Przetargi.pl
„BUDOWA PRZYRODNICZO-EDUKACYJNEJ ŚCIEŻKI W KORONACH DRZEW WRAZ Z EDUKACYJNYM SZLAKIEM NIETOPERZOWYM w ramach projektu ZIEMIA – WODA – POWIETRZE Małopolskie Centrum Edukacji Ekologicznej w Ciężkowicach

Urząd Gminy w Ciężkowicach ogłasza przetarg

  • Adres: 33-190 Ciężkowice, ul. Tysiąclecia
  • Województwo: małopolskie
  • Telefon/fax: tel. 146 510 051 , fax. 146 510 944
  • Data zamieszczenia: 2020-05-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Urząd Gminy w Ciężkowicach
    ul. Tysiąclecia 19
    33-190 Ciężkowice, woj. małopolskie
    tel. 146 510 051, fax. 146 510 944
    REGON: 00000000000000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.bip.malopolska.pl/ugciezkowice

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    „BUDOWA PRZYRODNICZO-EDUKACYJNEJ ŚCIEŻKI W KORONACH DRZEW WRAZ Z EDUKACYJNYM SZLAKIEM NIETOPERZOWYM w ramach projektu ZIEMIA – WODA – POWIETRZE Małopolskie Centrum Edukacji Ekologicznej w Ciężkowicach
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1) Zamówienie obejmuje budowę edukacyjnej ścieżki w koronach drzew w zakresie obejmującym: a. Trasę turystyczną w koronach drzew:  konstrukcja stalowa wsparta na żelbetowych okrągłych słupach, pomost z desek.  balustrada o stalowych słupkach, wypełnionych prętami stalowymi i siatką stalową cięto-ciągnioną,  balustradę zwieńczona drewnianym pochwytem, w który wbudowano oświetlenie kładki oraz okablowane słaboprądowe,  instalacja monitoringu,  system alarmowy SOS,  system bramek kontrolnych na początki i końcu kładki. b. Dwa budynki związane z obsługą ścieżki Budynek obsługi ścieżki B1 (strefa wejścia)  roboty budowlane - stan surowy,  roboty wykończeniowe,  instalacje wewnętrzne: − Instalacje elektryczne z przyłączami (zgłoszenie i dokonanie opłaty przyłączeniowej w Zakładzie Energetycznym w Tarnowie), − Instalacje grzewcze i sanitarne z przyłączami wodno-kanalizacyjnymi, − Instalacje kanalizacji deszczowej, − Instalacje niskoprądowe,  wyposażenie. Budynek obsługi ścieżki B2 (strefa wyjścia)  roboty budowlane - stan surowy,  roboty wykończeniowe,  instalacje wewnętrzne: − instalacje elektryczne z przyłączami (zgłoszenie i dokonanie opłaty przyłączeniowej w Zakładzie Energetycznym w Tarnowie), − instalacje grzewcze i sanitarne z przyłączami wodno-kanalizacyjnymi, − Instalacje kanalizacji deszczowej, − instalacje niskoprądowe, − wyposażenie, c. elementy małej architektury, d. elementy małej architektury w przebiegu ścieżki w tym przystanki sprawnościowe, tarasy edukacyjne (szczegóły w projekcie budowlanym i wykonawczym oraz wg scenariusza stanowiącego ZAŁĄCZNIK NR 1F DO SIWZ_SCENARIUSZ), e. ogrodzenie, f. zagospodarowanie terenu, g. dostarczenie instrukcji obsługi i konserwacji zamontowanych urządzeń wraz z przeszkoleniem pracowników Zamawiającego w zakresie prawidłowej obsługi tych urządzeń. Dokumenty muszą być dostarczone najpóźniej w dniu końcowego odbioru technicznego. Szkolenie pracowników musi się odbyć najpóźniej w terminie realizacji zamówienia w siedzibie Zamawiającego. h. Opracowanie i montaż po akceptacji przez Zamawiającego tablic z regulaminami (ścieżki w koronach drzew.) oraz informacji na przystankach edukacyjnych i sprawnościowych zapisanych ALFABETEM BRAILLE'A, tak aby umożliwić pełne korzystanie z infrastruktury osobom niewidomym i słabo widzącym. i. Inwestycja jest zlokalizowana w Ciężkowicach na działkach o numerach 511/15 oraz na dz. nr 511/5, 511/7, 1322/2 (fragmenty przyłączy wodociągowych) i dz. nr 511/14, 1223/3, 511/5 (zjazdy do przebudowy). 2) Zamówienie obejmuje budowę Edukacyjnego Szlaku Nietoperzowego łączącego budynek MCEE i ścieżkę w koronach, w zakresie obejmującym: a. Elementy małej architektury w przebiegu łącznika pomiędzy Małopolskie Centrum Edukacji Ekologicznej a ścieżką w koronach drzew stanowiące tzw. punkty informacyjne: − Punkt informacyjny 1 – Zawierający podstawowe informacje o XVI wiecznej latarni, − Punkt informacyjny 2 – Podstawowe informacje o nietoperzach, − Punkt informacyjny 3 – Budowa nietoperza, − Punkt informacyjny 4 – Lokomocja (latanie), − Punkt informacyjny 5 – Hibernacja, − Punkt informacyjny 6 – Echolokacja, − Punkt informacyjny 7 – Rozród, − Punkt informacyjny 8 – Schronienie, − Punkt informacyjny 9 – Pożywienie, − Punkt informacyjny 10 – Podsumowanie, b. Inwestycja jest zlokalizowana w Ciężkowicach na działkach o numerach 641/2, 538/1, 511/5, 513/2, 511/12. 2. Wszelkie materiały pochodzące z rozbiórki stanowią własność Zamawiającego. 3. Wykonawca zapewni transport materiałów pochodzących z rozbiórki w miejsce wskazane przez Zamawiającego na odległość do 2 km. 4. Szczegółowy opis robót zawierają: Projekty budowlane i wykonawcze, specyfikacje techniczne wykonania i odbioru robót, oraz przedmiary robót stanowiące integralną część SIWZ. Załączone przedmiary robót mają charakter pomocniczy służąc do uzupełnienia opisu przedmiotu zamówienia ale nie są podstawą do wyliczenia ceny. 5. Do wykonania robót należy użyć wyłącznie materiałów posiadających wymagane atesty i certyfikaty, które będą wymagane do przedstawienia Zamawiającemu przy odbiorze końcowym robót. Przy doborze materiałów należy kierować się wymaganiami sprecyzowanymi w specyfikacji technicznej wykonania i odbioru robót. 6. Do realizacji zamówienia Zamawiający dopuszcza użycie materiałów równoważnych, lecz o parametrach nie gorszych niż te które zostały szczegółowo opisane w ZAŁĄCZNIKU NR 1 DO SIWZ – PROJEKTY BUDOWLANE I WYKONAWCZE ORAZ ZAŁĄCZNIK NR 2 DO SIWZ - SZCZEGÓŁOWE SPECYFIKACJE TECHNICZNE WYKONANIA I ODBIORU ROBÓT BUDOWLANYCH (STWIORB). Wykonawca, który powołuje się na rozwiązania równoważne opisywane przez Zamawiającego jest zobowiązany wykazać, że oferowane przez niego materiały spełniają wymagania określone przez Zamawiającego. 7. UWAGA: W uzasadnionych ekonomicznie i technologicznie przypadkach, wyłącznie za zgodą Zamawiającego - na etapie realizacji zamówienia – w przypadku ukazania się na rynku materiałów nowocześniejszych, o lepszych właściwościach i parametrach, Zamawiający dopuszcza możliwość ich zastosowania w zamian za materiały zaproponowane w ofercie. Jednak zmiana ta nie może wpływać na zwiększenie ceny realizacji zamówienia, przyjętej przez Zamawiającego w wyniku rozstrzygnięcia przetargu. Zamówienie należy wykonać z należytą starannością, zgodnie z aktualnie obowiązującymi przepisami, normami technicznymi, standardami, zasadami sztuki budowlanej, etyką zawodową oraz postanowieniami umowy, której istotne postanowienia stanowią załącznik nr 11 do SIWZ. Wynagrodzenie Wykonawcy za wykonanie zamówienia przyjmuje się jako ryczałtowe, a wysokość wynagrodzenia ustala się na podstawie złożonej przez niego oferty. Sposób obliczenia ceny oferty na podstawie zestawienia planowanych do wykonania prac opisano dalej. Zapłata przez Zamawiającego wynagrodzenia Wykonawcy nastąpi na wskazany rachunek bankowy Wykonawcy, w terminie określonym w umowie. 