Przetargi.pl
ZIEMIA – WODA – POWIETRZE Małopolskie Centrum Edukacji Ekologicznej w Ciężkowicach

Urząd Gminy w Ciężkowicach ogłasza przetarg

  • Adres: 33-190 Ciężkowice, ul. Tysiąclecia
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 146 510 051 , fax. 146 510 944
  • Data zamieszczenia: 2019-07-22
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy w Ciężkowicach
    ul. Tysiąclecia 19
    33-190 Ciężkowice, woj. małopolskie
    tel. 146 510 051, fax. 146 510 944
    REGON: 00000000000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.malopolska.pl/ugciezkowice

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    ZIEMIA – WODA – POWIETRZE Małopolskie Centrum Edukacji Ekologicznej w Ciężkowicach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są roboty budowlane związane z budową MAŁOPOLSKIEGO CENTRUM EDUKACJI EKOLOGICZNEJ (MCEE) W CIĘŻKOWICACH, PRZYRODNICZO-EDUKACYJNEJ ŚCIEŻKI W KORONACH DRZEW WRAZ Z EDUKACYJNYM SZLAKIEM NIETOPERZOWYM ŁĄCZĄCYM BUDYNEK MCEE I ŚCIEŻKĘ W KORONACH. Kody Wspólnego Słownika Zamówień (CPV): 45212313-3 Roboty budowlane w zakresie muzeów 45223000-6 Roboty budowlane w zakresie konstrukcji 45400000-1 Roboty wykończeniowe w zakresie obiektów budowlanych 39000000-2 Meble (włącznie z biurowymi), wyposażenie, urządzenia domowe (z wyłączeniem oświetlenia) i środki czyszczące 45332000-3 Roboty instalacyjne wodne i kanalizacyjne 45331000-6 Instalowanie urządzeń grzewczych, wentylacyjnych i klimatyzacyjnych 45333000-0 Roboty instalacyjne gazowe 45331200-8 Instalowanie urządzeń wentylacyjnych i klimatyzacyjnych 45310000-3-Roboty w zakresie instalacji elektrycznych Zakres zamówienia: Zamówienie zostało podzielone na 2 części: CZĘŚĆ I – BUDOWA MAŁOPOLSKIEGO CENTRUM EDUKACJI EKOLOGICZNEJ (MCEE). CZĘŚĆ II – BUDOWA PRZYRODNICZO-EDUKACYJNEJ ŚCIEŻKI W KORONACH DRZEW WRAZ Z EDUKACYJNYM SZLAKIEM NIETOPERZOWYM ŁĄCZĄCYM BUDYNEK MCEE I ŚCIEŻKĘ W KORONACH. CZĘŚĆ I – BUDOWA MAŁOPOLSKIEGO CENTRUM EDUKACJI EKOLOGICZNEJ (MCEE). 1) Zamówienie obejmuje budowę budynku „Małopolskiego Centrum Edukacji Ekologicznej (MCEE)”, jako rozbudowę istniejącego Muzeum Przyrodniczego im. Krystyny i Włodzimierza Tomków w Ciężkowicach przy ul. 3-go Maja 34 w zakresie obejmującym: a. Roboty budowlane - stan surowy, b. Roboty wykończeniowe, c. Instalacje wewnętrzne:  Instalacje elektryczne z przyłączami (zgłoszenie i dokonanie opłaty przyłączeniowej w Zakładzie Energetycznym w Tarnowie),  Instalacja odgromowa  Instalacja wentylacyjna (bytowa)  Instalacje grzewcze i sanitarne z przyłączami wodno-kanalizacyjnymi,  Instalacje niskoprądowe d. Systemy i urządzenia przeciwpożarowe w tym:  Oświetlenie awaryjne ewakuacyjne,  Instalacja hydrantowa  Oddymianie klatek schodowych e. Przebudowa sieci teletechnicznych. f. Wyposażenie, g. Zagospodarowanie terenu w tym m in. ogrodzenie oraz wiata grillowa, h. Przebudowę linii oświetleniowej nN wraz ze stanowiskiem słupowym związaną z budową przewiązki przebiegającej nad ul. Parkową łączącą budynek Muzeum Przyrodniczego z budynkiem MCEE. i. Wykonawca opracuje i zamontuje po akceptacji przez Zamawiającego elementy nawigacji w budynku MCEE zapisane ALFABETEM BRAILLE'A, tak aby umożliwić pełne korzystanie z infrastruktury osobom niewidomym i słabo widzącym. j. Dostarczenie instrukcji obsługi i konserwacji zamontowanych urządzeń wraz z przeszkoleniem pracowników Zamawiającego w zakresie prawidłowej obsługi tych urządzeń. Dokumenty muszą być dostarczone najpóźniej w dniu końcowego odbioru technicznego. Szkolenie pracowników musi się odbyć najpóźniej w terminie realizacji zamówienia w siedzibie Zamawiającego. 2) Inwestycja jest zlokalizowana przy ul. Parkowej w Ciężkowicach na działkach o numerach 639, 640, 641/2, 632, 635. CZĘŚĆ II – BUDOWA PRZYRODNICZO-EDUKACYJNEJ ŚCIEŻKI W KORONACH DRZEW WRAZ Z EDUKACYJNYM SZLAKIEM NIETOPERZOWYM ŁĄCZĄCYM BUDYNEK MCEE I ŚCIEŻKĘ W KORONACH 1) Zamówienie obejmuje budowę edukacyjnej ścieżki w koronach drzew w zakresie obejmującym: a. Trasę turystyczną w koronach drzew:  konstrukcja stalowa wsparta na żelbetowych okrągłych słupach, pomost z desek.  balustrada o stalowych, wygiętych łagodnie słupkach, wypełnionych prętami stalowymi i siatką stalową cięto-ciągnioną.  balustradę zwieńczona drewnianym pochwytem, w który wbudowano oświetlenie kładki oraz okablowane słaboprądowe,  instalacja monitoringu,  system alarmowy SOS,  system bramek kontrolnych na początki i końcu kładki. b. Dwa budynki związane z obsługą ścieżki Budynek obsługi ścieżki B1 (strefa wejścia)  roboty budowlane - stan surowy,  roboty wykończeniowe,  instalacje wewnętrzne: − Instalacje elektryczne z przyłączami (zgłoszenie i dokonanie opłaty przyłączeniowej w Zakładzie Energetycznym w Tarnowie), − Instalacje grzewcze i sanitarne z przyłączami wodno-kanalizacyjnymi, − Instalacje kanalizacji deszczowej, − Instalacje niskoprądowe,  wyposażenie. Budynek obsługi ścieżki B2 (strefa wyjścia)  roboty budowlane - stan surowy,  roboty wykończeniowe,  instalacje wewnętrzne: − instalacje elektryczne z przyłączami (zgłoszenie i dokonanie opłaty przyłączeniowej w Zakładzie Energetycznym w Tarnowie), − instalacje grzewcze i sanitarne z przyłączami wodno-kanalizacyjnymi, − Instalacje kanalizacji deszczowej, − instalacje niskoprądowe, − wyposażenie, c. elementy małej architektury, d. elementy małej architektury w przebiegu ścieżki w tym przystanki sprawnościowe, tarasy edukacyjne (szczegóły w projekcie budowlanym i wykonawczym oraz wg scenariusza stanowiącego ZAŁĄCZNIK NR 1H DO SIWZ_SCENARIUSZ), e. ogrodzenie, f. zagospodarowanie terenu, g. dostarczenie instrukcji obsługi i konserwacji zamontowanych urządzeń wraz z przeszkoleniem pracowników Zamawiającego w zakresie prawidłowej obsługi tych urządzeń. Dokumenty muszą być dostarczone najpóźniej w dniu końcowego odbioru technicznego. Szkolenie pracowników musi się odbyć najpóźniej w terminie realizacji zamówienia w siedzibie Zamawiającego. h. Opracowanie i montaż po akceptacji przez Zamawiającego tablic z regulaminami (ścieżki w koronach drzew.) oraz informacji na przystankach edukacyjnych i sprawnościowych zapisanych ALFABETEM BRAILLE'A, tak aby umożliwić pełne korzystanie z infrastruktury osobom niewidomym i słabo widzącym. i. Inwestycja jest zlokalizowana w Ciężkowicach na działkach o numerach 511/15 oraz na dz. nr 511/5, 511/7, 1322/2 (fragmenty przyłączy wodociągowych) i dz. nr 511/14, 1223/3, 511/5 (zjazdy do przebudowy) 2) Zamówienie obejmuje budowę Edukacyjnego Szlaku Nietoperzowego łączącego budynek MCEE i ścieżkę w koronach, w zakresie obejmującym: a. Elementy małej architektury w przebiegu łącznika pomiędzy Małopolskie Centrum Edukacji Ekologicznej a ścieżką w koronach drzew stanowiące tzw. punkty informacyjne: − Punkt informacyjny 1 – Zawierający podstawowe informacje o XVI wiecznej latarni, − Punkt informacyjny 2 – Podstawowe informacje o nietoperzach, − Punkt informacyjny 3 – Budowa nietoperza, − Punkt informacyjny 4 – Lokomocja (latanie), − Punkt informacyjny 5 – Hibernacja, − Punkt informacyjny 6 – Echolokacja, − Punkt informacyjny 7 – Rozród, − Punkt informacyjny 8 – Schronienie, − Punkt informacyjny 9 – Pożywienie, − Punkt informacyjny 10 – Podsumowanie, b. Inwestycja jest zlokalizowana w Ciężkowicach na działkach o numerach 641/2, 538/1, 511/5, 513/2, 511/12. 2. Wszelkie materiały pochodzące z rozbiórki stanowią własność Zamawiającego. 3. Wykonawca zapewni transport materiałów pochodzących z rozbiórki w miejsce wskazane przez Zamawiającego na odległość do 2 km. 4. Szczegółowy opis robót zawierają: Projekty budowlane i wykonawcze, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, oraz przedmiary robót stanowiące integralną część SIWZ. Załączone przedmiary robót mają charakter pomocniczy służąc do uzupełnienia opisu przedmiotu zamówienia ale nie są podstawą do wyliczenia ceny. 5. Do wykonania robót należy użyć wyłącznie materiałów posiadających wymagane atesty i certyfikaty, które będą wymagane do przedstawienia Zamawiającemu przy odbiorze końcowym robót. Przy doborze materiałów należy kierować się wymaganiami sprecyzowanymi w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. 6. Do realizacji zamówienia Zamawiający dopuszcza użycie materiałów równoważnych, lecz o parametrach nie gorszych niż te które zostały szczegółowo opisane w ZAŁĄCZNIKU NR 1 DO SIWZ – PROJEKTY BUDOWLANE I WYKONAWCZE ORAZ ZAŁĄCZNIK NR 2 DO SIWZ - SZCZEGÓŁOWE SPECYFIKACJE TECHNICZNA WYKONANIA I ODBIORU ROBÓT BUDOWLANYCH (STWIORB) oraz w Załączniku nr 1I do SIWZ - MINIMALNE PARAMETRY RÓWNOWAŻNOŚCI MATERIAŁÓW/ URZĄDZEŃ. Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 7. UWAGA: W uzasadnionych ekonomicznie i technologicznie przypadkach, wyłącznie za zgodą Zamawiającego - na etapie realizacji zamówienia – w przypadku ukazania się na rynku materiałów nowocześniejszych, o lepszych właściwościach i parametrach, Zamawiający dopuszcza możliwość ich zastosowania w zamian za materiały zaproponowane w ofercie. Jednak zmiana ta nie może wpływać na zwiększenie ceny realizacji zamówienia, przyjętej przez Zamawiającego w wyniku rozstrzygnięcia przetargu. Zamówienie należy wykonać z należytą starannością, zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami, normami technicznymi, standardami, zasadami sztuki budowlanej, etyką zawodową oraz postanowieniami umowy, której istotne postanowienia stanowią załącznik nr 11 do SIWZ. Wynagrodzenie Wykonawcy za wykonanie zamówienia przyjmuje się jako ryczałtowe, a wysokość wynagrodzenia ustala się na podstawie złożonej przez niego oferty. Sposób obliczenia ceny oferty na podstawie zestawienia planowanych do wykonania prac opisano dalej. Zapłata przez Zamawiającego wynagrodzenia Wykonawcy nastąpi na wskazany rachunek bankowy Wykonawcy, w terminie określonym w umowie. 8. Zamówienie jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, Oś. 6 Dziedzictwo regionalnej, Działanie 6.2 Ochrona różnorodności biologicznej. 9. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a PZP: 1) Wymagania Zamawiającego dotyczące zatrudniania osób na umowę o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę. W ramach przedmiotu świadczenia zamawiający wskazuje następujące czynności, których realizacja musi następować w ramach umowy o pracę, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22§1 ustawy z dnia 26 czerwca 1976 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2016, poz. 666 ze zm.) w tym, osoby wykonujące bezpośrednio na budowie roboty branży konstrukcyjno-budowlanej, elektrycznej i sanitarnej, tj.: Pracowników niższego szczebla technicznego – odpowiedzialnych za organizowanie i realizację robót budowlanych: a) Majster - wykonywanie prac polegających na:  wytyczeniu elementów budowlanych,  organizacji pracy sił własnych i podwykonawców,  nadzorze nad prowadzonymi robotami branżowymi,  bieżącej kontroli kosztów i jakość prowadzonych robót,  wspomaganiu Kierownika Robót w organizacji, prowadzeniu i rozliczaniu robót,  bieżącej kontroli zużycia materiałów  kontroli sprzętu b) Brygadzista - wykonywanie prac polegających na: − sprawowaniu nadzoru nad podległą grupą pracowników fizycznych, − podziale zadań w zespole oraz kontroli ich realizacji, − wsparciu merytorycznym pracowników Pracowników fizycznych – bezpośrednio wykonujących roboty budowlane oraz proste prace budowlane określonych branż w tym: a) Branża konstrukcyjno – budowlana  roboty przygotowawcze,  roboty ziemne,  roboty budowlane przy wznoszeniu budynków,  roboty budowlane przy wznoszeniu konstrukcji stalowej ścieżki, b) Branża sanitarna.  budowa instalacji wod-kan, kanalizacji deszczowej, c) Branża elektryczna:  budowa instalacji elektrycznych i teletechnicznych. Wymaganie to nie dotyczy kierownika budowy, kierowników robót oraz osób świadczących usługi na budowie w ramach własnej działalności gospodarczej (np. osoby wykonujące transport, operatorzy koparek). 10. Dokumentowanie zatrudnienia osób wykonujących wskazane w poprzednim pkt czynności będzie polegało na: a. Na etapie ofertowania - Wykonawca składa oświadczenie zgodnie z treścią Załącznika 4 do SIWZ, b. Na etapie po zawarciu umowy, a przed przystąpieniem do realizacji robót - Wykonawca w terminie do 5 dni licząc od dnia podpisania umowy będzie zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu dokumentów potwierdzających sposób zatrudnienia osób wykonujących powyższe czynności tj.  wykaz pracowników Wykonawcy i/lub Podwykonawców, o których mowa w ust 9 pkt 1, ze wskazaniem stanowisk i czynności, oraz oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz z podaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy, Wykonawca pozostaje administratorem danych osobowych udostępnianych w związku z realizacją umowy. Nieprzedstawienie we wskazanym terminie ww. dokumentów, bądź przedstawienie dokumentów niekompletnych, nie obejmujących wszystkich wyspecyfikowanych czynności może być podstawą do odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy oraz naliczenia kar umownych, zgodnie z treścią wzoru umowy stanowiącej załącznik do SIWZ. c. Na etapie realizacji umowy - Wykonawca na każde pisemne żądanie Zamawiającego w terminie 5 dni roboczych przedkładał będzie Zamawiającemu raport na temat stanu i sposobu zatrudnienia osób zaangażowanych w wykonywanie czynności wskazanych w SIWZ, tj.  wykaz pracowników Wykonawcy i/lub Podwykonawców, o których mowa w ust ust. 9 pkt 1 , ze wskazaniem stanowisk i czynności oraz oświadczenie Wykonawcy i/lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy.  oraz na wezwanie Zamawiającego, poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących do których odnosi się Obowiązek Zatrudnienia (których dotyczy oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy) wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników oraz z zachowaniem zasad zapewniających ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) zwanego dalej „RODO” oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 poz. 1000) (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; dla osób mających wykonywać te czynności. W związku z faktem, iż umowa o pracę może zawierać również inne dane, które podlegają anonimizacji każda umowa powinna zostać przeanalizowana przez składającego pod kątem przepisów wskazanych powyżej. Wykonawca pozostaje administratorem danych osobowych udostępnianych w związku z realizacją umowy. d. Na każde żądanie Zamawiającego, w terminie do 2 dni roboczych i w formie przez Zamawiającego określonej, Wykonawca jest zobowiązany udzielić wyjaśnień w powyższym zakresie. 11. W przypadku niedopełnienia wymogu zatrudniania pracowników wykonujących roboty na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy lub niedopełnienia wymogów związanych z wykazaniem spełniania tego obowiązku zgodnie z wymogami SIWZ, Wykonawca będzie zobowiązany do zapłacenia kary umownej Zamawiającemu w wysokości 1000,00 zł za każdy przypadek stwierdzenia powyższego uchybienia w stosunku do pojedynczego pracownika, 12. Nie wypełnienie zobowiązań dotyczących zatrudniania osób może być podstawą do wypowiedzenia przez Zamawiającego umowy z przyczyn leżących po stronie wykonawcy i naliczeniem kar umownych. 13. Wykonawca zobowiązuje się, że przed rozpoczęciem wykonania przedmiotu umowy Pracownicy wykonujący roboty zostaną przeszkoleni w zakresie przepisów BHP oraz przepisów o ochronie danych osobowych i RODO. 14. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 15. Zmiana osób wskazanych przez Wykonawcę będzie możliwa w następującej sytuacji: a) na żądanie Zamawiającego w przypadku nienależytego wykonania przez niego prac; b) na wniosek Wykonawcy uzasadniony obiektywnymi okolicznościami. 16. Wykonawca zobowiązuje się poinformować Zamawiającego w formie pisemnej o zmianie pracownika wykonującego prace w terminie 7 dni roboczych od zaistnienia takiej zmiany. W przypadku dokonania takiej zmiany Wykonawca zobowiązany będzie do potwierdzenia, iż osoba ta spełnia wymagania określone w SIWZ 17. Zmiana pracownika wykonującego prace w ramach realizacji przedmiotu umowy skutkuje zmianą Wykazu Pracowników wykonujących prace i nie wymaga zawierania przez Strony aneksu do umowy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45223000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: tak

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości: Dla części I: 150 000,00 zł (słownie: sto pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100). Dla części II: 200 000,00 zł (słownie: dwieście tysięcy złotych 00/100). 2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy P.Z.P., tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( tj Dz. U. z 2016 poz. 359 ze zm.). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Krakowski Bank Spółdzielczy O/Ciężkowice Nr 09 8591 0007 0290 0000 2118 0020 2. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. Zamawiający zaleca dołączenie potwierdzenia przelewu do oferty. 3. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego w Ciężkowicach ul. Tysiąclecia 19, 33-190 Ciężkowice (Kasa pok. 24). Zamawiający zaleca dołączenie do oferty kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem dokumentu wadium. 4. Niewniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje odrzucenie Wykonawcy na podstawie art. 89 ust 1 pkt 7b ustawy P.Z.P. 5. Zamawiający zatrzymuje wadium zgodnie z zapisami art. 46 ust. 4 a i ust. 5 ustawy P.Z.P
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia w tym zakresie wymagań.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1). Informacja dla wykonawców polegających na zasobach innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 22a P.Z.P. oraz zamierzających powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom. 1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Propozycja treści oświadczenia została zamieszczona w Załączniku nr 9 do SIWZ. 3. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 P.Z.P. 4. UWAGA: Zgodnie ze treścią art. 22a ust. 4 P.Z.P. - w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. 5. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 6. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja finansowa, podmiotu, na którego zdolnościach polega Wykonawca, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający zażąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub, b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową, o których mowa w ust 1 niniejszego rozdziału. 7. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a P.Z.P., będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający może żądać dokumentów, które określają w szczególności: a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 8. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w Rozdziale 7 ust. 2. 9. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany wskazać w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz o ile jest to wiadome, podać firmy podwykonawców. 10. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a PZP, przedstawia w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty wymienione w Rozdziale 7 ust. 6, pkt. 2) SIWZ. 2) Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie. 1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego; 2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 PZP oraz ust. 5 pkt 1 i 8 PZP, natomiast spełnianie warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy wykazują zgodnie z treścią Rozdziału 5 ust.2; 3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, Oświadczenia, o którym mowa w Rozdziale 7 ust. 2 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia 4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o którym mowa w Rozdziale 7 ust. 3 składa każdy z Wykonawców.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach