Przetargi.pl
Zarządzanie i obsługa finansowa europejskiego projektu:Forte Cultura - wykorzystanie fortecznego dziedzictwa kulturowego dla zrównoważonego rozwoju i konkurencyjności miast i regionów realizowanego w ramach Programu dla Europy Środkowej

Miasto KOstrzyn nad Odrą ogłasza przetarg

  • Adres: 66-470 Kostrzyn, ul. Graniczna 2
  • Województwo: lubuskie
  • Telefon/fax: tel. 95 727 81 47
  • Data zamieszczenia: 2013-01-15
  • Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe

Sekcja I - Zamawiający

  • I.1. Nazwa i adres: Miasto KOstrzyn nad Odrą
    ul. Graniczna 2 2
    66-470 Kostrzyn, woj. lubuskie
    tel. 95 727 81 47
  • Adres strony internetowej zamawiającego: www.kostrzyn.pl
  • I.2. Rodzaj zamawiającego: Administracja samorządowa

Sekcja II - Przedmiot zamówienia, przetargu

  • II.1. Określenie przedmiotu zamówienia
  • II.1.1. Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego:
    Zarządzanie i obsługa finansowa europejskiego projektu:Forte Cultura - wykorzystanie fortecznego dziedzictwa kulturowego dla zrównoważonego rozwoju i konkurencyjności miast i regionów realizowanego w ramach Programu dla Europy Środkowej
  • II.1.2. Rodzaj zamówienia: usługi
  • II.1.3. Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia:
    1. Przedmiotem zamówienia są usługi polegające na zarządzaniu i obsłudze finansowej projektu: Forte Cultura - wykorzystanie fortecznego dziedzictwa kulturowego dla zrównoważonego rozwoju i konkurencyjności miast i regionów realizowanego w ramach Programu dla Europy Środkowej. 2. Wykonawca zobowiązany jest do wykonywania obowiązków związanych z merytoryczną oraz finansową realizacją projektu. Projekt Forte Cultura, którego miasto Kostrzyn nad Odrą jest Partnerem Wiodącym, ukierunkowany jest na stworzenie podstaw do obsługi sieci środkowoeuropejskich fortyfikacji oraz stałego biura i organizacji zarządzającej szlakiem kulturowym. Parterami projektu jest 12 instytucji z 8 państw: Polski, Niemec, Austrii, Czech, Węgier, Włoch, Słowenii i Ukrainy: Austriackie Państwowe Archiwum (Austria), Zarząd Salzburskich Pałaców i Zamków (Austria), Miasto Jaromierz (Czechy), Uniwersytet Humbolta (Niemcy), Miasto Kronach (Niemcy) , Turyngijski Instytut Studiów i Edukacji (Niemcy), Europejskie Centrum Współpracy Dziedzictwa Fortyfikacyjnego (Niemcy), Fort Monostor (Węgry), Prowincja Verona (Włoch), Instytut Ochrony Kulturowego Dziedzictwa Słowenii (Słowenia), Administracja Rządowa Regionu miasta Lwów (Ukraina) i Miasto Kostrzyn nad Odrą (Polska). Językiem projektu jest język angielski i obowiązuje on dla komunikacji ustnej i pisemnej. Zamówienie powinno być realizowane zgodnie z zapisami i wytycznymi, określonymi w następujących dokumentach: -Podręczniki wdrażania Programu Europy Środkowej 2007-2014r. -Umowa o Dofinansowanie projektu Forte Cultura -11 Porozumień Partnerskich projektu Forte Cultura -7 Porozumień Instytucji Zrzeszonych projektu Forte Cultura -Formularz Wniosku Aplikacyjnego projektu Forte Cultura -Uzupełniające warunki dla Formularza Wniosku Aplikacyjnego, sformułowane w dokumencie CENTRAL EUROPE Change Log File _4th CallCE540P4_20120707.doc -Lista 51 spotkań projektowych i konferencji w ramach projektu Forte Cultura -Protokoły i ustalenia ze spotkań w ramach projektu Forte Cultura 3. Wykonawca ponosi współodpowiedzialność za poprawność wydatkowania całości (100%) środków przeznaczonych na projekt zgodnie z obowiązującymi wytycznymi i zasadami kwalifikowania wydatków. 4. Do zakresu obowiązków, za które Wykonawca jest odpowiedzialny należą w szczególności: Rozdziała I: Działania związane z zarządzaniem projektem Forte Cultura: A. Zewnętrzne zarządzanie projektem wiąże się z zagwarantowaniem osiągnięcia następujących wyników: 1) Przygotowanie, realizacja i podsumowanie końcowe 51 międzynarodowych wydarzeń takich jak specjalistyczne konferencje, spotkania projektowe, seminaria i szkolenia w 7 krajach (przeciętnie 2 wydarzenia na każdy miesiąc projektowy). 2) Przygotowanie, realizacja i protokołowanie kolejnych 6 konferencji Komitetu Sterującego i przewidywanych 10 konferencji Grupy Zarządzającej Projektem. 3) Zarządzanie, kierowanie oraz wypracowanie 168 raportów na temat produktów projektu. 4) Opracowanie nowych produktów turystycznych i instytucji (sieć, biuro, trasa kulturowa, agencja zarządzania). 5) Przygotowanie i realizacja 4 międzynarodowych porozumień oraz podpisanie ich podczas trwania projektu. 6) Budowa dwóch nowych międzynarodowych systemów baz danych. 7) Realizacja 3 pilotażowych projektów inwestycyjnych (2 w Niemczech, 1 w Polsce). 8) Realizacja 69 opracowań specjalistycznych. 9) Opracowanie 20 publikacji. 10) Organizacja 30 konferencji prasowych i prezentacji medialnych, 12 produktów medialnych i 25 wielojęzycznych artykułów tematycznych. 11) Różnorodne strategie, koncepcje i rozwiązania dla zrównoważonego rozwoju i instrumentów finansowych dla twierdz i zabytków. 12) Rozwój i wprowadzenie na rynek szlaku kulturowego prowadzącego przez twierdze od Morza Bałtyckiego po Morze Adriatyckie 13) Rozwój nowych metod zarządzania i organizacji twierdz. 14) Profesjonalne wprowadzenie na rynek e-marketingu zabytków i twierdz. 15) Organizacja i nadzór nad 4 nowymi stronami internetowymi lub platformami komunikacyjnymi. 16) Opracowanie 5 rzeczowo- finansowych raportów, włączając raport końcowy z projektu 2015. B. Koszty i finansowanie świadczeń wykonawcy. Wykonawca zobowiązany jest uwzględnić we własnej kalkulacji kosztów wszystkie poniesione przez niego przy realizacji zewnętrznego zarządzania projektem koszty, do których należą również koszty podróży, noclegi, obsługa oraz koszty techniczne. Rozdział II: Badania, program pracy i odpowiedzialność Wykonawcy A. Zadania związane z ogólnym zarządzaniem projektem: 1) Wykonawca ma za zadanie asystować i wspierać Partnera Wiodącego w realizowaniu wyników pakietu roboczego 1, zwłaszcza we wszystkich zadaniach organizacyjnych. 2) Motywem przewodnim i główną istotą jest przy tym organizacja 6 konferencji sieciowych, 6 spotkań Komitetu Sterującego oraz około 10 spotkań Grupy Zarządzającej Projektem, które przygotowuje i organizuje Wykonawca z odpowiednim partnerem. 3) Wykonawca musi brać udział we wszystkich wydarzeniach, z których powinien sporządzić protokół. 4) Wykonawca zostanie członkiem Grupy Zarządzającej Projektem i ma obowiązek regularnego zdawania raportów Grupie Zarządzającej Projektem, Komitetowi Sterującemu oraz Partnerowi Wiodącemu. Dodatkowo wymagane spotkania i konferencje, które ustala Grupa Zarządzająca Projektem, Komitet Sterujący oraz Partner Wiodący, powinny być koordynowane i protokołowane przez Wykonawcę. B. Sporządzanie raportów z postępu projektu: 1) Wykonawca sporządza raport inicjujący projekt (Start-up report) jak i 5 podsumowujących raportów w styczniu i lipcu 2013, w styczniu, lipcu oraz grudniu 2014r. Wykonawca wspiera przy tym 12 partnerów projektów w terminowym i prawidłowym sporządzaniu ich 5 raportów postępu projektu. C. W zakresie zarządzania i obsługi finansowej projektu Wykonawca przedmiotu zamówienia zobowiązany jest w szczególności do: 1) Nadzoru nad prawidłową realizacją projektu pod względem finansowym w oparciu o zaakceptowany przez Władze Programu wniosek aplikacyjny. 2) Aktualizacji harmonogramu rzeczowo-finansowego realizacji projektu i kontroli budżetu projektu zgodnie z wytycznymi Programu CENTRAL EUROPE. 3) Terminowego przygotowania okresowych sprawozdań rzeczowo-finansowych, zbiorczych wniosków o płatność za kolejne okresy realizacji projektu, oraz każdorazowego udzielania dodatkowych wyjaśnień wymaganych przez Instytucję Wdrażającą i inne upoważnione instytucje do kontroli projektu. 4) Przekazywania partnerom dokumentacji rozliczeniowej oraz informacji o akceptacji przez Instytucję Wdrażającą wniosków o płatność. 5) Utrzymanie ścisłej współpracy z Parterem Wiodącym projektu i informowania go o wszystkich zaistniałych okolicznościach związanych z realizowanym projektem. 6) Utrzymania ścisłej współpracy z partnerami projektu o charakterze help desk polegającym na udzielaniu partnerom projektu wsparcia o charakterze doradczym. 7) Przygotowania i prezentacji okresowych zestawień o finansowym postępie realizacji projektu. 8) W przypadku konieczności wydłużenia okresu realizacji projektu, wykonawca zobowiązuję się do kontynuacji powierzonych zadań aż do zamknięcia rzeczowo-finansowego projektu potwierdzonego przez Instytucję Wdrażającą. 9) Stałego monitorowania przebiegu projektu oraz koordynowania zadań projektu w zakresie finansowym. D. Protokołowanie 168 planowanych produktów: 1) Do zrealizowania jest 168 produktów w 31 działaniach Wykonawca ma za zadanie zorganizować opracowanie raportów, współpracując z odpowiedzialnymi za nie partnerami projektowymi. E. Opracowanie podsumowującego raportu projektu i dokumentacja z realizacji projektu: 1) Dla projektu wypracowuje się raport podsumowujący, w którym należy pisemnie udokumentować wszystkie produkty 168 zaplanowanych celów. 2) Wykonawca przejmuje zadanie opracowania końcowego raportu projektu. Zobowiązany jest również zebrać poszczególne produkty projektu (poszczególne raporty, protokoły, dokumenty itd.) oraz opracować dokumentację w ścisłej współpracy z zarządzającymi pakietami roboczymi projektu oraz Partnerem Wiodącym. F. Aktualizacja programu pracy i Wniosku: 1) W przypadku konieczności dokonania zmian zaplanowanego programu pracy oraz budżetu projektu, Wykonawca jest odpowiedzialny za zmianę zaaprobowanego Wniosku z jego poszczególnymi zadaniami i liniami budżetowymi. Wykonawca odpowiada również za aktualizację Wniosku, uzgodnienie go z partnerami projektu oraz ostateczne przekazanie do podpisania Partnerowi Wiodącemu. Ewentualnymi uzgodnieniami z sekretariatem programu w Wiedniu zajmuje się oferent wraz z Partnerem Wiodącym. G. Koordynacja i zarządzanie 51 przedsięwzięciami projektu: 1) Zaplanowanych zostało 51 wydarzeń w 7 krajach (bez spotkań Komitetu Sterującego i Grupy Zarządzającej Projektem). 2) Wykonawca ma obowiązek wziąć udział na koszt własny w przynajmniej 40 wydarzeniach, koordynować organizacyjne przygotowanie, wspierać protokołowanie organizatorów i zapewniać wysoką jakość zaplanowanych wydarzeń. I. Tworzenie nowych produktów turystycznych i instytucji zarządzania: 1) W projekcie ustalone jest przygotowanie i utworzenie 4 nowych produktów turystycznych i instytucji zarządzania (Środkowoeuropejska sieć forteczna, biuro sekretariatu współpracy twierdz, szlak kulturowy, agencja zarządzania szlaku). Do tego przygotowane zostaną 4 międzynarodowe porozumienia i ich podpisanie nastąpi podczas projektu. 2) Wykonawca jest współodpowiedzialny za sfinalizowanie utworzenia produktów turystycznych i instytucji zarządzania, w tym wspieranie i fachowe doradztwo przy tworzeniu podstawowych założeń, komunikacji i wspierania procesu podejmowania decyzji. H. Realizacja 3 inwestycyjnych projektów pilotażowych: 1) Projekt zawiera 3 inwestycyjne projekty pilotażowe w miastach: Erfurt, Kronach, Kostrzyn nad Odrą. 2) Wykonawca jest współodpowiedzialny za całkowitą i prawidłową realizację projektów inwestycyjnych. Doradza on i wspiera 3 partnerów w ich działaniach. Wykonawca bierze udział w spotkaniach roboczych w miejscu inwestycji i wspiera protokołowanie i rozliczenie projektów pilotażowych. J. Budowa 2 międzynarodowych systemów baz danych: 1) Zakłada się zbudowanie transnarodowego systemu informacji dotyczącego dziedzictwa kulturowego w dziedzinie twierdz i zabytków w Europie Środkowej jak i systemu baz danych związanych z tradycyjnymi technikami budowy twierdz i zabytków 2) Wykonawca bierze udział w działaniach partnera związanych z tworzeniem systemu baz danych, oferuje fachowe porady i koordynuje współpracę partnerów. K. Realizacja 69 opracowań specjalistycznych: 1) Wykonawca musi stale współpracować z zarządzającymi pakietami roboczymi i wszystkimi partnerami projektu oraz wspiera i doradza partnerom projektu w realizacji zaplanowanych opracowań specjalistycznych. L. Opracowanie 20 publikacji: 1) Wykonawca musi stale współpracować z zarządzającymi pakietem roboczym i wszystkimi partnerami projektu oraz wspierać i doradzać partnerom projektu w realizacji zaplanowanych publikacji. M. Organizacja prezentacji w mediach: 1) Wykonawca ma za zadanie zorganizowanie i przeprowadzenie 30 konferencji prasowych i medialnych, 12 produktów medialnych oraz 25 wielojęzycznych, artykułów tematycznych. N. Zrównoważony rozwój i instrumenty finansowe wspierające twierdze i zabytki: 1) Wykonawca ma za zadanie przeprowadzić wymagane doradztwo fachowe dla różnych strategii, koncepcji i rozwiązań dla zrównoważonego rozwoju i wyposażenia finansowego twierdz i zabytków. O. Rozwój szlaku kulturowego Forte Cultura od Morza Bałtyckiego po Morze Adriatyckie: 1) Wykonawca ma za zadanie rozwinięcie szlaku kulturowo- turystycznego poświęconego twierdzom i zabytkom stanowiącego transnarodowy turystyczny produkt oraz wspieranie fachowego uczestnictwa w fazie pilotażowej 2014 r. i organizacji szlaku kulturowego. P. Rozwój nowych metod zarządzania przez organizacje zajmujące się twierdzami i zabytkami: 1) Wykonawca ma za zadanie wsparcie przy tworzeniu lokalnych oraz wykraczających poza granice organizacji zarządzających twierdzami. R. Profesjonalny marketing zabytków i twierdz wprowadzenie e-marketingu: 1) W projekcie przewidziane są działania ukierunkowane na rozwój strategii marketingowych, multimedialnych instrumentów marketingowych dla produktu turystycznego Forte Cultura jaki i koncepcji wystaw. Wykonawca koordynować będzie kompleksowy proces i współpracę między pakietem roboczym projektu 3 (e-marketing twierdz) oraz wprowadzi na rynek szlak kulturowy Forte Cultura. S. Prowadzenie i nadzór nad rozwojem 4 nowych stron internetowych, względnie platform komunikacyjnych 1) Wykonawca wspiera rozwój 4 nowych stron internetowych i doradza odpowiedzialnym partnerom w ich koordynacji 5. Wykonawca zobowiązany jest do wykonania innych czynności nie wymienione w ust. 2, a wynikających z zapisów umowy pomiędzy Zamawiającym a Instytucją Wdrażającą oraz wynikających z wytycznych programu CENTRAL EUROPE.
  • II.1.4. Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 794210001
  • II.1.5. Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie
  • II.1.6. Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie
  • II.1.7. Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie

Sekcja III - Informacje o charakterze prawnym, ekonomicznym, finansowym i technicznym

  • III.1. Warunki dotyczące zamówienia
  • Informacja na temat wadium: Zamawiający nie wymaga wniesienia wadium

Sekcja IV - Procedura przetargowa

  • IV.1. Tryb udzielenia zamówienia
  • IV.1.1. Tryb udzielenia zamówienia: przetarg nieograniczony
  • IV.2. Kryteria oceny ofert
  • IV.2.2. Wykorzystana będzie aukcja elektroniczna: nie
  • IV.3. Informacje administracyjne
  • IV.3.1. Adres strony internetowej, na której dostępna jest specyfikacja istotnych warunków zamówienia: www.kostrzyn.pl
  • IV.3.5. Termin związania ofertą, okres w dniach: 30 (od ostatecznego terminu składania ofert)

Zobacz następny przetargZobacz poprzedni przetargPobierz ofertę w pliku pdfPowrót na stronę główną

Podobne ogłoszenia o przetargach