8. Zamówienie jest współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Małopolskiego na lata 2014-2020, Oś. 6 Dziedzictwo regionalnej, Działanie 6.2 Ochrona różnorodności biologicznej. 9. Wymagania, o których mowa w art. 29 ust. 3a PZP: 1) Wymagania Zamawiającego dotyczące zatrudniania osób na umowę o pracę przez wykonawcę lub podwykonawcę. W ramach przedmiotu świadczenia zamawiający wskazuje następujące czynności, których realizacja musi następować w ramach umowy o pracę, jeżeli wykonanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22§1 ustawy z dnia 26 czerwca 1976 r. - Kodeks pracy (Dz. U. z 2016, poz. 666 ze zm.) w tym, osoby wykonujące bezpośrednio na budowie roboty branży konstrukcyjno-budowlanej, elektrycznej i sanitarnej, tj.: Pracowników niższego szczebla technicznego – odpowiedzialnych za organizowanie i realizację robót budowlanych: a) Majster - wykonywanie prac polegających na:  wytyczeniu elementów budowlanych,  organizacji pracy sił własnych i podwykonawców,  nadzorze nad prowadzonymi robotami branżowymi,  bieżącej kontroli kosztów i jakość prowadzonych robót,  wspomaganiu Kierownika Robót w organizacji, prowadzeniu i rozliczaniu robót,  bieżącej kontroli zużycia materiałów  kontroli sprzętu b) Brygadzista - wykonywanie prac polegających na: − sprawowaniu nadzoru nad podległą grupą pracowników fizycznych, − podziale zadań w zespole oraz kontroli ich realizacji, − wsparciu merytorycznym pracowników Pracowników fizycznych – bezpośrednio wykonujących roboty budowlane oraz proste prace budowlane określonych branż w tym m in: a) Branża konstrukcyjno – budowlana  roboty przygotowawcze,  roboty ziemne,  roboty budowlane przy wznoszeniu budynków,  roboty budowlane przy wznoszeniu konstrukcji stalowej ścieżki, b) Branża sanitarna.  budowa instalacji wod-kan, kanalizacji deszczowej, c) Branża elektryczna:  budowa instalacji elektrycznych i teletechnicznych. Pozostali robotnicy budowlani i inne osoby wykonujące wszelkie czynności wchodzące w tzw. koszty bezpośrednie, które wykonują czynności bezpośrednio związane z wykonywaniem robót budowlanych tzw. pracownicy fizyczni Wymaganie to nie dotyczy kierownika budowy, kierowników robót oraz osób świadczących usługi na budowie w ramach własnej działalności gospodarczej (np. osoby wykonujące transport, operatorzy koparek). 10. Dokumentowanie zatrudnienia osób wykonujących wskazane w poprzednim pkt czynności będzie polegało na: a. Na etapie ofertowania - Wykonawca składa oświadczenie zgodnie z treścią Załącznika 4 do SIWZ, b. Na etapie po zawarciu umowy, a przed przystąpieniem do realizacji robót - Wykonawca w terminie do 5 dni licząc od dnia podpisania umowy będzie zobowiązany do przedstawienia Zamawiającemu dokumentów potwierdzających sposób zatrudnienia osób wykonujących powyższe czynności tj.  wykaz pracowników Wykonawcy i/lub Podwykonawców, o których mowa w ust 9 pkt 1, ze wskazaniem stanowisk i czynności, oraz oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz z podaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy, Wykonawca pozostaje administratorem danych osobowych udostępnianych w związku z realizacją umowy. Nieprzedstawienie we wskazanym terminie ww. dokumentów, bądź przedstawienie dokumentów niekompletnych, nie obejmujących wszystkich wyspecyfikowanych czynności może być podstawą do odstąpienia od umowy przez Zamawiającego z przyczyn leżących po stronie Wykonawcy oraz naliczenia kar umownych, zgodnie z treścią wzoru umowy stanowiącej załącznik do SIWZ. c. Na etapie realizacji umowy - Wykonawca na każde pisemne żądanie Zamawiającego w terminie 5 dni roboczych przedkładał będzie Zamawiającemu raport na temat stanu i sposobu zatrudnienia osób zaangażowanych w wykonywanie czynności wskazanych w SIWZ, tj.  wykaz pracowników Wykonawcy i/lub Podwykonawców, o których mowa w ust ust. 9 pkt 1 , ze wskazaniem stanowisk i czynności oraz oświadczenie Wykonawcy i/lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz ze wskazaniem liczby tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu wykonawcy lub podwykonawcy.  oraz na wezwanie Zamawiającego, poświadczoną za zgodność z oryginałem odpowiednio przez Wykonawcę lub podwykonawcę kopię umowy/umów o pracę osób wykonujących do których odnosi się Obowiązek Zatrudnienia (których dotyczy oświadczenie Wykonawcy lub podwykonawcy) wraz z dokumentem regulującym zakres obowiązków, jeżeli został sporządzony). Kopia umowy/umów powinna zostać zanonimizowana w sposób zapewniający ochronę danych osobowych pracowników oraz z zachowaniem zasad zapewniających ochronę danych osobowych pracowników, zgodnie z przepisami ROZPORZĄDZENIA PARLAMENTU EUROPEJSKIEGO I RADY (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) zwanego dalej „RODO” oraz ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych (Dz. U. z 2018 poz. 1000) (tj. w szczególności bez adresów, nr PESEL pracowników). Informacje takie jak: data zawarcia umowy, rodzaj umowy o pracę i wymiar etatu powinny być możliwe do zidentyfikowania; dla osób mających wykonywać te czynności. W związku z faktem, iż umowa o pracę może zawierać również inne dane, które podlegają anonimizacji każda umowa powinna zostać przeanalizowana przez składającego pod kątem przepisów wskazanych powyżej. Wykonawca pozostaje administratorem danych osobowych udostępnianych w związku z realizacją umowy. d. Na każde żądanie Zamawiającego, w terminie do 2 dni roboczych i w formie przez Zamawiającego określonej, Wykonawca jest zobowiązany udzielić wyjaśnień w powyższym zakresie. 11. W przypadku niedopełnienia wymogu zatrudniania pracowników wykonujących roboty na podstawie umowy o pracę w rozumieniu przepisów Kodeksu pracy lub niedopełnienia wymogów związanych z wykazaniem spełniania tego obowiązku zgodnie z wymogami SIWZ, Wykonawca będzie zobowiązany do zapłacenia kary umownej Zamawiającemu w wysokości 1000,00 zł za każdy przypadek stwierdzenia powyższego uchybienia w stosunku do pojedynczego pracownika, 12. Nie wypełnienie zobowiązań dotyczących zatrudniania osób może być podstawą do wypowiedzenia przez Zamawiającego umowy z przyczyn leżących po stronie wykonawcy i naliczeniem kar umownych. 13. Wykonawca zobowiązuje się, że przed rozpoczęciem wykonania przedmiotu umowy Pracownicy wykonujący roboty zostaną przeszkoleni w zakresie przepisów BHP oraz przepisów o ochronie danych osobowych i RODO. 14. W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub podwykonawcę, zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy. 15. Zmiana osób wskazanych przez Wykonawcę będzie możliwa w następującej sytuacji: a) na żądanie Zamawiającego w przypadku nienależytego wykonania przez niego prac; b) na wniosek Wykonawcy uzasadniony obiektywnymi okolicznościami. 16. Wykonawca zobowiązuje się poinformować Zamawiającego w formie pisemnej o zmianie pracownika wykonującego prace w terminie 7 dni roboczych od zaistnienia takiej zmiany. W przypadku dokonania takiej zmiany Wykonawca zobowiązany będzie do potwierdzenia, iż osoba ta spełnia wymagania określone w SIWZ 17. Zmiana pracownika wykonującego prace w ramach realizacji przedmiotu umowy skutkuje zmianą Wykazu Pracowników wykonujących prace i nie wymaga zawierania przez Strony aneksu do umowy. Szczegółowy opis elementów przedmiotu stanowią załączniki: 1. ZAŁĄCZNIK NR 1 DO SIWZ – PROJEKTY BUDOWLANE I WYKONAWCZE, a. ZAŁĄCZNIK NR 1A DO SIWZ_PROJEKT BUDOWLANY ŚCIEŻKI W KORONACH DRZEW. b. ZAŁĄCZNIK NR 1B DO SIWZ_PROJEKT WYKONAWCZY ŚCIEŻKI W KORONACH DRZEW. c. ZAŁĄCZNIK NR 1C DO SIWZ_PROJEKT BUDOWLANY EDUKACYJNY SZLAK NIETOPERZOWY. d. ZAŁĄCZNIK NR 1 D DO SIWZ_PROJEKT BUDOWALNY_PRZEBUDOWA ZJAZDÓW_ŚCIEŻKA W KORONACH DRZEW. e. ZAŁĄCZNIK NR 1 E DO SIWZ_PROJEKT BUDOWALNY_PRZYŁĄCZ WODOCIĄGOWY_ŚCIEŻKA W KORONACH DRZEW. f. ZAŁĄCZNIK NR 1F DO SIWZ_SCENARIUSZ. 2. ZAŁĄCZNIK NR 2 DO SIWZ - SZCZEGÓŁOWE SPECYFIKACJE TECHNICZNE WYKONANIA I ODBIORU ROBÓT BUDOWLANYCH (STWIORB), a. ZAŁĄCZNIK NR 2A DO SIWZ_STWIORB_ŚCIEŻKA W KORONACH DRZEW, b. ZAŁĄCZNIK NR 2B DO SIWZ_STWIORB_EDUKACYJNY SZLAK NIETOPERZOWY, 3. ZAŁĄCZNIK NR 3 DO SIWZ – PRZEDMIARY ROBÓT. a. ZAŁĄCZNIK NR 3A_PRZEDMIAR _ŚCIEŻKA W KORONACH DRZEW, b. ZAŁĄCZNIK NR 3B_PRZEDMIAR_EDUKACYJNY SZLAK NIETOPERZOWY.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45223000-6
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: 1. Przystępując do niniejszego postępowania każdy Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium w wysokości 50 000,00 zł (słownie: pięćdziesiąt tysięcy złotych 00/100). 2. Wykonawca może wnieść wadium w jednej lub kilku formach przewidzianych w art. 45 ust. 6 ustawy P.Z.P., tj.: 1) pieniądzu, 2) poręczeniach bankowych lub poręczeniach spółdzielczej kasy oszczędnościowo – kredytowej, z tym że poręczenie kasy jest zawsze poręczeniem pieniężnym, 3) gwarancjach bankowych, 4) gwarancjach ubezpieczeniowych, 5) poręczeniach udzielanych przez podmioty, o których mowa w art. 6 b ust. 5 pkt 2 ustawy z dnia 9 listopada 2000r. o utworzeniu Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości ( tj Dz. U. z 2016 poz. 359 ze zm.). 3. Wykonawca zobowiązany jest wnieść wadium przed upływem terminu składania ofert. 4. Wadium w pieniądzu należy wnieść przelewem na konto Zamawiającego: Krakowski Bank Spółdzielczy O/Ciężkowice Nr 09 8591 0007 0290 0000 2118 0020 2. W przypadku wadium wnoszonego w pieniądzu, jako termin wniesienia wadium przyjęty zostaje termin uznania kwoty na rachunku Zamawiającego. Zamawiający zaleca dołączenie potwierdzenia przelewu do oferty. 3. W przypadku wniesienia wadium w formie innej niż pieniądz - oryginał dokumentu potwierdzającego wniesienie wadium należy złożyć przed upływem terminu składania ofert w siedzibie Zamawiającego w Ciężkowicach ul. Tysiąclecia 19, 33-190 Ciężkowice (Kasa pok. 24). Zamawiający zaleca dołączenie do oferty kopii potwierdzonej za zgodność z oryginałem dokumentu wadium. 4. Niewniesienie wadium w terminie lub w sposób określony w SIWZ spowoduje odrzucenie Wykonawcy na podstawie art. 89 ust 1 pkt 7b ustawy P.Z.P. 5. Zamawiający zatrzymuje wadium zgodnie z zapisami art. 46 ust. 4 a i ust. 5 ustawy P.Z.P.
  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: Zamawiający nie stawia w tym zakresie wymagań.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: I. Informacja dla wykonawców polegających na zasobach innych podmiotów, na zasadach określonych w art. 22a P.Z.P. oraz zamierzających powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom. 1. Wykonawca może w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu, w stosownych sytuacjach oraz w odniesieniu do zamówienia, lub jego części, polegać na zdolnościach technicznych lub zawodowych lub sytuacji finansowej innych podmiotów, niezależnie od charakteru prawnego łączących go z nim stosunków prawnych. 2. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. Propozycja treści oświadczenia została zamieszczona w Załączniku nr 9 do SIWZ. 3. Zamawiający oceni, czy udostępniane Wykonawcy przez inne podmioty zdolności techniczne lub zawodowe lub ich sytuacja finansowa, pozwalają na wykazanie przez wykonawcę spełniania warunków udziału w postępowaniu oraz zbada, czy nie zachodzą wobec tego podmiotu podstawy wykluczenia, o których mowa w art. 24 ust. 1 pkt 13-22 P.Z.P. i ust. 5 pkt 1 i 8 P.Z.P. 4. UWAGA: Zgodnie ze treścią art. 22a ust. 4 P.Z.P. - w odniesieniu do warunków dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych lub doświadczenia, Wykonawcy mogą polegać na zdolnościach innych podmiotów, jeśli podmioty te zrealizują roboty budowlane, do realizacji których te zdolności są wymagane. 5. Wykonawca, który polega na sytuacji finansowej lub ekonomicznej innych podmiotów, odpowiada solidarnie z podmiotem, który zobowiązał się do udostępnienia zasobów, za szkodę poniesioną przez Zamawiającego powstałą wskutek nieudostępnienia tych zasobów, chyba że za nieudostępnienie zasobów nie ponosi winy. 6. Jeżeli zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuacja finansowa, podmiotu, na którego zdolnościach polega Wykonawca, nie potwierdzają spełnienia przez Wykonawcę warunków udziału w postępowaniu lub zachodzą wobec tych podmiotów podstawy wykluczenia, Zamawiający zażąda, aby Wykonawca w terminie określonym przez Zamawiającego: a) zastąpił ten podmiot innym podmiotem lub podmiotami lub, b) zobowiązał się do osobistego wykonania odpowiedniej części zamówienia, jeżeli wykaże zdolności techniczne lub zawodowe lub sytuację finansową, o których mowa w ust 1 niniejszego rozdziału. 7. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a P.Z.P., będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający może żądać dokumentów, które określają w szczególności: a) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; b) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; c) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; d) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących doświadczenia, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 8. Wykonawca, który powołuje się na zasoby innych podmiotów, w celu wykazania braku istnienia wobec nich podstaw wykluczenia oraz spełniania, w zakresie, w jakim powołuje się na ich zasoby, warunków udziału w postępowaniu, zamieszcza informacje o tych podmiotach w oświadczeniu, o którym mowa w Rozdziale 7 ust. 2. 9. Wykonawca, który zamierza powierzyć wykonanie części zamówienia podwykonawcom, na etapie postępowania o udzielenie zamówienia publicznego jest zobowiązany wskazać w ofercie części zamówienia, których wykonanie zamierza powierzyć podwykonawcom oraz o ile jest to wiadome, podać firmy podwykonawców. 10. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a PZP, przedstawia w odniesieniu do tych podmiotów dokumenty wymienione w Rozdziale 7 ust. 6, pkt. 2) SIWZ. II. Wykonawcy wspólnie ubiegający się o zamówienie. 1. Wykonawcy mogą wspólnie ubiegać się o udzielenie zamówienia. W takim przypadku Wykonawcy ustanawiają pełnomocnika do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego; 2. W przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia, żaden z nich nie może podlegać wykluczeniu z powodu niespełniania warunków, o których mowa w art. 24 ust. 1 PZP oraz ust. 5 pkt 1 i 8 PZP, natomiast spełnianie warunków udziału w postępowaniu Wykonawcy wykazują zgodnie z treścią Rozdziału 5 ust.2; 3. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców, Oświadczenia, o którym mowa w Rozdziale 7 ust. 2 składa każdy z Wykonawców wspólnie ubiegających się o zamówienie. Dokumenty te potwierdzają spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia w zakresie, w którym każdy z Wykonawców wykazuje spełnianie warunków udziału w postępowaniu oraz brak podstaw wykluczenia 4. W przypadku wspólnego ubiegania się o zamówienie przez Wykonawców oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o którym mowa w Rozdziale 7 ust. 3 składa każdy z Wykonawców. III. Informacje o sposobie porozumiewania się Zamawiającego z Wykonawcami oraz przekazywania oświadczeń i dokumentów, a także wskazanie osoby uprawnionej do porozumiewania się z Wykonawcami. 1. W postępowaniu komunikacja między Zamawiającym a Wykonawcami odbywa się za pośrednictwem operatora pocztowego w rozumieniu ustawy z dnia 23 listopada 2012 roku - Prawo pocztowe ( tj Dz.U. z 2016r, poz. 1113 ze zm.), osobiście, za pośrednictwem posłańca, faksu lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną (tj. Dz.U. z 2016 r, poz.1030 ze zm.), z uwzględnieniem wymogów dotyczących formy, ustanowionych poniżej. Oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje Zamawiający i Wykonawcy przekazują pisemnie lub faksem lub elektronicznie na adres mailowy: przetargi@ciezkowice.pl. 2. Do kontaktowania się z Wykonawcami Zamawiający upoważnia: Dariusz Zięcina, e-mail: d.ziecina@ciezkowice.pl. 3. Jeżeli Zamawiający lub Wykonawca przekazują oświadczenia, wnioski, zawiadomienia oraz informacje za pośrednictwem faksu lub przy użyciu środków komunikacji elektronicznej w rozumieniu ustawy z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną, każda ze stron na żądanie drugiej strony niezwłocznie potwierdza fakt ich otrzymania. Zamawiający nie udziela żadnych ustnych lub telefonicznych wyjaśnień lub odpowiedzi na kierowane do Zamawiającego pytania w sprawach dotyczących niniejszej SIWZ. 4. Ofertę składa się pod rygorem nieważności w formie pisemnej. 5. Oświadczenia, o których mowa w rozporządzeniu Ministra Rozwoju z dnia 26 lipca 2016 roku w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać Zamawiający od Wykonawcy, okresu ich ważności oraz form, w jakich dokumenty te mogą być składane (Dz.U. z 2016 r, poz. 1126 ze zm.), zwanym dalej "rozporządzeniem" składane przez Wykonawcę i inne podmioty, na zdolnościach lub sytuacji których polega Wykonawca na zasadach określonych w art. 22a P.Z.P. oraz przez podwykonawców, należy złożyć w oryginale. 6. Zobowiązanie, o którym mowa w Rozdziale 8 ust. 2 SIWZ należy złożyć w oryginale. 7. Dokumenty, o których mowa w rozporządzeniu, inne niż oświadczenia, o których mowa powyżej w ust 5, należy złożyć w oryginale lub kopii poświadczonej za zgodność z oryginałem. 8. Poświadczenia za zgodność z oryginałem dokonuje Wykonawca albo podmiot trzeci albo Wykonawca wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia publicznego, albo podwykonawca - odpowiednio, w zakresie dokumentów, które każdego z nich dotyczą. Poświadczenie za zgodność z oryginałem następuje w formie pisemnej lub w formie elektronicznej. 9. Poświadczenie za zgodność z oryginałem dokonywane w formie pisemnej powinno być sporządzone w sposób umożliwiający identyfikację podpisu (np. wraz z imienną pieczątką osoby poświadczającej kopię dokumentu za zgodność z oryginałem). 10. Zamawiający może żądać przedstawienia oryginału lub notarialnie poświadczonej kopii dokumentów, o których mowa w rozporządzeniu, innych niż oświadczeń, wyłącznie wtedy, gdy złożona kopia dokumentu jest nieczytelna lub budzi wątpliwości co do jej prawdziwości. 11. Postępowanie odbywa się w języku polskim, w związku z czym wszelkie pisma, dokumenty, oświadczenia składane w trakcie postępowania między Zamawiającym a Wykonawcami muszą być sporządzone w języku polskim. Dokumenty sporządzone w języku obcym są składane wraz z tłumaczeniem na język polski. 12. Wyżej wymienione formy porozumiewania się (tj. faksem i przy użyciu środków komunikacji elektronicznej) nie będą miały zastosowania do dokumentów, oświadczeń lub pełnomocnictw składanych w odpowiedzi na wezwanie dokonane przez Zamawiającego w trybie art. 26 ust. 3 PZP, ze względu na konieczność zachowania formy tych dokumentów i oświadczeń przewidzianej w Rozporządzeniu Prezesa Rady Ministrów z dnia 27 lipca 2016 r. w sprawie rodzajów dokumentów, jakich może żądać zamawiający od wykonawcy w postępowaniu o udzielenie zamówienia (Dz. U. 2016, poz. 1126 ze zm.) lub przepisów Kodeksu cywilnego w przypadku pełnomocnictwa. 13. SIWZ została opublikowana na stronie: www.bip.malopolska.pl/ugciezkowice oraz można ją także odebrać w siedzibie Zamawiającego w Ciężkowicach, ul. Tysiąclecia 19, 33-190 Ciężkowice, pok. 25, w godzinach urzędowania Zamawiającego. IV. Udzielanie wyjaśnień treści SIWZ. 1. Wykonawca może zwrócić się do Zamawiającego o wyjaśnienie treści specyfikacji istotnych warunków zamówienia (SIWZ), kierując wniosek na adres Zamawiającego: Urząd Gminy ul. Tysiąclecia 19, 33-190 Ciężkowice, fax. (14) 62 85 820 oraz na adres poczty elektronicznej przetargi@ciezkowice.pl 2. Zamawiający jest obowiązany udzielić wyjaśnień niezwłocznie, jednak nie później niż na 2 dni przed upływem terminu składania ofert - pod warunkiem, że wniosek o wyjaśnienie treści SIWZ wpłynął do Zamawiającego nie później niż do końca dnia, w którym upływa połowa wyznaczonego terminu składania ofert. 3. Jeżeli wniosek o wyjaśnienie treści SIWZ wpłynął po upływie terminu składania wniosku, o którym mowa w ust. 2, lub dotyczy udzielonych wyjaśnień, Zamawiający może udzielić wyjaśnień albo pozostawić wniosek bez rozpoznania. 4. Przedłużenie terminu składania ofert nie wpływa na bieg terminu składania wniosku, o którym mowa w ust. 2. 5. Treść zapytań wraz z wyjaśnieniami Zamawiający przekaże Wykonawcom, którym przekazał SIWZ, bez ujawniania źródła zapytania, a także zamieści na stronie internetowej. 6. W przypadku rozbieżności pomiędzy treścią niniejszej SIWZ a treścią udzielonych wyjaśnień lub zmian SIWZ, jako obowiązującą należy przyjąć treść pisma zawierającego późniejsze oświadczenie Zamawiającego. 7. W uzasadnionych przypadkach Zamawiający może przed upływem terminu składania ofert zmienić treść SIWZ. Dokonaną zmianę SIWZ Zamawiający udostępni na stronie internetowej. 8. Jeżeli w wyniku zmiany treści SIWZ nieprowadzącej do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu będzie niezbędny dodatkowy czas na wprowadzenie zmian w ofertach, Zamawiający przedłuży termin składania ofert i poinformuje o tym Wykonawców, którym przekazano SIWZ oraz zamieści informację na stronie internetowej. Jeżeli zmiana treści SIWZ, będzie prowadziła do zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu, 9. Zamawiający dokona zmiany treści ogłoszenia o zamówieniu w sposób przewidziany w art. 38 ust. 4a P.Z.P. 10. Zamawiający nie zamierza zwoływać zebrania Wykonawców przed składaniem ofert.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.5. Termin związania ofertą:

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach