lub na podstawie zapisów w kartach drogowych bądź innych dokumentach zaakceptowanych przez Zamawiającego, - Zamawiający przeprowadza wyrywkową kontrolę grubości pozostawania śniegu na jezdni lub poboczach oraz szerokość odśnieżania, - odbiór wyrywkowy częściowy odbywa się w ciągu 2-3 godzin po wykonaniu pracy, jeżeli warunki pogodowe są ustabilizowane, - w przypadku gdy Wykonawca ze względu na trudne warunki pogodowe nie jest w stanie prowadzić robót zgodnie ze standardem powinien o tym fakcie zawiadomić Zamawiającego, - w przypadku stwierdzenia nieuzasadnionych odstępstw od standardów, Wykonawca ponosi kary zgodnie z podpisaną umową. 4.11. Zasady odbioru robót przy zwalczaniu śliskości. - odbiorem objęte są roboty wykonane w terminie na podstawie zapisów w dziennikach pracy sprzętu lub na podstawie zapisów w kartach drogowych bądź w innych dokumentach akceptowanych przez Zamawiającego. - Zamawiający przeprowadza wyrywkową kontrolę ilości rozsypanych środków oraz szerokości i długości sypania, - odbiór wyrywkowy częściowy odbywa się w ciągu 2-3 godzin po wykonaniu pracy, jeżeli warunki pogodowe są ustabilizowane, - w przypadku gdy Wykonawca ze względu na trudne warunki pogodowe nie jest w stanie prowadzić robót zgodnie ze standardem powinien o tym fakcie zawiadomić Zamawiającego, - w przypadku stwierdzenia nieuzasadnionych odstępstw od standardów, Wykonawca ponosi kary zgodnie z podpisaną umową. 4.12. Po zakończeniu sezonu zimowego należy oczyścić dokładnie piach z dróg, chodników oraz placów w mieście Wolin i miejscowościach Wisełka i Kołczewo . 4.13. Odbiór prac następować będzie sukcesywnie po każdorazowym zgłoszeniu wykonanych prac przez wykonawcę. 5. Wymagania Zamawiającego co do rodzaju sprzętu i min. Ilości, jakim powinien dysponować Wykonawca: 5.1. pług do odśnieżania samochodowy lub ciągnikowy przeznaczony do odśnieżania placów i dróg - przynajmniej - 2 szt., 5.2. piaskarka z pługiem do odśnieżania - 1 szt., 5.3. ładowacz lub inny sprzęt mechaniczny do załadowania mieszanki piasku i soli- 1 szt., 5.4. rozrzutnik do posypywania chodników mieszanką piasku i soli - 1 szt., 5.5. ciągnik z przyczepą lub samochód o ładowności do 5 ton - 1 szt. 5.6. ładowarka- 2 szt. 5.7. zamiatarka mechaniczna samochodowa uliczna- co najmniej 1 szt. 5.8. mechaniczny pług do odśnieżania chodników ( szerokość pługa min. od 130 cm do 150 cm) -1 szt. W celu zapewnienia zimowego utrzymania dróg, chodników i placów w poszczególnych standardach zimowego utrzymania, Wykonawca winien we własnym zakresie, zdecydować o ilości potrzebnego sprzętu, ponad ilość min. wymaganą przez Zamawiającego. 6. W celu skutecznego prowadzenia działań profilaktycznych, Wykonawca ma obowiązek monitorowania prognozy pogody poprzez jej sprawdzanie co najmniej 3 razy dziennie (w godzinach rannych, popołudniowych i wieczornych) na stronie internetowej www.imgw.pl Z czynności tych wykonawca ma obowiązek prowadzenia rejestru. Rejestr powinien zawierać wydrukowane z w/w strony internetowej szczegółowe informacje pogodowe dla regionu Gminy Wolin , które należy gromadzić w układzie chronologicznym. Na podstawie uzyskanych informacji pogodowych, po godzinie 15.00 każdego dnia pracy oraz w dni wolne od pracy Wykonawca ma obowiązek samodzielnego decydowania i podejmowania wszelkich działań w zakresie przedmiotu zamówienia ponosząc tym samym odpowiedzialność za szkody wynikłe z jego działania lub zaniechania na zasadzie winy. W sytuacjach trudnych i wątpliwych Wykonawca powinien skontaktować się z przedstawicielem Zamawiającego w celu podjęcia decyzji dotyczących działań koniecznych do wykonania w danej chwili. 7. Wszystkie koszty związane z wykonaniem przedmiotu zamówienia ponosi Wykonawca. 8. Zamawiający żąda by Wykonawca wskazał w ofercie część zamówienia, której wykonanie chce powierzyć podwykonawcom. Jeżeli wykonawca ma zamiar zlecić wykonanie części prac podwykonawcy to musi wypełnić i załączyć do oferty załącznik nr 10 do SIWZ. 9 . Zebranie Wykonawców i wizja lokalna. W celu wyjaśnienia ewentualnych wątpliwości dotyczących treści niniejszej SIWZ, a w szczególności zakresu przedmiotu zamówienia i sposobu rozliczania się przyszłego Wykonawcy z Zamawiającym w zakresie realizowanej usługi, Zamawiający ustala zebranie Wykonawców zainteresowanych udziałem w postępowaniu. Zebranie Z WYKONAWCAMI odbędzie się w dniu 22.10.2012r. o godz. 11:00 w Urzędzie Miejskim w Wolinie, sala 115 (USC) wyjaśnienia wątpliwości dotyczących treści niniejszej SIWZ. Zamawiający sporządzi informację zawierającą zgłoszone na zebraniu zapytania o wyjaśnienie treści niniejszej SIWZ oraz odpowiedzi na nie, bez wskazywania źródeł zapytań. Informację z zebrania Zamawiający doręczy niezwłocznie Wykonawcom, którym przekazano niniejszą SIWZ oraz zamieści na stronie internetowej Zamawiającego. Zaleca się Wykonawcom przeprowadzenie wizji lokalnej w celu uzyskania wszelkich informacji koniecznych do przygotowania ofert.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 906200009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający wymaga wniesienia wadium w kwocie 3 000,00 zł

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.bip.wolin.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach