Przetargi.pl
Zarządzanie i utrzymanie Sieci Taniego Internetu szerokopasmowego miasta Chełm oraz konserwacja kamer i urządzeń zasilających kamery oraz elementów systemu monitoringu wizyjnego miasta Chełm

Miasto Chełm ogłasza przetarg

  • Adres: 22-100 Chełm, Lubelska
  • Województwo: lubelskie
  • Telefon/fax: tel. 82 5652070, 5652223, 5652232, , fax. 825 652 254
  • Data zamieszczenia: 2017-11-28
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto Chełm
    Lubelska 65
    22-100 Chełm, woj. lubelskie
    tel. 82 5652070, 5652223, 5652232, , fax. 825 652 254
    REGON: 11019823800000
  • Adres strony internetowej zamawiającego: http://www.chelm.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: jednostka samorządu terytorialnego

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zarządzanie i utrzymanie Sieci Taniego Internetu szerokopasmowego miasta Chełm oraz konserwacja kamer i urządzeń zasilających kamery oraz elementów systemu monitoringu wizyjnego miasta Chełm
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia:
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia jest zarządzanie i utrzymanie Sieci Taniego Internetu szerokopasmowego miasta Chełm oraz konserwacja kamer i urządzeń zasilających kamery oraz elementów systemu monitoringu wizyjnego miasta Chełm. 2. Zakres zamówienia obejmuje: 1) usługi konserwacji i zarządzania bezprzewodową Siecią Taniego Internetu szerokopasmowego dla mieszkańców miasta Chełm, a także świadczenie dla mieszkańców, instytucji oraz operatorów komercyjnych z terenu miasta Chełm usług dostępu, w tym: a) usługę dostępu do Internetu w miejscach publicznych na terenie Miasta Chełm, przez 24 publicznie dostępne punkty dostępu do Internetu, bez pobierania opłat, za pośrednictwem HotSpotów, b) usługę dostępu do Internetu na terenie Miasta Chełm, w zamian za opłatę niższą niż cena rynkowa, c) usługę dostępu do Sieci Taniego Internetu szerokopasmowego dla mieszkańców Chełma na terenie miasta Chełm, w zamian za opłatę porównywalną z opłatą pobieraną od odbiorcy końcowego przez Miasto Chełm przez operatora infrastruktury w ramach tzw. „otwartości” Sieci, d) usługę dostępu do Sieci Taniego Internetu szerokopasmowego dla mieszkańców Chełma na terenie miasta Chełm dla 50 beneficjentów ostatecznych objętych projektem „Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu w woj. lubelskim – edycja III” - trwałość projektu, e) usługę konserwacji zestawów komputerowych (komputer, drukarka, mysz, klawiatura) będących w użytkowaniu dla 50 beneficjentów ostatecznych objętych projektem „Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu w woj. lubelskim – edycja III” - trwałość projektu. Warunki świadczenia usług wymienionych w pkt.1, określa Decyzja Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej nr DDRT-WUD-6172-57/12(45), z dnia 13 maja 2013 roku. Dokumentacja projektowa oraz dokumentacja powykonawcza Sieci, dla Wykonawcy jest do wglądu w siedzibie Zamawiającego. 2) usługę konserwacji kamer i urządzeń zasilających kamery oraz elementów systemu monitoringu wizyjnego miasta Chełm. 3. Szczegółowy zakres rzeczowy zamówienia opisanego w pkt III.1 i 2 SIWZ obejmuje: 3.1 usługę zarządzania bezprzewodową Siecią Taniego Internetu szerokopasmowego dla mieszkańców miasta Chełm, a także świadczenie dla mieszkańców, instytucji oraz operatorów komercyjnych z terenu miasta Chełm usług dostępu, w tym: 1) dokonanie zakupu sygnału Internetowego w trybie konkurencyjnym i wliczenie do ceny ofertowej sygnału Internetowego do Sieci (pakietu o niezbędnej przepływności) do czasu przyłączenia Sieci do Światłowodowej Sieci Szkieletowej Internetu Szerokopasmowego Polski Wschodniej); oraz przeprowadzenia testów sprawności. 2) przyjęcie na stan, od Zamawiającego, wszystkich urządzeń, elementów Sieci i dokumentacji, na podstawie spisu z natury, który zostanie wykonany w terminie 7 dni od podpisania umowy; 3) utrzymanie w pełnej sprawności technicznej i eksploatacyjnej elementów oraz urządzeń Sieci poprzez bieżące monitorowanie ich pracy oraz niezwłoczną interwencję w razie nieprawidłowego działania, 4) diagnostykę i usuwanie problemów z konfiguracją dowolnych urządzeń sieciowych, 5) monitorowanie urządzeń sieciowych tak, aby nie szkodziły ludziom i innym operatorom telekomunikacyjnym, 6) niezwłoczne usuwanie awarii występujących w sieci na podstawie własnych obserwacji lub zgłoszeń Zamawiającego, abonentów końcowych lub innych autoryzowanych użytkowników sieci, 7) w razie awarii urządzenia wymianę uszkodzonego urządzenia na urządzenie wolne od wad o parametrach nie gorszych od uszkodzonego, na koszt Zamawiającego, 8) aktualizację oprogramowania (firmware-u) do aktualnie występującej wersji na urządzeniach aktywnych, 9) ograniczanie dostępu do sieci i wprowadzenie systemu autoryzacji współpracującego z serwerem Radius,10) zarządzanie serwerami dostępowymi do Sieci, w tym: a) utrzymywanie usług: dhcp, dns, nat, firewall oraz innych potrzebnych do funkcjonowania Sieci, b) zbieranie wybranych logów systemowych (dhcp, połączeń, inne) i przesyłanie ich na prośbę Zamawiającego na wskazany serwer Zamawiającego zgodnie z obowiązującymi przepisami, c) kreowanie polityki bezpieczeństwa korzystania z Sieci;11) występowanie, w czasie trwania umowy, z upoważnienia i na rzecz Zamawiającego, do UKE, o rezerwację niezbędnych częstotliwości w paśmie licencjonowanym, wykorzystywanych przez urządzenia w Sieci do transmisji danych, 12) wystąpienie z upoważnienia i na rzecz Zamawiającego, do właściwego dystrybutora i dostawcy energii elektrycznej lub właściciela nieruchomości, o przyłączenie do sieci i dostawę energii elektrycznej do poszczególnych elementów i urządzeń sieci, 13) zawarcie niezbędnych umów, z upoważnienia i na rzecz Zamawiającego, o zapewnienie dostępu do energii elektrycznej dla elementów i urządzeń sieci szkieletowej, które są umieszczone w obiektach budowlanych osób trzecich, 14) przeprowadzenie, z upoważnienia i na rzecz Zamawiającego, postępowania konkurencyjnego, na wybór dostawcy sygnału internetowego (o niezbędnej przepływności łącza) do Sieci, do czasu przyłączenia sieci do Światłowodowej Sieci Szkieletowej Internetu Szerokopasmowego Polski Wschodniej, 15) wynajem niezbędnych pomieszczeń dla personelu technicznego, urządzeń oraz obsługi klientów, 16) ponoszenie kosztów wszelkich czynności składających się na niniejszy przedmiot zamówienia, o ile umowa nie stanowi inaczej; 17) zagwarantowanie, jako nadrzędnego priorytetu, możliwości przyłączenia do sieci w pierwszej kolejności dla maksymalnie 1 750 klientów Taniego i Komercyjnego Internetu,wnioskujących bezpośrednio u Wykonawcy lub u operatorów komercyjnych korzystających z dostępu do Sieci, w ramach „otwartości” Sieci; 18) zapewnienie każdemu abonentowi (będącemu w zasięgu sieci), który wnioskował o „Tani internet szerokopasmowy dla mieszkańców Chełma” łącza o przepływności 256/128 kbps; 512/128kbps lub 1024/256 kbps (przy overbookingu:1:10) bez limitu transferu danych i blokowanych portów (do/z sieci Internet). Koszt zakupu i montażu niezbędnych urządzeń do odbioru sygnału w siedzibie (lokalu) Wnioskującego (abonenta końcowego) ponosi Wnioskujący. Przyłączenie Wnioskującego do sieci, co do zasady, ma nastąpić max. w ciągu 7 dni roboczych od daty spełnienia wszystkich wymogów technicznych. 19) zapewnienie Abonentom Końcowym Taniego Internetu dostępu do wszystkich usług i protokołów transmisyjnych występujących w sieciach internetowych 7 dni w tygodniu, 24 godziny na dobę (7/24), przez cały rok, 20) zapewnienie, za opłatę porównywalną z opłatą pobieraną od Abonenta Końcowego Taniego Internetu przez operatora infrastruktury, dostępu do Sieci innym zainteresowanym abonentom końcowym i komercyjnym operatorom telekomunikacyjnym, 21) ewentualne zapewnienie usług zamówionych przez Zamawiającego na potrzeby własne, 22) rozbudowę powierzonej Sieci o nowe punkty dostępowe i inne niezbędne elementy Sieci w zależności od potrzeb i możliwości finansowych – w uzgodnieniu z Zamawiającym, 23) zgłaszania Zamawiającemu potrzebę wystąpienia do UKE o rezerwację niezbędnych częstotliwości w paśmie licencjonowanym, wykorzystywanych przez urządzenia w Sieci do transmisji danych; 24) zgłaszania Zamawiającemu potrzebę wystąpienia do właściwego dystrybutora i dostawcy energii elektrycznej lub właściciela nieruchomości o przyłączenie do sieci i dostawę energii elektrycznej do poszczególnych elementów i urządzeń Sieci; 25) prowadzenie aktywnej akcji promocyjnej na rzecz korzystania z Sieci przez Abonentów Końcowych i operatorów komercyjnych, 26) archiwizację konfiguracji urządzeń sieciowych wraz z przekazaniem ich w postaci spakowanego pliku np. ZIP do siedziby Zamawiającego, nie rzadziej niż raz na dwa miesiące, 27) monitorowanie i archiwizację występowania adresów MAC na urządzeniach sieciowych występujących na konkretnych portach (data, czas i numer MAC) 28) aktualizację oraz dbanie o rzetelność dokumentacji i planów sieci w tym mapy Sieci w postaci dokumentacji elektronicznej na podstawie spisu z natury oraz dokumentacji dostarczonej przez Zamawiającego i przekazywanie w ich Zamawiającemu w formie elektronicznej (np. płyta CD, DVD) w trybie kwartalnym wraz z wykazem dokonanych zmian, 29) przyjmowanie zgłoszeń o awariach: a) e-mailem, 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu 365 (366) dni w roku. w okresie trwania umowy oraz zapewnienie serwisu tych awarii, b) bezpośrednio lub telefonicznie w Biurze Obsługi Klienta w dni robocze, w godzinach od 8.00 do 16.00, 30) przygotowanie Zamawiającemu, raz na kwartał, raportu dotyczącego stopnia wykorzystania sieci, ilości abonentów „taniego internetu”, abonentów końcowych komercyjnych, korzystających z dostępu do sieci operatorów komercyjnych, oraz przepływności łącza. 31) uruchomienie i prowadzenie na terenie miasta Chełm, Biura Obsługi Klienta, sprawującego obsługę administracyjną, ekonomiczną, finansową i prawną usług świadczonych na rzecz klientów indywidualnych i instytucjonalnych. Podanie do publicznej wiadomości adresu biura, numeru telefonu oraz adresu e-mail. Szczegółowy zakres działalności Biura określi umowa o zamówienie publiczne. 32) do niezwłocznego informowania Zamawiającego w formie pisemnej, o każdej zmianie adresu siedziby i o każdej zmianie działalności Operatora Infrastruktury mogącej mieć wpływ na realizacje umowy. W przypadku nie dopełnienia tego obowiązku Operatora Infrastruktury będą obciążać ewentualne koszty mogące wyniknąć wskutek zaniechania. 33) Jeżeli w wyniku prowadzonych prac konserwacji kamer i urządzeń zasilających kamery, oraz elementów systemu monitoringu wizyjnego miasta Chełm, Wykonawca stwierdzi uszkodzenie urządzeń i braku możliwości ich natychmiastowej naprawy, niezwłocznie powiadomi Zamawiającego o rodzaju uszkodzenia oraz możliwości naprawy lub zakupu nowego urządzenia, części lub podzespołów, oraz sporządzi szczegółową kalkulację kosztów. W przypadku urządzeń, które muszą być serwisowane tylko przez zewnętrzną jednostkę serwisową Wykonawca jest zobowiązany do: a) demontażu uszkodzonego urządzenia, b) wysłania uszkodzonego urządzenia do naprawy, c) montaż naprawionego urządzenia w miejscu jego stałej instalacji 34) Zamawiający zobowiązuje Wykonawcę do należytej organizacji wykonywanych prac w celu zmniejszenia uciążliwości dla mieszkańców oraz minimalizacji utrudnień z tytułu prowadzonych prac. 35) Wykonawca przy realizacji przedmiotu umowy winien uwzględnić fakt, iż prace wykonywane będą w obiektach czynnych. 36) Wykonawca od chwili przyjęcia obiektu/terenu prac aż do chwili jego zakończenia ponosi odpowiedzialność na zasadach ogólnych za szkody wynikłe na tym obiekcie/terenie. Koszt ewentualnych czynności zabezpieczających obciąża Wykonawcę. 37) Wykonawca bierze na siebie pełną odpowiedzialność za sprawy związane z bezpieczeństwem i higieną pracy osób zaangażowanych przy realizacji przedmiotu umowy. 3.2 świadczenie usługi dostępu do Internetu dla 50 beneficjentów ostatecznych objętych projektem „Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu w woj. lubelskim – edycja III” przez punkty dostępowe wskazane , zapewniające bezpośredni lub pośredni dostęp do tej usługi na terenie Miasta Chełm, maksymalnie dla 50 mieszkańców Miasta Chełm objętych w/w projektem. Zakres i warunki świadczenia usługi dostępu do Internetu dla 50 beneficjentów ostatecznych objętych projektem „Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu w woj. lubelskim – edycja III” przez punkty dostępowe są określone w następujący sposób: a) obszar, na którym będzie świadczona usługa dostępu do Internetu, będzie obejmował teren Miasta Chełm, w miejscu zamieszkania lub siedzibie użytkowników końcowych, będących stroną umowy o świadczenie przez Zamawiającego usługi dostępu do Taniego Internetu; b) maksymalne przepływność łączy dla wysyłania, jak i odbierania danych - do 1024/256 kbit/s; c) operator infrastruktury zapewni bezpłatny dostęp do Sieci Taniego Internetu szerokopasmowego dla mieszkańców Chełma dla 50 beneficjentów ostatecznych objętych projektem „Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu w woj. lubelskim – edycja III” o parametrach maksymalnej przepływności łączy nie większej niż 1024/256 kbit/s; d) łączny czas trwania połączenia z Internetem nie będzie dłuższy niż 6 godzin w trakcie pojedynczej sesji. Oprogramowanie tej usługi winno uniemożliwiać automatyczne logowanie się do następnej sesji danemu abonentowi końcowemu, kończącemu sesję poprzednią. e) konserwacja zestawów komputerowych (komputer, drukarka, mysz, klawiatura) będących w użytkowaniu 50 beneficjentów ostatecznych objętych projektem „Przeciwdziałanie wykluczeniu cyfrowemu w woj. lubelskim – edycja III”. 3.3 świadczenie usług konserwacji kamer i urządzeń zasilających kamery, oraz elementów systemu monitoringu wizyjnego miasta Chełm, w tym : 1) utrzymanie w stałej sprawności eksploatacyjnej 33 szt. kamer systemu radiowego MMDS wraz ze sterowaniem poprzez: a) czyszczenie obudów/kloszy kamer z częstotliwością raz na miesiąc; b) sprawdzenie poprawności pracy wszystkich funkcji kamer wykorzystywanych w danej konfiguracji (w tym pracy grzałki, obudowy i jej szczelności); c) czyszczenie soczewek obiektywów kamer; d) czyszczenie urządzeń sterujących kamerami, sprawdzenie konfiguracji rejestratora cyfrowego oraz sprawdzenie jakości zapisu; e) sprawdzenie reakcji kamer obrotowych na ruch joystika, przełączenia kamer monitorów, stanu przycisków konsoli sterującej; f) analiza pliku historii zdarzeń w celu sprawdzenia poprawności działania systemu; g) czyszczenie monitorów LCD oraz sprawdzenie ich stanu technicznego; h) sprawdzenie jakości połączeń kablowych; i) sprawdzenie działania zasilania awaryjnego – przełączenie na zasilanie awaryjne, stan akumulatorów; 2) sprawdzenie poprawności działania urządzeń zasilających radiowe punkty kamerowe – 33 szt.; 3) sprawdzenie poprawności działania urządzeń zasilających stacje bazową przy ul. Lubelskiej 2; 4) sprawdzenie poprawności działania urządzeń zasilających Centrum Monitoringu Wizyjnego przy ul. Żwirki i Wigury 20; 5) bieżące naprawy niezbędne do utrzymania w stałej sprawności eksploatacyjnej Systemu Monitoringu Wizyjnego Miasta Chełm; 6) konserwację anten przesyłowych i ich konstrukcji wsporczych; 7) wykonywanie napraw awaryjnych urządzeń i instalacji nie objętych czynnościami konserwacyjnymi na podstawie odrębnych zleceń wystawionych przez Zamawiającego; 8) naprawy awaryjne urządzeń i instalacji nie objęte czynnościami konserwacyjnymi dokonywane będą odpłatnie: a) w przypadku stwierdzenia dewastacji urządzeń i instalacji monitoringu, ingerencji osób nie upoważnionych przez Wykonawcę lub Zamawiającego; b) dla urządzeń i instalacji dostarczonych przez Zamawiającego bądź Wykonawcę; 9) każdorazowe uporządkowanie terenu po prowadzonych pracach; 10) przyjmowanie zgłoszeń serwisowych w trybie 24/7 (24 godziny na dobę przez 7 dni w tygodniu). Wykaz kamer zlokalizowanych na terenie miasta Chełm, zostanie przekazany Wykonawcy, z którym zostanie zawarta umowa. Opis systemu Sieci Taniego Internetu Miasta Chełm oraz Systemu Monitoringu Miasta Chełm jest zawarty w „Dokumentacji systemu Sieci Internetowej i Monitoringu”, stanowiącej załącznik nr 10 do SIWZ. 4. Wykonawca powinien być ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej w zakresie prowadzonej działalności związanej z przedmiotem zamówienia. 5. Zamawiający wymaga zatrudnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane poniżej czynności w trakcie realizacji zamówienia: - czynności biurowe i administracyjne związane z realizacją przedmiotu zamówienia, jeżeli wykonywanie tych czynności polega na wykonywaniu pracy w sposób określony w art. 22 § 1 ustawy z dnia 26 czerwca 1974 r. – Kodeks pracy (Dz. U. z 2016 r. poz. 1666 tj., z późn. zm.). 5.1 W trakcie realizacji zamówienia na każde wezwanie Zamawiającego w wyznaczonym w tym wezwaniu terminie Wykonawca przedłoży Zamawiającemu wskazany poniżej dowód w celu potwierdzenia spełnienia wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę przez Wykonawcę lub Podwykonawcę osób wykonujących wskazane w pkt. 5 SIWZ czynności w trakcie realizacji zamówienia: - oświadczenie Wykonawcy lub Podwykonawcy o zatrudnieniu na podstawie umowy o pracę osób wykonujących czynności, których dotyczy wezwanie Zamawiającego. Oświadczenie to powinno zawierać w szczególności: dokładne określenie podmiotu składającego oświadczenie, datę złożenia oświadczenia, wskazanie, że objęte wezwaniem czynności wykonują osoby zatrudnione na podstawie umowy o pracę wraz z wskazaniem liczby tych osób, imion i nazwisk tych osób, rodzaju umowy o pracę i wymiaru etatu oraz podpis osoby uprawnionej do złożenia oświadczenia w imieniu Wykonawcy lub Podwykonawcy. 5.2 Zatrudnienie przy realizacji zamówienia powinno trwać do końca upływu terminu wykonania zamówienia. W przypadku rozwiązania stosunku pracy przed zakończeniem okresu wykonywania zamówienia, Wykonawca lub Podwykonawca zobowiązuje się zatrudnić inną osobę do wykonywania danej czynności, pod warunkiem, że spełnione zostaną wszystkie powyższe wymagania dotyczące sposobu zatrudnienia osób przy realizacji zamówienia. 5.3 W trakcie realizacji zamówienia Zamawiający uprawniony jest do wykonywania czynności kontrolnych wobec Wykonawcy odnośnie spełniania przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt.5 SIWZ czynności. Zamawiający uprawniony jest w szczególności do: a) żądania oświadczeń i dokumentów w zakresie potwierdzenia spełniania w/w wymogów i dokonywania oceny; b) żądania wyjaśnień w przypadku wątpliwości w zakresie potwierdzenia spełniania w/w wymogów; 5.4 Z tytułu niespełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 5 SIWZ czynności Zamawiający przewiduje sankcję w postaci obowiązku zapłaty przez Wykonawcę kary umownej w wysokości przewidzianej w § 21 ust. 1 pkt 5 umowy. Niezłożenie przez Wykonawcę w wyznaczonym przez Zamawiającego terminie żądanych przez Zamawiającego dowodów w celu potwierdzenia spełnienia przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę traktowane będzie jako niespełnienie przez Wykonawcę lub Podwykonawcę wymogu zatrudnienia na podstawie umowy o pracę osób wykonujących wskazane w pkt. 5 SIWZ czynności. 5.5 W przypadku uzasadnionych wątpliwości co do przestrzegania prawa pracy przez Wykonawcę lub Podwykonawcę, Zamawiający może zwrócić się o przeprowadzenie kontroli przez Państwową Inspekcję Pracy.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 72400000-4
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.2. Warunki udziału
  • Opis warunków udziału w postępowaniu oraz opis sposobu dokonywania oceny spełniania tych warunków: O udzielenie zamówienia mogą ubiegać się Wykonawcy, którzy spełniają warunek udziału w postępowaniu dotyczący kompetencji lub uprawnień do prowadzenia działalności zawodowej zgodnie z ustawą z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne (Dz. U. z 2017 r., poz.1907). Warunek ten zostanie spełniony, jeżeli Wykonawca wykaże, że jest wpisany do rejestru przedsiębiorców telekomunikacyjnych prowadzonego przez Prezesa Urzędu Komunikacji Elektronicznej.
  • Informacja o oświadczeniach i dokumentach, jakie mają dostarczyć wykonawcy w celu potwierdzenia spełniania warunków udziału w postępowaniu: 1. Jeżeli Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania poza terytorium Rzeczypospolitej Polskiej, zamiast dokumentów, o których mowa w pkt VI.5-7 SIWZ – składa dokument lub dokumenty wystawione w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania, potwierdzające odpowiednio, że: a) nie zalega z opłacaniem podatków, opłat, składek na ubezpieczenie społeczne lub zdrowotne albo że zawarł porozumienie z właściwym organem w sprawie spłat tych należności wraz z ewentualnymi odsetkami lub grzywnami, w szczególności uzyskał przewidziane prawem zwolnienie, odroczenie lub rozłożenie na raty zaległych płatności lub wstrzymanie w całości wykonania decyzji właściwego organu, b) nie otwarto jego likwidacji ani nie ogłoszono upadłości. 2. Jeżeli w kraju, w którym Wykonawca ma siedzibę lub miejsce zamieszkania lub miejsce zamieszkania ma osoba, której dokument dotyczy, nie wydaje się dokumentów, o których mowa w pkt VI.9 SIWZ, zastępuje się je dokumentem zawierającym odpowiednio oświadczenie Wykonawcy, ze wskazaniem osoby albo osób uprawnionych do jego reprezentacji, lub oświadczenie osoby, której dokument miał dotyczyć, złożone przed notariuszem lub organem sądowym, administracyjnym lub organem samorządu zawodowego lub gospodarczego właściwym ze względu na siedzibę lub miejsce zamieszkania Wykonawcy lub miejsce zamieszkania tej osoby. Przepis pkt. VI.10 SIWZ stosuje się odpowiednio. 3. Wykonawca, który polega na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów, musi udowodnić Zamawiającemu, że realizując zamówienie, będzie dysponował niezbędnymi zasobami tych podmiotów, w szczególności przedstawiając zobowiązanie tych podmiotów do oddania mu do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia. 4. W celu oceny, czy Wykonawca polegając na zdolnościach lub sytuacji innych podmiotów na zasadach określonych w art. 22a ustawy, będzie dysponował niezbędnymi zasobami w stopniu umożliwiającym należyte wykonanie zamówienia publicznego oraz oceny, czy stosunek łączący Wykonawcę z tymi podmiotami gwarantuje rzeczywisty dostęp do ich zasobów, Zamawiający żąda dokumentów, które określają w szczególności: 1) zakres dostępnych Wykonawcy zasobów innego podmiotu; 2) sposób wykorzystania zasobów innego podmiotu, przez Wykonawcę, przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 3) zakres i okres udziału innego podmiotu przy wykonywaniu zamówienia publicznego; 4) czy podmiot, na zdolnościach którego Wykonawca polega w odniesieniu do warunków udziału w postępowaniu dotyczących wykształcenia, kwalifikacji zawodowych, zrealizuje usługi, których wskazane zdolności dotyczą. 5. Oferta musi zawierać: 1) formularz oferty o treści zgodnej z wzorem formularza ofertowego, stanowiącym załącznik nr 1 do SIWZ, 2) wykaz osób, skierowanych przez Wykonawcę do realizacji zamówienia publicznego, w szczególności odpowiedzialnych za świadczenie usług, wraz z informacjami na temat ich kwalifikacji zawodowych, uprawnień, doświadczenia i wykształcenia niezbędnych do wykonania zamówienia publicznego, a także zakresu wykonywanych przez nie czynności oraz informacją o podstawie do dysponowania tymi osobami (załącznik nr 6 do SIWZ). 3) kalkulację ceny oferty o treści zgodnej z wzorem stanowiącym załącznik nr 9 do SIWZ, 4) zobowiązanie lub inne dokumenty podmiotów do oddania Wykonawcy do dyspozycji niezbędnych zasobów na potrzeby realizacji zamówienia, w przypadku, gdy Wykonawca polega na zdolnościach innych podmiotów, 5) w przypadku wspólnego ubiegania się Wykonawców o udzielenie zamówienia, do oferty należy załączyć pełnomocnictwo do reprezentowania ich w postępowaniu o udzielenie zamówienia albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w sprawie zamówienia publicznego zgodnie z rt. 23 ust. 1 i 2 ustawy, 6) dokument określający zasady reprezentacji oraz osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy (jeżeli nie wynikają one z innych dokumentów załączonych przez Wykonawcę do oferty), a jeżeli Wykonawcę reprezentuje pełnomocnik – także pełnomocnictwo, określające zakres umocowania podpisane przez osoby uprawnione do reprezentacji Wykonawcy, 6. Pełnomocnictwo do reprezentowania w postępowaniu albo do reprezentowania w postępowaniu i zawarcia umowy w przypadku Wykonawców wspólnie ubiegających się o udzielenie zamówienia zgodnie z rt. 23 ustawy (dotyczy również wspólników spółki cywilnej) oraz pełnomocnictwo do występowania w imieniu Wykonawcy powinno być złożone wraz z ofertą w formie oryginału lub kopi poświadczonej w drodze czynności notarialnej w rozumieniu ustawy z dnia 14 lutego 1991 r. Prawo o notariacie (Dz. U. z 2016 r. poz. 1796 z późn. zm.). 7.Jeżeli najkorzystniejszą ofertę złożą Wykonawcy wspólnie ubiegający się o udzielenie zamówienia przed zawarciem umowy w sprawie zamówienia publicznego złożą umowę regulującą współpracę tych Wykonawców (art. 23 ust. 4 ustawy Prawo zamówień publicznych). 8. Wykonawca, w terminie 3 dni od zamieszczenia na stronie internetowej informacji, o której mowa w pkt. XI.11 SIWZ, przekazuje Zamawiającemu oświadczenie o przynależności albo braku przynależności do tej samej grupy kapitałowej, o której mowa w art. 24 ust. 1 pkt 23 ustawy. Wzór druku oświadczenia stanowi załącznik nr 8 do SIWZ. W przypadku przynależności do tej samej grupy kapitałowej Wykonawca może złożyć wraz z oświadczeniem dokumenty bądź informacje potwierdzające, że powiązania z innym Wykonawcą nie prowadzą do zakłócenia konkurencji w postępowaniu o udzielenie zamówienia.

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach