Przetargi.pl
Zimowe utrzymanie chodników, przejść dla pieszych w ciągach pasów drogowych, parkingów, przystanków autobusowych na terenie miasta Iławy w sezonie zimowym 2011/2012. Postępowanie znak: ZKM-1/2011

Zakład Komunikacji Miejskiej sp. z o.o. ogłasza przetarg

  • Adres: 14-200 Iława, ul. Wojska Polskiego 29
  • Województwo: warmińsko-mazurskie
  • Telefon/fax: tel. 89 648 48 25 , fax. 89 648 48 25
  • Data zamieszczenia: 2011-10-07
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Zakład Komunikacji Miejskiej sp. z o.o.
    ul. Wojska Polskiego 29 29
    14-200 Iława, woj. warmińsko-mazurskie
    tel. 89 648 48 25, fax. 89 648 48 25
    REGON: 51092757000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.zkmilawa.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Inny: Spółka komunalna

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zimowe utrzymanie chodników, przejść dla pieszych w ciągach pasów drogowych, parkingów, przystanków autobusowych na terenie miasta Iławy w sezonie zimowym 2011/2012. Postępowanie znak: ZKM-1/2011
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest świadczenie usług związanych z kompleksowym zimowym utrzymaniem chodników, przejść dla pieszych w ciągach pasów drogowych, parkingów, przystanków autobusowych na terenie miasta Iławy w sezonie zimowym 2011/2012. 2. Przedmiot zamówienia składa się z dwóch części: 1) Część 1 - zimowe utrzymanie chodników, przejść dla pieszych, parkingów, przystanków autobusowych położonych w północnej części miasta. Obszar objęty zamówieniem został określony w załącznikach nr 1,2,3,4,5,6 do wzoru umowy dla części 1. 2) część 2 - zimowe utrzymanie chodników, przejść dla pieszych, parkingów i przystanków autobusowych położonych w południowej części miasta. Obszar objęty zamówieniem został określony w załącznikach nr 1a,2a,3a, 4a, 5a,6a do wzoru umowy dla części 2. 3) W zakresie poszczególnych części zimowego utrzymania chodników, przejść dla pieszych, parkingów i zatok parkingowych położonych w północnej i południowej części miasta a) Zimowe utrzymanie chodników, przejść dla pieszych, parkingów, przystanków autobusowych dla każdej części (1 i 2) oddzielnie poprzez: - Przygotowanie (zakup, magazynowanie) i zabezpieczenie odpowiedniej ilości materiałów do usuwania śliskości w ilościach zapewniających należyte wykonanie usługi stanowiącej przedmiot zamówienia. Zamawiający informuje, że w akcji zimowej w sezonie 2009/2010 zużyto następujące ilości materiałów: 20% mieszanki soli z piaskiem - 240 ton, piasku - 120 ton dla każdej części. - Odśnieżanie, usuwanie oblodzeń, ściąganie błota pośniegowego - rozumie się przez to usunięcie śniegu z nawierzchni przeznaczonej do utrzymania. Śnieg z chodników należy usuwać w stronę zieleńca a w przypadku chodników biegnących wzdłuż jezdni śnieg należy pryzmować na chodniku wzdłuż krawężnika drogowego. Wykonawca zobowiązany jest do utrzymania tzw. czarnej nawierzchni chodnika bez względu na grubość opadu śniegu. - Odśnieżanie przejść dla pieszych - polega na całkowitym usunięciu śniegu z nawierzchni zarówno chodnika jak również z jezdni na całej długości i szerokości przejścia uwzględniając wysepki rozdzielające jezdnie. Śnieg z przejścia należy pryzmować 0,5 m od wyznaczonych przejść na chodniku wzdłuż krawężnika drogowego. - Wywóz spryzmowanego śniegu z przejść dla pieszych. - Odśnieżanie miejsc w jezdni, w których parkowanie pojazdów jest dopuszczone (zatok parkingowych) polega na usunięciu masy śnieżnej umożliwiając parkowanie pojazdów. - W przypadku ciągłych opadów śniegu obowiązkiem Wykonawcy jest ciągłe i systematyczne odśnieżanie powierzonego terenu ze śniegu, usuwanie muld i zasp śniegowych. - Zimowe utrzymanie przystanków autobusowych polega na odśnieżaniu, usuwaniu oblodzeń błota pośniegowego w ramach wykonywania tych prac na chodnikach administrowanych przez Urząd Miasta oraz dodatkowo usytuowanych na ulicach będących w innym zarządzie niż Urząd Miasta wg wykazu w załączniku 4 Dla części 1 i załączniku 4a dla części 2. Przez przystanek rozumie się długość chodnika z zatoką na całej jej długości, w przypadku braku zatoki w odległości 15 m w obrębie słupka lub tablicy oznaczającej przystanek. Ponadto usługa obejmuje mycie wiat przystankowych z częstotliwością jeden raz w miesiącu. - Zwalczanie śliskości zimowej, usuwanie oblodzeń - należy przez to rozumieć utrzymanie szorstkości poprzez zastosowanie mieszanki soli z piaskiem. - Wykonawca przez cały okres obowiązywania umowy zobowiązany jest do zapewnienia całodobowej łączności telefonicznej przez siedem dni w tygodniu oraz pełnienie dyżurów związanych z zimowym utrzymaniem. Numer telefonu sieci telefonii komórkowej zostaje podany do publicznej wiadomości. - W okresie zimowym Wykonawca realizuje również zadania związane z opróżnianiem koszy ulicznych oraz koszy na psie odchody. - Koszty związane ze stacjonowaniem sprzętu na terenie miasta będzie ponosić Wykonawca i mają być wyliczone w cenę oferty. - W przypadku nie wykonania części z czynności objętej jedną wspólną ceną np. nie wykonanie posypania, kiedy zlecono odśnieżenie i posypanie - całą czynność traktuje się jako niewykonaną. - Wszystkie nośniki sprzętu (piaskarki, pługi) przeznaczone do pracy w terenie winny być wyposażone w środki łączności ze stanowiskiem kierowania akcją zima - telefon komórkowy. - Zabezpieczenie ok. 25 m3 piasku w celu udostępnienia mieszkańcom z osiedli domów jednorodzinnych na posypywanie chodników (rozwiezienie w wyznaczone przez Zamawiającego miejsca) dla każdej części 1 i 2. - Wykaz chodników, placów, parkingów i zatok parkingowych dla części 1 został zamieszczony w załączniku nr 1,2,3, do projektu umowy. - Wykaz chodników, placów, parkingów i zatok parkingowych dla części 2 został zamieszczony w załączniku nr 1a,2a,3a do projektu umowy b) Oczyszczanie chodników, parkingów - dla każdej części (1 i 2) oddzielnie: prace polegające na oczyszczaniu należy rozpocząć na zlecenie zamawiającego. Pod pojęciem oczyszczania należy rozumieć prace polegające na oczyszczaniu chodników, przejść dla pieszych, parkingów i zatok parkingowych z zalegających zanieczyszczeń (piasku itp.) przy użyciu zamiatarek mechanicznych oraz mechaniczne i ręczne zbieranie zanieczyszczeń takich jak: butelki, puszki, papier, folie, kartony, wyłamane przez wiatr gałęzie oraz inne zanieczyszczenia. Przy oczyszczaniu mechanicznym należy uwzględnić doczyszczanie ręczne odcinków, gdzie oczyszczanie mechaniczne było niemożliwe. 3. Wynagrodzenie za faktycznie wykonane usługi będzie płatne w cyklach miesięcznych na podstawie wykonanych i odebranych usług. Podstawą do wynagrodzenia będzie protokół odbioru usług sporządzony przez Wykonawcę w obecności Zamawiającego. 4. Nazwy kody dotyczące przedmiotu zamówienia określone we Wspólnym Słowniku Zamówień: CPV 90.62.00.00-9, 90.63.00.00-2, 90.61.00.00-6, 90.60.00.00-3. 5. Zamawiający dopuszcza złożenie oferty częściowej na jedną z wymienionych części zamówienia oraz na całość zamówienia. 6. Jeżeli wykonawca składa ofertę na więcej niż jedną część wówczas wypełnia formularze ofertowe na części, na które składa ofertę 7. Zgodnie z art. 36 ust.4 ustawy Pzp Wykonawca zobowiązany jest przedstawić w ofercie część zamówienia, której wykonanie powierzy podwykonawcom wypełniając wzór nr 6 - jeżeli wykonawca przewiduje udział podwykonawców. 8. Przedmiot zamówienia wykonawca wykona z własnych materiałów. Materiały zastosowane do realizacji poszczególnych części powinny odpowiadać, co do jakości wymogom wyrobów dopuszczonych do obrotu i stosowania w budownictwie zgodnie z określeniami art. 10 ustawy Prawo Budowlane oraz zgodne z Rozporządzeniem Ministra Ochrony Środowiska z dnia 25 października 2005 roku w sprawie rodzajów i warunków stosowania środków, jakie mogą być używane na drogach publicznych (Dz.U.05.230.1960). 9. Wykonawca nie będzie używał do wykonywania usługi żadnych materiałów zakazanych przepisami szczególnymi. 10. Zamawiający ma prawo żądać sprawdzenia jakości materiałów używanych do realizacji usługi, jak również przedstawienia wyników tych badań.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 906200009
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Warunkiem udziału w postępowaniu przetargowym jest wniesienie wadium w wysokości: 1) Dla części 1 - 3.000,00 zł 2) Dla części 2 - 3.000,00 zł w terminie do dnia 17.10.2010r. do godz. 10.30. 2. Wadium może być wniesione w następującej formie: 1) Pieniądzu - przelewem na konto zamawiającego: Zakład Komunikacji Miejskiej w Iławie Ban Millennium nr konta 05 1160 2202 0000 0000 6192 2701, o uznaniu przez zamawiającego, że wadium w pieniądzu wpłacono w terminie decyduje data wpływu środków na rachunek zamawiającego. Wniesienie wadium w pieniądzu będzie skuteczne, jeżeli znajdzie się na rachunku bankowym Zamawiającego, przed upływem terminu (godziny) przewidzianego na wniesienie wadium. 2) Poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo-kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym 3) Gwarancji bankowej 4) Gwarancji ubezpieczeniowej 5) Poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000 r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości (Dz.U. Nr 42, poz. 275 z późn. zm.) 3. W zależności od wybranej formy wadium (ust.2 pkt 2-5) - zaleca się kserokopię dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium dołączyć do oferty, a oryginał złożyć w siedzibie Zamawiającego w kasie zamawiającego pok.210 (pn. 08.00-16,00, wt.-pt. 08.00-14.00) 4. Gwarancja bankowa lub ubezpieczeniowa, stanowiąca formę wniesienia wadium, winna spełniać, co najmniej następujące wymogi (pod rygorem wykluczenia wykonawcy): 1) ustalać beneficjenta gwarancji, tj. Gminę Miejską Iława reprezentowaną przez Burmistrza Miasta Iławy, 2) określać kwotę gwarantowaną w zł (ustaloną w SIWZ), 3) określać termin ważności (wynikający z SIWZ), 4) określać przedmiot gwarancji (wynikający z SIWZ), 5) musi zawierać klauzule gwarantujące bezwarunkową wypłatę na rzecz zamawiającego w przypadku wystąpienia okoliczności wymienionych w art. 46 ust. 4a i ust. 5 ustawy Pzp tj. być gwarancją nie odwoływalną, bezwarunkową, płatną na każde żądanie do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w następujących okolicznościach: a) gdy wykonawca odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się nie możliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy; (art. 46 ust.5 ustawy pzp) 6) być gwarancją nie odwoływalną, płatną na każde żądanie do wypłaty Zamawiającemu pełnej kwoty wadium w przypadku gdy wykonawca w odpowiedzi na wezwanie zamawiającego, o którym mowa w art. 26 ust.3 ustawy Prawo zamówień publicznych, nie złożył dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust.1 ustawy Prawo zamówień publicznych, chyba że udowodni, że wynika to z przyczyn nieleżących po jego stronie (art.46 ust.4a ustawy pzp). 7) Z treści gwarancji (poręczenia) musi jednoznacznie wynikać, jaki jest sposób reprezentacji Gwaranta. Gwarancja musi być podpisana przez upoważnionego (upełnomocnionego) przedstawiciela gwaranta. Podpis winien być sporządzony w sposób umożliwiający jego identyfikację, np. złożony wraz z imienną pieczątką lub czytelny (z podaniem imienia i nazwiska). 5. Wadium wniesione w pieniądzu zamawiający przechowuje na rachunku bankowym. 6. Wadium musi obejmować cały okres związania z ofertą. 7. Wykonawca, którego oferta nie będzie zabezpieczona wadium wniesionym we właściwej formie, terminie i kwocie zostanie wykluczony z przedmiotowego postępowania. 8. Zwrot wadium: 1) Zamawiający zwraca wadium wszystkim wykonawcom niezwłocznie po wyborze oferty najkorzystniejszej lub unieważnieniu postępowania, z wyjątkiem wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza; 2) Wykonawcy, którego oferta została wybrana jako najkorzystniejsza, zamawiający zwraca wadium niezwłocznie po zawarciu umowy w sprawie niniejszego zamówienia oraz wniesieniu zabezpieczenia należytego wykonania umowy, jeżeli go żądano. 3) Zamawiający zwraca niezwłocznie wadium, na wniosek wykonawcy, który wycofał ofertę przed upływem terminu składania ofert; 4) Jeżeli wadium wniesiono w pieniądzu, Zamawiający zwraca je wraz z odsetkami wynikającymi z umowy rachunku bankowego, na którym było ono przechowywane, pomniejszone o koszty prowadzenia rachunku bankowego oraz prowizji bankowej za przelew pieniędzy na rachunek bankowy wskazany przez wykonawcę. Zaleca się wskazanie w ofercie nr rachunku bankowego, na który należy dokonać zwrotu. 9. Utrata wadium: 1) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, w odpowiedzi na wezwanie, o którym mowa, w art. 26 ust. 3, nie złoży dokumentów lub oświadczeń, o których mowa w art. 25 ust. 1, lub pełnomocnictw, chyba, że udowodni, że wynikało to z przyczyn nieleżących po jego stronie; 2) Zamawiający zatrzymuje wadium wraz z odsetkami, jeżeli wykonawca, którego oferta została wybrana: a) odmówił podpisania umowy w sprawie zamówienia publicznego na warunkach określonych w ofercie; b) nie wniósł wymaganego zabezpieczenia należytego wykonania umowy; c) zawarcie umowy w sprawie zamówienia publicznego stało się niemożliwe z przyczyn leżących po stronie wykonawcy

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.zkm.ilawa.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach